TURHA Anoppi avautuminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hihhei anoppi voiton vei.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hihhei anoppi voiton vei.

Vieras
Eli, pakko avautua koska hermo menee. Yritän kertoa mahd. lyhyesti.

Ensin pieni info. Meillä on siis 7kk poika, miehen veljellä 4kk poika. (veli vanhempi)
Meidän oli anopin eka lapsenlapsi. Anoppi luonteeltaan määräilevä, äkkipikainen, huutava palosireeni, joskus mukava.

ELI:

- Hokee meille jatkuvasti, kuinka opettaa molemmille pojille miten tehdään sitä ja tätä. ( Kuitenkin omasta lapsesta kyse, haluan opettaa itse)

- Suosii veljen lasta. Puhuu koko ajan että ihanaa kun einari on jo 6kk (vaikka ei ole, ja minua jostain syystä v'ituttaa tämä)

- Määräilee minua ja miestäni. Ja manipuloi miestäni minua vastaan tavalla jota mies ei edes huomaa. Esim. Anoppi tietää mielipiteeni johonkin asiaan, ja sen jälkeen jankkaa omaa mielipidettään asiasta niin pitkään, että mies on samaa mieltä. Siitä syntyy meille erimielisyyksiä.

Esim. Anopin mielestä pojan puuroon on laitettava hedelmäsosetta. Minun mielestäni se on täysin turhaa, koska puuro menee alas ilmankin.

Esim. Anopin mielestä lapsi pitää opettaa potalle heti kun osaa istua. Meidän poika nyt tuon 7kk ja nousee itse istumaan lattialta, eli nyt siis pitäisi opettaa. Minun mielestäni se on turhan aikaista.

-Hoitaa veljen lasta jatkuvasti, mutta jos meidän mukulaa pitäisi katsoa, niin siitä alkaa tappelu. (veljen mukulaa hoitanut jo n. 20krt. Monesti koko yön. Meidän poikaa hoitanut 2krt.)

Anopissa muitakin ärsyttäviä asioita, tuossa vain murto-osa. En viitsi kaikkia kirjoittaa, koska koko sivusto menisi tukkoon.

Olemme anopin kanssa asioista puhuneet, mies on puhunut äidilleen, mutta mikään ei tehoa ja anoppi ottaa nokkiinsa. Eniten pelottaa se, että jos anoppi joskus hoitaa poikaa, niin varmasti opettaa sille kaikkea ym. mitä itse haluaisin..

Niin, anopin mielestä pojan pitäisi jo syödä samaa ruokaa kun muutkin, siis yhtä maustettua ja suolahan on vaan hyvästä vauvalle!!

Haluaisin neuvoja miten toimia, en halua kuulla että älä mene sinne tms. Koska en halua katkaista välejä. Kuitenkin lapselle jatkossa tärkeä nähdä mummoaan.

Huomaa että kyse on myös sinunkin esikoisesta ;) Mitä sillä on väliä kuka lapsen ensin opettaa istumaan esim siellä potalla? Tai mitä väliä kuka opettaa mitäkin,eikö pääasia ole se että lapsi oppii ja kehittyy normaalisti?

Niin on, mutta se juuri siinä onkin, HALUAN OPETTAA ITSE. Koska on se esikoinen. Haluan itse kokea sen opettamisen ym. En tehnyt lasta siksi että joku muu saisi opettaa sen tavoille.

Heh, siis oliko ongelma se, että et halua anopin opettavan lapsellenne mitään? Mitä se on sinulta pois? Tuskin anoppi edes ehtii paljon opettaa, jos kerran noin harvoin katsoo lasta...

Relaa hyvä nainen!

Niin on, mutta se juuri siinä onkin, HALUAN OPETTAA ITSE. Koska on se esikoinen. Haluan itse kokea sen opettamisen ym. En tehnyt lasta siksi että joku muu saisi opettaa sen tavoille.

paljonko se sun lapses siellä anoppilas on, että et itse ehdi opettaa tavoille? Ja tuo että jankkaa miehes samalla puolelle itsensä kanssa...jep...se on ärsyttävää. MUtta kyllä miehes pitäis olla omalle perheelleen lojaali.

Etkö voi vain kommentoida heti samantien hänen typeeryksiään? Esim. samaa ruokaa kuin muille--> Tiesitkö, että suolaa ei saa antaa nykyisten suositusten mukaan vielä tämän ikäiselle.

Ei se lapsi niitä juttuja kuitenkaan yhdellä kertaa opi, joten etköhän säkin pääse opetushommiin mukaan, vaikka anoppikin jotain opettaisi. Sori nyt vaan, mutta en pysty näkemään tässä mitään oikeaa ongelmaa.

Mikä tässä nyt on niinkuin ongelmana...? Ei hoida mutta pitäis hoitaa mutta ei saa opettaa eikä saa tehdä asioita tavallaan... Jos mummo laittaa puuroon hedelmäsosetta mutta sinä et niin mitä sitten? Anna laittaa. Ja ehkäpä ei halua hoitaa teidän poikaanne kun ei tiedä mitä hänen kanssaan uskaltaa tehdä ettet sinä vedä herneitä nenään.

usko että tuolla hoitamistahdilla anoppi ehtii opettaa lapselle yhtään mitään. Ja jos sua kismittää se, että anoppi pääsee sanomaan, että "minä opetin Armaksen tekemään sitä ja sitä", niin voithan sanoa, että lapsi on kyllä osannut sen jo :)

Meillä miehen teinityttö on sitä mieltä, että hän opetti meidän vauvan seisomaan, enkä viitsi sanoa, että hän kyllä osasi seistä jo ennen sitä "opetustilaisuuttakin". Tytölle tuli hyvä mieli siitä, kun ajatteli opettaneensa pikkusiskolle jotain uutta :)

Mielestäni minä ja poikani olemme miehen perhe. Ja hänen pitäisi olla meille lojaali. Ja mielestäni anopin pitäisi tehdä asiat meidän tavalla, eikä omallaan. Ja ei minua haittaa jos laittaa hedelmäsosetta puuroon, vaan se, että mies jankkaa minulle kotona että pitäisi laittaa. Ja jos sanon anopille ruuasta, niin nauraa vain että on miedänkin muksut saanut. Ja me olemme siellä n. joka toinen vklp.

Jaaha, ihme ja kumma että minä olen tarinan pahis..

Mielestäni minä ja poikani olemme miehen perhe. Ja hänen pitäisi olla meille lojaali. Ja mielestäni anopin pitäisi tehdä asiat meidän tavalla, eikä omallaan. Ja ei minua haittaa jos laittaa hedelmäsosetta puuroon, vaan se, että mies jankkaa minulle kotona että pitäisi laittaa. Ja jos sanon anopille ruuasta, niin nauraa vain että on miedänkin muksut saanut. Ja me olemme siellä n. joka toinen vklp.

Minä jankkaisin omaa kantaani anopille, jos siellä olisi noin usein pakko käydä. Minkä ihmeen takia teidän täytyy käydä siellä noin usein? Johan tuohonkin pinna palaa.

Ymmärrän ap:tä. Mun anoppi on hokenut jo ties kuinka kauan että opettaa tytön lukemaan.. Kun on opettanut omatkin lapsensa lukemaan 4v... Huokaus... -.- Niin ja meiän tyttö on nyt 8kk.

Vähän ot, mutta kuitenkin: Pottailu on hyvä aloittaa heti kun lapsi osaa istua, näin siitä tulee normaali osa arkea, eikä mikään "erikoisjuttu".

No et sinä mikään pahis ole mutta kannattaa vähän relata ;) Muista myös että ei se anoppikaan mikään pahis ole, haluaa varmaan osallistua lapsenlapsen elämään mutta ei raukka uskalla mitään tehdä kun minjä hyppii silmille.
Anoppisi on kuitenkin miehesi äiti,joten vaikka kuinka kiukuttelet että miehesi perheeseen kuulut sinä ja lapsi kuuluu siihen samaan pakettiin myös anoppikin ;) aivan samalla tavalla kuin sinunkin vanhempasi ja mahdolliset sisaruksesi ;)

Mies haluaa käydä siellä nuin usein.. Ja jos sanon että jään kotiin, suuttuu. Enkä jaksa tuollaisesta riidellä.

Jätin ehkä sitten liikaa kertomatta kun yritin kertoa lyhyesti.
Minulla ja anopilla alkoi kitkaa syntyä kun veljen muksu syntyi, ja on anopin suosikki. Suosii muutenkin heidän perhettään jatkuvasti ja meitä moittii jatkuvasti. Ennen haukkui veljen vaimoa JATKUVASTI.

Huh. Ei jaksa kertoa enempää edes. Hermot menee kun edes ajattelee koko sukua.

Sehän siinä onkin- en ole hyppinyt silmille. Tasan kerran olen tiuskassut takasin kun anoppi kiukutteli. Olen sanonut nätisti ja suuttumatta, ja jos en ole saanut "ääntäni kuuluviin" olen myötäillyt kiltisti ja kironnut anopin mielessäni.

"Eniten pelottaa se, että jos anoppi joskus hoitaa poikaa, niin varmasti opettaa sille kaikkea ym. mitä itse haluaisin.."

:laugh:

WHOOOOT A HELL???!? :D

Koita nyt päättää. Haluatko, että anoppi näkee poikaa, vai että ei näe. Mitä väliä sillä on, opettaako anoppi pojalle jotain juttuja? :D

Sorry, mä en ymmärrä :D.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Sen voisi vielä sanoa, että anoppi jankkaa minulle kokoajan että pitää laihduttaa koska olemme menossa kesällä naimisiin, ja en kuulemma mahdu pukuihin mitä olen katsellut...

Mielestäni niitä on kaikkia kokoja. Ja kuitenkaan en ole ihan hirveä pullukka..
Pituutta on siunautunut kaikki 160cm ja painoa on jäänyt raskauden jälkeen n. 70kg Eli 10kg ylimääräistä.. Ja yritän kokoajan laihduttaa.

Ymmärrän sinua.Mun anoppi on varsinainen päällepäsmäri joka ei ole omia lapsiaan hoitanut kun ovat olleet pieniä ja nyt sit kyllä on neuvo joka asiaan.Muutenkin todella rasittava tapaus,ja meidän pitäis vielä rakentaa talo hänen naapuriinsa.En ole rakentamassa.

Mies haluaa käydä siellä nuin usein.. Ja jos sanon että jään kotiin, suuttuu. Enkä jaksa tuollaisesta riidellä.

Jätin ehkä sitten liikaa kertomatta kun yritin kertoa lyhyesti.
Minulla ja anopilla alkoi kitkaa syntyä kun veljen muksu syntyi, ja on anopin suosikki. Suosii muutenkin heidän perhettään jatkuvasti ja meitä moittii jatkuvasti. Ennen haukkui veljen vaimoa JATKUVASTI.

Huh. Ei jaksa kertoa enempää edes. Hermot menee kun edes ajattelee koko sukua.

Minusta tuntuu, että ongelma on sun suhtautuminen tuohon veljen muksuun ja oma itsetuntosi. Lakkaa vertaamasta muksuja keskenään ja eläkää teidän omaa elämää. Jotenkin lapsellista tuo suosimisesta jauhaminen. Moittimista ei tietenkään tarvitse sietää ja voit siitä mielestäni sanoakin, jos on jatkuvaa. Jotenin vain tuntuu, että otat nyt itseesi sellaisistakin asioista, joista ei kannattaisi hiiltyä....nuo puuro yms. hommat voit antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mummolassa mummolan tavoilla ja kotona sitten omat tavat. :) Ei ole vaarallista.

Miksi pitäisi antaa anopille valta hallita kaikkea? Miksi hänen pitäisi saada päättää että mitä tehdään ja miten. Ja myönnän, ongelma voi olla se veljen muksu, mutta, joku syy siihenkin on. Olisiko se juuri se suosiminen. Jos anoppi kehuu sitä aina kaikille jotka siellä ovat kylässä, meille kertoo mitä uutta on oppinut ym. Sitten meidän poika oppii konttaamaan, istumaan ym. niin anoppi sanoo siihen "jaa". Niin kyllä joku silloin mättää.

Yhteistyössä