Turha mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emmivaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emmivaan"

Vieras
Eli juttu on näin: olen eronnut ja exä petti useasti, eron jälkeen tuli muutama uusi tapaus esille.

No, erosta on 3vuotta ja minulla uusi, ihanin mies mitä olen koskaan tuntenut :)
Tunnen vain hillitöntä mustasukkaisuutta kun mieheni lähtee ulos kavereidensa kanssa, hän ei varmasti koskaan pettäisi minua.. Tuo tunne on vaan niin kuristava, saa mut ihan toiseksi ihmiseksi :( enkä oikeasti halua rajoittaa mieheni elämää!

Mikä avuksi sillä hetkellä kun tuo tunne saa vallan??

Justiinsa lehdessä oli tästä aiheesta. Siinä nainen kertoi päässeensä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta mm. terapian avulla. Yritin etsiä lehtijuttua mutten löytänyt, kuitenkin hakemalla googlella sanoilla 'mustasukkaisuus' ja 'terapia' löytyy paljon juttuja miten voi yrittää itse päästä mustasukkaisuudesta eroon.

Ja niin, piti vielä kirjoittaa että hienoa että sä tiedostat ongelman ja haluat tehdä sille jotain! Hyvin usein sairaalloisen mustasukkaiset ihmiset kuvittelevat että heillä on ns. oikeus kontrolloida puolison elämää eikä heissä ole mitään vikaa ja tekevät puolisonsa elämästä jatkuvaa helvettiä. Eli tosi hyvä että sä yrität saada itsesi tasapainoisemmaksi!

Hei ja kiitos vastauksestasi! Olen paljon koittanutkin lukea aiheesta ja todella haluan tunteesta eroon, koska se on jotain ihan hirveän kuluttavaa kun iskee päälle.. Meillä on mieheni kanssa oikeasti todella lämmin ja läheinen suhde, ja tiedän että tämä on ainoastaan mun entisistä kokemuksista johtuvaa koko mustasukkaisuus..
Pitäisi kai oikeasti puhua asiasta jollekin ammatti-ihmiselle, että osaisin oikein käsitellä tunnetta kun se tulee

Yhteistyössä