Miksi vaimot syyttävät toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy sanoa, että olet toiminut ihan oikein, ja kas kummaa salarakkaat eivät kelvanneetkaan toisilleen - älä vaan missään tapauksessa ota takaisin noin petollista ihmistä - kun kerran mankuu takaisin.
Mitä hittoa niiden päässä on oikein pyörinyt, kun ollaan petetty puolisoita kuin mitkäkin rikolliset. Jos ne vois tuomita linnaan - niin sinne vaan joksikin aikaa miettimään - et mitä tulikaan tehtyä ihmisille jotka luottivat heihin!

Tialanteessa, jossa mies on pettänyt vaimoaan, on kolme henkilöä, mies, petetty vaimo ja nainen, jonka kanssa mies on pettänyt. Mitkä ovat vaimon vaihtoehdot? Syyttää itseään, syyttää miestä, jota vielä kuitenkin rakastaa (tai ainakin haluaisi rakastaa) vai syyttää hänelle täysin vierasta naista. Miten sinä tekisit?

Eivät ihmisen tunteet ole mikään objektiivinen oikeusistuin, eikä niiden tulekaan olla. Kyllä minusta petetylle vaimolle pitää suoda edes se lohtu, ettei syy suhteen katastrofiin ollut ollut hänen tai hänen yhä rakastamansa miehen.

Tuo hinta on vain tämän uuden rakastetun maksettava suhteestaan. Eikö hänelle kuitenkin pitäisi olla tärkeintä, että häntä rakastetaan. Tuntuu jotenkin liioittelulta vaatia, että entinen, petetty, vaimokin suhtautuisi häneen kovin positiivisesti.

Miksi vaimot syyttävät sitä 3 osapuolta aina. Tätä minäkin kysyn yhä uudelleen ja uudelleen. Itselläni vaikean narssisti alistamis avioliiton jälkeen pääsin eroon ja vapauteen. Mutta kas kukas minut vapaana sinkkuna sitten iskikään ja pyörryksiin puhuikaan kun myöhemmin ukkomieheksi paljastunut motoristi. Minullekin luvattiin kihlat ja vaikka mitä uuden elämän alkua. Särkyneelle sydämmellehän sellainen on tosi helppoa ja mannaa. Vaan kuinka kävikään.
Motoristin vaimo kun sai tietää osoitteeni ei riittänyt pokka terveeseen keskusteluun vaan omaisuuden rikkomiseen ja munahaukan maineen lietsomiseen.

Minulle ainakin jäi ikuinen trauma tästä rakkaan vaimosta. tällä hetkellä en siis enää edes yritä parisuhteeseen ja elän vain itselleni.
Ihan sama onko aikuisten ihmissuhteiden toinen osapuoli nykyään vapaa tai varattu , minä en enää usko selityksiä enkä niitä vakavasti edes usko.
Niin typerä en ikinä enää ole että alan miestä parisuhteessa pidättämään. Päinvastoin teen miehelle hyvinkin helpoksi, miten minusta pääsee eroon.
Jätän vain viestittelyn väliin ja häviän. Pelimiehiltä kun oppii monta konstia .

Taitaa sille joku syy olla, että toista naista (tai miestä) syytetään erosta. Monta kertaa tämä Kolmas koukuttaja oikeuttaa tekonsa tavalla tai toisella. Nämä Kolmannet ihmiset ovat omasta mielestään SYDÄMEN IHMISIÄ, rehellisiä, luotettavia, rakastettavia.

Tässä kuulemiani syitä oikeutukselle rikkoa toisten pitkäaikainen liitto:

a) Pettäjän suhde (avioliitto tms.) on oikeastaan ollut todella surkea
ja on loppusuoralla, oikeastaan "jo eroamassa"
b) pettäjä on kerta kaikkiaan niin ahdistunut että on parempi erota; syy on tietenkin Petturin nykyisessä puolisossa. Elämä ja ahdistus helpottaa eroamalla.
c) Petturi on mennyt nuoruudessaan väärän ihmisen kanssa vahingossa naimisiin; nyt on oikea löytynyt. Tämä Kolmannen ja Petturin välinen on sitä oikeaa rakkautta. Eikä Suurelle Rakkaudelle voi mitään... Petturin ja kolmannen suhde on todellista syvempää sielujen yhteyttä, "huono" avioliitto ei...

Kolmas osapuoli käyttää usein itse ensin kaikki keinot saadakseen tulevan petturikandidaatin lankeamaan häneen esim. hakeutuen tämän seuraan, vihjaamalla, käpälöimällä esim. "työtoverillisesti" (=kaikkea muuta kuin toverillisesti).

Sitten kun hän on saanut jo kaiken rikottua, hän ikään kuin vetäytyy "syyttömänä" sivulle odottelamaan saalistaan.

Eli tämän kaiken pelaamisen jälkeen Kolmas haluaa olla syytön. Ei halua aiheuttaa "eroa", eikä olla "syyllinen" mihinkään, vaikka päämääränä on koko ajan ollutkin se, että saa Petturin eroamaan ja itselleen. (Kokemusta on siitäkin, että näitä eroyllytyksiä tulee suullisesti ja kirjallisesti yhtäaikaisesti kun Kolmas vannoo, että on Sydämen Ihminen, eikä halua petturin eroavan...)

Minusta nämä kertovat, että Kolmannen moraali on hukassa. Hän haluaa paeta vastuutaan teoistaan. Ei petetty aviomies tai aviovaimo voi ymmärtää tällaista. Pettäminen satuttaa ihan kamalasti. Kolmas satuttaa useaa ihmistä: petettyä puolisoa, Petturia (yleensä loppujen lopuksi kärsii hänkin), edellisten lapsia... Aiheuttaa yleensä suurta ahdistusta ja onnettomia elämäntilanteita.

Mielestäni olisikin kohtuullista, että Kolmas menisi hiukan itseensä ja miettisi -- näkikö sormuksen sormussa kun lähti rikkomaan toisten ihmisten elämää.

Hyvää jatkoa Kolmansille ja Pettureille... Toivon, että kasvatte ihmisiksi ja otatte vastuun teoistanne.

Petetyille toivon kaikkea hyvää; ette ole syyllisiä toisten tekoihin!

Niinpä. Minunkin mieheni kanssa suhteeseen ruvennut nainen hiipi väliimme pikkuhiljaa, aloittaen sen ystävyydellä harrastuksen kautta. Kuunteli, kommentoi ja hetken päästä alkoi neuvomaan mitä pitäisi tehdä. Sai miehen uskomaan, että syy hänen 40 kybän kriisiin oli 18 vuotta kestänyt avioliitto ja että tämän pitäisi heti erota. Tietty tarjosi omaa asuntoaan alkuhätään asuinpaikaksi. Seksiäkin antoi ja ehkäisykin "unohtui" (tarkoituksena oli kait hankkiutua raskaaksi, jotta mies eroaisi, tosin tuloksena oli vain minulle tuliaisena tuotu tauti). Joo, mies oli nuija kun pani ilman kumia.

Kun mies järkiintyi ja jätti hänet ja panosti avioliittoonsa täysillä, nainen sai hirveät raivarit ja siihen loppui se "tosiystävyys" ja kuunteleminen. Otti lennosta toisen miehen (ilmeisesti oli ollut monta rautaa tulessa yhtä aikaa), muutti heti yhteen tämän kanssa ja tuli raskaaksi. Jälkeenpäin olen kuullut usean tämän harrastuksen parissa pyörivän varatun miehen juttelevan kännipäissään, miten niillä on ollut sutinoita sen naisen kanssa, jopa samaan aikaan kun sillä oli suhde mieheni kanssa. Mieheni naama oli näkemisen arvoinen, kun eräskin mies kertoili härskeistä tekstareistaan sille naiselle viikonloppuna, jolloin nainen oli ollut mieheni kanssa Tukhoman reissulla=D

Eli jotkut vaan on niin sikoja, ettei ne välitä toisten parisuhteista pätkääkään, vain oma persus on se jonka ympärillä kaikki pyörii ja kaikki keinot on sallittuja. Välillä kyllä tulee mieleen, että tekisipä joku sille naiselle nyt samat kun se on tehnyt monelle, eli iskee siltä miehen. Saisi tietää miltä se oikesti tuntuu kun petetään. Itse en kostoa haudo enkä ole häneen yhteydessä ollut. Eikä kiinnosta.

Itselleni selvisi myös pikkuhiljaa mieheni kaksinaamaisuus. Toinen nainen oli kuvioissa noin puoli vuotta. Sydänhän siinä särkyi ja tämä toinen nainen vielä haukkui minut, ja kertoi "totuuksia" avioliitostani. Jos itse joutuisin samaan tilanteeseen hänen kanssaan, pitäisin ainakin suuni kiinni enkä syyttäisi vaimoa. Se meni minulta yli ja sitä on vaikea antaa anteeksi, syytän asiasta sekä miestäni että tätä "viehättävää ja empaattista" toista naista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ottaa päähän:
Oli pakko kirjoittaa tänne kun ottaa niin päähän tämä asia: miksi miehen jäädessä kiinni pettämisestä miehen vaimo syyttää toista naista! Aika monessa tapauksessa on näin. Vaimo huutaa, haukkuu ja levittää ties mitä juttuja tästä toisesta naisesta, vaikka ainoa ketä hän tilanteesta voi syyttää on pettäjämies. Paha toinen nainen on muka vietellyt vaimolta miehen, raahannut varmaan väkisin mukaansa... Jos tämä toinen nainen on sinkku niin eihän hän ole ketään pettänyt! Se on aivan miehen syy jos lähtee vieraan naisen matkaan. Vaimot vaan eivät tunnu tuota tajuavan!

Se on naiselle paha paikka kun joku toinen nainen meneekin edelle. Silloin alennutaan tuohon lapselliseen toisennaisen syyttelyyn ja väheksymiseen. Halutaan siten saada muu maailma uskomaan, että olen kuitenkin parempi. Juuri sellainen käytös kertoo kuinka heikko vaimo oikeastaan on, ja lapsellinen.

Myönnän alentuneeni siihen itsekin. En osannut selittää sitä silloin, enkä vieläkään, mutta näin jälkeenpäin hävettää ihan helvetisti. Toivon usein, että olisin ainoa joka muistaa ne lapselliset tempaukset joita tein.

Olen saanut lapsillekin selitellä ettei ne olleet fiksuja tekoja, päinvastoin. Koska lapset on niistä jotain oppineet: asenteen, ja nyt yritän kitkeä sellaista pois. Eihän sanat merkitse lasten kasvatuksessa, kun teot ne on mitkä merkkaa. Teettää paljon työtä osoittaa lapsille miten ihmisiä oikeasti pitäisi kohdella teki ne mitä tahansa.

Toinen lapsi suhtautuu isään ja isän uuteen vaimoon vieläkin karsaasti, ja koen että se on minun syytäni. Nuorempi lapsi oli kai eron aikoihin toisella kehitysasteella ja piti jo silloin päänsä ettei kukaan sotke hänen ja isänsä välejä. Hänestä isän uusi vaimokin on ihan okeityyppi. Kyllä myönnän että alkuun pelkäsin hänen vievän minun paikkani ja olin onnellinen kun vanhempi lapsi oli minun tukena (VIRHE VIRHE!! jälkeenpäin katsottuna).

Nykyään ymmärrän miten tärkeää lapselle on pitää niistä ihmisistä jotka vääjäämättömästi kuuluvat lapsen elämään, vaikka muut aikuiset ei niistä ihmisistä pitäisi.

Mutta kun ei sellaiseen osaa varautua. Ei tietenkään. Naimisiin mennessä näkee vain yhteisen loppuelämän olkoon sisältö mitä tahansa. Sitä pitää toista itsestään selvyytenä. Kyllähän jälkeenpäin ymmärrän minäkin ettei meidän liitto nyt niin ihana ollut. Riitaa aivan typeristä asioista ja riitaisa suhde aiheutti fyysisen ja henkisen eron jo ennen kuin mies tätä uutta löysi jostain.

Eron aikoihin minä nyt vaan satuin näkemään asian niin, että nainen oli iskenyt mieheeni tämän heikolla hetkellä kun meillä oli riitaisaa. Vasta viime aikoina olen suostunut myöntämään itselleni, että mies oli erotyönsä jo tehnyt kun tuon naisen tapasi, mutta ei halunnut erota koska oli lapset.

Oma käytökseni eronkin aikoihin ja pitkään sen jälkeen on jättänyt jäljet mieheen: hän ei voi sietää minua, vaikkei sitä mitenkään osoita. Se huokuu hänestä vaikka hän vaan tervehtisi. En edes yritä muuttaa hänen mielipidettään. Sitten vasta idiootiksi itseni tekisin. Ei, olen pääsemässä sellaiseen tilaan, että suhtaudun häneen itsekin välinpitämättömästi. Tiedän sen siitä, että olen tavannut miehen, josta ehkä olen jopa kiinnostunut. Kerran jopa ihmettelin, että mitä olin aikoinaan exässäni edes nähnyt kun niin pahasti häneen takerruin... Ja kuitenkin jos lasten takia joudun hänet elämäni taas ottamaan, palaan herkästi samaksi nalkuttajaksi kuin olin ennen eroa, ja teettää töitä hillitä itseni. Onnistun siinä kyllä nykyään, mutta ne tuntemusket ärsyttävät itseänikin. En tiedä pääsenkö niistä kokonaan eroon muuten kuin odottamalla että nuorempikin muuttaa kotoaan eikä enää tarvitse exän kanssa mitään järjestellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku 5:
Itselleni selvisi myös pikkuhiljaa mieheni kaksinaamaisuus. Toinen nainen oli kuvioissa noin puoli vuotta. Sydänhän siinä särkyi ja tämä toinen nainen vielä haukkui minut, ja kertoi "totuuksia" avioliitostani. Jos itse joutuisin samaan tilanteeseen hänen kanssaan, pitäisin ainakin suuni kiinni enkä syyttäisi vaimoa. Se meni minulta yli ja sitä on vaikea antaa anteeksi, syytän asiasta sekä miestäni että tätä "viehättävää ja empaattista" toista naista.

Kannattaa muistaa että ne naisen "totuudet" avioliitostanne perustuvat pitkälle miehen kertomuksiin avioliitostaan ja erostaan. On mielestäni päivänselvää, että jos tuo nainen siitä miehestä välittää ja rakastaakin, niin hänen myötätuntonsa on yksin miehen puolella, ja ehkä hän myös luottaa miehen kertomuksiin. Ja miksipä ei luottaisi. Mieshän on puhunut vain omista tunteistaan ja omasta näkemyksestään. Tietysti sinun näkemys voi olla toinen. Usein onkin. Usein erossa ei edes kyetä ymmärtämään, että kumpikin on kokenut avioliiton eri tavoin, ja eri tavoin kokee myös eron. Monet jäävätkin lopulta riitelemään niistä syistä jotka johtivat eroon. Kumpikin haluaa että ollaan asiasta samaa mieltä (taikka vain toinen haluaa), ja kun ei yhteiseen lopputulokseen päästä riidat jatkuvat.

Tämä filosofiani perustuu omaan kokemukseeni. Oikeasti, kun saa itselleen selvitetyksi ettei enää ole väliä mitä mieltä ex-puoliso oli (koska hän koki kaiken eri tavoin kuin sinä), vaan tärkeintä on, että ette enää ole jatkamassa yhteistä erimielistä taivalta, ja vielä osaa ottaa elämästä irti siltä osin mitä se on ilman exää, vasta sitten voi päästä elämässä eteenpäin. Olen minäkin pari vuotta eron jälkeen napissut tutuille ja sukulaisille miten idiootti ex mieheni oli ja on edelleen kun HÄN on se joka ei ymmärtänyt avioliiton aikana eikä ymmärrä sen jälkeenkään. Lopulta olen tajunnut, että ollaan kaksi eri ihmistä jotka kokee asiat eri tavoin, eikä hän mitenkään ole voinutkaan kokea minua peilikuvana. Enää en halua hänestä puhua kenenkään kanssa, koska en halua ikäviä tuntemuksia itselleni.

Meillä kuitenkin loppujen lopuksi oli erilaiset odotukset ja toiveet, vaikka suuressa mittakaavassa ne olivatkin olevinaan samat (siksi siis naimisiinkin mentiin). Mutta eihän kaksi ihmistä useinkaan ole toistensa kopioita. Eikä ymmärrä kunnioittaa toisen eri näkemyksiä ja tuntemuksia saati huomioida toista kun niistä puhutaan. Meidän tapauksessa edes järki ei auttaisi tuohon huomaavaisuuteen. Olen kuin outo ihminen miehen seurassa, ollut kaikki aviovuodetkin. Ja kuitenkin niin takertunut häneen. Ehkä mieskin käyttäytyi minua kohtaan eri tavoin kuin muita naisia.

En tiedä mikä exää ja hänen uutta vaimoaan yhdistää. En ole vähääkään kiinnostunut. Aiemmin manasin eroa heillekin, että ei se mies pysty kenenkään kanssa elämään eikä varsinkaan sellaisen nuoren naisen joka ei elämältä tiedä mitä haluaa. Nyt olen lasten takia alkanut toivoa ettei heidän isä enää eroaisi. Pystyn toivomaan sitä teoreettisella tasolla ainoastaan, koska en pysty miestä ajattelemaan mitenkään myönteisesti. Minua alkaa inhottaa jos näenkin hänet tai kuulen äänen, tai jotain.

Olen varmaan ainoa ihminen tälläisin ajatuksin ja tuntein.

Niin ehkä hän oli kuullut totuukisista mieheltäni,,,mieskin kyllä kauhistui tilannetta ja asettui lohduttamaan minua. Häneltä putosivat laput silmiltä, näin itse kertoi. Ja niin minultakin, en tiedä haluanko jatkaa enää mieheni kanssa. Hän itse olisi ehdottomasti avioliittomme jatkamisen kannalla ja on katkaissut välinsä tähän naiseen. Yksi epämääräinen viesti tuli, jonka hän näytti minulle. Nyt ollut rauhallista jo joku viikko. Mutta mietin nyt omia tunteitani, jos mies lähti tuollaisen naisen kelkkaan, on hänenkin arvostelukyvyssään jotakin pahasti pielessä.

Ja kuten tuolla aikaisemmin joku totesi, niin pettäjät tekevät väärin, ei se kotona odottava puoliso.