Alkuperäinen kirjoittaja Ajatuksia:
En ymmärrä mistä ammennat nämä laajat kokemuksesi siitä, että naiset käyttäytyvät aina niin ja miehet noin? Rakkausromaaneistako ja elokuvista?
No jos lukee esim. tätä palstaa, ja jos nyt oletetaan että nämä jutut täällä kuvastavat todellisuutta edes vähän, niin tuntuu että naisilla pettävä mies, tai se että pelkää miehen pettävän, on aika yleistä.
Kaikenlaista elämäntarinaa on tullut myös töissä vastaan (olen terveydenhoitaja aiemmalta ammatiltani).
Huomaan, että meillä on hyvin erilaiset arvot. Sanoit itsekin, että meillä on vuosikymmenien ero näkemyksissämme. Todellakin. Sijoittaisin sinut jonnekin 1800-luvulle. Kristillis-moraaliseen perheidylliin, jossa nainen passaa miestä ja lapsia kodin sydämenä.
Minun perhetaustani on boheemi ja varmasti se näkyy minun arvomaailmassani siten, että perhekeskeisyys ei ole minulle korkein ideaali. Perheen koossa pysyminen hinnalla millä hyvänsä ei ole minulle mikään arvo.
Äitini sanoi aina: "Valitset itse, miten sinua kohdellaan". Tämä on se pointti, mitä olen yrittänyt tuoda tässä esille.
Mielestäni nykyajan naiset vaativat miehiltä liian vähän. Katsotaan sormien läpi uskottomuutta, annetaan miesten pörrätä harrastuksissa ja poikien illoissa. Nainen hoitaa kodin ja lapset, ja käy vielä töissä.
Onko tämä tasa-arvoa? Ei ole.
Perinteisessä parisuhteessa ja perheessä valiitsee tilanne, joka palvelee kaikkien muiden tarpeita, mutta ei naisen itsensä. Varmasti on naisia, joille tällainen kuvio (syystä tai toisesta) sopii. He saavat minun puolestani leikkiä kotileikkejään ihan rauhassa.
Silti, hirveän usein ihmetytt'ää, mihin kaikkeen naiset alistuvat oman hyvinvointinsa hinnalla. Minusta naisten olisi vaadittava enemmän.