Turun äidit+ tulevat sellaiset

heips!
Me ei tulla huomenna. Mä aion mennä yliopistolle oikeen käymään. Viimeksi olen poikennut siellä lokakuussa. :) Lisäksi olen itse ollut kunnon flunssassa melkein viime tapaamisesta lähtien. :( Tätä taitaa olla aika paljon liikkeellä. Toivottavasti muut eivät "flunssaantuneet" Myllyn reissulla. Tuun kirjoittelemaan lisää, kun olen energisempi. Pitäkää hauskaa!! :wave:
 
Mekin tullaan !
Onnittelut Vernerille konttaustaidosta, ottipa poika uusien taitojen kanssa oikein spurtin !

Tänään oli se vesirokkorokotetutkimuksen eka käynti ja kyllä tuntui neuvolalääkärikäynnin jälkeen pitkältä se lääkärin tarkastus, likka pyöri jopa lattialla kun lääkäri arvioi liikkuvuutta ja jäntevyyttä!Korvat ja hampaat tarkistettiin, annettiin jopa lupa soittaa sinne lääkäriaikaa jos jotain tulee ennen seuraavaa kertaa. Miksei neuvolassa ole tälläistä palvelua ?
Likka on nukkunut käynnin jälkeen ennätys-unet, neljättä tuntia vetelee sängyllä.Heräsi vaunuista puolitoista tuntia sitten mutta nukahti ulkovaatteiden riisumisen jälkeen uudestaan.
Olen melkein hukassa kaiken vapaa-aikani kanssa, mitä sitä tekee kun kaikki on jo tehty ?

Huomiseen !

Ps. Ihana Hiiriemo :D !
 
Me tullaan kans huomenna ja sisko vissiin myös. :)

Raitapaita... Tollasesta tutkimuksesta oon jo ihan kade ja mietin, oisko sittenki pitäny lähtee siihen tutkimukseen mukaan... :whistle: Ei mut oikeesti, olis kiva ku lääkäri arviois pojan taitoja ja muuta kehitystä. Neuvolassa sitä tosiaan ei juurikaan tehdä, ainakaan lääkärikäynneillä.

Mansikalle paranemista!

Hienosti kyllä Verneri oppii uutta. =) Täällä poikanen treenaa kovasti konttausasentoa, mutta hiljaa hyvä tulee... Näkyy olevan sama tyyli ku hampaita hautoessa eli pitkän kaavan mukaan. :)

Ja sit takas pyykkejä laittamaan...
 
ME ei varmaan tulla huomenna kun tänään sitte nukuttiin tonne 10.30 asti et jos huomenna uni maittaa samaan malliin niin me nukutaan.. Ja saa nyt nähdä kuin kiukkunen tuo neiti on aamulla. Tossa vaan ennen ku nukkuun vein niin vaihdoin sen lapun sinne luomen päälle ja siitä irtos palanen ja tuli verta ja ihan järkyttävä huuto alko et pääsi jo iteltäki itku siinä. Ihan kamalaa kattella ja kuunnella ku toinen huutaa pää punasena.. Eli ku siitä nyt tuli verta niin aamulla sitte sama homma ku ottaa sen lapun pois niin varmaan taas aukee.. Noh, ens ke ollaan taas ehkä vähän viisaampia ton asian suhteen..

Tuol DIPPissä on sama homma et lääkärille pääsee kunhan vaan eka soittaa tässä käyntien välissä ja se on musta hyvä. Tuntuu ettei tuolla meen neuvolassa tiedetä mistään mitään eikä sinne pääse koskaan lääkäriin ja vaiks pääsis niin ei mitään apuja saa..
 
Sanna... Kokeiles kostuttaa sitä lappua siellä niskassa ennen poistamista. Irtoo helpommin eikä revi mitään mukaan, jos on tarttunu. Mä opin sen kikan sillon, ku piti tatskan päällä pitää lappua... Sehän vähän tihku alkuun, joten se lappu oli tosi "kivasti" kiinni.
 
Tarttee koittaa kostuttaa tota lappua. Enpäs muistanu edes tollasta. Kiitti Myy, toiv. tepsii.. Me ei varmaan tulla kahville ku tässä just heräillään.. Kaupungille kyl tullaan et ehkä tullaan vilasee otteko viel maisemissa, riippuen kyl mihin aikaan päästään lähtee.. Hauskoja kahvitteluja!
 
Moikka vaan kaikille!

Meil on ollu kokoaja kaikkee ohjelmaa, en oo kerenny ees tänne kirjottelee. Me oltiin torstaina 8kk neuvolas ja Nita oli 9060g ja 69cm. Kaikki uudet jutut on nyt tullu samaa aikaa sen jälkeen ku tuli 7kk, nita rupes ryömimään, tuli kaks hammasta, istuu ilman tukee ja nyt menee jo ite istumaan ja nousee tukee pitkin, ei täs pysy pian enää itekään peräs.
Nii ja tänään meni muutaman konttausaskeleenki.

Mikä päivä toi leffa homma on? Me voitais koittaa tähdätä sinne...
 
Hei, se elokuvahan on tällä kertaa tiistaina, mutta samaan aikaan eli klo 11. Tässä linkki: http://www.finnkino.fi/events/babybio/
Ihana päästä taas elokuviin, viime vuoden puolella olin viimeksi. Siinä suhteessa elämäni on lapsen tulon myötä muuttunut kyllä eniten - ennen kävin joka viikko eokuvissa vähintään kerran. Mutta oppiihan tuosta pois näköjään, ei tunnu enää ollenkaan niin tarpeelliselta nähdä "kaikkia" uusia elokuvia.

Tuntuu yhdessä jos toisessakin vauvataloudessa olevan valtava kehityskausi menneillään! Vaan sitähän se taitaa tämän ensimmäisen vuoden aika olla kokonaisuudessaan, kun pitää ehtiä avuttomasta sylitoukasta melkein omille jaloilleen ja jotain jo juttelemaankin. Meillä ei mitään erityistä muuten, mutta näyttää siltä, että kun on tuota lusikkaa käytelty, niin K on löytänyt kielensä: se mukluaa koko ajan ulkona suusta ja sitä on mukava plörisyttää niin että kuola roiskuu. Ylen viehättävää! :D =)
 
Taisin löytää rataskuumeeseeni ratkaisun, nyt vaan odotellaan kevään uusien värien saapumista niin päästään matkaratastelemaan.Tarjoushinnalla olisi Ozbabyssä ollut tarjoilla vain heijastinliivien väriset kammotukset :/ , olenkohan liian esteettinen näiden(kin) asioiden suhteen ?
Perheenkeskinen päivä tänään kirppiksillä, käyttövaatetta kotiin löytyi taas edullisesti.Meillä alkaa nyt 74cm vaatteet olla aika viimisiä kertoja päällä, tosin 80cm olen ostanut jo pidemmän aikaa että menee sitten pidempään.Ostin likalle kirppikseltä ensi syksyksikin isojen tyttöjen kevyttoppatakin vajaalla seitsämällä eurolla, toivon mukaan 86cm menee vielä silloin vaikka eihän tuo suuri rahallinen menetys ollut.

Nyt kutoma-puuhiin --->

Ps. Ja kiitos kahviseurasta kaikille!
 
Helou Meeryläinen :wave:

Eipä sitte auttanu suihkussa käynti tai lapun kostutus siinä luomessa :( Paloja lähti taas luomesta ja kauhee huuto vaikka molemmat miehen kanssa irrotettiin lappua.. Ja nyt se alko vähän haiskahtaaki se luomi, ettei nyt vaan tulehtuis..Noh, ke onneks lääkäri..
 
Nyt on kyllä pakko kehasta, että enkös keksinytkin hyvän nikin Meeryläiselle? :D Tai siis tyttösen isi sen keksi, mut mä ehdotin nikiks. :saint: Tervetuloa siskoseni! =)

Jätkä narskuttaa hampaitaan... Tosi inhan kuulosta, mut kai se on jotain ohi menevää uutuuden viehätystä. Häiritsee vaan ajoittain syömispuuhia, kun ei narskuttamiselta malta suutansa avata. :kieh:

Käytiin Meeryläisen kanssa Naisdayssä ja Valtteri Roihaa lainaten tuli oltua keräilijöitä... Melkosesti tuli tavaraa mukaan otettua, kun oli niitä kaikkee näytteitä ja lappusia siellä. Korviksetkin tuli ostettua ja nyt oon surffannu kelttikorujen nettikaupassa himoitsemassa useita muita. Oon ihan koukussa.

Mun pitää kattoo tota tiistain leffaa vielä, kun miehellä on silmäleikkaus maanantaina... Saattaa siis olla sen verran toipilas, että mua tarvitaan kotona. Älkää siis ihmetelkö, jos mua ei näy... Meeryläiselle infoan kyllä, jos meinaa paikalle.

Parin päivän palstailutauko ollu tässä... Täytynee kurkata muihin pinkkoihin. Mukavaa viikonlopun jatkoa!
 
Ahaa, nyt se kuokkavieraskin suvaitsi ilmoittautua! :D Kiva, terveppä tuloa Meeryläinen. Me ollaan kuurotettu tähän mennessä koko viikonloppu neljän seinän sisällä, itselläni syynä uusi Harry Potter josta näin jo untakin... vauvaa vaan laitettu välillä parvekkeelle tuulettumaan... :whistle: Tiistaita odotellessa!

Noista vauvojen vaateko'oista (hieno sana) vielä: siis ei kai tämä kasvu ihan tällaisena jatku loputtomiin, että puolentoista kuukauden välein saa aina hommata uutta kokoa edustavan garderobin?! Luulisi nyt että viimeistään sillä koolla 80 pärjäisi sitten vähän pitempään. No jaa... lieköhän mikään asia tässä maailmassa samanaikaisesti yhtä haikeaa ja ihanaa seurattavaa kuin oman vauvan kasvu! Ja ei kun sosetta sulattamaan - hauskat viikonlopun jatkot!
 
Terveiset Kaarinan MLL kirppikseltä! Olin paikalla viis yli 11 ja paikka oli ihan piukassa. Turha yrittääkään mennä muuten kuin heti, jos mielii saada parhaat päältä. Hinnat oli kohdillaan, jotkut jopa superhalpoja. Löytöjä tuli tehtyä niin omalle piipanalle kuin kummipojallekin. Sitpähän näet Myy kun tuutte käymään.
 
Olishan tuo kirppis ollu kiva käydä tsekkaamassa, mut meil oli sauna just lämpiimässä... Meil harrastetaan tota päiväsaunomista, kun jätkän nukkuessa saa rauhassa käydä ja illat hujahtaa yleensä rutiinien parissa. Isompaa vaatetta meillekin pitää jo haalia, kun 74cm ei enää kauaa mahdu. Aika hyvin alkaa jo olla 80-86cm bodyjä ja parit housutkin, pöksyissä tosin taitaa mahtua pitempään nuo 74cm:kin... Sikäli kun niissä on tarpeeks tilaa vyötäröllä. :LOL:

Oliskohan tänään pitsasunnuntai... Jos vuorostaan me toimittas Meeryläisen poppoolle pitsataksina. :D Ja mun keventely edistyy hyvin... :whistle:
 
Mekin oltiin tuolla Kaarinan kirpparilla, Meeryläisen näinkin ihmispaljouden seasta.Minusta siellä ei ollut mitään ! Tosin jo kun paikalle saavuttiin varttia yli 11 niin porukkaa tuli ovista ulos mukanaan kassikaupalla tavaraa eli parhaat oli tainnu jo mennä ...
Länsikeskuksen kirppiksiltä taas löytyi vaikka mitä, myös samanlainen ensi-nukke J:lle joka mulla on aikanaan ollut :heart: .Mansikan ohimennen näinkin siellä !
Huomenna TYKSiin kontrolliin kukonlaulun aikaan, toivottavasti isi heittäisi meidän autolla ettei tarvi aamuruuhkassa mennä vaunujen kanssa.
Tiistain leffasta/kahvittelusta en ole varma, elokuva ei tunnu oikein mieleiselle :/ .Mutta katsotaan nyt jo tästä piristyisin ja tultaisi vaikka kahville jälkikäteen !
 
Hoh, se elokuvahan on kaikella todennäköisyydellä ihan kamala - olen jostain syystä lukenut sen kirjan ja olipa se aika siirappia ja itketystä! Mutta en aio antaa sen häiritä. Tykkään vaan niin kovasti siitä isosta kankaasta!
Mulla on kauhea polte sielussa, kun Harry Potterista on jäljellä enää viimeiset 80 sivua!! Miksei tuo tyttö jo voi ruveta vaikka päiväunille..! Tuossa vaan riehuu ja rääkyy :heart: :heart:
 
Me ei nyt huomenna tulla ainakaan elokuviin kun päästään viimein eroon tuosta sohvanpuolikkaasta jota mies raahasi muutossa mukana nostalgia-syistä ... Yhdeltä sille on järjestetty kyyti eli sen jälkeen periaatteesa voitaisiin tulla.
Sarbe löysin Kodin1 alakerrasta tosiaan sen ensinuken ja kirppiscenteristä siitä vierestä tytölle uudet tumput ja töppöset sekä kolmelta eri myyjältä samaa sarjaa ( ja samaa kokoa ) hupparin, bodyn ja housut likalle ! Joskus kyllä kirpparilta ei löydä mitään, mulle sattuu sitä useasti kun en ole mitään penkoja-tyyppiä, katselen vaan päälisin puolin myyntipaikkoja ja jos näkyy joku hyvä väri tms. niin katson tarkemmin.Siksi varmaan monet löydötkin jää tekemättä.
Onko kahvipaikkaa huomiselle tiedossa leffan jälkeen ?
 
Me ollaan tulossa elokuviin. Tulen tosin yhden ystäväni kanssa enkä tiedä vielä tulenko/tullaanko me kahville sen jälkeen.

Flunssasta ollaan vihdoin päästy eroon, mutta ohjelmaa on kovasti kasaantunut reilun viikon ajalta. Pimulta näkyy "jo" ensimmäinen hammas ikenen alta. Nyt vaan odotellaan, koska se puskee sieltä kokonaan läpi. :) Neidin hampaita ollaankin jo odoteltu.

Kirppiksellä ollaan mekin taas käyty kuten näköjään moni muukin. Sarbe, sinun ohi taisin kävellä länsikeskukseen mennessäni ja Raitapaitaan tosiaan törmäsin kotiin lähtiessäni. Me oltiin siellä Nitskun ja vauvojen kanssa haalimassa "kaapin täytteeksi" ihanuuksia, jota kumpikaan ei välttämättä tarvitsisi. Oli kivaa kuitenkin! :)

Tuntuu kuin olisi taas kamalasti asioita kerrottavaksi, mutta kerron niitä sitten kun seuraavaksi tavataan. Huomiseen! :wave:
 

Yhteistyössä