...mutta nyt "iltatähteä" kun ollaan alettu toivoa ja olen eksynyt näille keskustelupalstoille niin huomaan, että yllättävän paljon ihmiset käyttävät ovulaatiotestejä, mittaavat aamulämpöjä ym. Eihän siinä mitään pahaa ole mutta tuli vaan mieleen tällainen kysymys, että jos haluaa olla varma, että tulee raskaaksi (jos siis oletetaan että pariskunnalla ei ole mitään esteitä raskaaksi tulemiselle) niin eikö yksinkertaisinta ole olla yhdynnässä joka toinen päivä? Käsitykseni mukaan tällöin siittiöitä on koko ajan "valmiudessa" odottamassa munasolua eikä ovulaatio voi mennä vahingossa ohitse. Silloin kun olen tehnyt esikoiseni, ei tällaisia testejä tullut käytettyä (eipä tosin ollut internettiäkään josta olisi saanut tietoa niistä tai niiden käytön yleisyydestä ) joten nyt kun alamme yrittää tätä toista lastamme, tuntuu niin vieraalta "tikutella" vaikka haluaisinkin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta... Hmm, osasinkohan nyt oikein selittää mitä tarkoitin mutta itse ajattelin tehdä nyt niin, että ahdistelen miestäni joka toinen päivä ja mikäli se ei työesteiden tms. asian takia onnistu, teen sitten varulta ovulaatiotestin (niin, kierrosta kun ei ole hajuakaan hormonikierukan poistamisen jälkeen... )