Heippa kaikille! Niin kovasti ajattelin, että kommentoisin kirjoituksianne mutta kunhan nyt saisin ees jotain raapustettua, katsotaan miten käy, kiireistä aikaa tämä kesä
Murotar, vaikeita noi istukka-asiat, samaten ne suonikalvot/vesikalvot, tosiaan varhaisemmissa ultrissa näkyvät paremmin ja myöhemmin ei niistä sitten oikeen enää saa selvää.
Elmeriini, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Meille tosiaan sanottiin ultrassa, että kriittisintä ttts:n kannalta on ne vesitaskujen koot, jos teillä vesimäärät kuitenkin pysyny tasaisena niin ei välttämäti ttts:stä kyse, tai ei ainakaan vakavasta sellaisesta
Iltatähteni, toivottavasti pojat on jo onnellisesti kotona, varmasti rankkaa tollainen suhailu piiiitkää matkaa sairaalaan!
Pohjoistuuli, imetyksestä kirjoitit. Itse elättelin toiveita jos vaan sellanen esikoiselta melkeen käyttämättömäksi jäänyt yksösten imetystyyny löytäisi vihdoin jotain hyötykäyttöä, kyllä tandemimetys ois niin paljon helpompaa kuin vuoron perään ruokinta
(tai no ainakin säästäis aikaa
Mulla sujui esikoisen kanssa imetys ihan hyvin, toivon että sujuu nytkin! Mutta tuttipullon käytön opetan sitten heti! Esikoinen ei sitä missään vaiheessa oppinut ja oli se kyllä aika rankkaa kun piti rinnasta vierottaa ja vain tissi kelpasi... Työkkäristä vielä, tuskin ne sua ahdistelee, tolla pallomahalla karkotat kyllä kaikki työnantajat taivaarannan taa
Miksa, siellä aletaan jo kovasti hätistelemään erittäin hyviä viikkoja
Karcci, mulle tulee kanssa sokerirasituskoe, määrätään kelaneuvolakäynnillä elokuun lopussa. Mulla on kanssa suvussa aikuisiän diabetesta ja olen todella iloinen, että se testataan, vaikkei esikoisestakaan mitään tullut. Vielä kun on muutenkin riskiraskaus, niin en kyllä haluaisi jättää yhtään tutkimusta tekemättä, parempi ottaa varman päälle. Eikä se ollut esikoisestakaan ollenkaan kamala se sokerirasituskoe, sillä vaan on vähän huono maine... Täällä ainakin litku maistui vitamiinijuomalle eikä musta ollenkaan pahalle eikä mulle tullu siitä mitään huonoa oloa. Mutta moni sitä pelkää, ei se litku varmaan kaikille sovi. Normaalisti sokerirasituskoe tehdään rv 24-28, korkean riskin tapauksissa jo aiemmin. Iän puolesta yli 25v testataan.
Juuni, aika jännä ettei sulle annettu uutta neuvola-aikaa ollenkaan!? Onko sulla vielä kelaneuvola ja lääkärineuvola edessä vai hoitavatko nekin asiat taysissa?
Tuplat, mä ajattelin ottaa yhen äippäpakkauksen ja kaksi rahana, kun kotoa löytyy vielä koko esikoisen 2012-setti (tai siis vuoden alussa oli vielä käytännössä vuoden 2011-pakkaus
Sallalle tsemppiä remppaan
Miksa, mulla on takana positiivinen sektiokokemus (kiireellinen sektio), joten ei sitä turhaan tarvi jännittää
toipuminenkin sujui tosi hyvin, ainut ikävä puoli on se kun ei melkeen kuukauteen saa nostaa mitään vauvaa enempää (esim vauvaa turvakaukalossa) mutta muuten se aika meni hyvin. Mua taas vähän hirvittää, jos tuleekin alakautta synnytys: ensin kun on yhden puskenut maailmaan, siinä vaiheessa muut sais jo huokasta helpotuksesta, itse pitää puskea vielä toinenkin ja parhaassa tapauksessa sitä edeltää hirmuinen supistelevan mahan runtelu, jos koitetaan saada b-vauva kääntymään pt:sta rt:aan - ei varmaan mitään herkkua
Jk, tosiaan ainakin Lindexin ja H&M:n 50cm:kin vaatteet on aika pieniä mitoitukseltaan.
Pohjoistuuli, toivottavasti flunssa helpottaa pian! Mä oon niin iloinen kun pari kuukautta vaivannut flunssa ja jatkuva jokapäiväinen ja öinen tukkoisuus helpotti ttts:n jälkeen! Kyllä on mahtavaa, kun voi taas hengittää!
Meillä oli tänään neuvola, molempien sykkeet löytyi
Ollaan kanssa hankintoja pikkuhiljaa alettu tekemään. Nettikirppiksiltä löytyi toinen pinnasänky, turvakaukalo ja syöttötuoli esikoisen vastaavien rinnalle. Syöttötuoli nyt on ehkä vuoden liian aikasin hankittu mutta kun läheltä löytyi halvalla samanlainen kuin esikoisella on, niin päätettiin käydä noutamassa
Voi olla että syksyn jälkeen ei paljon nettikirppiksillä notkuta
Vaunuissa päädyyttiin jo aiemmin niihin bumblerideihin ja kun ne maksaa käytettyinä melkein yhtä paljon kun uusina, niin ostetaan sitten uusina, vaikka hintavat ovatkin. Nyt ne on Turun liikkeestä loppu mutta syksyllä pitäisi tulla uusi harmaa väri kauppoihin
Hyvät voinnit kaikille!
Maibei 20+1