Olin minäkin esikoisesta mustasukkainen, mutta toi on jo vähän liikaa... Huomaa että kyse on esikoisestasi!
"Hokee meille jatkuvasti, kuinka opettaa molemmille pojille miten tehdään sitä ja tätä. ( Kuitenkin omasta lapsesta kyse, haluan opettaa itse)"
-Onko se nyt niin vaarallista, jos anoppi opettaa lapselle jotain? En ymmärrä... Meilläkin anoppi ja appi opettanut lapselle aina kaikkea ja minä olen vain iloinen uusista taidoista!
"Suosii veljen lasta. Puhuu koko ajan että ihanaa kun einari on jo 6kk (vaikka ei ole, ja minua jostain syystä v'ituttaa tämä)"
-Miksi vituttaa? En ymmärrä... Mun mielestä on kivaa, kun anoppi ja appi kehuu miehen veljen lapsia.
"Määräilee minua ja miestäni. Ja manipuloi miestäni minua vastaan tavalla jota mies ei edes huomaa. Esim. Anoppi tietää mielipiteeni johonkin asiaan, ja sen jälkeen jankkaa omaa mielipidettään asiasta niin pitkään, että mies on samaa mieltä. Siitä syntyy meille erimielisyyksiä."
- Kasva aikuiseksi? Jos anoppi perustelee kantansa hyvin ja miehesi ymmärtää, että niin on parempi...
"Esim. Anopin mielestä pojan puuroon on laitettava hedelmäsosetta. Minun mielestäni se on täysin turhaa, koska puuro menee alas ilmankin."
-Meillä laitettu AINA puuron sekaan jotain. Itsekään en puuroa söisi pelkästään, sen verran pahaa se on! Ymmärrän täysin anoppiasi...
"Esim. Anopin mielestä lapsi pitää opettaa potalle heti kun osaa istua. Meidän poika nyt tuon 7kk ja nousee itse istumaan lattialta, eli nyt siis pitäisi opettaa. Minun mielestäni se on turhan aikaista."
-Niin sinä olet lapsen äiti ja päätät, mitä väliä, mitä anoppi ajattelee? Meillä on aloitettu potalla käymiset n. 8kk iässä ja 2v-vuotiaana jäi vaipat pois esikoiselta kokonaan...
"Hoitaa veljen lasta jatkuvasti, mutta jos meidän mukulaa pitäisi katsoa, niin siitä alkaa tappelu. (veljen mukulaa hoitanut jo n. 20krt. Monesti koko yön. Meidän poikaa hoitanut 2krt.)"
-ANTEEKSI, MUTTA sinä ja miehesi päätitte tehdä lapsen, ei anoppi, häneltä tuskin kysyttiin mitään! Miksi hänen pitäisi siis hoitaa, jos hän ei halua/halunnut vauvaa!!!???
"Olemme anopin kanssa asioista puhuneet, mies on puhunut äidilleen, mutta mikään ei tehoa ja anoppi ottaa nokkiinsa. Eniten pelottaa se, että jos anoppi joskus hoitaa poikaa, niin varmasti opettaa sille kaikkea ym. mitä itse haluaisin.."
-MITVIT??!! Mitä pelkäät anopin opettavan lapselle?? Miksi ei saisi? Olet jotenkin...hmm... ITSEKÄS!!!
"Niin, anopin mielestä pojan pitäisi jo syödä samaa ruokaa kun muutkin, siis yhtä maustettua ja suolahan on vaan hyvästä vauvalle!!"
-Muista että anoppisi on sinua vanhempi ja siihen aikaan oli AIVAN ERI suositukset noissa asioissa... Ja kyllä tuon ikäinen voi syödä jo samaa ruokaa mausteillaKIN, mutta ilman suolaa!
"Haluaisin neuvoja miten toimia, en halua kuulla että älä mene sinne tms. Koska en halua katkaista välejä. Kuitenkin lapselle jatkossa tärkeä nähdä mummoaan."
-Mun mielestä sun ei kannata mennä anoppilaan, kun noin ärsyttää. Pistät miehesi käyttämään lasta siellä, kunnes sinä kasvat aikuiseksi ja kyläilyt onnistuu ilman naamanvääntelyitä!
Meidän esikoisen ensimmäinen sana oli "Pappa" ja äiti viimeinen. Nyt anoppi opettaa tosikkoa sanomaan "Mamma" ensimmäisenä. Ei minua haittaa pätkäkään ja itsekin yritän sitä lapselle opettaa, koska se on anopille "tärkeää". Meidän lasten isovanhemmat on ihania, neuvoo, tukee, tykkää viettää aikaa lasten kanssa ja opettaa aina lapsille kaikkea kivaa! Miksi luulet että sinä ja miehesi saatte olla ainoat, jotka saavat opettaa lapselle asioita?
KASVA AIKUISEKSI ja lopeta tuo typeryys! Minä olen 22v, ja jos sinä olet minua vanhempi ja noin lapsellinen, niin en voi käsittää! :O