Ensin ultrakuulumisia täältä:
Pohjoistuuli, mä liityn sun kanssa sinnittelijöiden rintamaan!
Ei vieläkään tehdä mitään, seuraava ultra viikonpäästä maanantaina 2.12. 36+6! Sillon sentään onneks aletaan puhumaan käynnistyksestä. Ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä ja onhan se tietty niin, et käynnistys on helpompaa, jos se olis luonnollisestikin edes vähän aluillaan... Tytöt on selkeesti tullu isoveljeensä, joka syntyi 41+6
Ensin meinasivat pistää seuraavan ultran yli viikonpäähänn torstaille mutta onneks älysin vaatia sitä alkuviikolle niin ehtii sit vähän jotain tekemäänkin sillä viikolla synnytyksen eteen ennen viikonloppua, kun on taas vähemmän henkilökuntaa paikalla.
Ja sitten ne varsinaiset ultrauutiset: Virtaukset kunnossa, sydänkäyrät hyvät, kumpikin kasvaa tasaisesti omilla käyrillään, isompi tyttö ihan yksösten keskikäyrällä! Painot 2880 ja 2550 ja jipii, b oli taas kääntyny rt (nyt molemmat siis rt)!!! Äläkä nyt enää käänny siellä! Jos vaan alakautta pääsen synnyttämään niin paljon mielummin puskisin pää edellä! Kaksosraskaudessa kohtu venyy niin äärimmilleen, että väsyy hyvin helposti, lisäksi mulla on esikoisesta toi sektiohaava, mitä pitää vähän varoa. Neuvolaan määräsivät taas perjantaiksi sykkeitä kuuntelemaan. Aika hurjaa, että nää tytöt on ensviikolla jo täysaikaisia
Mutta kyllä mulla tulee olemaan kestämistä tän mahan kanssa, kun viikko viikolta on olo käyny vaikeemmaks, kuinka hurjaks tää voi vielä mennä?!
Croftille valtavasti tsemppiä, toivottavasti synnytys etenee siellä!
Pohjoistuuli, tiedustelit, että kauanko käynnistellään. Eilen kun lueskelin aiheesta, löysin Vaasan sairaalan sivuilta maininnan kolmesta päivästä. Toisaalta tiedän yhden kaverin, jolta vasta viidentenä päivänä leikattiin vauva ulos. Varmaan vähän tapauskohtasta tämäkin, varmaan vauvojen, äidin ja kohdun kunto ratkasee.
Isyysvapaasta. Meillä mies pitää 30 päivää niistä 60 heti isyysloman perään ja mä pidän ne loput 30 päivää sitten oman vanhempainvapaan loppuun. Mies myös meinasi, että voisi tarvittaessa keväällä olla 80% töissä eli tehdä vähän lyhempää päivää. Meillä on kanssa miehellä tulossa lopputalvesta parin viikon ulkomaanreissu, varmaan koitetaan niin, et saatais anoppi vähän tänne auttelemaan mua ja ehkä mennään lasten kanssa sinne vähäksiaikaa, yksin en aio kyllä montaa päivää sinnitellä. Kotiin aion myös hakea apua pari kertaa viikossa heti kun mies palaa töihin.
Karcci 2 vko lisäloma työmatkasta kuulostaa hyvälle
jos vaan saat apuvoimia työmatkan ajaksi, niin ei kuulosta lainkaan hassummalta "vaihtokaupalta"!
Pohjoistuuli, mulla meni kyllä noin 5 vko sektiohaavasta toipumiseen ja se mikä kanssa täytyy muistaa, että et saa mitään vauvaa painavampaa nostaa (esim vauva+kaukalo)! Mutta ainakin sun vauvat syntyy niin kypsinä, että varmaan pääsevät sen parin viikon jälkeen vartiks pihalle, yleensä 3kg pidetään ulkoilurajana.
Karcci, me hommattiin Jyskistä pinniksen patja. Ikean patjat oli vähän ihmeellisiä. Toinen pinnis hommattiin nettikirppikseltä ja kun isoveli siirtyy isojen sänkyyn, niin toisellekin tytölle vapautuu oma pinnis
Pinniksenpatjoihin sellanen vinkki, että petari voi olla ihan hyvä! Esikoista odottaessa jostain luin, et pinniksen petari on ihan turha mutta toisaalta sain vinkin, että a) jos vauvalla sattuu paljon vahinkoja sänkyyn, on mukavampi, jos kerralla ei mene koko patja vaihtoon ja b) vauva hikoo vähemmän, jos sen muovisen patjansuojafroteen pistää sen petarin alle eikä suoraan lakanan alle hiostamaan vauvaa
Meillä tää on toiminu ainakin esikoisella hyvin! Petareita saa edullisesti Ikeasta.
Karcci toi 5v on tosiaan tollanen mitä pidetään muovimateriaalien turvallisuusrajana kaukaloissa mutta on kans varmaan hiukan makukysymys. Me hommattiin toinen kaukalo käytettynä ja taitaa olla 4v vanha, et ei mikään ihan pränikkä sekään... (Esikoisen on pari vuotta vanha) aateltiin et niillä mennään.
Nyt tarttis sit viikko vielä jaksaa pötkötellä. Jos oikeesti tarttis alkaa iltalenkkejä tekemään, et sais noi vauvat häädettyä ulos! Se vaan, kun pienikin kävely tuntuu niin uuvuttavalta mut jos se sit kans alkais tekee jotain tuolla alhaalla, edes tiputtais vauvoja vähän alemmas!
Maibei 36+0
Ps. Haettiin meiän Bumbleridet tänään
Ja kyselin, että koska sairaalaan, jos synnytys käynnistyy, niin oman voinnin mukaan, koska olen uudelleensynnyttäjä (mut uskon kyl et tää menee tohon käynnistykseen).