Apua kanakeiton tekoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo keittoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo keittoa

Vieras
En ole koskaan tehnyt itse kanakeittoa ja nyt haluaisin tehdä... mitä kaikkea näistä kannattaa/voi hyödyntää keittoon mitä kaapistani löytyy..?
Tai onko jollain hyvä, kokeiltu ohje jonka vois antaa avuttomalle?

Kaapissa:

Broiskua
Kesäkurpitsaa
Porkkanaa
Maissia
Punainen ja keltainen paprika
Herneitä
Keittovihanneksia
Kasvis suikaleita
Sulatejuustoa
Kermaa
Sipulia, punasipulia, valkosipulia
Persiljaa
Tomaattimurskaa
ja mausteita vaikka millä mitalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
ei perunoita?

no ei ne kuulu kanakeittoon minustakaan..

Mä en semmosta kanakeittoa ole koskaan vielä tehnyt johon ei perunoita tulis, mutta kaikki tavallaan.....

niin, kaikki tavallaan tottakai.
"peruskanikseen" ei käsittääkseni kuitenkaan potut kuulu "oikeasti".

No meillä ei kyllä ole perunoita.. mutta jos jollain olis se ohje ja siihen kuuluis perunat niin voin kyllä kipaista ostamassa... googlella löytyy paljonkin ohjeita mut ajattelin et täältä vois saada hyväksi todetun ohjeen keittoon... =/

Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo keittoa:
Nämä nyt kaapista käy siihen ainakin:

Broiskua
Kesäkurpitsaa
Porkkanaa
Maissia
Punainen ja keltainen paprika
Herneitä
Sipulia

Niiden lisäksi laittaisin omaan keittoon nuudeleita ja kookosmaitoa, tehdään yleensä sellaista thaityyppistä.
Teen yleensä kanakeiton reisikoivista keittämällä, tulee oikeamman makuista kuin broiskusuikaleista tms.

No mä tein juuri aamulla viimeksi kanakeittoa, (perunoiden kera) joka on lasten suosikkia ja helppo ja nopea tehdä. Perunat kuorit ja palastelet valmiiksi pieniksi palasiksi kattilaan, valmis keittovihannes paketti, josta raastat raastimella vihannekset silpuksi kattilaan. Vettä päälle ja kattila liedelle. Keität n. 30min, jonka jälkeen lisäät 1-2 kanaliemi kuutiota ja mä käytän sitä kaupan maustamatonta broilerin jauhelihaa, joka tietenkin paistetaan ensin ja lisätään lopuksi valmiiseen keittoon. Siinä se. Helppoa ja hyvää.

jotenkin tekisin sen kanasta, maissista, paprikasta ja sulatejuustosta...ehkä vähän kermaa. Varmaan freesaisin sipulia, ja kanat ensin sitten laittaisin kattilaan kasviksia ja lopuksi vettä ja mausteita. Kanafondi vois mennä ja curry sekä broiskumauste,ehkä vähän tomaattipyrettä tai ketsuppia ihan vähän jos on. Lopuks ehkä laittaisin sulatejuustoa ja ehkä kermalorauksen. Rehut lopuks! jotain tähän tapaan säveltäisin...

Yhteistyössä