anoppi ja vauvalle nimi

Emme ole missään tekemisissä pikkuserkun kanssa, mieskään tuskin tuntis jos vastaan tulis. Tuossa pikku serkulla on erisukunimi. ja lapsen iästä ei oo tietoo.

Anopille se on jotenkin kauheen suuri asia, toi nimi juttu. Anopin täti kun valittaa anopille, ku on lapsilla samoja nimiä. Jotenkin tuntuu turhalta suututtaa anoppia tällaisen takia ja kuitenkin vaikka mies mitä sanois, ei anoppi sitä usko että on miehen päätös vaan edelleen kuvittelee että on mun pakottamana.

No tässä on nimi ehdotukset, kumpi teidän mielestä parempi?

Enni Aili Sofia vai
Enni Aili Ester vai
Aili Enni Ester?

Joka tapauksessa Enni on kutsumanimi. Meidän vanhemmat lapset kun sen keksivät heti kun sanoin että äidillä on vauva mahassa.
 
nasu
muistelen jostain lukeneeni et isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia/velvollisuuksia lastenlapsiin, et kyllä vanhemmat itse päättävät oman lapsensa nimen. Eikös siinä väestörekisteristä tulleessa paperissa ollut ohjeet nimen antamista varten et millainen saa olla ja miten läheisillä sukulaisilla voi olla sama etunimi.
Meilläkin kovasti anoppi yritti sanella et mitä nimiä olisi pitänyt antaa, mutta sanottiin et nimi jo päätetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Emme ole missään tekemisissä pikkuserkun kanssa, mieskään tuskin tuntis jos vastaan tulis. Tuossa pikku serkulla on erisukunimi. ja lapsen iästä ei oo tietoo.

Anopille se on jotenkin kauheen suuri asia, toi nimi juttu. Anopin täti kun valittaa anopille, ku on lapsilla samoja nimiä. Jotenkin tuntuu turhalta suututtaa anoppia tällaisen takia ja kuitenkin vaikka mies mitä sanois, ei anoppi sitä usko että on miehen päätös vaan edelleen kuvittelee että on mun pakottamana.

No tässä on nimi ehdotukset, kumpi teidän mielestä parempi?

Enni Aili Sofia vai
Enni Aili Ester vai
Aili Enni Ester?

Joka tapauksessa Enni on kutsumanimi. Meidän vanhemmat lapset kun sen keksivät heti kun sanoin että äidillä on vauva mahassa.
Eka, nimet sointuvat parhaiten yhteen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Enni Aili Sofia vai
Enni Aili Ester vai
Aili Enni Ester?
Mä laittaisin ehdottomasti tuon Enni Aili Sofia -version. Tuo kolmitavuinen Sofia pehmentää nimeä kivasti. Jos tarkasti maistelet, muut kaksi nimivaihtoehtoa ovat vähän tök-tök-tök, kun kaikki tavut ovat lyhyitä (no joo, on siis Sofiassakin, mutta siinä on kuitenkin tuo ia-yhdistelmä lopussa).
 
elli
Alkuperäinen kirjoittaja nimikki:
ANOPPI VOI OLLA MITÄ MIELTÄ HALUAA...
Sano anopille että haluat antaa lapsellenne kauneimman tietämänne nimen.
EIKÄ VASTA TOISEKSI KAUNEINTA....
Näin. Vaikka vaikeeta se onkin, mutta koita kestää! Pian se anoppi siihen tottuu. Vai oletteko kaiman kans useinkin tekemisissä tai naapureita?
 
minttumaari
Nykyaikana kannattaa laittaa kutsumanimi ensimmäiseksi, koska tietokoneet niin olettaa, tulee sitten sitä ekaa kuitenkin käytettyä!

t. Hanna _______ jota virheellisesti usein hannaksi kutsutaan!
 
höhööö
minun serkullani ja yhdellä minun lapsistani on samat etunimet. sukunimikin olisi sama, mutta minun lapsellani on isänsä sukunimi.

emme ole serkun kanssa missään tekemisissä.

olisin jo vanhemmalle lapselle laittanut tämän nimen, mutta silloin isäni kommentoi, että eikös tässä suvussa ole jo yksi Kaino-Ylermi Kekäläinen. Joten laitoin eri nimen. Harmitti, että olin etukäteen sanonut mitään. No, tämä toinen lapsi on nyt Kaino-Ylermi kuten tuo kaukainen serkkukin, mutta ei ole Kekäläinen vaan Hömötiainen.

niin ja tosikoille tiedoksi nimet on keksittyjä

mutta asian ydin on, että mitä se kelleen kuuluu minkä nimen lapselleen antaa !!!!!
 
Minä pidän eniten Enni Aili Esteristä.

Pikkuserkku on niin kaukainen sukulainen, ettei ole mitään väliä onko sama nimi vai ei. Varsinkaan jos ei asu aivan naapurissa ja ole sama sukunimi.

Me olemme kertoneet lasten nimet heti syntymän jälkeen, eikä oltaisi kyllä pätkääkään välitetty vaikka joku olisi alkanut valittaa nimestä. Korkeintaan olisimme sanoneet että jos haluat olla vielä väleissä kanssamme, niin suu suppuun. Meidän päätöstämme meidän oman lapsemme nimestä pitää kunnioittaa, myös mummujen.
 
Aili on mun jo kuolleen mummoni nimi, joten sen haluan.

Eli mun ja miehen ajatus oli just toi Enni Aili Sofia, mutta ku siellä on jo Enni Sofia, niin siksi sitten aattelin jos vaihtais Sofian Ester-nimeen. Noita Ester-nimisiä on mun ja miehen suvuissa.
 
Anoppi on pahin...
Meillä meni nimi vaihtoon kun anoppi sai sen tietoonsa etukäteen kun meni kielloista huolimatta papereita tutkimaan ja huuteli sen kaikille sukulaisille ja tutuille kännipäissään.
Onneksi isäntä sitten näki unessaan meitin pienen tytön, se nimi unesta sitten tuleekin pienokaiselle ja sitä ei kenellekkään, edes kummeille kerrota ennen kuin vasta kastepäivänä kun se julkistetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anoppi on pahin...:
Meillä meni nimi vaihtoon kun anoppi sai sen tietoonsa etukäteen kun meni kielloista huolimatta papereita tutkimaan ja huuteli sen kaikille sukulaisille ja tutuille kännipäissään.
Onneksi isäntä sitten näki unessaan meitin pienen tytön, se nimi unesta sitten tuleekin pienokaiselle ja sitä ei kenellekkään, edes kummeille kerrota ennen kuin vasta kastepäivänä kun se julkistetaan.
Miksi nimi piti vaihtaa vaikka anoppi ja muu suku saikin sen tietää?
 

Yhteistyössä