Äh kun ei koskaan ehdi kirjottamaan. Jos vaikka nyt kun ollaan mummolassa
TR, aikamoinen toi hematooma, onneksi pääsit siitä eroon! Ja Tipetsunkin vuotovaivat helpotti
SV76, mites siellä ttts-epäily on edenny? Toivottavasti kaikki kunnossa!
Minde, Miksa ja idealisti vetelee jo ihan loppusuorilla! Minde, mä olin kanssa yllättyny että noillakin viikoilla vielä esteltiin synnytystä! Mutta tietysti vauvojen parasta aina ajatellaan. Miksa, voin vaan kuvitella tota sun oloa mutta nyt ollaan jo lähellä!
Täällä oli juttua tosta hoitovapaan uudistuksesta. Mä kanssa luulen ralliruudun tavoin, että ei se valtiolle mitään säästöjä tuo (kuvitellaan hypoteettinen tilanne, että kaikki miehet käyttäis hoitovapaansa niin ei varmasti tuo
). Kai se pointti oli saada naiset nopeammin töihin ja "tasa-arvoistaa" lastenhoitovastuuta mutta kuten täällä jo todettiin, että jos ei naisella ole työpaikkaa minne palata niin mitä se hyödyttää? Ja entäs lasten näkökulma asiassa? Lapsiperheiden kimppuun hyökättiin nyt kahdella rintamalla, kun sohastiin hoitovapaita sekä subjektiivista päivähoito-oikeutta. No, politiikka on politiikkaa.
Jenniferi, mä laitoin esikoisen nyt hoitoon nimenomaan mm sen takia, jos loppuraskauteni sitä vaatii. Mä halusin mielummin varautua tilanteeseen kuin olla sitten paniikissa ja joutua pistämään esikoisen kylmiltään hoitoon mahdollisesti itse jouduttuani sairaalaan. Sä olet toisaalta kuitenkin selvinny hienosti jo noinkin pitkälle, mahdollisessa levossa ei olisi enää pitkästä ajasta kyse. Kyllä sitä kämppää ehtii sitten myöhemminkin järjestelemään, nyt muistat vaan ennen kaikkea pitää itsestäsi ja pikkusista huolta! Ja noista sun ennakkomerkeistä voisi päätellä ettei sulla enää niin hirveesti ole jäljelläkään?
Jenniferi, sektiosta kirjottelit vielä. Mulla ei ole sektiosta mitään pahaa sanottavaa, turhaan sitä ihmiset kammoo! Täällä eka synnytys päätyi sektioon etenemättömänä 23h sairaalassaolon jälkeen (synnytystä oli takana silloin jo paljon kauemmin). Kipuja mulla ei ollut ollenkaan sektiosta missään vaiheessa hyvin pelanneen kipulääkityksen ansiosta. Totta on, että mitään vauvaa raskaampaa ei silloin saa nostella, joten sisarukset sun on silloin jätettävä maahan mutta vauvojen kanssa kyllä pärjäät ja sun äitisi voi hoitaa isompia lapsia. Ja niin kuin Leonorkin sanoi, niin isyyslomalle voi jäädä kun tarve vaatii. Harvempi sitä oikeasti tietää, koska ne vauvat syntyy ja koska isyys/äitiyslomaa tarvii. Se ilmoitus 2kk ennen on kai vähän sellanen muodollinen juttu, että jää työnantajalle edes vähän aikaa sumplia sijaisia. Mun miehelle sanottiin suoraan, että ilmoitat kun jäät - ymmärsivät sen, ettei tässä tapauksessa voi mitenkään ennustaa ajankohtaa. Voithan sä koittaa kysyä vielä esim neuvolasta, olisiko vielä jotain hoitoapumuotoa, mitä tällaisessa erityistilanteessa vois saada? Onneksi teillä on tosiaan edes vähän aikaa nyt miettiä näitä järjestelyjä ja aika lyhyestä ajasta sitä sitten loppuenlopuksi on kyse.
Pohjoistuuli, käsitinkö nyt oikeen, että oot tähän asti syöny rautaa mutta enää ei tarvi? Mulla katotaan kanssa ensviikolla hemoglobiini sokerirasituskokeen yhteydessä. Mekin ollaan käytetty Kela-Kerttua, se on hyvä
Muutenkin tuntuu, että ellei kohdalle satu tuurilla asioihin perehtynyttä henkilökuntaa niin paremmin saa kyllä itse netistä selvyyden kun kelan luukulta.
Jk, komeet painot pojilla! Ja ihan käsittämättömän kauan oot sinnitelly siellä, se kaikki on aina kotiinpäin ja lyhentää keskola-aikaa!!! Mahtavat 29 viikkoa jo täynnä masussa! Kiva kun pääsitte siellä keskolassa käymään
Kanttiinireissu oli varmaan ihan juhlaa! Vieläkö muuten vuoto on veristä? Mitäs lääkärit siitä ovat tuumailleet? Mikä a-vauvan tilanne nyt on? Onko ollu mitään puhetta, että käynnistetäänkö jossain vaiheessa vai annetaanko jatkua niin pitkään kun menee?
Karcci, se fb:n Kaksoset&Kolmoset -ryhmä on salainen, joten ei tarvi tulla kaapista ulos liittyäkseen siihen ryhmään
Ellei sitten tunne hirveesti kaksosperheitä
Tipetsu, kaikki voi tosiaan vielä olla ihan hyvin vaikka ihan lievää turvotusta on havaittu! Onneksi pistivät ultrakalenteriin varhaisrakenteetkin niin saat sitten lisää varmuutta. Jaksuja sinne!
Crofti, aika jännä että just nyt pistivät 4 vko päähän seuraavan ultran kun se kohdunsuun tilanteen riski lisääntyy pikkuhiljaa näillä viikoilla... Meillä tais olla sama la
Katrilli, aika pieniä saavutuksia viikon levolla mutta perempi sekin kun ei mitään! Toivottavasti saat lisää saikkua!
Tuplat, mikä on SGA?
Täälläkin alkaa jo pienetkin rasitukset tuntua masussa, joten ei varmaan yhtään liian myöhään tullut laitettua esikoista hoitoon, vaikka hän on nyt alkuun vain tosi vähän aikaa kerrallaan siellä. Tosi moni täältä ketjusta on pakkolepoon joutunut ja se vähän muakin pelottaa, pitkä makoilu alkaa kyllä käymään pääkopan päälle (kaikki sympatiat Jklle täältä)! Muutenkin toi masu alkaa nyt paisua ja sen myötä oma olo käymään koko ajan tukalammaksi... Tuntuu, että tää mahan kasvattelu käy nyt ihan täydestä työstä! Ensiviikolla olis luvassa sokerirasituskoe ja tukiliivisovitus ja seuraavalla viikolla sitten taas ultra
Maibei 24+4