Alkuperäinen kirjoittaja monta kysymystä:
...onnistuko se ja tekikö kipiää? onko se käynnistänyt synnytystä tai aiheutanut muita komplikaatioita? millä viikoilla sitä on yritetty tehdä? entä jos ei onnistunut niin valitsitteko alatie synnytyksen vai seksiton?? tahtoo kokemuksia ja tietoa...sain tänään kuulla ä.polilla et vauvaperätilassa ja rv 36+2 nyt..ensiviikolla sitten yritetään kääntää...huiii...tämä on 4 lapseni ja jos kääntö ei onnistu haluaisin yrittää silti alatie synnytystä. Käynnistetäänkö perätilasynnytykset??
Tätä kysytään säännöllisesti viikottain, koska ilmeisesti haun käyttö on liian vaikeaa.
Teki kipeää, koska synnytys oli kivunlievitykseltään täysin luomu.
Minulla siis kolmas syntyi täydellisessä pt:ssä. Yritettiin kääntää 36+0, mutta ei onnistunut. Mitään komplikaatioita pt:stä ei tullut kummallekaan, synnytyksen rajuudesta ja vauvan pienestä koosta johtuen hänen verensokeri oli alhaalla jo oli hetken seurannassa.
Vaikka toisin väitetään, niin kyllä perätilasynnytyksiäkin käynnistetään. Tuo pt synnytys on ainoa käynnistetty minulla.
Minulla alatiesynnytys oli ensisijainen vaihtoehto ja sektio olisi tullut kyseeseen vain varsin vahvojen lääketieteellisten seikkojen takia.