Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Oikein paljon onnea Sunshine84 poikien johdosta!!
Täällähän alkaa nläitä pienokaisia tupsahdella jo kohta useammallekin. Laitahan kuulumisia kun kerkeät.

Myöskin Iltatähteni, ois kiva kuulla mitenkä teillä menee.

Ja kiitos Karcci :) täytyy sanoa että kyllä tässä ketjussa on nyt niin paljon onnellisia kohtaloita, että väkisinkin hymyilyttää :)

Jk79 23+2
 
Tervetuloa uudet! Onnea Sunshine!

Meillä taas lääkäri sanoi rakenneultrassa, että yhteinen/erilliset istukat nähdään parhaiten np-ultrassa. Rakenneultrassa erilliset istukat voivat olla jo ikäänkuin kasvaneet yhteen ja se erillisyys ei enää välttämättä näy. Meil on siis omat istukat ja pussit. Kysyin rakenneultrassa, et onko identtiset vai ei. Lääkäri sanoi, että se selviää, kun katsotaan sunupuolet. Ja kun meille veikattiin tyttö ja poika, niin se ratkaisi ton identtisyyden. Muistan lukeneeni, et pieni osa voi olla identtisiä vaikka on erilliset istukat.

Pohjoistuuli 20+3
 
Paljon onnea Sunshine! :)

Tervetuloa uusille! Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa omalla kustannuksella, kaksi pientä siellä viuhtoi menemäään kovaa kyytiä. Kätilö arveli että poikia olisi tulossa ja arveli myös että kyseessä olisi kaksi yhteenkasvanutta istukkaa kun istukka oli kuulemma epätavallisen iso. Kahden viikon päästä on virallinen äitipoliultra, saa nähdä vahvistuuko kätilön arviot!

Käsittääkseni nuo istukka-asiat ovat aika vaikeita arvioida raskauden aikana, ellei sitten kyseessä selvät tyttö ja poika? Np-ultrassa sanottiin myös että yksi iso istukka, liekö sitten tyypit kiinnittyneet niin vierekkäin tai sitten siellä on tosiaan vain se yksi iso.. Pääasia että muruset olivat ainakin nyt samankokoisia ja hyvin kasvaneita! Kaksi istukkaa rauhoittaisi raskautta kummasti! :)

Murotar tasan 16
 
Heippa kaikille täältäkin pitkästä aikaa!

Kesälomailun aikana täällä onkin tapahtunut paljon ja en ole päässyt itse kirjoittelemaan yhteyksien ollessa sitä sun tätä. Onnea kaikille vauvauutisista ja aivan ihana kuulla että myös ttts:n kanssa painivilta on saatu positiivisia uutisia. Kaikki peukut ja varpaat pystyssä että hyvät uutiset jatkuvat. :)

Meillä oli rakenneultra 18.7 ja B-vauvan pienuuden vuoksi tehtiin lisätutkimuksia viime viikolla. Ei kuitenkaan ollut toistaiseksi merkkejä ttts:stä vaikka kokoeroa olikin n. 10 % (enimmillään oli jo 19%). Molemmilla oli myös hyvin lapsivettä ja on koko ajan ollut. B-vauvan napasuoni on istukan sivussa ja siitä voi johtua lääkärin mukaan kasvuero - voi olla että b ei saa ihan yhtä hyvin ravintoa kuin A. Seuraava ultra on taas perjantaina. Sekin selvisi rakenneultrassa että tyttöjä ovat. :) Lääkäri totesi, että niin hyvin kyllä itseään esittelivät, että jos näistä pojan saa niin on aika taikuri.

Täällä siis mennään päivä kerrallaan ja toivotaan lisää viikkoja. Oma vointi on ollut ihan kohtuullisen hyvä, maha tosin aina syönnin jälkeen paisuu ihan hillittömästi ja olo on aika tukala, mutta yleensä aika nopeasti helpottuu.

Torstaina pitäisi mennä töihin takaisin ja sitten varmaan näkee miltä työssäolo rupeaa tuntumaan. Toivottavasti voisi olla töissä vielä jonkun aikaa.

Aurinkoisia päiviä ja kaikkea parasta vointia kaikille!

terkuin Elmeriini ja möllit 21+4
 
Moikka kaikille! En oo hetkeen (sattuneesta syystä) käyny foorumia lukemassakaan enkä jaksanu nyttenkäään lukemattomia tekstejä lukia. Pahottelut.
Pojat on päässy lasten teholta jo osaston puolelle. Olivat teholla vain 4 päivää ja nyt on ollu osastolla opettelemassa syömistä ja keräämässä painoa. Kaikki verikokeet ym asiat niillä on hyvin :) Pienemmällä ei tahtonu paino rueta nousemaan niin hälle ruettiin antaan ravintolisää ni jopa rupes. Isompi sai tänään nenä-mahaletkun pois koska on syöny jo todella hyvin ite kaikki ateriat pullosta. Pienemmällä se vielä on. Mutta lääkäri ennusti eilen että ens viikolla oltaisiin jo kotona <3 Me ollaan kulettu kodin ja sairaalan väliä n.130km välillä pari päivää peräkkäin ja pietty välipäivä ja olin yhen pätkän 3pv peräkkäin Oulussa yötäki. tuolla osastolla oleminen on yllättävän rankkaa!! Illalla on ihan naatti niinku ois tehny kovemmanki työpäivän. Mutta onneksi tätä ei tarvi enää kauaa vaan saahaan pojatki kotia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79 ja mokoma79
Iltatähteni - peukut pystyyn, että pojat pääsee ens viikolla kotiin. On varmasti aika rankkaa suhata sairaaalaan ja kodin väliä. Tsemppiä ja jaksamista. Varmasti sitä kovasti odottaa sitä aikaa, että saa opetella yhteiseloa rauhassa kotona.

Imetys mietityttää.. Esikoisen imetys on melkoinen farssi ja epäonnistui aika totaalisesti. Ei mulla ole mitään imetystä vastaan, joten toki sitä nytkin haluaisi yrittää. Toiveena tietty, että se olisi tällä kertaa helpompaa ja saisi ees jotain onnistumiskokemuksia. Onko joku hommannut kaksosten imetystyynyä? Itse sitä mietin, mutta kun ei ole varmuutta ees onnistumisesta, niin jotenkin ei haluais pistää 80 euroa kiinni siihen. Toki en oo nyt ees vielä oikein tutkinut, että olisko niitä käytettynä.. Jos löytyis jostain simppelit ohjeet, niin vois yrittää tehdä itse. Kustannukset jäis varmaan pienemmiksi.

Tilaisin lapsosille HM:ltä pari veluurihaalaria.. Otin sekä 50cm että 56cm. Täytyy paketin tullessa sit miettiä, että kummat pitää. Ajatus olisi, että näiden kanssa pärjäis autoillessa niiden kaukalopussien kanssa talvellakin. Vaunuihin talveksi on sit vähän noita isompia haalareita kotonakin.. Siellä se isokokoisuus ei niin haittaa :) Ja saahan niitä talvihaalareita ostettua sitten vaikka joulun jälkeen alesta tai kirpparilta vähän myöhemmin syksyllä.

Muutoin ajattelin etsiskellä jotain kivaa kangasta ja tehdä parit trikoopipot ja tumput. Niitä kuitenkin tarvinnee. Sit ajattelin, että sellanen vaunusuoja vois olla kans kätevä (esim. Kurtis Baby Peace | Sannas.fi). Bumblerideissa on erilliset kopat niin noitakin olis varmaan kätevämpi olla kaksi. Nyt kun lähes kaikkea pitää hankkia tuplat, niin oon alkanut itse pihistelemään hankinnoissa ja mietin itse tekemistä :)

Kirjastosta varasin pari kirjaa, jossa on vauvaneuleita yms. Ehkä sieltä tulis kans jotain virikkeitä.

Onko teillä muilla ollut jo puhetta sairaslomalle jäämisestä? Tai jos ootte pidemmällä, niin milloin jäitte saikulle? Mä kysyin sitä lääkäriltä rakenneultran yhteydessä ja vastaus oli, että kunnosta riippuen saikulle jäädään yleensä vkoilla 28-32. Mä oon netissä törmännyt kyllä tosi monesti siihen, että jäädään jo viikolla 26 saikulle. Mä jäin itse työttömäksi kesäkuun lopussa ja nyt saa pelko persiissä odotella, että tuleeko jotain kutsua töihin vielä tässä syksyn mittaan. Työkkärissä sanoivat, että raskaus ei ole este ja että voithan sä tehdä jotain keikkatyötä.. Joo, se keikkatyö houkuttaakin tässä vaiheessa tosi paljon. Mulla se vko 26 on tossa syyskuun puolivälissä. No, jos kutsu töihin tulee, niin ehkä sitä sitten on haettava sairaslomaa ;)

Vähän tällaista tilitystä tällä kertaa. Olo on ihan jees. Huomaa, että näin koko perheen lomaillessa noi päivän lepohetket on aika tarpeellisia. Jalkoja ja nivusia meinaa pakottaa iltaisin, jos on koko päivän liikkeeessä.

Pohjoistuuli
 
Viimeksi muokattu:
Pohjoistuuli, siitä saikusta. Ite oon luvannu tehdä ainakin elokuun vielä töitä. 31.8 tulee 28 viikkoa täyteen. Kyselinkin tossa aikasemmin jo niiltä jotka on pidemmällä sairaslomille jäämisestä. Taitaa nyt vaan olla niin, et he ovat kaikki kesälaitumilla, kun ei oo mitään kuulunu :D Itellä tuntuu toi 8h päivässä seisominen ja jatkuva liikkeellä olo töissä ottavan jo nyt aikalailla jalkojen päälle. Että tuskinpa jaksan syyskuuta enää.. vaikka haluaisin kyllä olla töissä.

Tänään kiinteistönvälittäjä soitti mulle ja sanoi että mun kämpästä on jätetty tarjouspyyntö, jonka haluaisin hyväksyä, mutta tuli hirvee ressi, mistä saadaan syyskuuksi pikaseen joku vuokrakämppä siksi aikaa, että löytyy joku sopiva ratkaisu uuden isomman oman kodin hankintaan. Toisaalta on ihan kiva et saa muuta ressattavaa välillä tän raskauden vastapainox :) Auton oon jo päivittäny, asunnon jälkeen voinki sitten keskittyä lastentarvikkeisiin ja vaatteisiin, jippii! Se on se kaikkein hauskin investointi osuus :)

Mukavaa odotusta kaikille! :)


Jk79 23+4
 
Pikaisesti sairaslomasta.. Mä jäin lopullisesti töistä pois rv 25+ kun ei selkä kestänyt hoitotyötä (pahimpana nostelut, kyykistelyt ja vuodehoidot), mutta jo tuota ennen olin muutamia viikkoja pois työstä kesälomaa viettämässä.

On se jännä kun yksösraskaudet menneet krempoitta niin tässä on kyllä ollut jos jonkin näköistä aina rv 16->, eli mulla tuo saikku oli enemmän kuin passeli tuolloin 26rv:llä.

Pe taas ä-pkl, olisikohan jo jotain edistystä alkanut tapahtua?! (Vaikka ei tässä vielä mitään kiirusta ole, olisi vaan helpompi jaksaa olotilaa kun tietäisi että edistystä tapahtuu! Aikaisemmat syntyneet 40+6 ja 41+, joten luotto on kova että tämä menee luvattuun rv 38 käynnistykseen saakka!)

Miksa ja tuplikset 32+5
 
Hei,

ootteko te joutunu sokerirasitukseen? Mä joudun siis iän takia ja sit viel toisen kerran siksi että mun äitillä ja mummolla on aikuisiän diabetes :p
Nyt viikolla 14 tehtiin eka ja YÖÖÖK!!!Mun olo oli niin kauhee, en tienny et oksettaako vai pyörryttääkö vai molempia.

Mietin vaan et ku yleensä se tehään viikolla 26 et mites monikko-odottajilla?Voiko siin olla jotain riskii et ne kaks päättääki lähtee ulospäin, koska hirveen sätkynhän ne tost litkusta saa....
Kokemuksia?
 
Miksa, mulla nyt ei oikeestaan kremppaa muut kun nuo jalat. Yksösraskaudet on toki ollu "kevyempiä". Mullakin on molemmat synnytykset menny yliaikaisiksi ja käynnistetty. Eka 42+4 ja toka 42+1. Toisaalta vaan hyvä, kun näissä kaksosraskauksissa on tuo ennenaikaisuuden riski.

Karcci, ekasta en joutunu sokerirasitukseen, koska olin alle 25v. ja normaalipainoinen. Tokasta sit jouduin kun olin yli 25 ja eka lapsi iso, 56cm ja 4,450kg. Kerran kävin silloin ja nyt joudun taas tuon iän takia, mutta vasta viikolla 25 ja kerta varmaankin riittää. Mun veljellä on lapsuusiän diabetes, siskolla oli raskausajan diabetes ja mummolla aikuisiän diabetes. Silti multa ei noilla viikoilla vielä otettu, et ei se kaksosraskaudestakaan johdu?! Jospa se on paikkakuntakohtaisia eroja?


Jk79 24+5
 
Hei kaikille,

Neuvola takana ja kaikki mallikkaasti. Hemo 114, painoa tullut 2.8kg (olen tyytyväinen!) ja sykkeet toisella 120-130 ja toisella 150-160. Terkka veikkasi tyttöä ja poikaa. Parin viikon päästä selvinnee rakenneultrassa. Miten teillä on sykkeet menny?

Mä olin sokerirasituksessa jo viikolla 12 ja uudelleen menen rv26. Ikä velvottaa täällä ja kuopus oli yllätysiso: yli 4kg. Halusin itse tuohon rasitukseen jo nyt. Kaikki oli onneksi ok. Eihän se litku hyvää ole mutta ei se vauveleille myrkkyä ole; eihän sitä muuten juotettais.

Nyt ei uutta neuvola-aikaa varattu, koska kuulemma kaikki seuranta tapahtuu nyt sitten Taysin päässä. Onko täällä muita Taysin seurannassa? Oletteko tyytyväisiä?

Pikku hiljaa pitäs alkaa tekemään hankintoja. Ei ole kuin muutama pikkubody hankittuna. Tuleekohan kiire? :) Millaisiin vaunuihin olette päätyneet?

Tsemppiä kaikille odotukseen ja vauva-arkeen (onnittelut kaikille sylinyyttien saaneille!)

Juuni75 rv18
 
Mulla ei mitään tietoa milloin sokerirasitus olisi tulossa, varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä saan tietää. Aiemmissa neljässä raskaudessa sitä ei ole tehty ja mun vauvat ovatkin olleet kaikki pieniä. Monet täällä sanovat että iänkin puolesta ovat joutuneet siihen, mikä se ikäraja mahtaa olla?
Juuni75 mulla on nyt 2 kertaa neuvolassa kuunneltu sydänäänet ja kummallakin kerralla toisella sykkeet olleet 150 ja toisella 155 ja kaksi poikaa on tulossa :)
Hirmuisesti tekisi mieli shoppailla vauvoille kaikenlaista mutta jotenkin olen saanut maltettua mieleni ja katsellut vaan netistä mitä kaikkea sitä tarvitsis.
Oletteko muuten ottaneet tai ottamassa äitiyspakkausta vai rahana? Mä jätin paperit Kelaan tällä viikolla ja päätin ottaa 2 pakkausta ja yhden rahana.
Mua on nyt supistellut välillä yölläkin mutta ei onneksi kivuliaasti, kyllä silti mietityttää ettei vaan supparit saa mitään aikaiseksi, onneksi on ultra viikon päästä.
tuplat 23+2
 
Hei!

Mulla on kyllä molempien vauvojen sykkeet olleet aina samaa luokkaa, ja tyttö ja poika tulossa. Mä en kyllä juuri usko mihinkään sukupuolen arvuutteluihin... Se hyvä puoli kaksosraskaudessa on, että mulle ainakaan ei ole kukaan tullut analysoimaan tyyliin "poikamahalta näyttää, ihan selvä juttu" :D Tosin olen sen sijaan saanut kommnttia "voi ihanaa, kesävauva näköjään teille tulossa!" Siihen on sitten kiva vastata että joo, se meidän kesävauva syntynee marraskuussa :D

Juuni75, minäkin käyn Taysissa äitipolilla. Sen lisäksi mulla kyllä on normaaleja neuvolakäyntejäkin, mm. Kela-asiat hoidetaan siellä. Tays on tullut tutuksi aiemmissakin raskauksissa, ja hyvin mua on siellä hoidettu.

Noniin, ei auta ku jatkaa remontti-projekteja ja laittaa tetokone kiinni! Mulla on tällainen aikaistettu pesänrakennusvimma meneillään, kun sitten loppuraskaudessa ei varmasti enää kroppa anna mun heilua tuolla laastiämpäreiden kanssa ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Salla ja tuplat 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Apua kun en oo yhtään ehtiny kirjottelemaan, tuskin edes lukemaan kirjoituksia, ihana kun on näin aktiivinen porukka! :) Täällä voidaan edelleen hyvin eikä ole mitään uusia kuulumisia mummolan keskellä. Palailen paremmalla ajalla kommentoimaan kirjoituksianne :) Onnea sunshinelle vauvoista ja tervetuloa uusille ketjulaisille!

Maibei rv19+
 
Ä-pkl käyty ja painoarviot A:2000g ja B:2050g, hyvän kokoisia siis ovat jo! Poitsu eli A-vauva edelleen pt (ollut siis kokoajan pt:ssa) ja tyttökin poikittain, joten ellei nyt ihmettä tapahdu niin 26.8 sovitaan sektio aika. Toiveena on synnyttää ihan norm. alakautta, mutta eipä noiden asennoille itse mitään voi. Takana vaan niin helpot alakautta synnytykset että olisin niin mielelläni jatkanut samalla kaavalla.. Sektiosta toipuminen pelottaa jo nyt ihan vietävästi!! Onneksi edelleen on pieni mahdollisuus tuon pojan kääntyä, mutta epäilen sitä vahvasti. :/

Miksa ja tuplikset 32+6 (parin tunnin päästä poks 33vko :) )
 
Kävin kelan sivuilta katsomassa et mulle on äitiysavustus pantu maksuun ja on tilillä 8.8. Otin kaikki rahana, eli 420€. Aattelin rahat vaunuihin käyttää..

Oon säilyttäny alle 80cm vaatteet ja niitä on paljon :D 50cm vaatteita on vaan muutama, kun aikaisemmat lapset ovat olleet niin isoja. Tarvii varmaan hankkii 44-50cm vaatteitakin. Oon kattellu tuolta fb:n tuplien kirppisryhmästä, mutta mitään en oo vielä hankkinu. Eikös Lindexillä oo myös pieniä 44-50cm vaatteita? Entäs H&M:llä?

Tää odotus käy päivä päivältä todellisemmax, ja nyt kun oon voinut huokaista helpotuksesta tuon pienemmänkin suhteen, niin osaan taas nauttia tästä :) Useimmiten sitä toivoo h-hetken tulevan, mutta toisaalta pitäis osata nauttia tästä rauhallisuudesta
ja omasta ajasta jota sitten lasten syntymän jälkeen onkin vaikeampi saada :)

Miksa, toivottavasti pääset synnyttämään alateitse. Mulla on vähän kans tullu pelko mitä jos sektio.. kun ei oo siitä kokemusta. Mulla tosin on vielä niin paljon aikaa, että nuo tuplat ehtii pyörimään tuolla vielä vaikka kuinka :D

Jk79 ja pojat 24+


p.s huomasin et edellisellä kerralla kun kävin kirjottaas, oli mulle vahingos pumpsahtanu sinne yx raskausviikko liikaa :D
 
Juuni75 Me ostettiin Bumbleride Indie Twin -vaunut. Ne tuntui parhailta omaan käyttöön. Vaikka kaupungissa asutaan, niin haluttiin iso renkaiset.

Jk79 Lindexillä ja Kappahlissa on mun mielestä muutamia 44cm, mut mua ne ei oikein miellyttäneet, kun olivat niin kovin vaaleita. Tykkäisin enemmän kirkkaista väreistä. HM:lla alkoi 50cm, mut ne on kyl tosi pientä mitotusta. Mä varmaan niitä yritän ostaa. On toi Lindexin 50cm kyl kans aika pieni. Netistä bongasin, et Duns-merkillä on ihan keskoskokojakin, joten ne vois olla kans hyviä. En ole kokemusta mitotuksesta. Name Itillä on kans kai jotain 44cm ja Stockmannilla Johan vaatteet.

Mä oon ajatellut, et otetaan yksi äitiyspakkaus ja kaksi rahaa. Mulla on tallessa esikoiselta sen 2009 pakkaus.

Me ollaan saamassa aika paljon vaatetta kavereilta, joten ei tarvii ihan hirveästi ostaa. Ostoslistalla on varmaan vaan muutamia 50cm vaatteita ja jotkut suht ohuet haalarit. Tavaroitakin on aika paljon tulossa... ostoslistalla on vielä sitterit, hoitotaso tms., kaukalopussit. Isoimmai ostokset on jo tehty.

Iski hirveä kesäflunssa torstaina ja tänään nousi pieni kuumekin. Kyllä on nihkeää sairastaa, kun on vielä näin lämmintäkin. Ei oikein ruoka meinaa maistua. Toivottavasti menis parissa päivässä ohi ilman kummempia juttuja. Heti alkoi ahistaa, et iskeekö poskiontelotulehdus, kun on sellaiseen taipumusta.

Pohjoistuuli 21+1
 
Me aateltiin kans et toi yhdistelmä 2 pakkausta ja 1 rahana ois hyvä :) Varsinkin ku nää on esikoisii. Ja meillä ei nyt noit ihan vaavi vaaveja oo ku yks poika täs kaveripiiris.

lindexillä/Kappalh:lla/H&M:llä on kaikilla ihan pikkusii, henkan ja maukan 50cm on kuulemma tosi tosi pienii. Kävin vähän niit jo kaikki hiplailee <3

-Karcci 14 + 4-
 
Heippa kaikille! Niin kovasti ajattelin, että kommentoisin kirjoituksianne mutta kunhan nyt saisin ees jotain raapustettua, katsotaan miten käy, kiireistä aikaa tämä kesä :)

Murotar, vaikeita noi istukka-asiat, samaten ne suonikalvot/vesikalvot, tosiaan varhaisemmissa ultrissa näkyvät paremmin ja myöhemmin ei niistä sitten oikeen enää saa selvää.

Elmeriini, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Meille tosiaan sanottiin ultrassa, että kriittisintä ttts:n kannalta on ne vesitaskujen koot, jos teillä vesimäärät kuitenkin pysyny tasaisena niin ei välttämäti ttts:stä kyse, tai ei ainakaan vakavasta sellaisesta :)

Iltatähteni, toivottavasti pojat on jo onnellisesti kotona, varmasti rankkaa tollainen suhailu piiiitkää matkaa sairaalaan!

Pohjoistuuli, imetyksestä kirjoitit. Itse elättelin toiveita jos vaan sellanen esikoiselta melkeen käyttämättömäksi jäänyt yksösten imetystyyny löytäisi vihdoin jotain hyötykäyttöä, kyllä tandemimetys ois niin paljon helpompaa kuin vuoron perään ruokinta ;) (tai no ainakin säästäis aikaa ;) Mulla sujui esikoisen kanssa imetys ihan hyvin, toivon että sujuu nytkin! Mutta tuttipullon käytön opetan sitten heti! Esikoinen ei sitä missään vaiheessa oppinut ja oli se kyllä aika rankkaa kun piti rinnasta vierottaa ja vain tissi kelpasi... Työkkäristä vielä, tuskin ne sua ahdistelee, tolla pallomahalla karkotat kyllä kaikki työnantajat taivaarannan taa :D

Miksa, siellä aletaan jo kovasti hätistelemään erittäin hyviä viikkoja :)

Karcci, mulle tulee kanssa sokerirasituskoe, määrätään kelaneuvolakäynnillä elokuun lopussa. Mulla on kanssa suvussa aikuisiän diabetesta ja olen todella iloinen, että se testataan, vaikkei esikoisestakaan mitään tullut. Vielä kun on muutenkin riskiraskaus, niin en kyllä haluaisi jättää yhtään tutkimusta tekemättä, parempi ottaa varman päälle. Eikä se ollut esikoisestakaan ollenkaan kamala se sokerirasituskoe, sillä vaan on vähän huono maine... Täällä ainakin litku maistui vitamiinijuomalle eikä musta ollenkaan pahalle eikä mulle tullu siitä mitään huonoa oloa. Mutta moni sitä pelkää, ei se litku varmaan kaikille sovi. Normaalisti sokerirasituskoe tehdään rv 24-28, korkean riskin tapauksissa jo aiemmin. Iän puolesta yli 25v testataan.

Juuni, aika jännä ettei sulle annettu uutta neuvola-aikaa ollenkaan!? Onko sulla vielä kelaneuvola ja lääkärineuvola edessä vai hoitavatko nekin asiat taysissa?

Tuplat, mä ajattelin ottaa yhen äippäpakkauksen ja kaksi rahana, kun kotoa löytyy vielä koko esikoisen 2012-setti (tai siis vuoden alussa oli vielä käytännössä vuoden 2011-pakkaus :)

Sallalle tsemppiä remppaan :)

Miksa, mulla on takana positiivinen sektiokokemus (kiireellinen sektio), joten ei sitä turhaan tarvi jännittää :) toipuminenkin sujui tosi hyvin, ainut ikävä puoli on se kun ei melkeen kuukauteen saa nostaa mitään vauvaa enempää (esim vauvaa turvakaukalossa) mutta muuten se aika meni hyvin. Mua taas vähän hirvittää, jos tuleekin alakautta synnytys: ensin kun on yhden puskenut maailmaan, siinä vaiheessa muut sais jo huokasta helpotuksesta, itse pitää puskea vielä toinenkin ja parhaassa tapauksessa sitä edeltää hirmuinen supistelevan mahan runtelu, jos koitetaan saada b-vauva kääntymään pt:sta rt:aan - ei varmaan mitään herkkua :(

Jk, tosiaan ainakin Lindexin ja H&M:n 50cm:kin vaatteet on aika pieniä mitoitukseltaan.

Pohjoistuuli, toivottavasti flunssa helpottaa pian! Mä oon niin iloinen kun pari kuukautta vaivannut flunssa ja jatkuva jokapäiväinen ja öinen tukkoisuus helpotti ttts:n jälkeen! Kyllä on mahtavaa, kun voi taas hengittää! :)

Meillä oli tänään neuvola, molempien sykkeet löytyi :) Ollaan kanssa hankintoja pikkuhiljaa alettu tekemään. Nettikirppiksiltä löytyi toinen pinnasänky, turvakaukalo ja syöttötuoli esikoisen vastaavien rinnalle. Syöttötuoli nyt on ehkä vuoden liian aikasin hankittu mutta kun läheltä löytyi halvalla samanlainen kuin esikoisella on, niin päätettiin käydä noutamassa :) Voi olla että syksyn jälkeen ei paljon nettikirppiksillä notkuta ;) Vaunuissa päädyyttiin jo aiemmin niihin bumblerideihin ja kun ne maksaa käytettyinä melkein yhtä paljon kun uusina, niin ostetaan sitten uusina, vaikka hintavat ovatkin. Nyt ne on Turun liikkeestä loppu mutta syksyllä pitäisi tulla uusi harmaa väri kauppoihin :)

Hyvät voinnit kaikille!

Maibei 20+1
 
Heippa,mahtuuko vielä mukaan?

Sain viikko sitten tietää odottavani kaksosia ja uutinen oli ja on edelleen kamala shokki. Meillä kun esikoinen on vasta 1v2kk ja jos kaikki menee hyvin,on hän tuplien syntyessä 1v9kk. Kuinka voi selvitä?! Kokemuksia kaipaan.
Pelottaaa ihan kamalasti oma jaksaminen kun nytkin pinna kiristyy yhden kanssa äärettömän nopeasti,niin entä kun on vielä kaksi vauvaa Ja entä jos vauvat syntyvät sairaina,pikkukeskosina...??!!
Asutaan pikkukaksiossa,mies työtön että EI TODELLAKAAN HYVÄT LÄHTÖKOHDAT!! :'(


Ja siis LA on 17.3.2014



-Tipetsu ja tyypit rv 8+3-
 
Tervetuloa Tipetsu!

Kummasti se esikoinen vaan kasvaa kun vauva/vauvat tulevat taloon. Oma poikani oli parin vanha kun pikkusisko syntyi, tosin teille on nyt tulossa tuplasti pikkusisaruksia :)

Kyllähän tuo tilan tarve kasvaa, mutta ensimmäisen vuoden lapset eivät tilaa niin hirmuisesti vie. Ja omasta mielestäni lapset eivät tule kalliiksi, että kyllä sitä taloudellisesti pärjää. Ekan lapsen kohdalla ostin kaiken uutena ja paljon turhaa, mutta nyt aion hankkia käytettyä ja vain tarpeellisen.

Varmasti kaikki lutviutuu kunhan toivutte alkushokista :) Uskon että kaikille meille tässä ketjussa tieto kaksosraskaudesta on aluksi ollut jonkinmoinen järkytys :D Siitä kun ylitse pääsee, niin pystyy nauttimaan äluonnon "ihmeestä", mitä harvemmat vanhemmat pääsevät kokemaan :)

Tsemppiä odotukseen ja tervetuloa joukkoon mukaan!


Jk79+ pojat 24+5
 
Tervetuloa Tipetsu munkin puolesta.
Mä en osaa tohon "tilanteeseen" hirveesti sanoa kun meille nää on esikoiset, mut ainakain mitä oon lukenut, niin kyllä sitä pärjää :) Eli isot onnittelut ja tsempit täältä :)

Mä olin kyl oikeestaan vaan onnesta soikeena ku sain tietää et vuokralaisii on kaks. Jotenkin heti tuli sellanen tosi etuoikeutettu olo <3 Ja kun on omannut vauvakuumeen viimeiset 18 vuotta, niin.... ;)

Ja ihanaa Maibei että teillä on siellä kaikki hyvin.

Mä tässä odottelen vaan että aika menis nopee..3vkoa neuvolaan ja 5 vkoa (VIELÄ!!!!) rakenneultraan...
Tulis ees niit pikkupotkuja kohta ettei miettis koko ajan et onko kaikki hyvin :) Varmaan sit viel "ressaa" se ettei oikeesti tiiä onko yhteinen istukka vai ei..mä varmaan oikeesti kohta soitan sinne äippäpolille *syvä huokaus*
 
Kiitosta vaan kaikille tervetulotoivotuksista!

Esikoinen just kävi unilleen,niin joutaa nyt vähän enempi kirjottelemaan.

Niih,mun tarina on semmonen että lapsettomuutta takana melkein 10v. Exän kanssa yritettiin (onneks ei saatu!) enempi ja vähempi 6v. Erottiin ja nykyisen miehen kanssa ehdittiin yrittää 2,5v. Käytiin tutkimuksissa,söin clomifeneja,endometrioosi,toinen munasarja vahingoittui laparoskopiassa eli yks munasarja pelittää. Sit tonnilla hormooneja nahkaan ja pieleen mennyt IVF. Luovutettiin ja heitettiin hanskat tiskiin. Mutta seuraavasta kierrosta ihan luomuna tärppi ja tyty nyt tuolla koisaa :heart:
No nyt tässä kesän aikaan ajatus toisesta lapsesta heräsi ja annettiin lupa tulla jos on tullakseen. Aattelin kyllä ettei tässä endometrioosista,tuhruista kärsivänä imettäjänä tule kyllä kovin helposti raskaaksi. Eli siis imetän tytytä vielä 2-3 krt päiväs aikaan... Noh,sitten oli kp 15 kun alkoi tuhruttaa. Aattelin että menkathan siellä. Tuhru kesti viikon verran kun se loppui alkoi tulla repäisykipuja ja huonoa oloa. Arvasin että olen raskaana. Niimpä sit kp 22 testiin tuli päiväpissasta haalea haamu! Siinäpä sit testailin miljoonasti ton jälkeen ja uskottava oli.
Kävin sit ultrassa viime viikolla ja sinne mennessä aattelin,että juksaan miestä ja sanon odottavani kaksosia..Mutta eipä tarvinnu juksata vaan kertoa uutinen että todellakin odotan kaksosia. Uutinen oli kyllä melkoinen,huh. Huusin vaan herrajumala kun näytöllä näkyi kaksi sykkivää sydäntä. Gyne onnitteli ja kertoi itseassa juuri ennenkuin aloitti ultraamaan tarinan. Samanlainen pitkä lapsettomuus takana,esikoinen 1v ja odotti kaksosia kun tuli ultraan..Gyne ehti juuri lopettaa lauseen "odottikin kaksosia" kun näytöllä näkyi minun kaksoseni..Se oli hieman huvittava tilanne :D Mutta järkytys oli silti melkoinen.
Mietin heti että eihän meidän suvussa ole kaksosia,vaikka eipähän se sitä sanokaan ettei meille näköjään vois tulla..
Itseasiassa,mieheni isän (eli mun appiukon) miespuoliset serkut on kaksosia. Ja näiden mies-kaksosten siskon tyttö odottaa kaksosia.. Eli onko tämä raskaana oleva nyt sit mieheni pikkuserkku,myös tyttömme kummitäti.
Mun puolen suvussa ei tiettävästi ole yhtään kaksosia..Mutta näin se elämä yllättää. Ensin en saa yhtään lasta,clomeilla kaksi keskenmenoa. Itkua ja surua vuosikaudet. Sitten näköjään annetaan yksi ja pian kaksi lisää :) Ajatus on ihana ja olen kiitollinen,mutta pelottaa ja kun nyt on niin huono olo ja väsyttää,pinna kiristyy ja esikoinen alkaa näyttää jotain uhman merkkejä,niin en osaa ajatella vielä asian iloisia ja valoisia puolia. Niitäkin varmaan on. Tulee mieleen vaan ajatukset valvomisista ja huoli siitä että kuinka raskaus sujuu ja onko lapset terveitä. Sattuneesa syystä, kun elämä muutenkin koetellut,niin tulee aina pahin mieleen ettei mun tuurilla voi kaikki olla hyvin..
Ja esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla rv 37+5 syystä että istukka peitti täysin kohdunsuun. Sekin oli kova paikka,kun en voinut itse omaa lastani synnyttää..Mutta nyt jopa toivon sektioo. Onhan se haava kipeä,mutta nopeesti siitä kyllä toipuu,teille helpotukseksi jotka sektioon joutumista mietitte :) Mulle sektio tehtiin to ja lauantaina olin jo ihan valmis kotiin,su sit päästiinkin. Tosin,sitten kun on kaksi hoidettavana ja kipeä haava niin voihan siinä olla huumori kaukana..;) Nyt arpi jo melkein kokonaan häipynyt..:)


Tulipas pitkä tarina,sorry!



-Tipetsu
 
Tervetuloa Tipetsu! Lyhyesti vain sen verran että onnittelut raskaudesta ja että täällä on myös sellainen paketti joka saattaa näyttää ulkopuolisesta hurjalta: Uhmis 2 v, kuopus vielä alle vuoden ja tuplia odotellaan vuodenvaihteeseen. Opiskelijoita ollaan miehen kanssa eli rahaa ei penniäkään ylimääräistä. Lapset ja etenkin vauvat pärjäävät vähällä rahalla, vaipat ovat meillä ainakin se suurin menoerä mutta kestoja en jaksa vielä harkita. Vauva-aika voi olla sähläystä mutta sinnittelee sen yli ja kohta sulla on kolme isoa ihanaa lasta :) Tsemppiä hurjasti!

Täällä ei isompia kuulumisia, maha kasvaa silmissä ja viikon päästä on ensimmäinen äp-kontrolli. Sitä odotellessa! Ei ole oikein joutanut kommentoimaan tänne mutta mukava kun on tullut paljon juttuja, niitä on virkistävä lukea. :) Mukavaa syksyn alkua itse kullekin!

Murotar 17+3
 

Yhteistyössä