Tyhmä kysymys...

...mutta nyt "iltatähteä" kun ollaan alettu toivoa ja olen eksynyt näille keskustelupalstoille niin huomaan, että yllättävän paljon ihmiset käyttävät ovulaatiotestejä, mittaavat aamulämpöjä ym. Eihän siinä mitään pahaa ole mutta tuli vaan mieleen tällainen kysymys, että jos haluaa olla varma, että tulee raskaaksi (jos siis oletetaan että pariskunnalla ei ole mitään esteitä raskaaksi tulemiselle) niin eikö yksinkertaisinta ole olla yhdynnässä joka toinen päivä? Käsitykseni mukaan tällöin siittiöitä on koko ajan "valmiudessa" odottamassa munasolua eikä ovulaatio voi mennä vahingossa ohitse. Silloin kun olen tehnyt esikoiseni, ei tällaisia testejä tullut käytettyä (eipä tosin ollut internettiäkään josta olisi saanut tietoa niistä tai niiden käytön yleisyydestä ) joten nyt kun alamme yrittää tätä toista lastamme, tuntuu niin vieraalta "tikutella" vaikka haluaisinkin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta... Hmm, osasinkohan nyt oikein selittää mitä tarkoitin mutta itse ajattelin tehdä nyt niin, että ahdistelen miestäni joka toinen päivä ja mikäli se ei työesteiden tms. asian takia onnistu, teen sitten varulta ovulaatiotestin ;) (niin, kierrosta kun ei ole hajuakaan hormonikierukan poistamisen jälkeen... )
 
Olen kanssasi samaa mieltä, mutta siinä vaiheessa, kun lasta on yritetty pidempään, voi olla, että tuollaiset testit ja lämmönmittaamiset tulevat mukaan kuvioihin; jos ei muuta, niin antamaan uskoa raskaaksitulemiselle.

Itse en ole milloinkaan mitannut lämpöjäni tai käyttänyt ovulaatiotestejä ja olen aina tullut raskaaksi hyvin helposti. Jos tämä raskaaksitulo olisi sitten ollut vaikeaa, en osaa sanoa, miten olisin toiminut...
 
ja toisaalta ovistikut on siitäkin hyviä et sit tietää millo ovis on ollut ni ei epäile sitä etteikö ovulois ja siit huomaa myös onko esim. luteaalivaihe liian lyhyt kiinnittymiselle. Mut toki se on "luomuna" helpompi ku sit ei tule stressiäkään tuosta asiasta, mut viel ko osais olla ressaamatta ku ensimmäistä vasta yrittää :D mut onneks itellä vast nii alus tuo yritys ni ei samanmoista ressiä ole kuin jos ois esim vuoden yrittäny :)
 
Jees, vähän Juiben kanssa samoilla linjoilla.
Eli kyllä itsekin alkuun menin luottavaisesti ilman mitään apukeinoja. Ovistikut otin kokeiluun neljän tuloksettoman yrityskerran jälkeen ja lämpöjä aloin mittailla kun noin 11 yrityskertaa ei ollut tuottanut tulosta. Enkä tosiaankaan ovista tikuttele enää joka kierrossa, jos enää koskaan viitsin niihin rahoja tuhlata. Mutta ei sitä tosiaankaan jaksa kuukausikaupalla seksiä harrastaa joka toinen päivä, ei me ainakaan, ja siksi ajoituksen avittaminen kiinnostaa. Tämä on oma "tarinani" ja kokemukseni. Joku muuhan voi edetä ihan toisella tapaa ja kaikki keinot on varmaan sallittuja, joskin kukin sitten omalla tavallaan stressaantuu tai kokee yritysten helpottuvan erinäisten apukeinojen kanssa.
 
Aivan, ymmärrän että jos lasta ei yrityksistä huolimatta ala kuulua, on parasta turvautua tikkuihin. Ajattelin vaan itsekseni että onko kovinkin yleistä että sitä ensimmäistä yritettäessä käytetään tikkuja jo. Ja tosiaankin, ei siinä ole mitään pahaa että käyttää, varmaan itsekin käytän jos tämä ei ala tärpätä :p
Pääasiahan on, että lapsi saa alkunsa :)
 
Meinaat että tämän kolmen vuoden aikana mitä yritystä olis pitänyt joka toinen päivä harrastaa vapaapainia miehen kanssa?
On aika puuduttavaa. Toisissa kierroissa on kaksikin viikkoa että tekee vaan mieli joka päivä mutta on sellaisiakin kiertoja jolloin ei tekisi mieli yhtään. Ja meillä otettiin ovistikut käyttöön kun yritystä takana n29kiertoa. Mutta jokainen tosiaan tekee omat päätöksensä ja musta on kiva katsoa omaa kiertoa. Tikut olleet mukana 4aikaisemassa mutta ei tässä kierrossa, lämpöjä olen vasta tässä kierrossa mittaillut epäsäännöllisesti, ja lämmöt on noussut joten oviskin on tapahtunut.
 
Mä ainakin rupesin mittailemaan aamulämpöjä heti ekasta kierrosta, vaikka pupuillaankin melkein JOKA PÄIVÄ miehen kanssa, jos vain on mahdollista. Mies on nimittäin paljon reissussa, ja on ihan kiinnostavaa tietää, että onnistuttiinko peittoja heiluttelemaan just oviksen aikaan vai ei. Ja sit on se hyödyllistä tietää, että onko sitä ovista ollut vai. Meinaan mulle on diagnosoitu jopa PCO, niin että haluan tosiaan tarkistaa, että ovuloinko vai en.

Mutta kukin taaplaa tyylillään, eikös juu? :D
 

Yhteistyössä