Tutti pois taaperolta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Tämäkin vielä..mitän seuraavaksi..
mitäs sitten jos puhe on myöhässä ja laps syöny peukaloo,voi voi..

Joo, ei sitä peukkua niin vaan jätetäkään pois...

Eikä siihen kannata edes yrittää puuttua jos vaikka tempperamenttiselle lapselle tulee asiasta paha mieli. :(

Niin no jos se äiti jaksaa yönsä valvoa ja vahtia ettei peukalo mene sinne suuhun vaikka siinä olisi mitkä tärpätit ja laastarit..
vai onkos sulla jotain hyvää konstia amputoinnin lisäksi?

Täällä ei taas osata näköjään lukea.. Liitteessä oli jatkuva tutin käyttö.

"Brittiläiset lastenterveyden asiantuntijat sanovat tutin käyttämisen vauvoilla olevan kuitenkin täysin turvallista, eikä sen pitäisi aiheuttaa viivästymiä puheen kehityksessä. Tästä huolimatta, pitkälle taaperoikään asti jatkuva tutin imeminen saattaa aiheuttaa ongelmia."

Ei puhuttu missään vaiheessa siitä, että unitutin syöminen aiheuttaisi puheen viivästymistä. Harva puhumaan opetteleva lapsi nukkumaan mennessään sitä puhelemista opettelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Minkä takia sitä tuttia ylipäänsä pitää enää taaperoikäiselle antaa...en ole koskaan moista ymmärtänyt.

Ei kaikkee tarttekaan ymmärtää, kunhan sen että tapoja on monia =)

Ei varmaankaan tartte. Mut kyllä silloin vois jo harkita tuttia pois ottavansa, jos lapsen etuhampaissa on kolo tutin syömisestä. Mutta sama kai se mulle, iteppähän varmaan jokainen vanhempi lapsensa hoitaa ja huolehtii niistä parhaaksi katsomallaan tavalla.

Toisaalta mitä haittaa kolosta on? Meillä ainakaan kokoa ei tytöllä 3,5v enään ole, vaikka tuttia tosiaan 3v asti söi. Ja mäkään en ennen tyttöä ymmärtänyt miksi sitä ei vain oteta pois, mutta meillä ainakin näin jälkeenpäinkin ajateltuna, on ollut se unitutti ollut paras vaihtoehto sinne 3v asti.

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Höpöhöpö. Pikkasen on eri asia kulkeeko lapset paljain jaloin vai saako tutin suuhun kun on paha olla. Ihan kiva,e että teillä on sujunut mallikkaasti tämän asian kohdalla. Eiköhän se Siperia vielä sinuakin kouli.

:laugh:

En tarvitse Siperiaa opettamaan minulle asioita, jotka selviävät maalaisjärjellä ja lukutaidolla.

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Höpöhöpö. Pikkasen on eri asia kulkeeko lapset paljain jaloin vai saako tutin suuhun kun on paha olla. Ihan kiva,e että teillä on sujunut mallikkaasti tämän asian kohdalla. Eiköhän se Siperia vielä sinuakin kouli.

En tarvitse Siperiaa opettamaan minulle asioita, jotka selviävät maalaisjärjellä ja lukutaidolla.

Tässä taas huomaa miten täällä mielellään perustellaan omat tavat vaikka millä huuhaa-tutkimuksilla. Mutta jos joku oikea tutkimus poikkeaakin omista tavoista ja joku sen tuo julki niin alkaa hirveä selittely ja suoranainen tutkimustulosten kumoaminen omien kokemusten perusteella. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja daa:

Tässä taas huomaa miten täällä mielellään perustellaan omat tavat vaikka millä huuhaa-tutkimuksilla. Mutta jos joku oikea tutkimus poikkeaakin omista tavoista ja joku sen tuo julki niin alkaa hirveä selittely ja suoranainen tutkimustulosten kumoaminen omien kokemusten perusteella. :laugh:

Ja mikähän vika siinä on, jos on omaa kokemusta. Sellaisille ihmisille joilla on kokemusta ja asiat ei ole menneet niin kuin tutkimuksissa, se on faktaa mitä on kokenut.
Eli jos minun lapseni söisi vielä silloin joskus tuttia, siltikään ei olisi haittaa, niin silloinhan se olisi minulle faktaa, ettei siitä ollut haittaa.
Maalaisjärkeä saa käyttää, eikä kaikkea lukemaansa aina kannata niin täysillä noudattaa.
Jos teillä ei ole tuttia tai peukkua imetty, niin hyvä, mutta silloin sinulla ei myöskään ole kokemusta eikä oikeaa tietoa ruveta ihmisille paasaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jes:
Jos teillä ei ole tuttia tai peukkua imetty, niin hyvä, mutta silloin sinulla ei myöskään ole kokemusta eikä oikeaa tietoa ruveta ihmisille paasaamaan.

Enhän minä paasaa vaan ainoastan ihmettelen miten hanakasti ollaan kumoamassa tätä kyseistä tutkimusta. Kun taas toisia puolustetaan henkeen ja vereen. Ja vaikka meillä ei ole tarvinnut tutin kanssa taistella niin on meidän lapset kokeneet pettymyksiä muutenkin. Ei siihen taaperon tutti tarvita.

Yhteistyössä