Tyhmä kysymys lomien pitämisestä (olen osa-aikainen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eee"

Vieras
Teen töitä 3 pv viikossa eli mulle kertyy lomia se täydet (?) 2 päivää kuukautta kohti. Nyt pitäis vuoden loppuun mennessä käyttää pois 9 kertynyttä lomapäivää. Mut vääntäkääs mulle rautalangasta, miten se oikein menee! Siis kun teen 3 pv viikossa, niin tarkoittaako tuo, että olen käytännössä 3 viikkoa lomalla (9 lomapäivää = 3 pv/vko x 3 vko)

Vai kun mulle kertyy täydet lomapäivät, niin lasketaanko se sen mukaan kuin olisin oikeasti 5 pv viikossa töissä? Eli olisinkin lomalla alle 2 viikkoa (1. vko ma-pe ja 2. vko ma-to = 9 pv)?

Itse olen kanssa osa-aikatyössä ja työkseni laskenut palkkoja.
Mutta siis jos sulle kertyy täydet lomat eli 4+1vkoa vuodessa niin käytännössähän se tarkoittaa että olet viisi viikkoa poissa töistä ja sulle maksetaan lomapalkkaa viideltä viikolta. En tiedä oletko tunti vai kk palkalla, mutta jos olisit kk palkalla niin silloinhan sulle kesälomalta tulis vaan normaali kk palkka + lomaraha ja olisit poissa työmaalta sen neljä perättäistä viikkoa.
Oikeastihan viikosta vähennetään aina 6lomapäivää eli lomaviikko on ma-la.
Oot ilmeisesti pitänyt jo tänä vuonna lomia, koska jäljellä on vain noi 9pv. Käsittääkseni jos olisit 3-viikkoa putkeen poissa töistä sulla pitäis olla varastossa 18pv lomaa. Eli nyt olet poissa sen noin 1,5viikkoa ja saat siltä ajalta 9päivän lomapalkan. Kai se on vähän sopimus kysymys kuinka yrityksessä osa-aikaisen loma katsotaan, mutta palkka poissaoloajalta määräytyy aina kertyneiden lomapäivien lukumäärän mukaan.

Yhteistyössä