Niin se anoppi loukkaantui kun kuuli ettei yövytäkään sen luona...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juu-u
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juu-u

Vieras
ollaan menossa anopin luo Suomen toiselle puolelle kylään. Autolla matkaan kuluu 5 tuntia suuntaansa joten on pakko olla useampi yö paikan päällä. Anoppi asuu kuitenkin pienessä, 38 neliön kämpässä jossa on postimerkin kokoinen makkari. Makkariin mahtuu just ja just 120cm sänky eikä muuta. Meillä on 3 lasta joista nuorin on vauva joka saattaa valvottaa yöllä. Ei siis mitenkää voida kuvitella että oltais anopin luona öitä, koska jouduttais kaikki nukkua siinä 7neliön pikku kamarissa 120cm sängyllä... no, vuokrattii itsellemme majoitus anopin kotikaupungin keskustasta, että voimme yöpyä siellä. Tästä anoppi nyt on sitte kovin pettynyt ja milteipä loukkaantunut kun ei hänen kämppänsä kelpaa. Mutta kun totuus on se, että jos me kaikki 5 tuon yöllä 5 kertaa itkemään alkavan vauvan kanssa aletaan nukkua niin siellä ei nuku sitte kukaan ja kaikki on vaan väsyneitä ja kärttyisiä koko reissun ajan.

No, ei siitä sen enempää. Ärsyttää vaan kun loukkaantuu tuollaisesta. KUitenki muutoin ollaan hänen luonaan aamusta iltaan, vain nukkumassa käydään toisaalla. Miten se voi olla niin kauheaa?

[QUOTE="vieras";23456134]Lohduttaisko anoppia jos osa lapsista vois mennä sinne yökylään?[/QUOTE]

Mieheni puhelimessa kertoi tämän asian etukäteen (ettei ehdi ruveta laittaan mitää petiviritelmää koko lössille siellä) ja sanoi sitte että meidän 6v esikoinen ois innokas jäämään yökylään mummille. Hän kun ei ikinä pääse yökylään sinne kun matka on niin pitkä,että jos sinne mennään niin sit on oltu koko porukka siellä. Nyt ois siis tarkoitus että minä, mies ja vauva ainaki oltais yötä toisaalla, 6v voi meidän puolesta olla vaikka kaikki yöt mummon luona jos vaan haluaa, samoin 3vuotias saa olla, mutta pelkäämpä että 3vuotias ei halua jäädä. Sitä aattelin että kai se vähä lohduttais jos ees 6v on siellä koko ajan, sais ainaki laatuaikaa mummin kanssa :) No, toivotaan, että tokenee. Itse vaan niiin vaikea ymmärtää että eikö se ymmärrä että 5 henkisen perheen on aika hankala olla yötä 7m2 huoneessa jossa on vain 120cm sänky...Siskonpetityylillä on toki kyllä yövytty siellä vielä 2 lapsen kanssa (mikä oli kyllä aika järkkyä, happi loppui ja kaikki töni toisiaan), mutta tämä meidän yökukkuja vauva muuttaa kyllä tilanteen täysin mahdottomaksi. Kaikkien viihtyvyyden ja jaksamisen kannalta on parempi että yövytään sen kanssa muualla missä on mahdollisuus siihen, että minä nukun vauvan kanssa eri huoneessa kuin muu perhe. Silloin muiden ei tarvi valvoa, riittää että yks on väsynyt.

[QUOTE="jojo";23456202]Mä muistan sun edellisen aloituksen aiheesta, ja oli kyllä hyvin arvattu, miten anoppi reagoi. :)[/QUOTE]

Juu, mä arvasin kans valmiiiksi että loukkaantuu. Ajattelis että sekin ymmärtää että sen kämppä vain on kertakaikkiaan niin pieni että siellä on mahdotonta olla yötä vauvan kanssa joka itkee yöllä joskus useampaankin otteeseen. Sitten se alkoi kuulemma puhelimessa murehtia vielä raha-asioitakin että onko meillä varaa vuokrata sellaista majoitusta. No on varaa kyllä, anoppi ei oikein sitä pysty sisäistämään että meille joku 300e on pikkuraha kun se sille tarkoittaa melkein koko kuukauden käyttövaroja. Ihan kiva tietysti että huolehtii, mutta kun ei ois tarve. Kyllä me osataan jo hoitaa raha-asiamme, poikansakin(mun mieheni) on jo 40vuotias... :D (niin ei se ikä tietysti tarkoita että osais aina hoitaa raha-asiansa, mutta silti...)