Tyhmä olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmyri

Vieras
Joskus kauan sitten ajattelin, että antaa miehen ensin päästä sisään työhönsä. Eli minä hoidan kodin ja lapset. Mutta koskaan ei tulekaan minun vuoroa. Mies tekee edelleen pitkää päivää, on koulutuksia, projekteja, ym.

Minä luulin, että jos mies saa alussa luoda asemaa, niin se helpottaa ja minun vuoro koittaa joskus.

Tyhmä mikä tyhmä.

Yleensä on niin että jos nainen hoitaa lapset ja kodin ollessaan kotona, niin mies tottuu passattavaksi ja kun nainen menee töihin, mies ei edelleenkään hoida kotia tai lapsia. Eli kannattaa jakaa työt heti. Mutta älä itteäs suotta syyttele.

Kerroitko silloin kauan sitten miehellesi mitä ajattelit ja miten koit tilanteen? Tällaiset isot linjaukset pitäisi puhua auki yhdessä puolison kanssa. Nyt voisitte sitten palata asiaan ja katsoa miten edetään.

Ei sitä parisuhdetta niin eletä, että yksin ajatellaan mitä nyt tehdään ja mitä sitten tulee, vaan yhdessä nämä käydään läpi. Ei se mieskään voi ajatustenlukija olla.

Nyt on korkea aika avata suu ja käydä tilanne, joka ei ilmeisesti tyydytä sinua, läpi ja jäsentää elämä uudelleen.

Yhteistyössä