Tupperwaren raastin/leikkuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Onko kenelläkään Tuppervaren sellaista leikkuria, vai onko se raastin? Siis se millä voi tehdä suikaleita ja leikata viipaleita. Onko se hyvä, entä pysyykö terävänä? Mietin sen ostamista,mutta haluaisin kuulla kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
EI taida ainakaan olla kovin suosittu?

tai sitten nykypäivän uusavuttomat ostavat kaiken valmiiksi siivutettuna. Itse tein syksyllä ison määrän etikkakurkkuja ja kurkkusalaattia, niin oli tosi hyvä kapistus

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

tai sitten nykypäivän uusavuttomat ostavat kaiken valmiiksi siivutettuna. Itse tein syksyllä ison määrän etikkakurkkuja ja kurkkusalaattia, niin oli tosi hyvä kapistus

Hyvä kuulla. Minulla oli ennen yleiskone, jolla pilkoin ja siivutin isot määrät, mutta kone hajosi lopullisesti, enkä ole nyt ostamassa uuttakaan. Ajattelin jos tuo olisi hyvä.

Tai sitten he yksinkertaisesti käyttävät veistä, juustohöykää tai esim. ihan tavallisen raastinraudankin sivussakin on kätevä höylä.

Alkuperäinen kirjoittaja pah:

Tai sitten he yksinkertaisesti käyttävät veistä, juustohöykää tai esim. ihan tavallisen raastinraudankin sivussakin on kätevä höylä.

Kyllä on rasittavaa pilkkoa 10.lle hengelle perunat kiusauksiin veitsellä. ja mulla ainakin ne tavallisten raastimien höylät tylsyy tosi nopeasti.

En tiedä, onko leikkuri muuttunut viime näkemästä, mutta itse olen ollut joskus konsultti ja vähän petyin siihen. Viipaleita saa kyllä kätsysti, mutta suikaleterä on naurettavan pieni... Ok, jos tekee salaattiin jotakin kurkku tms. suikaletta, mutta esim. kiusaukseen ei sillä voi perunoita suikaloida - tulee liian pientä. Ja sormisuoja on muuten ihan ehdoton kapistus, jos haluaa pitää sormenpäät ehjänä! Vaikka muuten leikkuri on melkein "susi", niin terät on äärettömän terävät! *nimim. monet haavat saanut*

Yhteistyössä