Karcci, ihanaa, et ultrassa kaikki hyvin, mä jo aloin huolestuu, kun ei heti kuulunu raporttia
Aika tasaseenhan toi sun tehotiimis on kuitenkin sentään kasvanu, ei mikään hirvee painoero. Käyrille mennään loppuraskaudesta tosiaan sen takia, että jos välillä tulee sykkeenromahduksia tai muuten jotain epätasasuutta noissa sykkeissä niin se havaitaan paremmin pidemmällä aikavälillä kuin "pistokokeella" eli nopealla sykkeenmittauksella. Ja bonuksena kaupan päälle siinä pystytään myös seuraamaan supisteleeko kohtu jo. Toisinaan annetaan myös käteen sellanen nappi, mitä saa painaa, kun tuntee vauvan liikkeitä, usein ne sitten sattuukin yksiin sykkeennousujen kanssa
Karcci, joo ajattelin niin, että siihen
uuteen ketjuun siiryttäisiin sitten sitä myöten, kun täältä vauvaudutaan. Sinnekin vois alkuun pistää samanlaisen listan äideistä ja vauvoista. Uskaltaiskohan
Jk tai Jenniferi jo alottaa tuollasen ketjun? Jos sinne keräis tämän ja ensvuoden äitejä? Ja toki tältäkin puolelta sais käydä siellä kommentoimassa ja kyselemässä mutta varmaan itse kullekin se ketju tulisi sitten enemmän ajankohtaiseksi vauvojen myötä. Ois tosiaan kiva, että olis joku paikka, missä jatkaa tällä porukalla tätä keskustelua, ennen kuin koko porukka ihan hajoaa. Ja luontevintahan sitä keskustelua ois jatkaa täällä, kun kerta täällä jo valmiiksi ollaan
TR ja Pohjoistuuli, mulla oli sf-mitta nyt 40cm mutta pompsahti ihan käyriltä, kun mitta muuten seurannut käyrää siellä käyrien yläpuolella, joten en ota kovin tosissaan sitä mittaa. A just pyöritteli peppuansa tossa ylhäällä, joten siinä selitys
Täällä ei mitata tota hemoglobiinia ollenkaan, vaan niissä ekoissa verikokeissa ja sokerirasituskokeen yhteydessä, joten mulla ei oo hajuakaan hb:sta! Ajattelin kuitenkin syödä loppuun asti rautaa, koska verenmenetystä on joka tapauksessa luvassa, oli sitten kyseessä alatiesynnytys tai sektio. Tietty veritulppariski voi kasvaa, jos on oikeen korkee hb mut ei kai se millään tässä sellasiin lukemiin voi yltää? Ja kun ei kerta mitata niin minkäs sille voi, yleensä rautaa on käsketty syömään koko loppuraskaus, jos sitä on määrätty.
Ja neuvolakäynneistä vielä. Alkuraskaus meni neuvolassa aikalailla sen normiohjelman mukaan. Mulla on ollu ttts:stä lähtien 2-2,5vko välein äitipolikäyntejä ja yleensä ovat pyytäneet/ollaan koitettu ajottaa neuvolakäynnit aina sille väliviikolle. Haluavat, että käyn siellä mittauttamassa verenpaineeni (joka on koko ajan ollu alhainen, viimeks tosi alhainen, n. 100/60!) ja että katotaan proteiinit virtsasta, olis kyllä mulle helpompaa, jos sen vois tehä samalla äippäpolilla mutta kiirehän niillä on... Viimeks en varannu uutta neuvolaa, jos alkavat kohta tihentää äippäpolikäyntejä (enskerralla jo melkeen rv34), varaan sitten sen mukaan, mitä äippäpolilta käskevät... Aika hurjaa, että max 4 vko ja täällä synnytetään/käynnistetään/leikataan!!
Maibei 33+1