Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Pohjoistuuli, ehkä tää on meiän tapa purkaa sitä lopunajan ahdistusta?-)

Joo, kyllä toi esikoinen vielä vähän nostelua tarvii. Kakat tekee jo pääsääntösesti pottaan mutta huonona päivänä osuu vielä vaippaankin -> peppupesulle... Vaunuihin täytyy kanssa nostaa, vaikkei niissä mikään pakko ole ulkoiluttaa, on ihan hiljain oppinu nukahtamaan päiväunille myös sänkyyn (nukahtamiseen voi vielä mennä tosin tunti)! :) Ja koska nukkuu siinä meiän toisessa pinnasängyssä, niin sinne täytyy nostaa. Ja auton turvaistuimeen. Tosin autollakaan mun ei oo pakko kulkea ilman miestä. Mutta syliin täytyy tietysti välillä nostaa :heart: Pojalla onkin paljon syliaikaa perittävänä, kun äidin syliin ei oo oikeen kunnolla mahtunu viimeaikoina :D Tosin sinne taitaa kohta olla vähän tunkua mutta täytyy järjestää pojallekin aikaa ;)

Meille vahvistettiin vauvojen sukupuoli tosi myöhään. Eihän se noille ultraajille varmasti oo lainkaan yhtä mielenkiintoinen juttu kuin meille odottajille, ne keskittyy ihan muihin asioihin ;) Pojat on yleensä kuitenkin melko päivänselviä, et vois nyt kuvitella, että jos tuo teidän toinen kaveri ei oo vieläkään mitään muuta osoittanu, niin saattais olla tyttö ;) Se hyvä puoli tässä ainakin on, kun on niin usein ultrattu :) Oiskin mielenkiintosta laskea, montako kertaa sitä on ultrassa käyty, täällä on takana ainakin yli 10 ultraa jo!

Maibei
 
Maibei - me siirryttiin jossain vaiheessa tekemään noi esikoisen peppupesut niin, että poika nousee korokkeen avulla ite pöntölle ja sit suihkuteltiin tolla käsisuihkulla kakat pois. Hän käyttää edelleen öisin vaippaa, niin tuolla tavalla mäkin saan pesut tehtyä ihan hyvin edelleen aamulla. Nyt on jäänyt jo tosin koroke pois.

No joo, meilläkin on noi sylittelyt vähentyneet. Nyt on tosin luettu kirjat sohvalla vierekkäin tai sit poika kainalossa. Sitä haittasi tosin enemmän se, että ei voinu painia mun kanssa :) Me ollaan mietitty, että jatkossa pitää kiinnittää enemmän huomiota noihin kahdenkeskisiin hetkiin esikoisen kanssa. Yrittää käydä vaikka kaksistaan jossain pikkuretkellä jne.

Se sukupuolen tsekkaaminen oli pitkään hankalaa, kun se A oli poikittain eli se kohta jäi sinne aika hyvin piiloon. Ultria on kyllä kertynyt... ja laskuja. Onko muualla sama käytäntö, että näistä ylimääräisistä ultrista joutuu maksamaan poliklinikkamaksun? Eli siis kaikki muut, paitsi np ja rakenneultra. Täällä toi poliklinikkamaksu on 27,50€ per kerta. Mulla on tosin sellanen käsitys, että toi vauvojen hoitokuluvakuutus korvais noi poliklinikkamaksut.

Pohjoistuuli
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Pohjoistuuli, noista ultrista, joo meille sanottiin heti ekalla kerralla kaksosuutisen jälkeen, että alkuun ultrat äitiyshoidon ultraääniyksikössä ja heti jos/kun ongelmia tulee tai loppuraskaudessa siirrytään äitiyspolille, jonka jälkeen ultrat maksaa tuon poliklinikkamaksun 27,50€ - ja meillehän niitä ongelmia tuli heti (ttts), joten kallista lystiä ollu tää kaksosten odottaminen :D Meillä on ollu rv16 lähtien kahden viikon välein ultria (+ Saksan reissulla niitä tais olla joka päivä eli 5 kpl mut ne onneks sisältyi hintaan) :) Muistaakseni ensivuonna toi polikliniikkamaksu taas nousee ainakin täällä parilla eurolla.

Maibei
 
Täällä ollaan. Käytiin tänään yks "bonusreissu" äitipolilla. Minulla on mennyt yöunet selkä-lonkka-pylly-kohdunkaulasäryn vuoksi. Heräilen siinä 3-4 maissa aamulla ja kärvistelen supistusten ja kiristelyjen kanssa koko päivän. Vessanpöntölle "asettautuminenkin" kolottaa sen verran, että huh,huh.

No: kohdunkaula hävinnyt ja 2 sormelle auki. Vähemmän kivuliaita supportista tuli 3 käyrälläolon aikana. Sanoivat, et voin jäädä muutamaksi tunniksi seurantaan tai lähteä kotiin. Lähdin kotiin :D

Täytyy vielä tänään viimeistellä saunalla ja seksillä ;) niin eiköhän homma saada pakettiin.

Fingers crossed!

T. Katrilli 37+0
 
Täällä ollaan taas osastolla seurannassa, että onko raskausmyrkytys edennyt. Neuvolassa oli proteiinit kahdella plussalla, ja verenpaine 140/90. Siitä sitten äitipolin päivystykseen, jossa proteiinit edelleen kahdella plussalla ja paine 160/93. Osastolla nyt sitten odottelen, että mitä tapahtuu. Mutta ei kai tässä voi muuta kuin levätä ja seurata tilannetta.

Minun vointi on hyvä, ja vauvatkin liikkuu. Kaikki oli päivystyksessä hyvin, lapsivettä molemmilla ja käyrät hyvät. Illalla tai huomenna taas mittaillaan tarkemmin ja käyriä otetaan varmaan aamuin illoin.

Tuplamammutti 32+5
 
Katrilli, tuohan kuulostaa siltä, että homma etenee, jee :) Ja tsemppiä!

Oiskohan täällä ehkä yks kivulias supistus per päivä :) Ei mitään kauheeta actioniä mut varmaan jotain pientä tapahtuu, kun viimekskin oli tilanne edenny. Mä oon kyllä edelleen huono tunnistamaan suppareita niin kuin esikoisestakin. Nythän tää maha on koko ajan kova kun on aina pinkee, mieti siinä sitte koska supistaa ;) Mutta menkkamaista jomotusta on ollu ihan muutaman kerran mutta sekin tosi lievää mutta sillon kai supistanu. Niin sekavaa tekstiä, ettei uskois et oon ennenkin synnyttäny ;)

Tuplamammutti, tsemppiä sulle kanssa, sullakin on jännät paikat! Raskausmyrkytys ei kai oikein parane millään muulla kuin synnyttämällä mutta olet sentään jo ihan hyvillä viikoilla, rv32 on suurimmat keskosuuden riskit voitettu! Jaksamista ja hyvää vointia sinne!

Maibei
 
Heippa! Tänne mahtunee yksi triplaodottaja mukaan keskusteluun? Lupaan, etten vielä kovin paljoa vie tilaa, kun viikkoja on takana vasta 9+2 :) Meille kävi niin, että mulla epäiltiin kohdunulkoista, koska hormonit olivat pilvissä, eikä kohdussa näkynyt mitään. Tehtiin tähystys, mutta ei torvissakaan mitaän näkynyt ja muutamaa päivää myöhemmin salamatkustajat ilmoittautuivat. Aluksi en tänne tohtinut kirjoitella, kun vaikutti, että olette kaikki jo kovin pitkällä, mutta otin Karccin ystävällisen kutsun vastaan, joten tässä sitä sitten ollaan :D
 
Jeeeee, hyvä tulppu täällä on paljon kivempi jutella, ku yksin tuol muual ;)

maibei, katrilli ja pohjoistuuli on kyl nyt just siel niiiiiiiin maaliviivalla että!!! Mä en malta odottaa et kuka on sit maaliviivalla eka :popcorn:

tuplamammutti no sielläkin ollaan jo ns.loppusuoralla...toi rask.myrkytys kun tosiaan ei häivy ku synnyttämällä....TSEMPPIÄ!!! :)

(.) eilisen ultran kuulumiset :
A baby (poika) 1400g, reisiluu n.5,4cm ja kova touhu päällä, RT yhä ;)
B baby (tyttö?) 1500g, reisiluu n.5,5cm, RT ja viel kovempi meno päällä :D
Painot on pyöristetty, mut siis -1 käyrällä mennään.
Lääkäri vaan kommentoi, että "ohhoh, onpas pitkät jalat tyypeillä" :D
Kohdunkaulaa ei ultrattu, mut 1,5 cm oli lekurin käsikopelo arvelu ja kiinteä. Mä vähän "pelästyin" mut se sano että ihan normaalia ja tärkeätä on et on kiinteä viel, niin saa tyypit kasvaa masussa. :)

Kaheb viikon päähän seuraava aika ja käyrille ennen ultraa...
huiiiii, en ookkaan ennen ollut :eek:

-karcci ja kirahvinpoikaset 31+4- <----JO!!!!mihin tää aika menee??
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Tulppu! Ehdottomasti olet tervetullut meidän joukkoon! Ja onnea triplauutisesta, hurjaa :) Täällä on myös keväällä vauvojansa saavia, ehkä hekin taas aktivoituvat, kun me loppusuoran painikoijat laakkaamme täällä mölisemästä ja vaihdamme tohon mammaketjuun ;) Koska sulla on la, Tulppu, taitaa mennä jo kesän puolelle? Lisään sutkin sitten tonne meidän ekalla sivulla olevaan listaan :) Tulppu, olet varmaan jo kuullut Suomen Monikkoperheet ry -yhdistyksestä sekä facebookin suljetusta Kaksoset&Kolmoset -ryhmästä, myös näihin kannattaa liittyä vertaistuen mielessä :)

Karcci, säkin oot päässy jo tosi pitkälle ja vauvat kasvaa hienosti! Mulla todettiin kerran jotain rv30 paikkeilla, että kaulaa olis 2 cm ja sen jälkeen taas kaikissa muissa tutkimuksissa, että ei ole yhtään lähtenyt lyhenemään eli joskus voi olla vaan lääkäristäkin kiini. Mäkin sillon vähän panikoin, että tarviiko tässä nyt ryhtyä oma-alotteiseen lepoon mutta onneks se oli väärä hälytys. Yleisestiottaen käsikopeloa pidetään ultratutkimusta varmempana kohdunsuun tilanteen arviointimenetelmänä, ja sitä pehmeyttä/kiinteyttähän ei pysty mitenkään muuten arvioimaankaan!

Viimeyönä täällä juili jo siihen malliin, että oli varmaan supistukset käynnissä, mahan kovuudesta en edelleenkään osannut sanoa mitään, kun ainahan se on kova kun kerta on niin pinkee ;) Ei todellakaan uskois, että oon jo kerran synnyttäny, niin pihalla mä taas olen :D Mutta kyllä mä nyt sen niin tulkitsen, että viimeyönä supisti, nyt aamulla ei oo taas tuntunu mitään... Voi tässä vielä päiviä mennä. Kiva kun tietää kuitenkin, että viimeistään maanantaina tapahtuu :) Mä näemmä käyn kirjottelemassa täällä niin usein, että kyllä heti huomaa, jos olen lähteny synnyttämään :D

Maibei 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79 ja Karcci
Tervetuloa Tulppu! Luin kanssa tuosta sinun ratkaisustasi tuosta toisesta ryhmästä ja olen samaa mieltä. Olisi kyllä ihan kauheeta jos pitäisi yksi sikiöistä poistattaa vaan yleisten riskien vuoksi :( ilman, että vauvoissa itsessään on mitään syytä tähän.

...täällä mitään tapahdu! :mad: olin jo innoissani eilisaamuna, mutta sitten ei mitään tapahtunutkaan kuin eilen illalla vasta. Ässät eivät ole vielä auttaneet eikä mitään vakavastiotettavaa tunnu tapahtuvan |O

Mä niin vaadin sen käynnistyksen maanantaina! Istukka oli muuten jo vähän kalkkeutunut reunoilta tiistaina.

T. Katrilli 37+1 pysy näissä nyt enää perässään :D liikaa numeroita!
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Ensin ultrakuulumiset. Vauvoilla kaikki hyvin (virtaukset, vedet, käyrät). Mulla oli maksa-arvot taas nousseet edellisestä kerrasta. Nyt se on jo jotain päälle 200. Kutina on edelleen tosi satunnaista. Lääkäri konsultoi jotain ylilääkäriä ja päättivät, että ei muuteta suunnitelmia. Jos oireet pahenevat, niin sitte vaan päivystykseen. Painoarviot ovat A 3,1kg ja B 3,3kg. Miten musta tuntuu, et saan todellakin ottaa ne 44 cm vaatteet pois sieltä vauvojen kassista :D

Ei tehty mitään sisätutkimuksia, ainoastaan ultra ja käyrät. Vauvat on edelleen samoissa asemissa eli A on perätilassa ja B on rt (ehkä enemmän sillai viistossa). Potkivat toisiaan päähän siellä :)

Eli nyt sitten vaan odotellaan maanantaita ja sektiota. Su iltana saa vasta tietää, että mihin aikaan sinne pitää mennä. Labrat otetaan ensin ja sit osastolle. Mä jo pelottelin mun hyvin aamu-unista miestä, että voidaan joutua sinne jo hyvinkin aikaisin, jos ollaan ekana vuorossa :)

Tervetuloa Tulppu joukkoon!

Tuplamammutille hyviä vointeja!

Katrillille ja Maibeille pitkiä hermoja ;) ! Kyl nyt kohta pitäis jotain tapahtua.

Päästiin yhteisymmärrykseen esikoisen päivähoidostakin. Hän jää nyt maanantaista lähtien lomalle ja palaa sit loppiaisen jälkeen takas. On sitte hoidossa ti-to. Ja jos tässä nyt jotain muutoksia vielä tarvii tehdä, niin eiköhän se onnistu. Ovat minusta hyvin joustavia tuolla päiväkodissa :)

Pohjoistuuli 38+5 (huom! tän ketjun enkat so far ;) )
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Katrilli, täällä loppu kyl kans kaikki meno yön jälkeen, nyt ei oo ollu mitään suppareiks kuviteltavaa. Ei mua enää se käynnistyskään niin haittais, kun on sentään jotain edistystä tapahtunu mutta oishan se luonnollinen käynnistys tietysti kaikille paras :)

Pohjoistuuli kerkeskin kirjottelee kuulumisia :) Aika jännä että eivät vaan tee sisätutkimusta, en tiedä ajattelevatko, että turhaan herkistää paikkoja näin loppusuoralla, kun kuitenkin sektioon mennään. Soittaako ne sit sairaalasta su ja ilmottavat ajan? Hienoa, että esikoisen hoito järjesty mukavasti! Useimmissa paikoissa varmaan koitetaan olla mahdollisimman ymmärtäväisiä mutta on niitä varmaan huonompiakin paikkoja....

Mun mielestä on ihan hyvä, et odottajille on oma ketju ja vauvautuneille oma, pysyy ne jututkin sit vähän aisoissa ;) Varsinkin alkuraskaudessa vauvat tuntuu niin kaukaiselta, kun ei oikeen synnytystäkään ees osaa vielä ajatella, voi olla vähän vierasta, jos puolet löpinöistä on vaippa- ja korvikemerkkikeskusteluja. Ja sit taas kiireiset äidit löytää nopeesti kommentit näihin keskusteluihin, kun niillä on oma paikkansa. Kuitenkin musta on ihan ok, että oman kiinnostuksen mukaan kommentoi vaikka molempia ketjuja. Pysyy kuitenkin se aihealuejako selkeenä, kun odottajat on omassa nipussa ja vauvat toisessa :)

Poksumista odotellen, maibei
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jk79 ja Karcci
Toisaalta, kävi se suhteellisuudentajukin mielessä, kun luin FB:n kaksoset ja kolmoset ryhmästä tästä äidistä, jonka kaksoset syntyivät 23+3... Pienempi menehtyi vähän päälle vuorokauden ikäisenä ja isompi nyt voi niin hyvin kuin noilla viikoilla syntynyt voi voida... Että siihen suhteutettuna näitä omia pulliansa kantelee mielellänsä :heart:

Eipähän tarvi kierrätä keskolan kautta. Mietin kans, et ottaako reilusti vaan ne 56:set kotiutumisvaatteiksi :D

Miehen serkulla oli tosiaan rv 26+ jotain syntynyt, nyt nelivuotias tyttö! jolla on kauheita keuhko-ongelmia, keskittymisvaikeuksia, aistiyliherkkyyttä ja puheentuottamisessa ongelmia.

Että yritän olla kiitollinen! :heart:
 
Maibei - sinne sairaalan osastolle pitää ite soittaa. Ohjeet ja tukisukat sain jo viime käynnillä mukaani. Kai ne sit vielä vahvistaa senkin, että meneekö ensin labraan ja sit osastolle vai toisessa järjestyksessä. Mul on tosiaan kerran tehty vaan sisätutkimus ultralla tän raskauden aikana. Mietin kans ihan samaa, et jättävätkö tekemättä, kun sektioon ollaan menossa.

Ei ne nyt ees oikein kysyny, et onko supistellut. Mulla on vähän samat fiilikset, että ei oo oikein selviä supistuksia, kun tää maha on koko ajan kivikovan pinkeä kuula. Mä sanoisin, että supistuksia tulee ehkä pari päivässä. Ei kipeitä, enemmän vaan epämukavia. Yöllä en oo herännyt lainkaan suppareihin.

Mun kummipoika on syntynyt vkolla 29 ja painoi sen 1300g. Kyllähän sitä miettiessä on kiitollinen siitä, että näin pitkälle on saanut vauvoja kantaa.

Pohjoistuuli 38+5
 
Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa. Seuranta on tiuhaa, verikokeita otetaan kolmesti päivässä, seuraavat tulokset määrittää miten nopeasti myrkytys etenee. Sain ensimmäiset vauvojen keuhkoja kypsyttävät kortisonit, kun tällä hetkellä vaikuttaa että puhutaan päivistä.
Tää nyt on ihan omaa napaa, mutta nyt ei taida jaksaa muuta ajatellakaan.

Tuplamammutti 32+6
 
Katrilli, joo tässä jutussa on aina toi toinen kääntöpuoli. Musta tuntuu, että jaksan nyt jotenkin henkisesti paremmin tän viikon lykkäyksen kuin viimekertasen, ehkä tosiaan sekin tieto autto, että se kohdunsuu oli sormelle auki. Ja vaikka sanotaan, että vauvat kasvaa eniten just lopussa, kun ne kerää sitä rasvaa mutta en tiiä koskeeko se myös kaksosia, kun luulis että niiltä oikeesti alkais jo jossain vaiheessa loppumaan se tila?! (tai sit ei kun kattoo noita Pohjoistuulenkin komeita lukemia...) Ja kyllähän se oma liikkuminen on koko ajan viikko viikolta vaan käyny vaikeemmaks... Että jos kuitenkin kohta ;)

Tuplamammutille vielä hurjasti tsemppiä! Muista kuitenkin, että olet tosiaan jo hyvillä viikoilla, isoimmat keskosuuden riskit voitettu rv32! Vielä kun kerkeisivät noi kortisonit vaikuttamaan!

Maibei
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Tulppu! Sulla taitaakin olla niin jännät kuukaudet edessä että ei kellään meistä. Hurjaa että niin kovasti puhuvat siitä osakeskeytyksestä, kyllä varmaan vanhemmille tulee pahimmassa tapauksessa jopa painostettu olo.

Teillä on kaikilla ihan hirveästi viikkoja! Mulla on kokoajan semmoinen olo että Karcci hurahtaa edelle, sitten muistelen paljonko on itselläni ja huomaan taas että niin se aika kuluu.

Kävin eilen ultrassa kolmen viikon tauon jälkeen. Painoarviot olivat suurinpiirtein 2100 kumpaisellakin. Se mikä vähän hirvittää nyt, kohdunsuu oli auennut 3 cm ja pehmeää kanavaa oli enää sentti jäljellä. A oli kiinnittynyt ja laskeutunut tukevasti ihan alas. Lääkäri käski tulla viikon päästä uudestaan "jos et ole vielä synnyttänyt". Kortisoneja ei kuulemma tässä vaiheessa kannattaisi enää antaa (!), menee kuulemma liian varmisteluksi.. Kyseessä oli nuorehko mieslääkäri ja oli siis sitä mieltä että jos on syntyäkseen, syntyköön. Minusta mennään kyllä vielä aika aikaisilla viikoilla kun vauvatkin olivat kohtuu pieniä...

Tuplamammutille tsemppiä! Kyllähän tuommoinen ylimääräistä stressiä teettää, onneksi kuitenkin jo tosi hyvät viikot jos joudutaan synnytykseen.

Ihania viimeisiä raskauspäiviä Pohjoistuuli, maibei ja Katrilli! Eikö sitä aina sanota että nauttikaa nyt kun ne on vielä mahassa.... :D

Murotar 34+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Nyt en jaksa keskittyä kirjotteleemaan muuta kun että mua ahistaa!! Ihan karsee ummetus vaivaa ja vauvat mönkii,maha pinkee ja kiristelee..Luumusose ei auta,enkä millään kehtais lähtee apteekkiin nyt. Kaapissa on pegorion jauhetta,mutta siinä sanotaan ettei suositella raskaana olevalle.. Onko kukaan ottanu tätä luvan kanssa? Auuuuh!!


-Tipetsu ja tuplakupla 25+2 ja suoli jumissa- aijaiaijai!!!
 
Murotar, yleinen käytäntöhän on, että kaksosten synnytystä ei enää estellä rv34 jälkeen, siinä varmaan syy. Ja samasta syystä ei niitä kortisoneja enää anneta. Täällä joku mun mielestäni totesi, että uusi käytäntöraja olisi rv35, joka olis Taysissä käytössä mutta tietääkseni se on ainut sairaalla, muualla kai toi rv34, joten joka tapauksessa sen puoleen ei hirveetä hätää. Mutta jos halut varmistella niin ainahan voi koittaa olla niin paljon levossa kuin mahdollista, sillähän sitä ennenaikaista synnytystä muuten torjutaan. Mutta hurjaltahan tuo kuulostaa! Tsemppiä!

Tsemppiä myös Tipetsulle! Musta tuntu kanssa joskus ennen rv30 tosi pinkeeltä ja onhan se sitä vieläkin mutta jotenkin tän on vaan kestäny... Ummetukseen mulla ei valitettavasti ole luumuja parempaa vinkkiä. Kuitupitoista ruokaa kannattaa yleisesti suosia niin siitä voi olla apua, ei tosin mitään pikaista...

Maibei
 
Tipetsu - mä oon kärsinyt koko raskauden ummetuksesta ja peräpukamista. Ummetus on vasta nyt helpottanut. Mä käytän Agiocur-rakeita. Jos on oikein paha, niin noiden lisäksi voi ottaa Levolacia. Lisäksi vaan kuitupitoista ruokaa ja vettä (pitäis juoda 2-3 litraa päivässä). Mä laitan esim. aamupuuroon leseitä, et tulis kuituja. Nyt ostin myös kotiin Mikrolax-ruiskeita, jos niitä kokeilis sunnuntaina ennen sektiopäivää. Pitää vaan varmistaa osastolta su, et se on ok.

Pohjoistuuli
 
Ummetukseen olen käyttänyt pegorionia sekä movicolia. Eikä kukaan reseptiä kirjoittanut lääkäri ole sanonut, ettei voisi raskaana käyttää noita lääkkeitä. Microlaxia ja toilaxia jouduin käyttämään viikottain, jotta sain suolta tyhjemmäksi. Niihinkin sain lääkäriltä reseptin. Pegotionia kannattaa käyttää säännöllisesti koko ajan, jos siitä haluaa kunnon hyödyn irti. Itselläni kyseinen aine aiheutti sen, että piti käydä kokoajan pikkuisen vessassa, kun löysää stuffia ns tiputteli. Ei siis kiva. Mutta oli seki parempi vaihtoehto kuin kamala ummetus. Minulla siis vatsa ei toiminut jossakin vaiheessa ollenkaan ilman lääkkeitä. Ruokavalio ei auttanut tuon taivaallista.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeyö meni taas totaalisen rauhallisissa merkeissä! Heräsin kerran puolenyön aikaan, kun esikoinen älähti ja toisen kerran kuuden jälkeen, samasta syystä, ja sillon jäinki sit jo hereille. Mutta mitään juilimisia ei ollu, mitä nyt lonkat vähän vuoroin puutu... Kai sitä pitäis vaan olla kiitollinen, että saa nukkua ja kerätä voimia, toisaalta voisin kyl jo lähteä synnyttämäänkin ;) Eilen oli kaikki liikkuminen ja oleminen taas astetta haastavampaa, varmaan sen edellisyön juilimisen jälkeen, voi olla että vauvatkin on jo vähän laskeutunu, kun paineen tunne on kans kasvanu. Tätä menoa mennään kyllä vielä sinne maanantaille ennen ku mä synnytän ;) Oispa vaan vauvat edelleen alatieasennossa! Ollaan nyt päätetty, että jos aikasemmin ei tuu mitään tarvetta, niin viedään esikoinen mummolaan lauantaina, sit ei tarvi enää murehtia esikoisen hoitojärjestelyjä synnytyksen alkaessa. Tosin jos alkaa aikasemmin, niin sitten anoppi tulee tänne ja nyt on hyvä, kun on pyhät edessä niin ei tarvi anopin töistäkään murehtia enää :)

Maibei 37+2... (paljonkohan tähän vielä kertyy päiviä?)
 

Yhteistyössä