miksa täytyyhän sitä nyt noilla viikoilla saada jo vähän valittaakin
Oot jo tosi oitkälle päässy, ei ihmekään että jo vähän kolottaa. Musta tää kaksosraskaus on ollu alusta asti ainakin kaks kertaa yhtä rankkaa kuin yksösraskaus ellei jopa enemmänkin, kun eihän se yksösraskaus ollut rankka kuin viimeisen kuukauden! (Tai sitten aika kultaa muistot
Tänne on pikkuhiljaa ilmestynyt selkäkipuja, ei kivaa, mutta ihan käsittämätöntä, muutama päivä TTTS-toimenpiteen jälkeen mua PARI KUUKAUTTA putkeen vaivannut flunssa on vihdoin helpottanut! Mahtokohan se olla joku harvinainen ttts-oire? Ihanaa kun pystyy taas hengittämään, kun ei ole nenä jatkuvasti tukossa! Viimeistään loppuraskaudessa odotan kyllä vaivan palaavan, koska niin se oli esikoisestakin.
pohjoistuuli kiva että rakenneultrassa kaikki hyvin! Aika vaikeakyllä kontrolloida painoatässä tilassa. Syödä kuitenkin pitää ja liikkumisen pitää olla melko maltillista - millä siinä sitä painoa sitten hallitsee... Tsemppiä nyt kuitenkin!
Mites
Sallan rakenneultra meni? Siellä kanssa kivasti kaikkea pikkukremppaa :/
Murotar kiva kun ultrasivat neuvolassa! Mutta olipa tylsä neuvolalääkäri :/ Sykkethän alkaa kyllä kuulua jo joskus rv 6-7 paikkeilla mutta siis sisäkautta ultrattaessa! Niin kuin
Jk sanoi, kaksosia ei tosiaan ole aina helppo ultrata ja riippu missä istukka yms on, mulla ainakin kerran neuvolassa todettiin, että istukka ja omat verisuonet oli niin tiellä, että toisen ääniä ei saatu kuuluviin, mulla sattu sillon olemaan seuraavana päivänä ultra niin en siitä enempää stressannut
Jk kuinka usein sulla on nyt ollu noita seurantaultria? Mulle määrättiin seuraava ultra vasta 2,5 vko päähän, koska kaikki oli niin hyvin ja sillon voidaan samalla ottaa jo rakenneultra, nyt jo katottiin muutama rakenne valmiiksi pois rakenneultrasta mutta kaikki ei vielä näy näillä viikoilla. Määräsivät sentään ylimääräisen neuvolakäynnin tohon väliin, varmaan niitä sydänääniä sillon sitten etsiskellään
katrilli onpas sulla erikoinen vaiva, toivotavasti ei hirveästi haittaa ja pian helpottaa. Ajattelis kyllä, että seisominen tai istuminen lisää tota vaivaa, kos ei vaikka lantion verisuonissa veri pääse kunnolla kiertämään.
tuplat no nyt ne helteet on varmaan saavuttanu sunkin kotikonnut, ei kyllä tarttis näin tukalaa olla! Onneks täällä on ollut ainakin aamut pilvisiä ja viileitä niin on voinut pitää vähän ristivetoa
Karcci tervetuloa mukaan! Juu, siltä se kuulostaa, että identtisiä siellä odotellaan, onneksi olkoon! Sulla onkyllä hyvä asenne kaksosuutiseen, itseäni pelottaa vieläkin selviytyminen enkä voi sille mitään, että murehdin esikoisesta, kun hän on vielä niin pieni, vajaa 2v kun kaksoset syntyy
Me ollaan kyllä nyt Jkn kanssa onnistuttu hyvin säikyttämään koko ketju ttts-uutisilla, tosiaan aika harvinaista tää on mutta kieltämättä ihmeen myöhään sullakin tuo seuraava ultra on. Voisit varmaan kanssa tiedustella, olisiko mahdollista päästä aiemmin jo ultraan ja niitä oireitakin voi itsekseen koittaa seurata, se vatsanpinkeys ja nopea painonnousu mutta musta ainakin tuo vatsanpinkeys on vähän hämäävä, kun sitä aina vähän raskaudessa kumminkin on... En muista olinko tän linkin jo ennen tänne pistäny mutta ttts:stä murehtiville ultrassa kannattaa kiinittää huomiota näihin asioihin:
TTTS Ja tosiaan mulle lääkäri sanoi, että se vesitaskujen (ja virtsarakon) koko on kaikkein kriittisin tekijä, tärkeämpi kuin painoero!
Onkos muuten
Sunshine päässyt kotiutumaan?
Painosta oli paljon juttua. Mulla taitaa nyt olla kotivaallla saldo lähtötilanteesta +3 kg ja jos ottaa alun parin kilon painonpudotuksen pois niin +5 mennään. Ihan hirveesti en itsekään noita kiloja kaipaisi, jos kokonaissaldo pysyis siinä 15kg niin hyvä olis. Kun olen vielä aika lyhyt niin alkaa kyllä se paino käymään sitten kropan päälle.
Omaa napaa vielä. Eilen oli eka kontrolliultra kotimaassa Saksan reissun jälkeen ja vauvoilla tosiaan kaikki niin hyvin, että seuraava ultra vasta 2,5vko pääsät niin ottavat rakenteet samalla. Molemmilla hyvät napavirtaukset, hyvin vettä (vaikken kuullutkaan vesipussien mittaa mutta näin itsekin sen kalvorajan ja hyvältä näytti ainakin maallikon silmään). Pikkunen oli kiriny hurjasti painoa, nyt oli painoero enää 5%! Mies vähän jo huholestu, että onko normaalia, että niin nopeasti kerää painoa... A oli 232g, B 244g. Molemmat kasvanu hyvin, Saksaan lähdettäessä olivat 130/166.
Eipä sitä voi toivottaakuin aurinkoista kesää kaikille, kun aurinko vaan jatkaa paistamistaan!
maibei 18+3