Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Salla - ihan kiva tietää, että muillakin hikat kuuluu/tuntuu missä sattuu :) Mullekin se kätilö sanoi, että vaikeahan niitä liikkeitä on samalla tavalla laskea kuin yhden kanssa. Vähän päädyttiin siihen, että jos liikkeiden määrä poikkeaa totutusta, niin on varmaan syytä ottaa yhteyttä päivystykseen. Mäkin säännöllisesti tökin mahaa, että herätkääs kaverit. Kostoa odotellessa ;-)

Onko teillä sellaista, että jos herää yöllä kovaan pissahätään ja käy vessassa, niin sen jälkeen vatsa on jotenkin oudon kovan tuntuinen? Ikäänkuin se rakon "palautuminen" normaaliin kestäis. Mulla on aika usein käy öisin näin, mut ei koskaan päivällä. Tosin päivällä vessataukoja on huomattavasti useammin. Öisin varsinkin huomaa, että virtsanpidätyskyky on huonontunut. Jälkiviisaana vois todeta, että olis pitänyt paremmin jumpata lantiopohjanlihaksia. No, jospas ne tästä sitten synnytyksen jälkeen.

Kyllä mä oon niin onnellinen, kun vauvojen synnyttyä pääsee eroon näistä epämääräisistä vaivoista. Toki sit tulee uudet murheet, mut se on sitte taas asia erikseen :)

Pohjoistuuli 35+1
 
Pohjoistuuli,mul on tota täysin samaa aina silloin tällöin ja siis vaan sillon klo 05:00 "yöpissalla". Mut en oo asiaa hirveesti enempää pohtinu ku oon vaan keskittynyt siihen et nukahdan uudestaan ja mahd nopee :D

-karcci joka poksahti tänää 28+0-
 
En mäkään sitä sillai jää miettimään. Yleensä se vaan vaikeuttaa sitä hyvän asennon löytymistä. Mulla noi yökäynnit on joko kahden tai neljän maissa. Eilen menin joskus puol kakstoista vasta nukkumaan, niin ei tarvinnut käydä ollenkaan yöllä vessassa.. \o/

Pohjoistuuli 35+1
 
Terkkuja osastolta, täällä edelleen. Oireet on pysyneet samana ja verenpaine vähän noussutkin. Odotellaan huomisia labra- ja pissakokeita ja katsotaan sitten taas uudelleen. Kätilö kyllä just totesi, että jos paineet ei laske tai ainakin jos vielä nousevat niin "tarttis tehdä jotain". Onneksi vauvat on voineet kuitenkin koko ajan hyvin ja aina kun käyrät laitetaan kiinni, niin alkaa hillitön meno. :)

Synnytystavasta lyhyesti keskusteltiin torstaina ja alatiesynnytystä suosittelevat tai voisi sanoa, että mitään muuta ei haluta edes ajatella. Itse en ole aivan varma kun B on poikittain ja itse en ole nukkunut kahteen viikkoon kun max. 2-3 tuntia yössä, jalat ei oikein enää liiku eikä taivu mihinkään ja jos tämä raskausmyrkytyksen alku (mitä nyt siis seurataan) muuttuu pahemmaksi niin sitten oma olo vaan oletettavasti pahenee. Tästä lähtökohdasta kaksosten ensisynnytys tuntuu aika riskialttiilta mun mielestä.

Mulla on muuten tuo sama oire kun menen pissalle, etenkin öisin ja joskus myös päivällä. Vatsa on ihan kova ja kävelykin on hankalaa. Liittyy varmaan jotenkin siihen että tilaa on niin vähän niin se rakkokin jotenkin painaa tai provosoi supistusten tapaisia.

Liikelaskenta on täälläkin vaikeaa, etenkin B:n osalta kun on erikoisemmassa asennossa. Molemmat kyllä mönkii edestakaisin mutta ei ole varma työntääkö toinen toista vai liikkuuko molemmat. Ja maha vaan pullistelee eri paikoista ja samalla aiheuttaa tosi paljon painetta. Eli ihan samanlaisia fiiliksiä kun sulla Pohjoistuuli.

Voikaahan hyvin ja tsemppiä kaikille!

Elmeriini ja tytöt 36+2
 
TR
Täällä yksi aikas väsy tapaus...eilen heti aamupalan jälkeen alkoi TAJUTON polttelu ympäri mahaa, välillä helpotti ja taas tuli takas, soitin sitten äitipolille ja pyysivät käymään, eli taas käytiin ultrattavana ja otettiin verikoetta jne; eihän siellä mitään vikaa ollut missään ja illalla takas kotiin, sitten tajusin, että tän täytyy olla superpahaa ummetusta (mulla ei tuotakaan vaivaa oo koskaan ollut). Sitä en tajua, miksei kukaan polilla tajunnut ummetusta epäillä :D No, ei kyllä paljoa naurata, nukuin tosi huonosti yön, otin Visiblin-rakeita kunnon satsin illalla ja nyt taas aamulla, toivottavasti lähtis maha toimimaan, tää on aika kauheeta! Toisaalta tiedän aikankin nyt, ettei oo mitään pahempaa häikkää.

Tsemppiä Elmeriini. Tuntuu aika hurjalta toi että alatiesynnytyksestä lähetään liikkeelle sun tapauksessa, oon käsittänyt että ainakin raskausmyrkytystapauksissa usein kyllä päädytään leikkaukseen ja äidin olokin vaikuttaa asiaan, ja sähän oot tosiaan kahta synnyttämässä...

Liikelaskentaa en oo koskaan tehnyt, eikä sitä ole kyllä pyydetty tekemäänkään. Voin vaan veikata että on vaikeaa kun tuolla masussa on kaksi, itse oon aina aatellut, että kunhan joka päivä liikkeitä tuntuu niin hyvä. Nää vauvat on kyllä superliikkuvaisia, niin voi olla että huolestun jos jossain välissä kovin rauhoittuvat :D Aiemmat vauvelit on olleet aikas rauhallisia tuolla masussa, ollaankin tässä miehen kanssa hirvitelty, että millasia pikkuriiviöitä sieltä on tulossa!

Ainiin, nyt sai lääkäri kummallekin vauvalle vesimääräksi n. 6-7 cm...outoa, sehän kuulostaan ihan normaalilta, saas nähä mitä sanovat TAYSissä tiistaina. On muuten palanut muutama euro täällä noihin polikäynteihin jo! Mutta mieluummin käyn aina tsekkauttamassa tilanteen jos vähänkin on epävarma olo.

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 23+1 jeeeeeee (edelleen aika kuluu superhitaasti)
 
Ensiksi taas ultrakuulumisia täältä. Painot 2200/2470, hyvin ovat kasvaneet, vieläkin menevät suunnilleen yksösen mitoissa ja painoero pysyny suhtsamana. Samat asennot kuin viimeksikin, a rt, b pt. Virtaukset hyvät. Käyrillä käytiin myös ja siellä kaikki hyvin. Seuraava ultra vieläkin 2 vko päähän, silloin jo 36+0! Kohdunsuun tilannetta ei nyt oltais edes katsottu mutta halusin tietää onko siellä tapahtunu mitään, no ei oo, pehmeä, kiini ja kaulaa jäljellä... Tytöt tulee varmaan veljeensä: kasvaa isoiksi eikä ole hoppu ulos ;) Mulle voi alkaa tulla aika tukalat olot reilun 150 cm varrellani mutta onneksi ensikerralla aletaan sentään jo kattomaan sitä synnytyksenkäynnistysarviota yms!

Tämä lääkäri totesi, että b:tä ei nykykäytännön mukaan käännettäisi synnytyksessä, jos on tulossa peppu edellä (niin kuin nyt on). Molempien vauvojen asento ultrataan ennen synnytystä ja a:n synnyttyä b:tä pidetään paikoillaan. Tiedä häntä sitten, yleensä tuntuu, että joka lääkärillä on vähän omat mielipiteet asioista. Jos on tulossa jalat edellä, niin sitten ei oo muuta vaihtoehtoa kuin kiireellinen sektio. Ja jostain kuulin, että jos on sektioarpi, ei voitaisi tehdä lääkkeellistä synnytyksenkäynnistystä mutta tämä tieto ei onneksi pidä paikkaansa, toki arven takia pitää olla varovainen ja seurata tilannetta tarkasti.

Luin ilmoitustaululta, että TYKSissä menis toinen lapsivuodeosasto remppaan loppuvuodeksi, esim perhehuoneita ei ole ollenkaan :( Sama tilanne oli esikoisen kanssa ja olin ihan baby bluesissa kun vauva huusi kaikki yöt sairaalassa syöttöjen jälkeen ja piti kitkutella 3 hlö huoneessa! Kaksosten kanssa olis ollu tosi mukava päästä omaan rauhaan, työlästä on varmaan muutenkin, mutta se saattaa nyt sitten taas kerran jäädä haaveeksi... (sikäli mikäli eivät keskolaan mene)

TYKS-lääkäri muuten totesi, että tänä kesänä täältä on lähetetty 3 Saksaan, mun ja Jk:n lisäksi on siis vielä yksi kohtalotoveri jossain.

TR, sulla on kyllä nyt tosi hyvänkuuloinen tilanne siellä!

Elmeriini, mites siellä menee? Muutosta mihinkään suuntaan? Jaksuja sinne!

Liikelaskennasta täällä oli juttua. En mä sitä erityisesti esikoisestakaan harrastanut. TR:n tavoin olen ajatellu, että jos joka päivä säännöllisesti tunnen liikkeitä niin hyvä on. Täällä kanssa varsinkin a:n liikkeet tällä hetkellä aiheuttaa enemmän sellasta mahan pullistelua, kun punkee peppuansa tonne ylös.

Pohjoistuuli, joo nimestä jo ajattelinkin et Kättärikin on kans opetussairaala. Ja Naikkari puolestaan taitaa olla osa HYKSiä? Toisaalta vois kuvitella, että missä vaan missä synnytyksiä tehdään, on kiireistä ja voi tulla akuutteja tapauksia rutiinikäyntien edelle. Tänään oli ultra taas melkeen puoltuntia myöhässä, onneks se onkin päivän ainut ohjelmanumero :)

On muuten kiva käydä lukemassa tota tuplamammojen ketjua, kyllä siinä kaksosarjessa on paljon sellasta, mistä ei vielä tiedä mitään! :)

Alkaa näyttää siltä, että tässä mennään oikeasti ainakin sinne rv36 asti ja tytöt ehtii hyvin keräämään massaa. Mä kun aattelin, että saan synnyttää parit pienet tyttövauvat ;) Tässähän kerkee vielä vanha synnytyspelko paikkojen repeämisestäkin nostaa päätään, varsinkin kun toi b on nyt koko ajan pt... Toivottavasti napa sentään kestää tän tolkuttoman mahan venymisen! ;)

Maibei 33+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
Maibei - Kättäri on kans yksi HYKSin sairaaloista eli ihan samassa asemassa kuin Naikkari. Naikkarille on vaan keskitetty kai synnytykset ennen rv 34 (tms.). Nyt voi olla jotain muutoksiakin, kun Naikkarilla on remonttia.

Mä oon kans miettinyt tota perhehuonetta.. Olishan se varmaan hyvä, mut sit taas en halua esikoista sinne. Sille vois taas olla tosi tärkeää saada olla isänkin kanssa, kun äiti on pois. En tiedä, vaikeita asioita. Esikoinen oli niin helppo, kun hän syntyi pe iltana ja päästiin ma iltapäivällä pois. Ei ollu oikein tarvettakaan perhehuoneelle.

Mua on alkanut ahistaa toi synnytys päivä päivältä enemmän. Jotenkin kahden perätilassa olevan vauvan synnyttäminen alateitse on ajatuksena ahdistava. No, mulla on seuraava ultraus lääkärillä ens viikolla eli silloin on jo 36+5. Aika pitkälle siis mennään epätietoisuudessa. Oliko jonkun toisenkin määrä käydä lantion magneettikuvauksissa?

Kyllä tässä ollaan jo sen verran pitkällä, et ihan hyvä kun kaikki alkaa olla valmista.

Ei oo kukaan soittanut perjantain labroistakaan, niin oletan arvojen olevan ihan ok.

Pohjoistuuli 35+3
 
Pohjoistuuli, vielä tosta huoneesta lapsivuodeosastolla. Tällä kertaa nimenomaan haluisin yksityishuoneen, en perhehuonetta juurikin samasta syystä ku sulla eli esikoinen. Viimeksi kun perhehuoneet oli täynnä kyselin yksityishuonetta mutta en saanut. Jos tällä kertaa perhehuoneita ei ole ollenkaan tarjolla, voisin kuvitella, että yksityishuoneetkin on taas kortilla... Ymmärrän hyvin kans ton sun pienen huolen perätilasta kun muakin mietityttää jo pelkästään se b:n perätila, vaikka sen vielä pitäis olla helppo... No sittenpähän sen näkee ja aina ne vauvat sieltä ulos on saatu, jos ei muuten niin sektiolla :D Minkä painoisia sulla Pohjoistuuli nyt alkaa olee vauvelit?

Maibei
 
Maibei - yksityishuoneista en ole kuullutkaan. Vähän epäilen täälläkin sellaisten saatavuutta, jos niitä ees on..Viime to oli painoarviot A 2390g ja B 2609g. Kyllähän ne sieltä sitten viimeistään sektiolla saadaan ulos, jos ei voimat riitä.

Pohjoistuuli
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Elmeriini, mulla oli sairaalassa huonetoverina äiti, jolla oli korkeat verenpaineet. Epäiltiin raskausmyrkytystä, mut ei ollu. Pari viikkoo seurailtiin, hänel oli paineet jotein 120/170 sinpäi. Kun vauva ei enää liikkunut tarpeeksi, päädyttiin sektioon. Poika syntyi 29+1 ja painoi 995g. Eli ei ollu kasvanu tuona aikana. Liikelaskennasta sun ei tarvi huolehtii, kun oot varmaan pari kertaa päivässä käyrillä? Pitäis ainakin, ja aina pääsee jos tuntuu siltä. Tästä huonetoverista vielä, raskauden jälkeen paineet laski, joten ei jääny verenpainetautia onneksi.

Tr, tiedän ton tunteen kun vatta sattuu ummetuksen takia, ihan jäätävää!! Kun oli viikon maannu, vatta lakas toimimasta. En mäkään ennen tienny, mitä ummetus on. Mulle ne anto sairaalassa smartlaxia ja sitäkin hyvin säännöstellen, käskivät juomaan luumumehua, se ei aiheuta supistuksia. Kannattaa siis varoa noita lääkkeitä, varsinkin jos sua supistaa herkästi tai kohdunkaula on lyhentyny.

Muille, onnea odotukseen ja ootellaan teitä toisella puolella :)

Täällä muuten vauvat kärsii kauhiasta ummetuksesta. Tuntuu kurjalta, kun tietää millaista kipua se voi aiheuttaa :(

Jk ja pojat
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan ja kiitos tsempeistä!

Täällä edelleen seurannassa. Turvotukset lisääntyy 2-3 kilon päivävauhtia ja verenpaineet on edelleen lähtötasosta tosi korkeat. Tällä viikolla varmaan edetään jollain tavalla kun kuitenkin 37 viikkoa tulee täyteen ja enää ei haluta tai ole järkevääkään aloittaa mitään verenpaine tms. lääkitystä. Käyrillä joo ollaan pari kertaa päivässä, joka onkin tosi hyvä. Ovat olleet molemmat vauvat tosi virkeitä ja hyviä käyriä on tullut. :) Näyttää siis kaikenkaikkiaan siltä että täältä ei tulla kotiin ennen kuin vasta vauvojen kera. :)

Perhehuoneesta oli keskustelua ja se on kuulemma mahdollista saada, jos vaan on tilaa. Siitä riippuu ja kuulemma yrittävät kaksosille sitä järjestääkin kun siinä tarvii apuja kuitenkin vähän enemmän. Toivotaan että tilaa löytyisi kun sen aika on.

Maha on nyt kyllä sellainen, että nukkuminen ei vaan käytännössä onnistu kun 1/2 tunnin jaksoissa, jonka jälkeen pakko nousta kun koko maha kramppaa/supistaa niin lujaa. Vauvat painaa joka asennossa etenkin kun koittaa makuullaan olla, joten univajausta on kyllä aika rutkasti. Pari viikkoa tosiaan menty 2-3 h yössä ja täällä osastolla vielä vähemmällä. Jos jotenkin voisi opetella nukkumaan seisaallaan, niin kuin hevoset, niin se olisi aika kova sana. :)

JK verenpaineiden pitäisi tosiaan normalisoitua synnytyksen jälkeen, mutta kiva kuulla positiivisia kokemuksia siitä muualtakin.

Aika hurjaa, että perätilakaksosiakin on tarkoitus synnyttää alakautta. Mulle kun stressiä tuo jo B:n perätila samoin kuin Maibeikin sanoi. Hyvä kuitenkin Pohjoistuuli, että selvitetään kuitenkin tuota mahtumista etukäteen, niin se tuo varmasti lisätietoa jonka perusteella voi sitten miettiä parasta vaihtoehtoa.

Kiitos myös uuden ketjun perustamisesta! Ja tosi hienoa TR että tilanne näyttää teillä noin valoisalta!

Tsemppiä kaikille, voikaa edelleen mahdollisimman hyvin. :)

Elmeriini 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Viikot vähenee ja synnytys lähenee, pikkuhiljaa! Tosi jännä Pohjoistuuli että alatiesynnytykseen lähdetään tuossa tilanteessa, näköjään lääkäreiden mielipiteet ja sairaalakohtaiset käytännöt vaihtelevat. Täällä Oysissa ainakin on annettu ymmärtää että jo A-vauvan ollessa perätilassa harkittaisiin sektiota (tietenkin äidin toiveita kuunnellaan).

TR sähän alat olla jo hyvillä viikoilla! Ajan superhitaasta kulumisesta huolimatta. Ja huippua että tilanne on noin hyvä, jospa selviäisitte ilman operaatioita!

Oon täällä yrittänyt lepäillä, kohdunkaula oli hieman taas pehmentynyt ja lyhentynyt mutta ei kuulemma ole huolestuttavaa uudelleensynnyttäjällä näillä viikoilla. Ultrakuulumiset tältä päivältä olivat oikein hyviä, typyt kasvavat tismalleen samaa tahtia, painoarviot olivat nyt 1648 ja 1656 g. Molemmat ovat rt:ssä nyt ja lääkäri arveli että A ei mahtuisi enää kääntymään, onkin jo pitempään möllötellyt samassa asennossa B:n huiskiessa ympäriinsä. Verenpaineet oli tänään mitattaessa 95/140, jonkun ajan päästä mittasin uudestaan ja sain vähän paremmat tulokset. Alapaine varsinkin on noussut raskauden alkuajoista kun silloin se pyöri siinä 70 kieppeillä. Jospa ei tästä enää nousisi.

Vauvanvaatteita pitäisi alkaa pikkuhiljaa pesemään. Tuolta facen tuplakirppikseltä on tullut osteltua aika paljon kaikenlaista, tosi kätevä ryhmä, suosittelen jos ette ihan kaikki ole vielä perehtyneet! Liikkuminen on tosi kankeata ja tämä alituinen vaaka-asento pahentaa vain tilannetta sen vähäisenkin liikkumisen osalta. Oon ymmärtänyt että 34 viikon jälkeen voisi ottaa jo vähän rennommin kun ilmeisesti ei enää estellä jos päättävät syntyä.

Vauvakuulumisia odotellaan! Täällähän alkaa paukkua ihan minä hetkenä hyvänsä. :popcorn: Tietenkin sen oman vuoron läheneminen alkaa sitten kauhistuttamaan, jospa teillä olisi kirjoittaa oikein mukavia synnytysjuttuja tänne.

Tsemppiä kaikille! Täällä sataa vettä päivästä toiseen ja loska lotisee. Pitää pysytellä sisällä ja sytytellä valoja joka puolelle ettei kaamosmasennus iske...

Murotar 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: TR ja Karcci
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Tällä menossa 32+1 muistaakseni ja olo on ollut nyt muutamia viikkoja hyvä. Tietty masu on valtava ja rajoittaa mutta muutoin tässä mennään ns. kukoistavaa viimeistä kolmannesta ;-) Olen jo äippälomallakin, aloitin 50pv ennen.

Ensi viikolla synnytystapakeskusteluun (siis otan itse puheeksi) A-vauva on pitkään ollut RT ja B seilannut milloin perätilassa ja milloin poikittain. Mutta alatiesynnytys siis siintää.

Vauvelit olivat viime ultrassa jo 1,9kg molemmat ja jos ihan vika viikoille mennään, on tiedossa yli 3kg pikkuihmiset.

Onnea jo poksahtaneille ja tsemiä meille muille odottajille!

Terkuin Juuni
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Hei!

Eilen olin taas ultrattavana TAYSissä. A on kiinnittynyt perätilassa, peppu siis ihan alhaalla lantiossa jo. Sektiosuunnitelma siis pitää edelleen. A on koko ajan ollut se pienempi kaksonen, mutta nyt hänen kasvunsa on hidastunut entisestään, painoa oli tullut vain 100g viikossa. (2300g/36+0) Lapsivettä hänellä ei ole juuri lainkaan. Lääkäri laittoi seuraavan kontrollin kuitenkin vasta viikon päähän, virtaukset kun olivat kuitenkin hyvät. Kovasti minua tuo huolettaa, ja liikkeitä seuraan tarkkaan. B taas oli 2800g, ja vettä normaalisti. Saattavat aikaistaa mun sektion jo ensi viikolle, muussa tapauksessa se on kahden viikon päästä.

Huh huh, vähällä huolella olinkin tähän asti päässyt, toivottavasti tästäkin selvitään vain säikähdyksellä, ja A:n tilanne on parempi ensi viikolla. Anteeksi taas oma napa-paatostus!

Elmeriini, tosi paljon voimia sinulle sinne osastolle, pian loppuu varmasti se odottelu, ja saat ihanat mukelot syliin, ja turvotukset lähtee liikkeelle! Tsemppiä myös kaikille muille muumeille :)

Salla 36+1
 
Joo Elmeriinillä on kyllä kohta kaksi piku rakkauspakkausta sylissä *jeee*

Sallalle myös tsempit tähän loppuun...On kyllä outoa et viikon päähän vasta kontrolli :eek: no ehkä ne lääkärit tietää...Äiti tietää ainakin eli jos tulee mitään epäilyksiä niin äippikselle vaan ;)

(.) Mä täällä kotona järjestelen tavaroita ja niitä ah-niin-ihania-piki-pikku-vaatteita...HUomenna pitäs aloittaa leipominen torstaille, kun mösjöö täyttää 30 ja pidetään ylläri kahvittelut sille :heart: Leipominen ei ihmetyttä, koska M tietää et sen äiti, sisko ja mein äiti on tulossa, mut sit ylläriksi lisäks tulee vielä n.10-15 sen kaveria :p
Kauheesti pitää vaan leipoa :D :D mut onneks se on kivaa, joten nou hätä :)
Muutenhan olo on tääl mitä mainioin, hieman tyyppien joogailu aiheuttaa mahan kiristymistä (yritän kyl kertoo niille et äidistä ei oo hirveen kivaa kun heidän pikku peppunsa pönkee joka suuntaan) mutta siinäpä se oikeestaan.

Ens vkolla sit taas neuvolaan ja sit taas viikko niin on ultra...Näin nää viikot menee...
KOHTA ON JOULU!!!! :D

Ainiin...masunympärys on ihanat 104cm :eek: ja nytkö se kasvu vasta alkaa? :D

-K,S&G 28+3-
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Mä otin tota Mikrolaxia ummetukseen, sitä on joka paikassa nyt mainostettu, autto ainakin siis väliaikasesti :LOL:

Elmeriinillä H-hetki jo käsillä, täällä ollaan fiiliksissä mukana, tsemppiä!!!

Karcci: mun mielestä tuo sun masun ympärys ei kuulosta kovin isolta viikkoihin nähden, mä just mielenkiinnosta tossa mittasin ja sain 110 cm tuloksen...toki vaikuttaa äidin lähtömitatkin, ruumiinrakenne ja pituus jne asioihin. Tosi kiva että jakselet edelleen hyvin, mulla olo kanssa mitä loistavin ainakin toistaiseksi.

Tsemppiä myös Sallalle, sulla hyvän kokoset vauvat kanssa tuloillaan ja tietty kaikille muillekin tsemejä, kauheesti oli taas tullut kirjotusta, et en oikeen ees perässä pysy =)

Onko muilla jotenkin jumiolo? Tarkotan, että jotenkin viikkojen edetessä ei meinaa muisti pelata ja tuntuu että kaikki toiminta on jotenkin hidastunu :kieh: Pitäis pitää yhteyksiä kavereihin ja tuttuihin ja muistaa hoitaa asioita, mut vaatii jotenkin kauheesti ryhtyä mihkään!! Ärsyttävää...

Olo on siis hyvä nyt, ja TAYSissä antoivat vielä kahden viikon päähän kontrolliajan, kaikki oli eilen mallillaan, lääkäri taivasteli vauvojen vilkkautta, toinen takoi nyrkillä toista päähän ja toinen potki toista persuksille...:LOL: oli viihdyttävää kateltavaa, mutta huih millaisia tehytyttöjä sieltä ehkä sit on tuloillaan!

Nyt uskallan jo funtsia vähän hankintojakin eteenpäin vauvoille ja ostinkin nettikirppikseltä eilen vähän pientä vaatetta ja vaununkopat.

Täällä muuten jylää ärsyttävän sitkeä flunssa pikkuisella, ja tyttö nukkuu vähän huonosti yöt nyt, joten oma kuuppakin vähän pökerryksissä.

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 23+4
 
TR ~ mun on kans pitänyt ostaa kotiin jemmaan tota Mikrolaxia, mut aina mä sen apteekissa käydessä unohdan. Eli samalla voin todellakin vakuuttaa, että täällä on pahemman laatuinen raskausdementia :) Unohtelen tavaroita mihin sattuu ja kun teen miehelle kauppaan ostoslistaa, niin siitä jää osa tavaroista puuttumaan.. Ehkä tää menee tästä ohi :)

Elmeriini ~ mites siellä jaksellaan?

Tänään on jo keretty käydä aamulla labrassa ja kätilön luona käyrillä Kättärillä. Siellä mitattiin samalla proteiinit ja verenpaine. Käyrät oli ihan ok. Samaten ne maksa- ja sappiarvot. Ei se niitä lukemia sanonut tosin enkä muistanut kysyäkään. Kerroin, että synnytys ahdistaa, kun ovat molemmat perätilassa. Kätilö sanoi, että ennen on ollut käytäntönä, että jos A on pt, niin se on automaattisesti sektio. En tiedä milloin käytäntö on muuttunut. Se sanoi, että ei ketään voi pakottaa synnyttämään alateitse, jos ei sitä halua. Kehotti ottamaan asian seuraavalla kerralla lääkärin kanssa puheeksi, kun tarkistetaan ultralla vielä sen hetkiset asennot. Eiköhän ne ens viikolla ala jo olla aika lopulliset asennot, kun viikkoja alkaa olla näin paljon ja vauvatkin jo tuon kokoisia.

Huh, nyt voikin taas lepäillä loppupäivän sohvalla, kun on ollut liikkeellä.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Pohjoistuuli 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on kohta lisää vauvoja, jännitän kaikkien puolesta!

Oma olo vaan pahenee, sängystä ei meinaa päästä yöllä ja aamulla ylös, kävely on hankalaa ja kivuliasta...
Mut sitkeesti oon kotona päivät ja touhuan pikkulikan kanssa ja käydään vaunuilemassa ja siihen päälle pyykit ja siivoukset.
Välillä ottaa koville mut ei vaan pysty antaa periksi itselleen :/
Kaupassa käynnit on tosi rankkoja.
Nyt vielä alkanut iskias vaivaamaan ja tahtoo jalka lähtee alta.

Ultraa olis maanantaina tiedossa, viimeks painot oli 2,3kg ja 2,2kg (32+6).
A on rt ja B poikittain yläällä.



T. Crofti 34+2
 
Heips taas!

Pikainen tilannetiedotus, sain labravastaukset lääkäriltä, ja hepatoosi-diagnoosi varmistui. Toivottvasti lääkitys auttaa tuohon helvetilliseen kutinaan! Ens viikolla katotaan arvot taas uudestaan, ja tsekataan kaikki muukin.
Pohjoistuuli, ymmärrän kyllä tuon ahdistuksen synnytykseen liittyen, mulla kesti monta viikkoa tulla sinuiksi perätilsynnytyksen kanssa, ja mun tapauksessa ei ollut mitään epäilystäkään lantion riittävästä leveydestä. Nyt tosin olisin tosi paljon iloisempi, jos saisin luvan alatiesynnytykseen, sektio (tai oikestaan siitä toipuminen) jännittää vielä enemmän. Mutta kaikkien meidän tilanteet on erilaisia, toivottavasti löydät lääkärisi kanssa hyvän ratkaisun, ja pääset odottamaan tulevaa synnytystä ilolla, eikä pelolla.

Elmeriini, toivottavasti sun vointisi ei ole ainakaan pahentunut, kaikkea hyvää sinne osastolle!

Iloisia odotuspäiviä kaikille, voikaa paksusti!

Salla 36+3
 
Salla80 ~ toivottavasti lääkitys auttaa! Kurjaa, että näin loppumetreillä tulee ns. ylimääräistä vaivaa ja stressiä.

Mä olisin ehkä tyytyväinen, jos olis vaan yksi vaihtoehto synnytyksen suhteen, niin mun ei tarvis tehdä itse sitä päätöstä. Tai no, enhän mä tiedä, jos sellanen syy onkin (lantion koko, asentojen muutos jne). Toivon tosiaan, että tää selviää sitte ens viikolla, niin saa oman pään mukaan tähän hommaan :)

Elmeriini ~ miten siellä voidaan?

Taas se viikko vaihtui eli tänään on 36+0! Kyllä tässä aika käy vähiin :) Kun kuulin odottavani kaksosia, niin ekoja ajatuksia oli se, että mitä jos syntyvät keskosina tai mitä jos joudun pitkään vuodelepoon sairaalaan. Kyllä tässä on kuitenkin hyvin jaksettu tsempata ja vielä jaksaa rutistaa viimeisetkin viikot! Tsemppiä kaikille :)!

Pohjoistuuli 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Nopea känny vilkaisu... Ei oikein aikaa ole kirjoittamiseen.

Elmeriinille osastolle terveisiä. Hurjat oireet sinulla olikin.

Salla: Viikko tuntuu pitkältä kontrolliajalta. Onneksi ottavat näytille helposti, jos äitiä huolettaa. Eli mene ihmeessä sairaalaan, kun vähänkään siltä tuntuu. Mikään ei ole inhottavanpaa kuin epävarmuus ja huoli.

Jk: imetys kysymykseen olit vastannut :) kiitos. Ja olit aloittanut vauva höpinä ketjun. Hienoa.

Tr kuulumiset oli iloisia. Jos nyt oikein luin.

Meillä känistään illat. Yritän kovasti imettää pääsääntöisesti, mutta hermoja koittelevaa se on näin nihkeänä maidontuottajana. Vauvojen painot eivät lähteneet nousuun kunnolla ja lisämaito pullosta aiheutti neiti a:lla rinnan hyljeksinnän. Ei tuo sinäändä mitään haittaa, mutta hormonimyllerryksessä väsyneenä vauvan hysteerinen itku rinnalla on raskasta. Muutamat itkut tuli itsekin itkettyä. B syö hyvin, mutta painoa saisi hänellekin tulla reippaammin. Yöt ovat katkonaisia, kun imevät usein. On parempiakin öitä ja yritän luottaa siihen, että kun nostattavat tai siis lisäävät maidontuotantoa vielä jonkun aikaa, niin lisämaidonmäärää ei tarvitse nostaa. Kokonaan ei täysimetykseen päästä. Illalla on pakko jokatapauksessa antaa pullosta, sillä en kerkiä kahta itkevää vauvaa saamaan tisseillä tyytyväiseksi.

Omaa aikaa alan vähitellen hieman kaipaamaan...

Maibein ja karcin kuulumisia piti kommentoida, mutta pää lyö tyhjää.
 
TR
Lauantaiterkkuja!

Sallalle tsemppiä tuon hepatoosin kanssa, itse luulin että mulla ois se jo tossa kuukausi taaksepäin, mutta oli vaan jotain muuta kutinaa, eikä se yleensä kovin varhaisilla viikoilla vielä alakaan vaivaamaan kuulemma.

Croftille jaksuja vaivojen kanssa, itse olen onnellisen tietämätön varsinaisista koltuksista ja muista vaivoista toistaiseksi (mitä nyt liikkumisen jälkeen noita liitoskipuja tulee), mutta eiköhän niitäkin ala tuleen jossain vaiheessa!

Kiva kuulla Jenniferin kuulumisia, oot kadehdittavan sinnikäs tuon imettämisen kanssa, itse uskon hyvin herkästi lyöväni hanskat tiskiin aikanaan, yrittää aion toki, oishan se hyvä ees jokunen viikko imettää...oon nyt känyt kurkkimassa tota toistakin ketjua jonne ootte nyyttien kanssa siirtyneet; saas nähä, jaksanko itse aikanaan vauvojen synnyttyä kirjotella yhtään mitään :p

Tyttö lähti yökylään mummulle ja vaarille ja mies vietään iltaa kavereiden kanssa, luksusta olla ihan itsekseen, sytyttelin tossa kynttilöitä joka puolelle, kun ei niitäkään voi oikein polttaa kun pikkutyllerö on kotona! Vetäsin myös ison pitsan masuun ja se kaduttaa nyt, olo on TOSI ähky, mitäs läksin :O

Alla pallomahaa tältä päivältä kun ois tasan 24. täynnä, JEEEEE! masu on ihan saman kokoinen kuin oli edellisessä raskaudessa rv. 36, kun oli kuva vieressä mitä vertasin :LOL:



Kivaa viikonloppua kaikille ja kovasti ootellaan Elmeriinin kuulumisia täällä :heart:

Just huomasin, et taidan tykätä käyttää noita hymiöitä!
 
  • Tykkää
Reactions: Murotar ja Salla80

Yhteistyössä