Anoppi sanoi vauvastamme: no nyt se on jo vauvan näköinen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ritaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ritaa

Vieras
Eli siis tyttö syntyi suht sirona, 50cm 3200gr. No anoppi ei oikein tuuminut mitään lapsen ulkonäöstä. Nyt kun 7kk iässä tyttö kasvaa yläkäyrillä ja on isot pullaposket ja tuplaleuka, niin anoppi innoissaan on kommentoinut: no NYT se on vauvan näköinen, ihana tuplaleuka jne...

Loukkaannuin. Minkä näköinen se sitten aiemmin oli anopin mielestä?

Anteeksi nyt hyvä AP, mutta kun minustakaan vauvat ei vaan oikeasti ole söpöjä, vastasyntyneenä varsinkaan. Ehkä anoppisi on tätä läskisoossia voilla kansaa, jonka mielestä vauvan pitää olla pyöreä ja pullakka, muuten näyttää aliravitulta tai jotain.. Minulla sellainen mummo joka olisi jo lapselleni syöttänyt 1kk vanhana perunaa ja voita kun näyttää muuten ihan liian pieneltä ja maito ei varmasti riitä... :D

No kunhan sanoi, ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa sillä.

Vastasyntyneet kun kieltämättä näyttävät välillä vähän hassuilta, ja sopusuhtaistuvat siitä kunhan hieman kasvavat ja saavat sitä "vauvanpyöreyttä" itseensä. Ja ehkä anoppisi tykkää enemän pyoreistä vauvoista, ja hyvä että sitä teidänkin vauvanne on. :)

sano mulle että "kato ny ettet tukehduta sitä siihen tissiis" kun kävi ekan kerran kotona katsomassa meitä. Tuskin hänkään sillä mitään pahaa tarkoitti, mutta loukkaannuin. Näitä töksäytyksiä on vaan siedettävä, sillä niitä tulee riittämään.

Meidän kaksoset syntyivät aikoinaan keskosina mutta täysin terveinä. Anoppi tuumasi lapset ensi kerran nähdessään, että "ihanhan ne ovat hyvän värisiä". Ei tuntunut kivalta.

Voisi särähtääkin, jos sanotaan ilkeillen, mutta yleensä nuo on vain hyväntahtoisia kömmähdyksiä. Oletkos itse koskaan sanonut jotain vähän ohi ja huomannut nolona jälkeenpäin? Mä ainakin olen. Sitäpaitsi anoppisihan kehui tyttöäsi! Ota ilo irti siitä.:)

Oi että imettävät äidit ovat ihanan herkkiä.
Välillä ei kestä edes päivää sanoa, kun on jo palot nenässä. :)

Mut hei, ite oon kanssa ollut tuossa tilanteessa myös, joten ei tää ollut piikki, vaan ihan fakta.

Tuo on sellaista ajattelematonta, vähän typerää ja yksinkertaista kommentointia. Mitään pahaa sillä ei tarkoiteta. Jos joka asiaan tarttuu ja jää miettimään, pahoittaa oman mielensä. Anoppisi on varmaan "vanhan kansan ihminen", heiltä lähtee tuommoista juttua..

Tuohan oli täysin harmiton ja varmasti ihan hyväntahtoinen lausahdus. Mun anoppi viljelee ihan samanlaisia juttuja, ei todellakaan kävisi mielessä loukkaantua. Älä mieti ja analysoi niitä anopin juttuja niin hirveästi. Ja monien vanhempien ihmisten mielestä vauvan kuuluu olla pyöreä ja muhkea. He ovat kasvaneet silloin kuin ruoasta on ihan oikeasti ollut vielä puutetta ja pyöreys on ollut hyvä asia.

Tää menee samaan kategoriaan, kun mein pojasta sanottiin 3kk ikäsenä, että johan on poika ollu ruoka-aikana kotona, vaikka eihän noin pienen lapsen syömistä nyt voi rajoittaa. älä ota nokkiis ap, ei anoppi mitään pahaa tarkoittanu, oli vaan ajattelematon.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;25085937:
Monetkaan 80 vuotiaat eivät viljele enää tuontyyppistä juttua. Heiltä on jo tietty särmikkyys jutuista kadonnut. Älä takerru joka lauseeseen. Mä ja mun anoppi ollaan eri maata, mut niin rakkaita toisillemme

Me ei olla rakkaita, mutta ei silti voi joka jutusta loukkaantua. Siitä loukkaannuin, kun yritti kieltää miestäni, poikaansa, tulemasta synnytykseeni mukaan.

Yhteistyössä