Turkulaisia äitejä

Mä meen Motivukseen jumpalle parin tunnin päästä :D Itse käyn vaihtelevasti kaikenlaisilla tunneilla, minkälaisista tykkäät Sssalla? Vähän kyllä itseäkin jännittää, kun viime jumppakerrasta yli puolvuotta aikaa... :whistle:
 
Heippa!

Uskaltauduin ryykätä tänne teidänkin valmiiseen porukkaan. Tuonne 20-30v. puolelle kirjoittelinkin jo saman viestin. Ja tulen nyt täältäkin huhuilemaan uusia tuttavuuksia. Tosiaan täällä 28v. huhtikuussa (hui kuulostaa aina vaan vanhemmalta) kahden pienen tytön turkulainen äippä. Ella 1v.6kk ja Elsa 3kk.

Päivät pienten kanssa aika hälinää, ja välillä kaipaisi enemmän muidenkin tuoreiden äitien seuraa. Suloisia neitini tietty ovat, mutta keskustelu vielä heidän kanssa pörinää ja tahtojen taistelua. Joten ystäviä/ saman henkistä juttuseuraa monesti vailla. Muutamia vauvakamuja jo ennestään esikoisesta ja muutenkin omistan mutta he tietty jo melkeen kaikki palaneet töihin/kouluun. Joten nyt uusia ystäviä hakusessa :)

Mutta toiv. saa ryykätä porukkaan mukaan. Koneella kirjoitteluun ei hirmuisesti aikaa jää, mutta josko treffeille pääsisi mukaan tutustumaan.

-Suffeli-
 
Sssalla, mä käyn Motivuksessa jumppailemassa: oon kyllä tykänny, lähinnä käyn bodypumpissa ja pacessa. Bodypump tosi tehokas sekä kunnon kohottaja että rasvan polttaja, pace käy taas aerobisesta harjoittelusta. Eli suosittelen! =) Pääsin ekan kerran edellisviikolla ja nyt olis la-aamulla tarkoitus mennä taas... Mies kun lupas aina vahtia vauvaa, jos haluan saada itseäni trimmimpään kuntoon! Mahtaakohan olla oma lehmä ojassa?? :LOL:
 
Lapanen Viime vkon ma ne meitäki kuvas ja oikeen käskivät mainostaa kaikille et tulee seuraavana päivänä ja sit ke uusintana koko maassa. Eipä sitte tullu ku vasta tällä vkolla ja eivät sitte juu näyttäneet mun kommentteja, vaikka ihan hyvä varmaan, enpä saa mitään "vihoja" päälleni enempää bussissa, kun aika paljon bussilla liikutaan kuitenkii ja meen vaunut varmaan jää värinsä puolesta mieleen..

Huomenna mennään kattoo millanen on Seikkailupuiston muskari. Eli pitäs varmaan mennä nukkuu ku se alkaa klo10 huomenna.
 
Joo tuli käytyä ekaa kertaa jumppaamassa synnytyksen jälkeen... Huh! Sit vielä niinkin "helpolla" aloittelin kuin suoraan bodypumpista :LOL: Sainpahan ainakin paikat niin prkleen kipeeksi! Mussukka79, meillä myös mies on enemmän kuin innokas vauvanhoitaja kun olen menossa jumppaan... Oon itsekin epäillyt, että taitaa se oma lehmä siellä ojassa miehellä olla! ;) Mut tottapuhuen siitä tulee itselle niin ihanan energinen olo, että täytyy ottaa taas tavaksi pari kertaa viikossa käydä viuhtomassa.

Pompittiin neidin kanssa PMMP:n lastenlevyn tahdissa niin innokkaasti, että neiti simahti ihan totaalisesti. Onneksi, koska kämppä on taas kuin pommin jäljiltä! Millä ihmeellä jotkut lapsiperheet saa huushollinsa pidettyä siistinä...? Tuntuu että täällä roinat sikiää keskenään ja likaa sekä pölyä ilmaantuu tyhjästä :eek: Nämä aurinkoiset kelit on tosi ihania mut mut... Parempi vaan laittaa sälekaihtimet kiinni, niin näyttää koti siistimmältä :D Tai mennä suosiolla ulos vaunuilemaan kun tätä paistetta nyt näyttää riittävän!

Nyt taitaa rs-kausi olla pahimmillaan päällä. Näin ainakin kuulin. Uskaltautuukohan tuon reilun kk:n ikäisen neidin kanssa kaupoille tänään...? Kuinka varovaisia muut äidit vauvoineen on? Toiset kehottaa, että vauvan kanssa ei tulis ekaan kolmeen kuukauteen mihinkään, toiset kulkee jo syntymästä asti vauvan kanssa kaikkialla. Mikä olis sellainen kultainen keskitie? Tyhmänä kyselen, kun eka lapsonen kyseessä... :/
 
Että nää sivut taas pätki eilen..

Snoopy Me mentiin sillon suoraan synnäriltä kauppaan ku Ella oli 1vkon ikäinen ja sit 2vkon iässä alettiin piku hiljaa liikkuu vaunuilla ulkona ja kaupungilla eikä ole neiti vielä kertaakaan ollu kipeenä.. Nyt on pikku pelko et saa jonku taudin ku ollaan molemmat miehen kanssa kipeenä.. Mutta teet ihan sen mukaan ku susta itestä tuntuu parhaimmalta. Täällä pastalla nyt aina joku moralisoi toisen tekemisiä, kuten esim. toi 3kk lapsi hoitoon-ketju..

Meillä miehelle iski kuume tiistaina ja on keuhkoputkentulehdus.. Noh, mulle eilen illalla ihan yhtäkkii iski kauhee päänsärky, luulin eka et johtuu kuukautisista, mut sitte järkky vilu. Särkylääkettä naamaan ja ajattelin mennä nukkuun vaan en pystyny ku oli niin vilu.. Sit tulin takas olkkariin kattoo telkkuu ja join teetä jne ja mittasin kuumetta, niin oli 38.. Mulla normilämpö joku 36.3 niin aina ku menee yli 37 niin alkaa oleen melkosen kaamee olo.. Piti kuudelta aamulla herättää mies syöttää Ellaa ku mulle iski taas järkky vilu.. Nyt ei äsken ku mittasin ollu kuumetta mut kurkku sattuu.. Toivottavasti Ella ei nyt mitään tautia saa..

Niin ja kiitos kahviseurasta munki puolesta, dementia ku vaivaa niin ei aina kaikkee muista..
 
Hei Snoopy, kyllä me on ainakin käyty kaupassa ja ihmisten ilmoilla siitä asti kun tyttö oli 1,5 viikon ikäinen. Toisin kuin Sannalla, muutama flunssa (tosin melko pieni ja äkkiä ohimenevä) on läpikäyty jo ennen puolen vuoden ikää, siihen ei ole täysimetyskään auttanut. Enpä tiedä sitten olisiko niiltä varjeltunut ellei olisi kulkenut missään. Ensimmäisen flunssan aikana K taisi tosin olla jo yli 3 kk... kaipa ne tulee jos on tullakseen! Voihan sitä koettaa olla pahimpiin taudinpesiin menemättä, mutta turhaa minusta on itseään syyllistää, jos kuitenkin vauvaan flunssa iskee. Ei sitä voi kovin pitkään neljän seinän sisälläkään nököttää, siinähän sitten jo äidin mielenterveyskin on kovilla.
 
Snoopy... Me oltiin pojan kanss ekaa kertaa kaupungilla asioilla pojan ollessa 5 päivän ikänen. Melko pitkään pysy silti terveenä, vaikka ihan synnäriltä tulosta asti oon pitänyt mukana. En nyt muista millon eka flussan poikanen oli, mut se oli vaan sellanen ihan lievä ja poika oli muistaakseni ainakin 3kk. Toinen oli sit pahempi ja kesti kauan sillai lievästi räkäsenä. Nyt on siis kolmas flunssa ja pojalla ikää melkein 8kk.

Ei niiltä pöpöiltä tosiaan voi suojella, jos ei ihan neljän seinän sisään linnoitu... Vähän kun kattoo ettei mee pahimpiin pöpöpesiin, anna rämpiä yleisessä käytössä olevia leluja ja kipeiden ihmisten lääppiä vauvaa, niin hyvin pärjää. :)
 
Meidän Niilo on nyt ekaa kertaa vähän nuhainen. Ensin oli isukki, sitten minä, ja siitähän se sitten tarttui pikkumieheenkin. Onneksi tää on tosi "mieto" lentsu, ei ole kellekään meistä noussut kuumetta eikä edes kurkku satu, räkänen olo vaan.
Olen kyllä ollut koko ajan menossa vauvan kanssa, mutta luulen että tää flunssa tuli meille isukin kantamana.
 
Joo-o, kyllä tän äidin hissi lakkaa nousemasta vintille saakka jos joudun neljän seinän sisällä kökkimään.. Kaupassa pidän varmuudeksi harson kaukalon edessä jos joku räkänenä sattuis päin aivastamaan :snotty: Koittakaas muuten te flunssaiset parannella itseänne! :wave: Pikaista paranemista!

Ei hitto, mulle tuli muuten täytenä yllärinä tuo philipsin itkuhälärijuttu (siitä varmaan jo miljoona aloitusta muillakin palstoilla...). Meillä on samainen laite, ja tunnustan käyttäneeni sitä jopa pakkasella :eek: Oikeasti, mitä v**n järkeä on itkuhälärissä mitä ei saa käyttää ulkona!!!!??? Joo, jos vauva nukkuu kämpän itäsiivessä niin voi oleskella vastaanottimen kanssa länsisiivessä... Meidän kolmiossa tuiki tarpeellinen... :/
 
Meillä Ilona on ollu 5 päivän ikäisestä saakka meidän kanssa mukana joka puolella. Ilona saa serkkujen leluja pistää suuhun... :) me ollaan oltu miehen kanssa kauheessa flunssassa välillä ja ilonalla on kerran räkä valunu nenästä eikä ole sen kummempaa tullu. Nyt Ilonalla on ikää 6kk ja rapiat päälle.

Oli mukavaa ku sain olla yksikseni vaateostoksilla tänään ja kerrankin ostin vain ja ainoastaan itselleni vaatteita! :LOL: 3 paitaa sain ostettua itselleni. Mies tekee juuri ruokaa ja ihana tuoksu tulee uunista :)

Mukavaa vkoloppua kaikille!!

sanna-78: koittakaa parantua kaikki!!! :hug:
 
Mites ens vkolla, olisko jotai kahvittelua? Jos tästä nyt parannutaan.. Ke meille ei käy, mut muuten ei ole mitään ihmeellistä vielä varmaksi sovittuna.

Kuumetta ei tänään ole ollu oikeestaan mut kurkku on niin hemmetin kipee että kai mullakin on sitte toi keuhkoputkentulehdus ku äijälläkin on.. Mulle iskee se tauti muutenki päälle herkästi eikä välttis ole edes mitään suurempia oireita.. Joku pari vuotta sitte mulla oli ½vuotta putkeen keuhkoputkentulehdus, lääkäri sano et johtuu töistä, et ne aineet ärsyttää jne.. Ella edelleen terve ja sais pysyäkin..
 
mussukka79, ajattelin että jos PACEa koittaisi ensi vkolla, en ole ikinä semmosessa ollut. lapset anopille kun mika on ruotsiin menossa..
oltiin pari yötä poissa kotoa, kyllä oli ihanaa. häitä pitäisi hiljalleen alkaa suunnittelemaan, sitten parin vuoden päästä niin ei mitään kiirettä ole. eikä kyllä olisi aikaa kovin pian edes koettaa mitään tehdä kun lapset on jalassa kiinni :)
 
Heippa! Liityn joukkoonne , minulla on nyt 3 viikkoa vanha poika( asumme kyllä Littoisissa) .. nyt vain kysyisinkin teiltä heti sellaista että onko jolloin teistä kokemusta hyvästä vyöhyketerapeutista Turun seudulla ( Turusta tai lähialueilta) .. meillä on nyt alkanut vatsavaivat ja helpotusta hakisin vyöhyketerapeutilta..
Kiitos kaikille jo etukäteen =)
 
Moikka!

Meillä huudetaan edelleen vaihtelevasti iltaisin, joskus enemmän, joskus vähemmän, joskus jopa ei ollenkaan. Taitaa olla kyse vain "normaaleista" vatsavaivoista, jotka meillä alkoivat mukavasti tässä kolmen kk:n kohdalla...

Sssalla: kävin viime la pilates-tunnilla ja oli mielenkiintoinen: siinä tehtiin pelkästään keskivartalon lihaksia ja seuraavana päivänä oli kyllä vatsalihakset kipeät ja löysin taas alavatsalihaksetkin itseltäni! ;)

Kahvittelusta: kävisikö torstaina? Meillä on ainoastaan maanantai tällä hetkellä, kun ei käy.

Ja Hipu: tervetuloa mukaan! =)
 
Heissan Hipu ja tervetuloa joukkoon. Kysymykseesi en osaa vastata kyllä.

To vois olla hyvä kahvittelulle ,ku olen edelleen kuumeessa ja kävin tänään lääkärissä joka sano mulle et olen NUORI ÄITI :LOL: :LOL: :LOL: Mulla vähän eri käsitys tosta nuoresta äidistä, ei musta nyt 30v. ole enää nuori äiti :D :LOL: :D Antibiotit löi mulle ja toivottavasti alkaa helpottaan.
 
Heippa!

Enpä ole pääsyt kirjoittelemaan vaikka mukaan itseni hausinkin. Meidänkin neiti on Ella 1,5v. vielä sängystä huutelee. Josko nyt lopulta malttaisi nukahtaa. Tänään oli jännä päivä kun oli isovanhemmat Porista käymässä. Ja muutenkin touhuttu vähän normaalista poiketen. Niin heti kyllä aina huomaa tässä nukkumaan menossa että menee vähän tappeluksi. (Tai siis huuteli kun aloitin tätä viestiä kirjoittaa, tulipa välisti vähän touhuttua muuta) Elsa 3kk antoi kuitenkin jo periksi ja nukkuu tyytyväisenä.

Kurjia nuo pienten vatsavaivat. Tuttuja täälläkin! Ella huusi koliikin. Huusi vaan joka päivä n. 18-24. Mutta Elsa huusi selkeesti enemmän vatsavaivojaan. Pylly pörisee ja tulee ulos kovan huudon kera. Joka oli kyllä toisaalta yleensä koko illan kestävää sekin.

Kaikki lakanakeinu viritykset kokeiltiin. Mutta siihenkin rauhoittui aina vain hetkeksi. Koliikki vauvahierontaa tein, ja kokeilin olla syömättä tiettyjä juttuja. Mut ei oikein mikään auttanut. Lopulta uskaltauduin kokeilemaan kaverin suosittelemana ja neuvolatätiltä ja Tyksin keskolanhoitajan hyväksynnän saaneena sellaisia kamomillakuulia. Vauvoille kuulemma ihan yleinen tapa keskieuroopassa antaa mahavaivoihin kamomillateetä.(Tee kuulosti mielestäni vähän rajulta) Homeopatiaan en juttuna usko vieläkään yhtään, mutta kamomillaan kasvina nyt kyllä. Rauhoitti selvästi Elsan vatsa kramppeja ja huudotkin väheni/loppu huomattavasti. Sellasia pieniä kuulia sulatettiin ihan pieneen määrään keitettyä vettä. Nyt tuli tuo 3kk täyteen niin lopetin ne kun maha muutenkin selvästi jo helpottanut. Mutta toiv. jokaiselle löytyisi joku apu. Pienen huuto niin kovin raskasta kun ei osaa auttaa! Voimia kaikille tästä kärsiville!

Vyöhyketerapia on varmaan ainut juttu mitä meillä ei koeiltu. On vähän kallista... Ja joillekkin apu kai jo kerrasta, mutta olen ymmärtänyt että pitäisi sit kuitenkin käydä useemman kerran. Joten en osaa ketään suositella. Tässä linkissä oli kuitenkin siitä ja noista kuulistakin jos jotakuta kiinnostaa...

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_vauva&jutunid=8924


En ole tosta itkuhälyytin hommasta vielä kerinnyt tarkemmin lukemaan, mutta anoppi vaan kertoi kanssa tapauksesta. Meidän itkuhälyssä oli ainakin sillon ohjeissa kielto ettei saa laittaa vaunuihin. Kai se sit jos käärii paksuihin peittoihin pakkasella tuollaisen patteri laitteen niin toki vaarassa kuumeta. Itse pidän aina vaunujen vieressä ja hyvin ottaa äänen siitäkin.

Kiva olis päästä mukaan treffeille tutustumaan uusiin vauvakamuihin! Torstaina tulee vanha yläaste kamuni Turkuun. Joten jos treffit sillon ei vielä nytkään päästä. Mutta tuleehan näitä treffejä vielä varmasti :)

Pikaista parenemista kaikille sairasteleville ja mukavaa loppuiltaa kaikille!
 
Oleks wiiksu Porista kotoisin? Ite olen ja tuli vaan mieleen et oliks sun vanhemmat vai miehen vanhemmat Porista käymässä.. Meen Ella on pian 4kk :heart: Niin ja tuolla Äidit puolella oli ehdotuksena tiistaina treffit, jos et ole jo käyny lukee..
 

Yhteistyössä