Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan kepillä ja tämä kuolee siihen paikkaan, lyöjä on ansainnut rangaistuksen. Mutta jos orja pysyy hengissä päivän tai kaksi, isäntää älköön rangaistako; onhan orja hänen omaisuuttaan.

Reilu meininki! :D

Sä olet TYHMÄ!!

Alkuperäinen kirjoittaja orjapiiskuri:
Sä olet TYHMÄ!!

Ai minäkö? :o

"Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa." (1.Tim. 2:11,12)

Minä ainakin erosin kirkosta osaksi sen takia, että naisia syrjitään rankasti. Ja oma mummo ja kaikki hänen sukupolven ihmiset olivat todella uskonnollisia. Joten sen takia vain pojat perivät ja sen takia poikia pidetään parempina.

Sen takia meillä on kova työ laittaa kuriin pojat ja opettaa tyttölapsemme pitämään puolemme, vaikka ihmiset edelleen syrjivät ja pitävät tyttöjän huonompana.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei tainnut vielä tajuta: Nettiviidakon uusi sanonta:
Tyhmyys on kuin kaksplussan Timppa

Joo, näin varmasti onkin. Mutta mikä sinua estää keskustelemasta asiasta kuin asiasta ilman henkilöön meneviä asiattomuuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei tainnut vielä tajuta: Nettiviidakon uusi sanonta:
Tyhmyys on kuin kaksplussan Timppa

Joo, näin varmasti onkin. Mutta mikä sinua estää keskustelemasta asiasta kuin asiasta ilman henkilöön meneviä asiattomuuksia?

Tällaisessa ketjussa, tällaisessa avauksessa: Minkä pitäisi edes estää ja miksi?

No mä oon ymmärtänyt tämän ja useat muut Timpan avaukset niin, että ne ovat kovin provosoivia, että hän ei oikeasti edes ole sitä mieltä, mitä avauksen tekstissä lukee, mutta että kyseenalaistaa jonkun tekstin tällä tavalla.

Minä kyseenalaistan aiheen ihan samalla tavalla, esim. nyt kun tämä Luther-säätiön uusi piispa vihittiin tehtäväänsä, tuotiin esille kirkon epäkohdat Luther-säätiön edustajien mielestä. Esim. juuri naispappeus ja homojen liittojen siunaaminen. Hesarissa juttu meni jopa niin pitkälle, että vähemmistön edustajat vaativat enemmistön edustajia eroamaan kirkosta, kun eivät noudata Raamatun oppeja.

Minusta Raamattu on kokoelma kirjoituksia, nimenomaan paljon ajankohdan jälkeen koottuja, jo itse valinnat voidaan kyseenalaistaan. Lisäksi ne nimenomaan ovat oman aikakautensa tuotoksia, eli niiden oppeja ei voi mielestäni kirjaimellisesti noudattaa. Mutta jos joku vaatii niitä oppeja kirjaimellisesti noudatettavaksi, miksi sitten joku Raamatun kohta on tulkittavissa ja joku toinen ei? Tätä Timppa mielestäni kyseli, eikä hän tähän saanut mitään vastausta!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No mä oon ymmärtänyt tämän ja useat muut Timpan avaukset niin, että ne ovat kovin provosoivia, että hän ei oikeasti edes ole sitä mieltä, mitä avauksen tekstissä lukee, mutta että kyseenalaistaa jonkun tekstin tällä tavalla.

Minä kyseenalaistan aiheen ihan samalla tavalla, esim. nyt kun tämä Luther-säätiön uusi piispa vihittiin tehtäväänsä, tuotiin esille kirkon epäkohdat Luther-säätiön edustajien mielestä. Esim. juuri naispappeus ja homojen liittojen siunaaminen. Hesarissa juttu meni jopa niin pitkälle, että vähemmistön edustajat vaativat enemmistön edustajia eroamaan kirkosta, kun eivät noudata Raamatun oppeja.

Minusta Raamattu on kokoelma kirjoituksia, nimenomaan paljon ajankohdan jälkeen koottuja, jo itse valinnat voidaan kyseenalaistaan. Lisäksi ne nimenomaan ovat oman aikakautensa tuotoksia, eli niiden oppeja ei voi mielestäni kirjaimellisesti noudattaa. Mutta jos joku vaatii niitä oppeja kirjaimellisesti noudatettavaksi, miksi sitten joku Raamatun kohta on tulkittavissa ja joku toinen ei? Tätä Timppa mielestäni kyseli, eikä hän tähän saanut mitään vastausta!

Juuri tätä minäkin olen ajanut takaa! Minä en missään nimessä ole raamatun linjoilla alentamassa naisia, homoja tai "orjia" tai mitään muutakaan. Vain ja ainoastaan kysyin että miten raamattuun uskovat tulkitsevat jotkut kohdat ja miten tämä tulkitseminen yleensäkin vaikuttaa mihinkään. Ja (kuten ylllä) tähän ei ole vieläkään kukaan antanut vastausta. Sitä edelleen mielenkiinnolla odottaen.

Ja tähän taas joku tod.näk. laittaa jonkun minun älyyn, seksuaaliseen suuntaumukseen tai yleensäkin "akkamaisuuteen" viittaavan herjauksen mutta voin vastata keskitysti: ei vaikuta paskaakaan! :laugh:

Yhteistyössä