tuttavan lapsen vaatetus *reps*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haloo kanssasisaret!Jokainen pukee lapsensa varojensa mukaan,viimeistään teininä alkaa vaatekapina(niinku meillä),mikään muu ei enää kelpaa ku musta jos sekään...
Ei vauvat ja taaperot mieti mitä on päällä,vaik ois pinkkiä pojalla,onko sillä mtn väliä?Pääasia et lapsi on hyvin hoidettu ja onnellinen!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
Meillä oli kaksi vuotiaalla pojalla tässä yks päivä pihalla haalari, missä vaaleanpunaista :o
Ja on ollut tyttöjen puolelta ostettu lila paita ja lilat housut. Hui, miten mä oon voinut :headwall:

Mä ite ajattelen, että VÄRI ei oo se tärkeä tekijä vaan TYYLI.Kyllä mä ainakin voin laittaa pojalleni vaaleanpunaisen vaatteen, mikäli se ei ole tyttömäisen mallinen eli ei ole mitään prinsessan kuvia tai röyhelöitä tms.samoin voin tytölleni laittaa sinistä jos siinä ei lue rinnassa mitään "super boy"- tms tekstejä.Eli tyyliltään tyttömäisiä vaatteita en laittais pojalle enkä tyyliltään poikamaisia tytölle.Onneksi nykyään on paljon tarjolla näitä ns unisex-mallisia vaatteita jotka käy kummalle vaan.

Näinpä.
Jos poika joskus ihastuu johonkin vaatteeseen, mikä on oikeasti tyttöjen, niin voisin hyvin ostaakkin, vaikka sitten vain kotivaatteeksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
meillä oli pojalla 1vuotiaana siskon vanhat vaaleanpunaiset sukkikset.. tosin olihan siinä päällä sitten verskat..saikohan tuo traumoja?

siis herranjestas pojalla päällä sukkahousut! ja vielä vaaleanpunaiset! ja vielä siskon vanhat! Yritätkö tehdä pojasta hinttiä vai muuten vain mammanpoikaa? :D saat aikuisena maksaa kovat rahat pojan terapiaistunnoista, kyllähän 1v on jo hyvinkin miehekäs :D

Alkuperäinen kirjoittaja ihan pakko:
mä en voi mitää mut must tuntuu aina ku nään tuttavan lapsen et tukehdun!! se käyttää pojalla ihan tyttöjen hello kittyä yms ku on kuulemma tuttavilta ilmaiseksi saanut käytettynä niin ei halua ostaa poika vaatteita.

sit pojalla ykski kerta kaupas oli sellanen lila haalari päällä ja yks täti luuli tytöks niin tää mamma oli sillee et joo eiköhän nykyään voi olla pojalla muitakin värejä ku mustaa :D:D

2004 talvella sai äitiyspakkauksessa lilan puvun ja kai sitä oisin pitäny pojallakin jos ois poika tullut. Niin ja siinä puvussa oli vielä röyhelö ja pepita-ruutuja.

mä en voi mitää mut must tuntuu aina ku nään tuttavan lapsen et tukehdun!! se käyttää pojalla ihan tyttöjen hello kittyä yms ku on kuulemma tuttavilta ilmaiseksi saanut käytettynä niin ei halua ostaa poika vaatteita.

sit pojalla ykski kerta kaupas oli sellanen lila haalari päällä ja yks täti luuli tytöks niin tää mamma oli sillee et joo eiköhän nykyään voi olla pojalla muitakin värejä ku mustaa :D:D

Inhottava ihminen olet.

Oisit ees nauranut päin naamaa! Olis se pieni poika varmaan ollut tosi otettu. :kieh:

Mun pojalla on kotona käytössä vaaleanpunaiset nahkatossut, joissa on perhosten kuvia. Tämä siitä syystä, että en oikein ole käsittänyt miksi en voisi näitä toimivia tossuja hänellä käyttää, kun poika tuntuu niistä itsekin tykkäävän. Päiväkotiin olen ostanut siniset tossut.

Miksi pitää lapselle opettaa oma rajoittunut käsitys maailmasta?

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Mun pojalla on kotona käytössä vaaleanpunaiset nahkatossut, joissa on perhosten kuvia. Tämä siitä syystä, että en oikein ole käsittänyt miksi en voisi näitä toimivia tossuja hänellä käyttää, kun poika tuntuu niistä itsekin tykkäävän. Päiväkotiin olen ostanut siniset tossut.

Miksi pitää lapselle opettaa oma rajoittunut käsitys maailmasta?

opetat myös itse rajoittunutta käsitystä: kotona voi kyllä käyttää pinkkejä tossuja, mutta julkisesti sinisiä....

tytöllämme 2v on tänä talvena käytössä haalari, joka on pääosin tumman/vaaleanruskea, yläosassa pieni alue vaaleanpunaista.haalari on malliltaan ihan neutraali, ei röyhelöitä tai mitään muuta tyttömäistä.Aion säästää haalarin vauvalle, jota odotan, ja käyttää sitä, oli hän tyttö tai poika.Eri asia olis jos haalari oli röyhelöinen prinsessaunelma, mutta kun ei ole niin pari pientä vaaleanpunaista plänttiä yläosassa ei estä käyttämästä sitä pojallakin.Ihan samalla tavalla oon käyttäny tällä tytöllä isoveljensä harmaa/vihreäsävyisiä ulkoiluhaalareita.

No mä olin meen tytön kans lääkärissä, päällä vaaleanpunainen body, pinkit housut, vaaleen punainen kypärämyssy, hello kitty lakki ja äp-toppapuku. Lääkäri nimitteli pojaksi. :D

Mun pojalla on lila toppahaalari ja ihan häntä varten ostettu. Löytyy yksi lila takkikin. Ja näiden poikien puolelta ostettujen vaatteiden lisäksi löytyy tyttöjen puolelta ostettuja vaatteita myös. Siinä ei ole mielestäni mitään naurettavaa. Mutta hauskaa se on, värien käyttö. Piristää kummasti maisemaa niin sielun kuin muutenkin :D

Ja mä muistan kun tuttava piti pojallaan sellasta tyttöjen haalaria, jossa oli ne sellaset röyhelöt. Eli SELVÄSTI tyttöjen vaate...mua häiritsi kovasti asu. Mutta hän nyt oli muutenkin hieman "huono" äiti, eikä lapset enää hänellä ole :)

Jee. Mä tosiaan ostin tänään pojalleni tyttöjen osastolta vihreän paidan, jossa on hiukan myös vaaleanpunaista. Lisäksi ostin sukkia - paketissa oli pinkit, punaiset, oranssit, lilat ja vihreät sukat. Niin, ja miettikää. Mä en ole kertaakaan neljän vuoden aikana ostanut pojalle yhtään sinistä vaatetta. Ai kauheeta ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Jee. Mä tosiaan ostin tänään pojalleni tyttöjen osastolta vihreän paidan, jossa on hiukan myös vaaleanpunaista. Lisäksi ostin sukkia - paketissa oli pinkit, punaiset, oranssit, lilat ja vihreät sukat. Niin, ja miettikää. Mä en ole kertaakaan neljän vuoden aikana ostanut pojalle yhtään sinistä vaatetta. Ai kauheeta ;).

Siitä tulee varmaan omo nyt. ;)

Meil oli esikoisella jopa valkee röyhelökaulusbody, kun oltiin hyväkuntoinen jostain saatu eikä tosiaan ollut varaa ostella vaatteita! Ja oli myös yksi vaaleanpunainen paita jota yöpaitana pidettiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meil oli esikoisella jopa valkee röyhelökaulusbody, kun oltiin hyväkuntoinen jostain saatu eikä tosiaan ollut varaa ostella vaatteita! Ja oli myös yksi vaaleanpunainen paita jota yöpaitana pidettiin :)

no ehkä eri asia jos ei varaa. Mutta mun tuttava piti pinkkiä röyhelö haalaria pojalla ja likaisia vaatteita. Lapsella ei ikinä ollut puhtaita vaatteita päällä.

Minä olen ostanut pojalleni Hello Kitty -vaatteita ihan uutenakin. Poika pitää Kittystä ja tahtoo paitoja, joissa on kisun kuva. Pojalla on myös vaaleanpunaisia vaatteita ja punainen haalari.

Joka kerran, kun poikaa luullaan tytöksi, olen vain tyytyväinen. Saavatpahan ihmiset nenilleen typerien ja lukkiutuneiden mielipiteidensä vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:

Mun pojalla on lila toppahaalari ja ihan häntä varten ostettu. Löytyy yksi lila takkikin. Ja näiden poikien puolelta ostettujen vaatteiden lisäksi löytyy tyttöjen puolelta ostettuja vaatteita myös. Siinä ei ole mielestäni mitään naurettavaa. Mutta hauskaa se on, värien käyttö. Piristää kummasti maisemaa niin sielun kuin muutenkin :D

Munkin pojalla oli lila toppahaalari ja kuopuskin joutuu laittamaan sen päälleen, kunhan vähä ensin kasvaa. :snotty: