Tuulimunasta kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos on tuulimunaraskaus niin voiko olla silloinkin kaikkia mahdollisia oireita ja vielä voimakkaina? Entä keskeytyneessä km:ssa? Mulla on vaan jotenkin sellanen tunne et tää raskaus ei oo ihan ok.. :( Ekan kohdalla iloitsin alusta asti ja hehkutin kaikille, nyt en vaa osaa ku tuntuu ikävältä..

Kyllä voi. Mulla oli tuulimunasta voimakkaammat alkuraskauden oireet kuin seuraavasta, josta syntyi vauva. Tm oireihti aina kaavintaan asti, sit vasta alkoi vähän laimeta. Keskeytynyt on kans ihan normaali aluksi, jossakin vaiheessa voi alkaa laimeta, tai sit ei (ennen kuin raskausmatsku on tullut ulos, voi olla, et oireet vaan jatkuu).

Kai voi olla, siis oireita. Mulla ei ollut, mut tulikin ulos jo viikolla 6+. Mut tais silti olla vähöoireisempi kuin "oikeat" raskaudet, viiva raskauststissäkin oli hyvin heikko.

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
mulla ei tuulimuna oireillu, huomasivat sen kun menin sikiön niskaturvotus juttuun..sieltä samantien kaavintaan..

Siis sulla ei ollut mitään pahoinvointeja tms.? Tuntuko muuten samalta ku oikeesti raskaana ollessa?

Mulla oli tuulimunasta ihan normaalit oireet, mutta käytiin yksityisellä ekassa ultrassa ja jotenkin tiesin ettei kaikki ole kunnossa. Oli ollut koko ajan siitä plussauksesta siihen kun lähdettiin keskeyttämään sellaista ruskeaa tuhru vuotoa. Se on jännä tunne kun sen sen vaan tiesi. Tästä raskaudesta tuulimunan jälkeen en edes mennyt yksityisen ultraan kun ei tuntunut tarpeelliselta. Olin aika varma että on ns. oikea raskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
mulla ei tuulimuna oireillu, huomasivat sen kun menin sikiön niskaturvotus juttuun..sieltä samantien kaavintaan..

Siis sulla ei ollut mitään pahoinvointeja tms.? Tuntuko muuten samalta ku oikeesti raskaana ollessa?

ei ollut mitään erilaista... näihin muihin kolmeen raskauteen verrattuna. oli suoraan sanottuna järkytys kun lääkäri aloitti lauseen: täälä ei näyttäisi olevan kaikki ihan hyvin. aijemmissa ultrissakaan ei huomattu mitään hälyttävää ehkä se näin jälkeen päin että lääkäri sanoi että viikkoja vähemmän kun mitä luultiin

Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Hmm, mä en osaa tohon vastata koska mun oma tuulimuna on tällä hetkellä isällään yötä :D

Siis oliko sullakin tunne ettei kaikki ok? Musta tää on kauheeta ku sellai vaa pyörii mielessä.. Vaikka suunnittelenki jo kaikkea tulevaa vauvaa varten. En tiiä jos oon vaik hulluks tulossa :D

Mulla ei oo mitää vuotoja yms, enkä oo missää ultrassa tai neuvolassakaa käyny. rv9 jo menossa..

Mulla kaavittiin rv 10, kun ei ollu itsekseen tulossa. Ei mitään merkkejä, et ois ollu mikään muu kuin normaali raskaus. Vaan tm oli.

Hmm, mä en osaa tohon vastata koska mun oma tuulimuna on tällä hetkellä isällään yötä :D

Siis oliko sullakin tunne ettei kaikki ok? Musta tää on kauheeta ku sellai vaa pyörii mielessä.. Vaikka suunnittelenki jo kaikkea tulevaa vauvaa varten. En tiiä jos oon vaik hulluks tulossa :D

Joo ja sit kävin ultrassa ja lääkäri käski mennä kotiin odottelemaan keskenmenoa ja sit varailemaan aikaa et tarkistetaan et kaikki on tullu ulos... No sit odotin ja odotin eikä mitään tapahtunu muuta paha olo voimistui, varattiin uus aika ja kaikki olikin ihan hyvin =)

Joo ja sit kävin ultrassa ja lääkäri käski mennä kotiin odottelemaan keskenmenoa ja sit varailemaan aikaa et tarkistetaan et kaikki on tullu ulos... No sit odotin ja odotin eikä mitään tapahtunu muuta paha olo voimistui, varattiin uus aika ja kaikki olikin ihan hyvin =)

Oi miten ihana yllätys ollu!! :) Mä nyt toivon että tuolla masussa joku majailee ja kuulisin sydänäänet joskus 10+ viikolla.. Sitte voisin huokasta helpotuksesta. En jaksa mitään yksityistä varhaisultraa varata..

Yhteistyössä