pers edellä maailmaan??? onko perätila synnyttäjiä tai äitejä joiden vauvaa käännetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monta kysymystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monta kysymystä

Vieras
...onnistuko se ja tekikö kipiää? onko se käynnistänyt synnytystä tai aiheutanut muita komplikaatioita? millä viikoilla sitä on yritetty tehdä? entä jos ei onnistunut niin valitsitteko alatie synnytyksen vai seksiton?? tahtoo kokemuksia ja tietoa...sain tänään kuulla ä.polilla et vauvaperätilassa ja rv 36+2 nyt..ensiviikolla sitten yritetään kääntää...huiii...tämä on 4 lapseni ja jos kääntö ei onnistu haluaisin yrittää silti alatie synnytystä. Käynnistetäänkö perätilasynnytykset??

Minun toinen lapsi oli koko raskausajan perätilassa.
viikolla 38+3 kävin kääntöyrityksessä, mutta ei kääntynyt.
Sovittiin sektioaika viikon päähän, mutta seuraavana iltana rupesi tihuttamaan lapsivettä, kun
kalvot olivat jo niin ohuet.
38+5 tehtiin sektio (pystyyn tuli arpi, kun vauva oli jo niin alhaalla).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun toinen lapsi oli koko raskausajan perätilassa.
viikolla 38+3 kävin kääntöyrityksessä, mutta ei kääntynyt.
Sovittiin sektioaika viikon päähän, mutta seuraavana iltana rupesi tihuttamaan lapsivettä, kun
kalvot olivat jo niin ohuet.
38+5 tehtiin sektio (pystyyn tuli arpi, kun vauva oli jo niin alhaalla).

halusitko siis sektion?

Kyllähän se kääntäminen hieman sattuu..
Kolme kertaa yritettiin ja perätilassa pysyi.
Lääkärikin sanoi ettei voi tuntiin kirjoittaa ;) Sattuu siis
käännöstä tekevän sormiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja monta kysymystä:
...onnistuko se ja tekikö kipiää? onko se käynnistänyt synnytystä tai aiheutanut muita komplikaatioita? millä viikoilla sitä on yritetty tehdä? entä jos ei onnistunut niin valitsitteko alatie synnytyksen vai seksiton?? tahtoo kokemuksia ja tietoa...sain tänään kuulla ä.polilla et vauvaperätilassa ja rv 36+2 nyt..ensiviikolla sitten yritetään kääntää...huiii...tämä on 4 lapseni ja jos kääntö ei onnistu haluaisin yrittää silti alatie synnytystä. Käynnistetäänkö perätilasynnytykset??
Tätä kysytään säännöllisesti viikottain, koska ilmeisesti haun käyttö on liian vaikeaa.

Teki kipeää, koska synnytys oli kivunlievitykseltään täysin luomu.
Minulla siis kolmas syntyi täydellisessä pt:ssä. Yritettiin kääntää 36+0, mutta ei onnistunut. Mitään komplikaatioita pt:stä ei tullut kummallekaan, synnytyksen rajuudesta ja vauvan pienestä koosta johtuen hänen verensokeri oli alhaalla jo oli hetken seurannassa.
Vaikka toisin väitetään, niin kyllä perätilasynnytyksiäkin käynnistetään. Tuo pt synnytys on ainoa käynnistetty minulla.

Minulla alatiesynnytys oli ensisijainen vaihtoehto ja sektio olisi tullut kyseeseen vain varsin vahvojen lääketieteellisten seikkojen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras edelleen:

kun mä haluan ainakin yrittää alateitse synnytystä ja se oli kyl ok jos vauvan painoarvoi on alle 4kg. lekuri vain sano että jos vauvan sykkeissä tulee heittoja niin aika herkästi lähdetään sektioon..mutta että yrittää saan alateitse jos ei käänny...

Toivotaan ensin, että ulkokäännös onnistuu. Saattavat yrittää käännöstä vielä seuraavallakin viikolla, jos ei ekalla kerralla onnistu. Kaikillehan ei edes ulkokäännöstä voi yrittää, esim jos istukka on epäedullisessa paikassa.

Sinulla on siitä hyvä tilanne, että olet synnyttänyt jo aikaisemmin: avaudut nopeammin, helpommin ja mahdollisesti kivuttomammin.

(Itse en ole synnyttänyt perätilassa olevaa lasta, mutta jos sellainen tilanne tulisi, niin valitsisin mielummin sen kuin sektion.)

Muistathan kuitenkin, että jos yrität synnyttää alakautta, niin saatat silti joutua sektioon, jos vauvalle tulee tukalat oltavat. Eli olet saattanut "turhaan" kärsiä alatiesynnytyksen kivut ym vaivat. (Tosin myös raivotarjontasynnytyksestä saattaa joutua sektioon samasta syystä.)
Perätilaynnytyksessä on tietenkin aina lääkäri mukana ja valvonta on muutenkin paljon tehokkaampaa.

Tsemppiä synnytykseen! (Ja tulethan tänne kertomaan, miten kävi?)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja monta kysymystä:
Tätä kysytään säännöllisesti viikottain, koska ilmeisesti haun käyttö on liian vaikeaa.

Teki kipeää, koska synnytys oli kivunlievitykseltään täysin luomu.
Minulla siis kolmas syntyi täydellisessä pt:ssä. Yritettiin kääntää 36+0, mutta ei onnistunut. Mitään komplikaatioita pt:stä ei tullut kummallekaan, synnytyksen rajuudesta ja vauvan pienestä koosta johtuen hänen verensokeri oli alhaalla jo oli hetken seurannassa.
Vaikka toisin väitetään, niin kyllä perätilasynnytyksiäkin käynnistetään. Tuo pt synnytys on ainoa käynnistetty minulla.

Minulla alatiesynnytys oli ensisijainen vaihtoehto ja sektio olisi tullut kyseeseen vain varsin vahvojen lääketieteellisten seikkojen takia.

kiitos täsmällisestä vastauksesta...vielä haluan tarkennusta...oliko lääkäri paikalla synnytyksessä? millä viikolla se käynnistettiin?? me asutaan tunnin matkan päässä swairaalasta ja aijemmat synnytykse on ollut tosi nopeita...niin vähän ois pelottavaa lähteä täältä asti synnyttää ilman käynnistystä perätila vauvaa.

yritettiin kääntää rv 36-37 (en muista tarkkaan) lääkäri ei kääntänyt väkisin vaan sanoi että yleensä pikku "tönäisy" riittää jos vauva on kääntyäkseen :) ei sattunut, tuntui tietysti vähän inhottavalta, antoivat supistuksenestolääkettä ja hoitaja seurasi koko ajan ultralla vauvaa lääkärin yrittäessä kääntöä. vauva ei kääntynyt.

lantio kuvattiin ja olin jo varautunut perätilasynnytykseen. sitten menin kontrolliin rv 40 ja vauva oli kääntynyt enkä minä ollut edes huomannut sitä :o

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Toivotaan ensin, että ulkokäännös onnistuu. Saattavat yrittää käännöstä vielä seuraavallakin viikolla, jos ei ekalla kerralla onnistu. Kaikillehan ei edes ulkokäännöstä voi yrittää, esim jos istukka on epäedullisessa paikassa.

Sinulla on siitä hyvä tilanne, että olet synnyttänyt jo aikaisemmin: avaudut nopeammin, helpommin ja mahdollisesti kivuttomammin.

(Itse en ole synnyttänyt perätilassa olevaa lasta, mutta jos sellainen tilanne tulisi, niin valitsisin mielummin sen kuin sektion.)

Muistathan kuitenkin, että jos yrität synnyttää alakautta, niin saatat silti joutua sektioon, jos vauvalle tulee tukalat oltavat. Eli olet saattanut "turhaan" kärsiä alatiesynnytyksen kivut ym vaivat. (Tosin myös raivotarjontasynnytyksestä saattaa joutua sektioon samasta syystä.)
Perätilaynnytyksessä on tietenkin aina lääkäri mukana ja valvonta on muutenkin paljon tehokkaampaa.

Tsemppiä synnytykseen! (Ja tulethan tänne kertomaan, miten kävi?)

tiedostan toki sektion mahdollisuuden..en niin kipua pelkää..olen kaksi lasta synnyttänyt luomuna ja toinen oli vielä lähes viisi kiloa..nyt vauvan paino oli 2,9kg eli ennuse on että n.3800g vauva olisi laskettuna aikana...toivotaan että kaikki menee kohdalleen.

Yhteistyössä