Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Ei mulla oo ralliruutu doppleria,olin sissi ja jätin ostamatta....luotin siihen et kaikki on hyvin ;) ja hyvin on tähän asti menty..noi sykkeet siis neuvolasta :heart:

Meil oli tänää eka perhevalmennus ja oisko meit ollu 11-12 pariskuntaa ja kolmelle tulossa kaksoset!!!! :D noi pikkuriiviöt melskas puolet valmennuksesta et olin varmaan näky ku vaihtelin asentoa ja hymyilin itsekseni ;)

-k ja tehoduo-

Huomenta kaikille!

Mukavia kuulumisia. Mulla oli alkuraskaudessa kotidoppleri käytössä ja rauhotti huomattavasti. Aika vaikeaa oli alkuun löytää sydänääniä, kun anturia piti tosi hitaasti liikuttaa masulla. Ja geeliä ei tarvi, ihan perusvartalovoidekin kelpaa. Tuli muuten samalla rasvailtua masua, kun muuten olen niin laiska.

Täällä on tullut eka TODELLINEN vaiva: iskias! Nyt pari päivää juilinu tosi pahasti, että pelko on millon en pääse enää ylös tuolista. Oikea pakara on tulessa ja parasetamoolia on menny. Kai sitä pitää mennä lääkärillä käymään, jos niillä ois jotain kikkoja. Tukivyötä mulla ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa, joten olisiko teillä jollain kokemuksia? Saattais varmaan auttaa alaselkäkipuun.

Eilen oli ultra B-vauvan sydämestä. 2 viikkoa sitten ei huonon asennon vuoksi saatu jotain kolmisuoninäkymiä katsottua. Nyt näkyi ja rakenteet kuulemma kunnossa. Sukupuolet sai myös lisävarmistusta: eli tänne odotellaan tyttöä ja poikaa. Nyt rv22 ja koot olivat 450g (poika) ja 390g(tyttö) Kuulemma kokoerosta ei tarvitse huolestua, kun omat istukat ja eri sukupuolta = ovat kuin sisarukset ja voivat syntyäkin hyvin erikokoisia. Mä olen luonnollisesti kerännyt kirpparilta samankokoisia satseja eli 2X50cm, 2X56cm, joten saa nähdä kuinka käy :)

Seuraava ulta on 4 viikon päästä eli rv. 26. Lääkäri vain sanoi, että "silloin aletaan oleen kiinnostuneita jo kohdunsuun tilanteesta" Noi kaks ultraavaa lääkäriä Taysissa on molemmat olleet aika veikeitä tapauksia. Tietty ammattilaisia, asiallisia mutta kliinisen kylmiä.

Miten teillä vakuutusasiat? Oletteko ottamassa/ottaneet syntymättömien lasten vakuutusta/ns. vauvavakuutusta? Me otettiin Pohjantähdestä mistä on otettu aikaisempienkin lasten kohdalla.

Mukavaa torstain jatkoa ja tsemit meille pallovatsoille!

Juuni75 rv22

TR
Moi :) Päätin sitten tännekin ilmoittautua; pari päivää sitten saatiin np-ultrassa tietää indenttisistä kaksosista...nyt alkaa ajatukseen jo tottua, ehkä :LOL: Tuossa vieressä touhuaa puuhakas 1-v. tyttö, ja nyt siis tuloillaan kaksi lisää, ajatus oli kokeilla, josko vielä sisarus saataisiin aikaseks tuolle tytölle ja nyt sieltä ois tulossa kaksin kappalein, mahtavaa :heart: Mun "rivi" on: TR, ikä 44-v, 4. synnytys (kaksi miltei aikuista tyttöä edellisestä liitosta), sairaalana K-HKS ja la on 8.3.2014 (en tiedä mitä kaikkea tietoa tonne ekalle sivulle nyt sitten kerätään jatkossa. En myöskään varmaan ole tänne kauheen aktiivisesti kommentoimassa, mutta aina välillä kyllä ja luen kyllä kaiken!

TR ja kääryleet rv. 12+5

Juuni75, hienoa, että saitte viimeisetkin rakenteet näkyviin! Mulla on kans aika paljin kokoeroa tytön ja pojan välillä, mutta eiköhän ne samoihin vaatekokoihin kuitenkin mahdu, mä olen kans hamstrannu vaatteita setteinä monessa koossa, joten mahduttava on :D

Miksa, sun maha on niin hieno! Eikä mikään valtava möllyskä, siroltahan tuo asukit huomioon ottaen näyttää!

Tervetuloa TR! Alkoi muuten tekeen mieli kaalikääryleitä :-D

Siis Miksa, mikä söpö massu. Täytyy sanoa, että mulla on vähintään tota kokoa nyt rv22...APUA, millaseksi tää vielä kasvaakaan!

Paljonko sulla Salla on viikkoja?

Pikasesti täältäkin kommenttia:

Miksa, ihan käsittämätöntä, että sulla on noin pieni maha noilla viikoilla!!! Mulla on kanssa nyt jo paljon isompi ja viikkoja yli 10 vähemmän eli 23+!!! Mua tosissaan pelottaa kuin iso tästä mahasta tulee... :/

TR:lle tervetuloa!

Myöhemmin lisää...

Maibei 23+2

En sitten saanut leikkaus aikaa viime tyks käynnillä, koska b:n napavirtauksissa oli häikkää. Lääkäri haluaa vielä katsoa ensi keskiviikkona virtaukset ja jos siltä näyttää leikataan vauvat maailmaan jo ensi viikolla, muussa tapauksessa sektio sitä seuraavalla viikolla. Eli syntymäpäivä pysyy edelleenkin yllätyksenä..

Harmittaa vaan nyt jälkeenpäin kun en tajunnut kysellä mitään tuosta virtaus jutusta.. onko ne siis heikot vai korkeat, voiko tilanne muuttua radikaalisti tässä jonain päivänä jne.. (jälkimmäiseen olen vastannut itse itselleni että tuskin kun aika annettiin 1vko ja 2pvä päähän) Vesien menosta sanoivat että omalla autolla mennään, mutta kävely minimiin ja auton penkkiä taakse.. eli näillä mennään jos sellainen tilanne vastaan tulee.. (epäilen kyllä vahvasti ettei nämä täältä lähde syntymään ennen sovittua sektiota) Toivoisin kyllä että lähtisi synnytys käyntiin suppareilla itsekseen, jotta vauvat saisivat hieman valmistua tulevaan. Lääkärikin sitä mainosti että vaikka leikattaisiin suunnitellusti vko 38, niin silti saattaa olla aluksi käynnistys ongelmia kun ihan kylmiltään leikattu pois masusta.. Mutta niillä mennään mitä eteen tulee! :)

Tervetuloa TR!

Ralliruutu mulla on tuollainen näytöllinen 50e doppler ja musta ainakin näyttö oli melko turha.. Näytti kyllä hyvinkin tiuhaan eri näköisiä lukemia mitä korvalla kuuli ja aika usein näytti viivaa myös. Nyt varmaan saisi sykkeen kuultua hyvin kun tilaa on hintsusti vauvojen liikkua. ;) Eli jos ostaisin nyt niin ostaisin kyllä halvemman version.

Maibei mäkin käytin ekan lapsen kohdalla aluksi rintakumia, koska imetyksen harjoittelu oli sillä helpompaa. Tokan kanssa pyysin myös aluksi rintakumia kun poitsu imi nännit ihan rikki, mutta sairaalassa tähän suhtauduttiin hyvin nihkeästi ja taisi olla jopa niin, etten sairaalasta kumia saanutkaan?!? Kotona käytin muutamana päivänä, jotta rinnat saivat parantua..

Salla ja Juuni mulla myös tulossa tyttö ja poika ja olen ostanut yhteensopivia vaate settejä molemmille samassa koossa. Paino eroa on ollut tässä matkan varrella muistaakseni enimmillään reilu 250g, mutta nyt viime ultraan mennessä oli kokoero tasottunut 20 grammaan. (a (poika) 2770g ja b (tyttö) 2790g) Saa nähdä kohta mikä on todellisuus..

Kiitos masu kehuista! ;) Ulospäin näky voi olla siro tuplamasuksi, mutta voin vannoa että mun sisuskalut on lintassa ja täynnä vauvaa.. :LOL:

Miksa ja tuplat 36+5

Viimeksi muokattu:
Minäkin harkitsin alkuraskaudessa dopplerin hankintaa mutta mies vastusti joten jätin sikseen. Varmaan arvasi että stressaan iltakaudet jos jostain syystä ei ääniä saa kuuluviin.

Rintakumi oli mulla käytössä ekan kohdalla 2 viikkoa. Sitten se aiheutti enemmän ongelmia kuin hyötyä joten hammasta purren jätin pois ja jatkoin ilman. Haavat eivät jotenkin pystyneet parantumaan kun kumi venytti ne aina uudelleen auki.

Tr, tervetuloa!

Miksa, mun maha tosiaan myös alkaa näyttää kohta tuolta .Tosin mulla on kasvanut maha aina jonnekin 28 viikolle asti ja sitten jämähtänyt paikoilleen eli saa nähdä miten nyt käy. Mutta jos noilla päästään perille asti niin saa olla tyytyväinen! :)

Tiistain ultrakuulumiset: vauvat painoivat molemmat grammalleen saman verran eli 295 g. Muutenkin kaikki oli hyvin joten lääkäri laittoi seuraavan kontrolliajan vasta 3 viikon päähän mikä itseäni kyllä vähän hirvittää... Ohje on kuulemma semmoinen että 2-3 viikon välein katsotaan. Ei kai auta kuin toivoa että tilanne pysyy samana.

Huvittavaa kun katsoin tätä ketjua ja täällä puhuttiin kaalikääryleistä, itse tein tänään ekaa kertaa elämässäni itse kaalikääryleitä ja nyt on maha täynnä, hyvää oli! :D

Murotar 20+3

Heippa kaikille ja tervetuloa uudet!

Täällä onkin ollut aktiivista ja tapahtunut paljon, kiva kuulla että pääsääntöisesti kaikille kuuluu positiivista. :)

JK mahtavaa että olet saanut pidettyä vauvat näin pitkään mukana ja lauantaikin on ihan kohta.:)

Meilläkin tuli muutoksia viime ultrassa - positiivista oli se, että vauvat olivat nyt melkein samankokoisia, vaikka B vauva on ollut koko ajan pienempi ja edellisellä kerralla kokoero oli jo melkein 25%. Nyt eroa oli enää 7 % eli ihan normaali ja lääkäri oli sitä mieltä että edellisellä kerralla oli käynyt mittausvirhe, eli A oli mitattu liian suureksi ja B liian pieneksi. Pääasia että nyt näytti hyvältä ja lääkäri vielä sanoi, että sai tosi hyvin mitattua kun edellisellä lääkärillä oli vähän hankaluuksia etenkin B:n mittaamisessa. Ei niin positiivinen asia taas oli, että minut passitettiin myös pakkolepoon, kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi sitä oli jäljellä 2cm ja kuulemma näillä viikoilla huolestuttavaa. Sairaslomallekin tuli sitten äkkilähtö. Saan kuitenkin olla kotona, mutta liikkumiset pitäisi rajoittaa lähinnä vessaan ja jääkaapille. Onhan tässä ollut vähän ihmettelemistä kun meillä mm. kaikki hankinnat tekemättä ja laittamatta ja nyt mies saa hoitaa muutenkin kaiken. No, näillä viikoilla ei kauheasti kannata ottaa riskejä joten näillä mennään ja hyviä ajanvietevinkkejä otetaan vastaan! Mutta kuten jo aiemminkin ainakin JK sanoi, niin kannattaa tosiaan ottaa rauhallisesti ja jos tuntuu että oireita tulee niin jääkää mieluummin ennen sairaslomalle kun myöhemmin, mullakaan ei ollut kovin paljon oireita ja olo ihan hyvä (eikä supistellut), mutta silti oli jo alkanut tapahtua.

JK, onko sulla tullut makaamisesta selkä kipeäksi ja jos on oletko keksinyt jotain keinoja helpottaa sitä? Tuntuu että selkä ei oikein tykkää minulla tästä muutoksesta (ehkä se tottuu.. ).

Me ollaan kans mietty vakuutusasiaa, mutta ei olla otettu vielä. Tietääkö joku saako mono-di kaksosille vakuutusta odotusaikana. Olen kuullut että kaikki yhtiöt ei sitä myöntäisi TTTS-riskin takia.

Tässä tuli nyt aika paljon omaa selostusta, mutta täällä nyt köllötetään ja jos positiivisesti ajatellaan niin ehdin paremmin tännekin käymään ja kirjoittelemaan. :)

Tsemppiä kaikille odotteluun!

t. Elmeriini + möllit 25+6

• Tykkää
Reactions: Jk79
Miksa ihana masu!! Kuten TR tuumasi,niin taitaakin olla toivoa ettei paisu ihan mahdottomiin mittoihin :) Tervetuloa muuten, TR!!

Elmeriini Jaksamista sinne pötköttelyyn!

Ihana,kuten te jotkut odotatte tyttöä ja poikaa,tätä mäkin niin kovasti toivon! Mutta veikkaan kyllä että kaksi tyttöä tulee. Toki,hekin yhtä rakkaita mutta kun se poika on meillä molemilla toiveissa. Mutta lapsiluku on näiden tuplien myötä täysi,ihan taatusti :D

Mulla ois viikon päästä to nt-ultra ja taidan joutua menemään yksin,kun esikolle ei muuta hoitajaa ole kuin mies,mummot ja ukit töissä. Äitipolin kutsussa oikeen luki,ettei lapset sais olla mukana,mutta entä jos tyttö on isin sylissä..? Mä niin toivoin että mies pääsis mukaan nyt ekaa kertaa tyyypit näkemään,neuvolaankaan ei päässyt mukaan..

Ällötys poissa,arat nännit ainut oire ja siksipä doppleri ollu ahkerassa käytössä..

Ääh,tyttö kutsuu!

-Tipetsu ja tyypit rv 11+3-

Viimeksi muokattu:
Tipetsu, pikainen vastaus, meillä oli esikoinen np-ultrassa mukana juurikin tuosta syystä, kun ei hoitajaa saatu eivätkä kyllä ollenkaan estelleet tai pahalla kattoneet. Kyseisessä ultrassa meille myös selvisi tuplauutinen...

Miksa, tuo sun masu on jotain ihan uskomattoman söpöä !! Just tuskailin tänään et miten ihmeessä mahanahka voi kestää sitä tuplien tuomaa masua..mut sulla onki tuommonen söpö kiva pikku masu..mistä noita saa ? :D Mä tilaan heti..

Kiva saada kuulla taas kuulumisia kaikilta, mä oon vähän taka-alalla seuraillut vaan keskustelua, aktiivisesti seuraan mut vähemmän aktiivisesti oon kirjoitellu.

Jk, tsemppiä edelleen, jospa ne vauvat sinnittelis vielä hetken..

Tuo imetyshomma..sekin on kyllä mielenkiintoista. Mäki ajattelin, kun ei millään ujoimmilla rinnoilla ole luoja tätä kroppaa luonut, et tuo imetys olis ihan lastenleikkiä. Kyllä mä oon tullut siihen tulokseen, et mun kohdalla rinnat on ruokinnan kannalta aika turhat, tainnut tulla pieni luomisvirhe.. ;)

Ekaa lasta sain imetettyä osittaisimetyksellä vajaat 3kk, kunnes alkoi sellaiset rintaraivarit, ettei mikään auttanut. Toista imetin laitoksella, kunnes maitoa ei vaan tullut. Mulle kehittyi kylläkin siinä samalla munuiaistulehdus ja olin viikon sairaalassa, kun tytär oli 1kk ikäinen. Silloin loppui se viimeinenki heruminen. Mitään en toivo niin paljoa kuin sitä, et saisin imettää tuplia edes jonkin aikaa..Mut en tiiä, miten se onnistuu. Sairaalasta en saanut kummaltakaan tytöltä mitään apua, neuvolasta ei yritettykään auttaa ja itsekseen ei toisen kohdalla edes jaksanut opetella, koliikki kesti meillä 7kk. Joten odotukset imetyksen suhteen on aika maltilliset..

Tässä on ehtinyt mietiskellä monenlaista, eilispäivästä lähtien maannu sellaisessa flunssassa sängyn pohjalla, ettei muista edes, milloin viimeksi olis ollut. Onneksi tytöt on terveenä, saan ne viedä kuitenkin aamulla hoitoon niin on tullut sit levähdettyä ! :) Tullut tarpeeseenki, kaks yötä mennyt istuma-asennossa, toinen sohvalla ja toinen tyynyillä rakennetulla vuorella sängyssä. Se on tää raskausaika niin ihanaa, kun ei saa edes nenäsumutteita käyttää... :eek:

Ohho, tulipa sit omaa napaa kyllä kerrakseen ! :) Mut kertoilkaapa muutkin taas kuulumisia, jotenkin niin mukava aina käydä tsekkaamassa, josko olis jotain uutta tarinaa taas tullut..tätä kokemusta kun ei voi ihan jokaisen kanssa jakaa.. :/

Bubblis + toivottavasti pojat 15+0

Elmeriini, enpä oikein osaa vinkkejä antaa makaamiseen. Kun oikeestaan pystyn vaan jommallakummalla kyljellä nukkumaan. Onneksi mulla on moottorisänky ja saan nostaa selkänojaa, ja välillä ihan istuskelen sängyllä kun paikat puutuu.

Tervetuloa Tr!

Juuni, näin minäkin olen kuullut, että identtisille hankala saada vakuutusta odotusajalla..en kyllä oo aatellu ees hakea, kun mun tapauksessa ei ainakkan sais.

Palapeli tehty, nyt alotin kutomisen. Makoilua jatketaan :)

Jk ja pojt 27+5

Juuni joo identtisille ei saa :( tai ainakaan mistään mistä mä oon kyselly ja juuri sen takii kun on niin paljon enemmän kuulemma riskejä...Naureskelin, et hei eikö sen takia just vakuutus oteta???urpåt!

Mä oon ollu niin tohina päällä, et en oo tainnu TRää tervetulleeksi toivottaa mutta siis velkome joukkoon sekavaan ;)

Meil on sellasta möngerrystä/kutittelua/raapimista ollu koko päivä ja varsinkin heti ku istahdan alas...En tosin valita.... ;)
Tänään tosin oli myös kohtuu rankka päivä töissä ja en ehtiny kunnolla syömään ja olo oli kyl sit sen mukainen kun töistä pääsin -> nopee kotiin ja pöperöö kehiin :) Nyt voikin sit mennä nukkuu ja herää aamupalalle.

1 vko ja 5pv rakenneultraan...MÄ EN JAKSA ODOTTAA!!!!! :popcorn:

Jk minkä palapelin sä teit? siis mikä kuva? Näin asiasta kukkaruukkuun :D :D

-K,S&G 17+5 melkein 17+6- :heart:

Viimeksi muokattu:
Tr:lle tervetuloa!

Miksan maha on kyllä pieni viikkoja ajatellen.

Vauvan imemisotetta voi harjoituttaa. Yleensä harjoitus tekee mestarin. Itselläni oli sisäänpäin kääntynyt nänni, joka nypytti hieman kylmällä hieroessa. Rintakumilla opettelin minäkin imettämään. Opettelin ensimmäisen kuukauden jälkeen imettämään ilman, kun vauva osasi imeä paremmin ja itsellä oli enemmän luottamusta. Kolmen muun kanssa ongelma on ollut vauvan imemisote juuri tuosta samasta rinnasta. Ekan imetyksen jälkeen nänni ei enää ollut matala, mutta vauvat ottivat siitä väärin kiinni. Rintakumi taas teki imun liian suppealle alueelle ja rikkoi nännin aina verille. Neljännen lapsen kanssa ihan imetyskätilön kanssa opettelin opettamaan vauvalle oikeaa otetta. Irroitin vauvan aina, kun oli väärä ote ja pyrin pitämään vauvaa mahdollisimman oikeassa asennossa sylissä ja pyrin itsekin istumaan hyvässä asennossa. Rinta ei tällä kertaa mennyt niin rikki ja palkeenkielelle kuin aiemmin. Osittain olen kaikkia imettänyt, sillä en heru pumpulle. Oman maidon ohella on pitänyt antaa korviketta ollessani poissa kotoolta ilman vauvaa. En stressaa imetyksen takia, mutta olen asennoitunut ensimmöiset kuukaudet keskittymään imetyksen onnistumiseen myös näiden kaksosten kanssa. Jos ei onnistu, niin sitten ei.

Äh... Miten te muistatte, mitä piti kommentoida?

Jk79:lle olen kateellinen leikisti. Minä lukisin kirjoja! Voi hyvänen aika, että lukisin. Nyt ei ole koskaan aikaa.

Tämä viikko on ollut huono. Henkisesti mennään matalalentoa ja fyysisesti olen ollut voimaton. En saa tehdyksi oikein mitään oleellista. En vaatteita kaappiin, en siivottua, en järjesteltyä. Miehellä pitkät päivät töissä ja lapset väsyneitä koulun aloituksesta. Josko huomenna saisin tehtyä edes jonkun must do jutun kotona :/.

Rv taitaa olla 31. Ensi viikolla on ultra. Kohdunsuu on auennut hieman, mutta luulen kaiken olevan supistuksista huolimatta ookoo. Toivottavasti neitiA olisi pää alaspäin ja pysyisi niin. Pelottaa leikkaus.

Murottarelta puti kysyä, että minkälaisia nukuttamis tai unistrategioita olette pohtineet, jotta nukahtaminen alkaisi sujumaan helpommin?

Viimeksi muokattu:
Bubblis Mulle sanoi työterveyslääkäri, että Nasonex-nenäsumutetta voi käyttää myös raskausaikana (kai vaan reseptillä). Se vielä erikseen tarkisti asian. Siinä tuoteselosteessa on mainittu, että lääkärin määräyksestä voi käyttää myös raskausaikana. Se on kuitenkin niin paikallinen vaikutus. Sain sitä siis allergiaan keväällä alkuraskauden aikana. Taisin sitä muutaman kerran laittaa myös kesäflunssan aikaan. Jos nuha vaivaa pahasti, niin suosittelen kyllä ehdottomasti sarvikuonokannua, koska se auttoi mullakin parhaiten ja sain todennäköisesti poskiontelotulehduksen vältettyä sen avulla.

miksa Toi sun maha on kyllä aika kompakti :) Mutta kyllähän se kivasti alkaa painaa, kun 24/7 sitä kantaa.

Imetys... "kiva" kuulla, että muillakin on ollut haasteita imetyksessä. Mä kyllä ajattelin, että pitää tällä kertaa olla vaativampi asiakas Kättärillä ja pyytää paljon apua.

Vakuutukset.. Me otettiin OP-Pohjolasta vakuutukset, kun siellä on meidän kaikki muutkin vakuutukset. Ne on nyt onneksi astuneet voimaankin ennen kuin käynnit ja mahdollset lisävaivat tulee merkittyä neuvolakorttiin :) Eivät kyselleet ees lisätietoa. En tiedä, että olisivatko kysyneet jotain suoraan Kättäriltä. Neuvolakortissahan ei kyllä ees minusta mainita sitä, että onko yhteinen vai erillinen istukka jne. Siellä terveysselvityksessä kysyttiin vaan, että onko rakenneultra tehty ja oliko siellä jotain poikkeavaa. Mutta tossa on se hyvä puoli, että nyt noi äidin poliklinikkamaksut ultrista voi myös hakea tosta vakuutuksesta. Tokihan noi vakuutukset maksaa, mutta jotenkin e uskaltanut jättää ottamatta.

Tervetuloa Tr!

Ei tänne ihmeempiä. Tänään ajattelin aloitella vaatteiden pesemisen.. Ti saatiin äp-pakkaus, niin saa nekin pestyä samalla. Nyt aattelin, että olis tarvittavat vaatteet hankittuna. Saahan niitä sitten lisää, kun tietää, että milloin syntyy ja minkä kokoisia. Mulla on pienimmät siis 44cm/48cm. Löytyi sopivasti FB-kirppikseltä. Suosittelen kyllä tota FB:n tuplakirpppistä (löytyy nimellä Tuplien lastentarvikekirppis).

Pohjoistuuli 25+0

Mukava piristys päivään :) Maibei käväisi moikkaamassa mua taas täällä, samalla kun kävi ite ultrassa :)

Karcci, palapeli oli maisemakuva. Aika vaativa kun suurin osa pelkkää vihreää lehvistöä. Oisin halunnu jonkun söpön esim. Anne Geddesin vauvakuvan. Mutta en viittiny olla liian vaativa, tuntuu et tonkin löytämisessä oli iso vaiva miehelle :D

Jenniferi, seuraavaksi taidan aloittaa lukemisen, kunhan maltan lopettaa tän kutomisen :) Siis mitään en oo vielä valmiiksi saanut, mutta monta kertaa sukan jo aloittanut. Maibeille just sanoin et nyt on aikaa aloitta aina alusta, jos ei oo työnjälkeen tyytyväinen.

Mietin tässä että kehtaanko pyytää yhden hengen huonetta. Huomasin että tä on henkisesti rankempaa olla kolmen hengen huoneessa, kun porukkaa tulee ja menee. Ja mä vaan tönötän täällä..muut pääsee kotiin ja mä en. Vaihtuvuus on suurta, eikä mua enää huvita esittäytyä ja tutustua koko ajan uusiin ihmisiin, tuntuu turhauttavalta että ne on tossa päivän tai pari.

Pulleita päiviä meille tuplaodottajille :)

Jk ja pojat 27+6 (Huomenna mä tuuletan!!!) :)

Kävin tosiaan tänään ultrassa ja samalla moikkaamassa Jkta :) En kyllä yhtään ihmettele, että olet pikkusen alkanu kaipaamaan omaa rauhaa, varmaan aika masentavaa tosiaan, kun muut vaan tulee ja menee. Toivottavasti vapaa huone löytyy! Ja ihanaa kun se rv 28 on nyt jo niin lähellä!

Vakuutuksista täällä oli juttua. Me ei otettu esikoiselle eikä olla ottamassa nytkään. Ollaan saatu oikeen hyvää palvelua omalla terveysasemallakin :) Tietysti jos olis jotain vakavampaa sairautta tiedossa mutta luulen, että sillon on tärkeämpiäkin asioita, kun raha.

Miksa, jänniä aikoja siellä, joka tapauksessa h-hetket alkaa olla käsillä! Veikkaisin, että virtaukset olis heikot, yleensä siitä on kyse, mutta ei varmaan mitään ihan hälyyttävää, kun vielä tarkkaillaan. Itsellään käynnistyvä synnytys olis tietysti ihannetilanne mutta näissä raskauksissa on vaan niin paljon riskejä, että aina se ei vaan mee niin. Toivotaan, että sulla nyt kumminkin lähtis käyntiin ;)

Täältä ketjustahan löytyikin yllättävän paljon rintakumikokemuksia :) Jenniferi, tota en tiennykään, että sille vauvan imemisoteongelmallekin voi jotain tehdä, hyvä tietää niin osaa pyytää apua, jos sellainen vastaan tulee.

Elmeriinille kanssa jaksuja pötköttelyyn, onneksi saat sentään makoilla kotona!

Bubblis, nenäsumutteita saa käyttää kuuriluontoisesti, ne on niin paikallisia, näin on sanonu mulle sekä lääkäri että apteekkari, joka tarkisti asian heidän tietokannastaan. Mulle suositeltiin Otrivinin lisäaineetonta. Lisäksi sain myös reseptin tuohon allergiseen nuhaan tarkoitettuun Flixonaseen, kummastakin sain vain tilapäistä apua. Mullahan oli ihan jatkuva nuha (vuotava nuha/tukkonen nenä) 2kk, joka loppui vasta muutama päivä ttts-hoidon jälkeen!!! Se oli kyllä tosi rasittava vaiva ja varsinkin iltaisin ja öisin oli tosi raskasta olla, kun ei saanut nenää auki millään, edes sarvikuono ei tehonnut mulle silloin :( Sillon käytin myös lääkärin suosituksesta vauvoille tarkoitettuja apteekin keittusuolatippoja, ne oli aika hyviä.

Aika moni näyttää jo saaneen kela-pakkauksen, tarttis varmaan itsekin pistää menemään se hakemus, niin vois jotain odottaakin :)

Vielä ne ultrakuulumiset, toisella painoa 540g, toisella 590g. (Aika hurjaa ajatella, että nyt mussa on yli kilo vauvaa :) ) Hiukan noille on tullu painoeroa mutta täytyy toivoa, ettei se viittaa istukkaongelmiin. Muuten vauvoilla kaikki kunnossa ja seuraava ultra taas parin viikon päästä. Kysyin muuten mikä täällä on periaatteena identtisten vauvojen kohdalla niin täälläkin käynnistellään sitten viimeistään rv 37 tienoilla eli meiän jouluaattovauvat syntyvät viimeistään marras-joulukuun vaihteessa :)

Maibei 23+3

Siirryin ainakin viikoksi oloneuvokseksi. Tänään ultrassa kohdunkaula lyhentynyt 2 vkossa 0,5 cm, eli on nyt 3,7. Iltaa myöten pahenevaa painontunnetta ollut alapäässä, hyvä kun housuja saa jalkaansa, kun sattuu. Pääasiallinen olomuoto on nyt sohvalla makoilu ja fyysinen rasitus, vähäinenkin on kielletty, eikä saunominenkaan ole kovin suotavaa. Viikon päästä kontrollikäynti.

Vauvoilla kaikki hyvin =) painot 620 ja 596.

T. Katrilli 23+3

Kiitos kaikille tsemppauksesta!

Tosiaan mulla kyllä hyvä tilanne että saan olla kotona, toivottavasti mahdollisimman pitkään. Ja on koirat seurana niin ei tule yksin ihan mökkihöperöksi. :) Mietin itsekin että pitäisiköhän ruveta kutomaan, on mullakin siitä kyllä tooosi pitkä aika, mutta kai se nyt äkkiä mieleen muistuisi.

Maibei, en tuosta painoerosta huolestuisi, on vielä sen verran pieni että tuskin mitään vakavampaa.

JK kysy ihmeessä omaa huonetta, eihän siitä kysymisestä ainakaan haittaa ole ja hyvällä onnella saatkin omaa rauhaa. Ja huomenna saatkin tuulettaa! :)

Mukava lukea imetyskokemuksista, itsellä kun esikoiset tulossa, niin saa ainakin realistista kuvaa mahdollisista haasteista ja vinkkejä mitä voi kokeilla jos kaikki ei heti sujukaan niinkuin Strömsössä.

Katrillille myös tsemppiä lepäilyyn, mulla oli täysin samoja oireita eli painetta alavatsassa aina iltaisin ja kohdunkaula oli ehtinyt jo lyhentyä tuohon 2 cm:ään vaikka muuten voinkin ihan hyvin. Nyt vaan kannattaa malttaa makoilla mahdollisimman paljon. Mulla paineentunteet on nyt poistuneet kokonaan ja toivon että tilanne pysyisi hyvänä että saisi olla kotona mahd. pitkään vaikkei oikein mitään saa tehdäkään.

Onko kellään muulla ongelmaa että ei voi nukkua muuta kuin selällään, kun aina kun kääntyy kyljelleen, toinen vauva ikäänkuin "valuu" toisen päälle ja venyttää mahan ihan ääriasentoon (ei tunnu hyvältä) ja alla oleva alkaa vimmatusti potkia niinkuin kertoakseen että tule nyt hemmetti pois mun päältä.:) ja sama toistuu jos vaihtaa kylkeä toisinpäin. Minä sitten nökötän kiltisti selälläni kun ei muutenkaan oikein pysty olemaan..

Toivottavasti kelit jatkuu vielä kesäisenä viikonloppuun, nauttikaa kaikki auringosta jotka pääsette ulos. :)

terkuin Elmeriini + möllit rv26 tänään

Täällä on ollut niin aktiivista viime päivät :) Käyn kyllä lukemassa joka päivä.
Elmeriini mulla taas toi nukkuminen ei onnistu lainkaan selällään, en saa henkeä kun maha painaa niin keuhkoja jos hetkeksikään menen selälleni. Tulee ihan paha olo. Eli kyljellään mulla paras asento ja tyyny jalkojen välissä.
Jk:lle tsemppiä sairaalassa oloon!
Mä odotan jo kovasti seuraavaa ultraa joka on viikon päästä. Supistelee useasti joka päivä ja kauhea paineen tunne alapäässä. Tuntuu että nuo supistukset jää ikäänkuin "päälle" moneksi minuutiksi, tämmöistä on tosin ollut jo viikkoja ja viime lekurikäynnillä kaikki oli kuitenkin ok joten toivon että niin olis nytkin. Vauvojen liikkeetkin tekee kipeää ja tuntuu että miten tämä maha voi enempää kasvaa, on jo isompi mitä mulla oli edellisessä raskaudessa viime metreillä. Tukalaa on siis :D
tuplat 27+2

• Tykkää
Reactions: Jk79 ja Karcci

Yhteistyössä