** Tupla/tripla odottajat vuodelle 2014 **

Moikka kaikille! :wave:

Tää kaikki on nyt vaan omaa napaa: :ashamed:

Meidän pakkaspojat syntyivät 27.1. klo.17.18/17.24. A-poika 2860g 48,5cm, B-poika 2990g 47cm.

Synnytys sujui suht. nopsaa. Sillon ma 27.1 aamulla klo.9 puhkastiin A:n kalvot. Supistuksia ei alkanut tulemaan joten, oksitosiinitippaa alettiin antamaan parin tunnin päästä puhkaisusta, sit vasta alkoi tulemaan pikkuhiljaa supistuksia. Epiduraalin pyysin klo. 14.30 ja pudendus tuli perään, supistusten teho laski. Oksitosiini oli nostettu jo 250 ml. Pusersin lähes ilman suppareita pojat ulos kun olin täysin auki jo klo 15.00, ponnistusvaihe kesti aika kauan kun en saanut suppareista mitään apua ja niitä tuli harvakseltaan. Mutta kaikki oli sitten ohi jo 17.30. Synnytyksestä jäi hyvä mieli vaikka oli se melkoista touhua taas. Pieni paniikkikin siinä B:n kanssa tuli kun sen kalvojen puhkaisun jälkeen sen napanuora alkoi syntyä ja syke laski 60:neen. Mun piti täydellä voimalla pusertaa se ulos ja kiwi-imukupilla vetivät auttavan vedon. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. :)

Molemmat ovat kovia syömään ja nukkumaan. :) Päästiin torstaina jo kotiin. Täällä sitä nyt harjoitellaan tuplavauva-arkea. On tää kyllä ihanaa ja aika rauhallista ainakin vielä ;)

Onnea kovasti Bubblikselle rinsessoista :heart:

Mukavaa helmikuuta kaikille!

Minttu ja pakkaspojat
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
Paljon onnea Minttu :flower:

Millekäs viikoille ehdit?



Plääh,mä alan olla jotenkin kypsä jo tähän raskaana oloon..On sitäpaitsi niin sekavat fiilikset: odotan jo pikien näkemistä,mutta silti toivoisin että ois vaikka vasta rv 14 tms. Synnytys pelottaa niin jumalattomasti,kun en tiiä siitä mitään..Pelottaa se B-vauvan tilanne ja sitä myöten tulevaisuus ja ylipäätään kolmen alle 2v kanssa eläminen..Jotenkin masentaakin,kun ei jaksa liikkua enää minnekään,autoo en uskalla enää ajaa kun vyö painaa mahaan,enkä voi istua niin pystyssä kun pitäs,mutta jos istun muulla tavoin,en ylety rattiin.. Eli olen jumissa kotona jos mies ei oo maisemissa.. Kavereita ei oo oikeen koskaan ollu,eikä varsinkaan nyt kun kaikilla on erilainen elämänvaihe :( Kotona vaan joutuu koko ajan nyhjäämään ja muuta tekemistä ei oo kun siivota. Kohta sitä ollaan vielä enemmän jumissa kun on vauvojakin :(
Raskaus tuli yllärinä,mutta niin tuli myös kaksos-uutinen. Aika menny ihan liian nopeesti etten ole kai vieläkään sisäistänyt asiaa,että saadaan kaksi vauvaa...-joista toisella voi olla kehityshäiriökin vielä! Tuota en ole hyväksynyt vieläkään,tuskin voikaan..en halua erityislasta. Omat voimani eivät riitä hoitamaan,ei vaikka kuka sanos mitä hormoneista ja äidin rakkaudesta. Tuntuu,että on tarpeeksi vaikea jaksaa kolmea pientä,saati vielä sitä että yksi ei ehkä olekaan aivan terve :'( Tunnen vain sääliä vauvaa kohtaan. Tää kuullostaa ihan hirveelle ja vihaan siksi itteäni,mutten voi tunteilleni mitään :ashamed:
Varsinkin,kun lasten saaminen ei ollut meille itsestään selvyys; tyttöä tehtiin 2v,hoitojakin käytiin läpi. Exän kanssakin ehdittiin yrittää 6v..
Siksikin uusi raskaus endometriooseineen ja yhdellä munasarjalla on melkoinen ihme,saati että vielä kaksoset! Toki olen lapsistani kiitollinen,vaikken ehkä siltä vaikuta. Mua vaan pelottaa niin helvetisti..Synnytys,vauvojen terveys ja ihan kaikki!! Yövalvomiset,esikoisen riittävä huomioiminen,vauvojen mahdolliset koliikit jne. Just kun tytön kanssa alko helpottaa kun yönsä nyt nukkuu,niin alusta alkaa kaikki!!
Tekis mieli jo päästä tuulettumaan baareihin..:ashamed: Haluaisin elää tavallista elämää..Mutta tuohonkin menee vielä iäisyys..:(


Voivoi...



-Tipetsu ja tuplakupla 33+5-
 
Hellanlettas pompin nyt tänne puolen kommentoimaan, et meillä on carenat. Uutena ostin ennen joulua ja sain tarjoushintaan 299e. Otin liilat, kun meillä on toisetkin vaunut, brio double wavet, ja ne on mustat. Kummatkin on kivat :) carenat mulla autossa, ja briot päiväuni ja lenkkivaunuina. Niin, ja meillä on cracon telakalliset kaukalot. Niihinkin olen tyytyväinen :)
 
Meillä on Bumbleridet ja oon ollut niihin tyytyväinen. Toki ovat hintavat eikä niitä oikein käytettynä löydy. Uutena mekin ne hankittiin Babystylestä. Kaukaloina meillä on Britaxin jotkut. Mahtuvat ok autoon ja ovat suht kevyitä kantaa. Niitä ei saa noihin rattaisiin, mut en koe tällä hetkellä siihen tarvettakaan. Meillä on vaan noi yhdet vaunut/rattaat ja niillä on aikomus pärjätä. Ehkä jossain vaiheessa voi harkita jotain matkarattaita tms.

Onnea vauvautuneet ja jaksamista odottajille!

Pohjoistuuli
 
Onnea onnea Minttu ja pojat! :heart:

Tipetsu,mun mielestä tärkeintä on et sä puhut tuntemuksista ja ajatuksista rehellisesti ääneen. Mä en usko,että kukaan pystyy hyväksymään erityistarpeista lasta tuosta noin vain,jokainen käy läpi pidemmän prosessin ja se on jokaisella yksilöllinen tapa köydä läpk.Mulla siskolle tosiaan kerrottiin,että aivoissa oli vastaavaa laajentumaa ym poikkeamaa ja suositeltiin jo aborttiakin.Sisko ei siihen pystynyt ja vauvaa odotettiin syntyväksi todella vaikeasti vammaisena.Loppujen lopuksi sisko saikin syliinsä terveen pojan,eli vaikka joskus rakenteissa on viitearvoista poikkeavaa,joskus kaikki voi päättyä hyvin. Mä Tipetsu toivon sydämestäni,että saat terveet ja maailman valloittavimmat lapset syliis muutaman viikon perästä.. :heart: Oot ajatuksissa, voimia!


Voimia ja tsemppiä muillekin,täällä vietettiin eka yö yksin tyttöjen kanssa,sattui "vanhan kansan" kätilö,joka koki tärkeämmäksi työksi kutoa kansliassa villasukkia kuin auttaa mua.Hän sanoi,että tarvittaessa voi tulla huoneeseen auttaan,mutta eipä ottanut vauvoja kansliaan..sen verran auttoi,että syötti B-vauvalle vastoin minun pyyntöä tupla-annoksen lisämaitoa,tiesätte varmaan,mitä tehtiin siitä syötöstä 3h eteenpäin..itkettiin mahaa,piereskeltiin ja oksenneltiin..että sellainen oli viineyö! Äidillä kertyi unta noin 2h mutta silti nuo vauvat jaksaa vain hymyilyttää.. :heart: Kätilö tosin oli niin syvältä,et jos sama nainen näyttää naamansa täällä illalla,niin tämä mamma saattaa riemastua. :\

Mut tosiaan tsemppiä loppumetreille kaikille,mä kai siirryn tuonne vauvautuneiden puolelle jatkaan! :)

Bubblis ja tytöt 3pv
 
Kiitos onnitteluista! :heart:

Viikkoja oli 39+1 kun pojat syntyivät.

Meillä on rattaina Emmaljungan Doublevikingit. Niihin saa kaikki kiinni, siis turvakaukalot, kopat ja ratasosat ja kaikki saa miten päin vaan kiinni runkoon. Olen tyytyväinen! Hyvät mutta kalliit.

Mä siirrynkin sitten tonne toiselle puolelle, nähdään pian siellä! :)

Minttu ja pojat 1 vko.
 
Onnea Minttuma ja Bubblis!!! Kylläpas alkoi jänskättään sektio vielä entistä enemmän, mutta turha kai sitä on etukäteen hermoilla.

Odottelen tässä vielä toiden kolmanneksen kuuluisaa energistä oloa. Ei ole täällä vielä näkynyt. Piti töistäkin nyt ottaa muutama päivä huilia. Kävely ei ole enää normaalia, kun vatsa tuppaa jo aika paljon painamaan.Viikolla 15 vastasi jo normaaliviikkoja 24.

Hellanlettas, mulla kanssa tuo syke ongelmana. Ei niinkään nopea syke, vaan "äänekäs"sellainen. Korvat jyskyttää ja tuntuu että alapäälläkin on välillä ihan oma sykkeensä! Onko kellään muulla ns tykytystä alavatsassa/alapäässä? Välillä lievää kipua kanssa sanalla alueella, onkohan ihan normaalia? Ensi maanantaina joka tapauksessa seuraava visiitti sairaalaan.

Painoa mulla kanssa tullut viitisen kiloa. Ruoka maistuu ja on alusta asti maistunut hyvin, mutta nyt tulee kyllä ähky olo todella nopeasti. Eipä paljon santsailla sitten :D

Tulppu & Salamatkustajat 18+2
 
TR
Moi kaikki piiitkästä aikaa! Onnea kaikille vauvaantuneille ja muille sitten vaan ihan yleisesti tsemppiä =)

Täällä on sitten tapahtunut seuraavaa:

28.1. (rv 34+3) klo 9.10 saapui keisarityyliin maailmaan neiti A pontevan parkaisun kera: 1905g/44cm, sekä neiti B klo 9.11. yhtä hienosti parkaisten: 1785g/43 cm, molemmat tytöt hyvinvoivia yhdeksän pisteen pakkauksia. Kotiin pääsyä odotellaan vielä viikko/pari, jotta saadaan vähän lihaa luiden päälle Äiti ja isä ovat onnesta kirjaimellisesti "pökerryksissä". Syynä pikaiseen leikkauspäätökseen (ma päätettiin leikata ja ti aamulla leikattiin, ei ollut siis hätäsektio kuitenkaan) oli mun yleinen huonovointisuus ja se, etteivät tytöt olleet pariin viikkoon kasvaneet ollenkaan. Mutta siis todella pirtsakat vauvat sieltä tuli, ja varmaan kahden viikon päästä kotiutuvat, mitään nenämahaltekuja, valohoitoja tms. ei ole tarvittu, käsittämättömän pikkiriikkisiä ovat kyllä, kuin juuri kuoriutuneita linnunpoikasia :heart:

Itse menin aika huonoon happeen leikkauksessa, menetin verta pari litraa ja taju meni kankaalle loppuvaiheessa leikkausta...nyt alan pikkuhiljaa olla voimissani, ajelen joka päivä Hämeenlinnaan vauvoja hoitamaan ja omiin verikokeisiin, mies jää lomalle ensi viikolla onneksi jakamaan tätä kaikkea! Taapero on ollut kummissaan kaikesta ja ollut aika itkuinen ja takertuva, olin viikon sairaalassa ja tyttö oli huudellut öisinkin äittää sinä aikana, reppana :(

Mutta juup, en usko nyt jaksavani kauheesti kirjoitella tänne mitään vähään aikaan, katsotaan sitten muutaman viikon päästä, josko siirryn vauvaantuneiden puolelle pulisemaan, ainiin, tässä kuvaa söpöläisistä:



TR ja Nelli&Salla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
Heissan!

Täällä ois yks ylläri tuplien odottaja rv 15+4 menossa ja la 26.7.2014. Pientä sulattelua on vaatinut tämä uutinen joka selvis ekassa ultrassa rv 12+2,huh huh :) tuplikset on eri munaiset,en nyt muista sitä hienoa termiä,mut toisen istukka on edessä ja toisen takana.Nyt odotellaanki sit seuraavaa ultraa joka on rv 20 tienoilla tays:ssä. Oloja on ollut huimauksesta kuvotukseen mahan nippailuista menkkamaisiin tuntemuksiin joten en vielä ainakaan ole päässyt "nauttimaan" tästä raskaudesta :( Esikoisen (poika 07) raskaus aika oli toodella helppo ja ihana ja pystyin nauttimaan olostani ja tunsin kukoistavani :) nyt tuntuu että olen muuttunut zombiksi tämän raskauden myötä ja odotan kuin hepo uutta kesää josko tää olo tästä vielä tasaantus :attn:
Onnea kaikille vauvautuneille :heart:
 
Lämpöiset onnittelut Minttu, Bubblis ja TR pienistä vauveleista :heart:
Ja tsemppiä kaikille muille odottajille!
Jotenkin kiva lukea teidän varhaisemmilla viikoilla olevien kuulumisia. Kuulostaa niin tutulta, mutta jotenkin tuntuu, että siitä kun itse kuuli kaksosista viikon 12 nt-ultrassa on jo ikuisuus...

Mulla oli viime viikolla ihmeen hyvä ja energinen olo ja sainkin paljon tehtyä täällä kotona. Pian kaikki alkaa olla järjestyksessä vauvojen saapumista varten. Tällä viikolla onkin sitten ollut kehnompi olo. Ollaan koko perhe kovassa flunssassa. Mies on ollut töissä, mutta poitsu kotona kanssani. Johtuukohan omasta flunssasta vai tuon uhmaikäisen kanssa vääntämisestä niin supistuksia on nyt viime päivinä ollut melkoisesti. Onneksi sellaisia kivuttomia harjoitussuppareita, kun vatsa vaan kovettuu ihan tiukaksi. Tosin eilen illalla myös alaselkää kipuili. Tänään poitsu meni anoppilaan ja mä aionkin ottaa ihan rennosti, jospa nuo supistelut sillä rauhoittuisivat. Tiistaina on seuraava äippäpoli niin silloin taas kuulee missä mennään. Vähän huolta aiheuttaa se, että vauvelit on nyt vaihtaneet jotenkin asentoa enkä enää ole aina varma kumpi tuolla liikkuu. Lähinnä huolettaa tunnenko A:n liikkeitä vai onko kyseessä sittenkin B joka liikkuu. Kyllä yhden vauvan odottaminen oli niin paljon selkeämpää...

Timmutar ja Ipana & Pirpana 31+0
 
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille! Tervetuloa mukaan tuplatoukat!

Mulla oli tänään käynti äitiyspolilla. Kaikki hyvin niin vauvoilla kuin mulla. :) Nyt on rv 28+2 ja painoa molemmilla 1,2 kg. Vastaa viikkoja 28+0. :) A oli nyt rt ja B pt. Seuraava käynti kuukauden päästä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
Onnea Bubblis, TR ja Minttu :flower::flower: Kaikkea hyvää vauva-elämään :heart:.

Tervetuloa mukaan myös Tuplatoukat!. Mäkin olin zombi johonkin rv 18 asti. Sen jälkeen alkoi selkeästi helpottaa. Energiaa on ollut nyt ihan mukavasti. Paria viime päivää lukuun ottamatta :p. Meinasi mulla myös usko loppua jossain vaiheessa. Toivottavasti sinullakin helpottaa pian.

Vaunuista vielä sen verran, että onko kukaan kuullut kokemuksia/kommentteja Easywalkereista?

Oma vointi ollut ihan hyvä. Väsymystä ollut kylläkin enemmän muutamana viime päivänä. Hauskaa on se, että vauvojen liikkeet ovat nyt voimistuneet huomattavasti kahden viime päivän sisällä. Kunnon potkuja ja iskuja satelee jatkuvasti. Ihanaa :heart:

Hellanjestas, miten meni Taysissa ma?

Meillä olisi ensi ke monikkovalmennus Taysissa :). Onko kukaan muu tulossa =)?

Oikein hyvää viikonloppua ja vielä kerran onnea kaikille vauvautuneille :heart::heart:

Kaisuli ja pojat rv 20+5 (Jo!! Miten nämä viikot menee näin äkkiä!!??)
 
Onnea onnea onnea vauvautuneille :heart: TR mitä suloisia prinsessoja:heart:

Tuplatoukat tervetuloa:wave:

(.) Rv 18 poksahdukset :heart: Vointi muuten hyvä mutta suonikohjut riehuu ja kipeää tekee :( Nyt uutena alkaneet nivuset ja sisäreidet pullotella eikä olla edes puolessa välissä! Mitähän tästä vielä tuleekaan :O
Maanantaina oli tosiaan äitipoli ja pojilla kaikki hyvin :heart: Alustavasti katseli rakenteita mutta varsinainen rakenneUÄ on 17.2.
Pojat painoivat 180g ja 195g. Virkeitä ja liikkuvaisia olivat vaikka liikkeet tunnenkin vielä hentoisina. Mies oli nyt ensimmäistä kertaa ultrassa.
Töissä olen ollut vielä normaalisti. Supisteluja on aika harvakseltaan vielä. Sanoivat kuitenkin polilla että rv 26 eteenpäin kirjoitetaan sairasloma. Olenkin sitten miettinyt miten sen palkan ym. suhteen toteuttaisin, pitäisinkö lomiakin vai miten.

Kaisuli mä en muistanut vielä ilmoittautua sinne valmennukseen joten ei olla samaan aikaan sielä sitten : /
Mä olen easywalkereita kans katsellut, olis kätsyä kun sais kaukalotkin siihen. Mutta hinta taitaa olla meille liian korkea.

mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Moiks pitkästä aikaa! Pitkästä aikaa kävin lukemassa- ihania jakautumisuutisia! Onnea kaikille!!

Ja tervetuloa Tuplatoukat :)

ON: 4D:ssä käyty viikko sitten, kaikki hyvin ja TYTTÖJÄ tuleepi! Meillä onkin sitten akkavalta, minä plus 4 tyttöä ja ukko :D Painoa oli 250g ja 260g. Keskiviikkona on virallinen Kättärin rakenneultra. Kämppää ollaan rempattu niin että mahtuu sitten pinnistä ja hoitotasoa (todnäk kyllä sellanen seinämalli) ja muutenkin raivattu ajatuksiinkin tilaa kahdelle pienelle prinsessalle :) Autokin on vaihdettu 7-paikkaiseen. Oikein odotan synnytystä, kunhan vaan ei ainakaan 10 viikkoon tapahtuisi ;) Vaunut ostetaan tutulta käytettynä, on kuulemma Orat. Kaukalokin saadaan (luotettavalta ystävältä) parilla kympillä, Britax- toinen pitää vielä metsästää. Sisko kasaa pinoa pieneksi jäävistä pikkuvaatteista ja kirpparille painelen joku kaunis päivä kun saadaan epäonnen vaatekaappi kasattua.....

MM, päivävauva ja iltavauva (niillä on ihan eri potkurytmit!)
19+2
 
Hello!

Täällä poksuu rv 35 POKSPOKSPOKS!!!

Ja samalla äippäloman eka päivä! :)


Mutta on kyllä tuskasta nyt. Viime yönä oli joku hengenahdistus -kohtaus. Tuntu ettei saa happea,oli sitten yks tai monta tyynyä tai isoja tai pieniä. Istuin ja olin puoli-istuvassa asennossa. Olin selälläni ja kyljelläni,niin tuntu ettei happi riitä. Tuo maha tuntu olevan jotenkin niin korvissa tms. No jossain vaiheessa sit helpotti ja nukuin ihan ok loppuyön.
Mutta sit toinen vaiva ilmaantunu,bongsin eilen. Turvotus. Sormet on kuin nippu nakkia ja jalkapohjat tuntuu kanssa kuin ilmatyynyiltä. Kengät puristaa ja käsien nyrkkiin puristaminen tuntuu inhottavalle. Sormuksia kun ei ole,niin ei niin helpolla huomaa turvotusta. Inhottavaa. Onneks on keskiviikkona neuvola niin saa vähän jonkun viisaamman mielipiteen mille turvotus näyttää. Verenpaine tänää oli 129/79 pulssi 91..

On kyllä niin inhottava olla,mutta kai se ois vaan vielä jaksettava 2vkoa ainakin,eipähän tarviis sairaalassa vauvat olla niin pitkään..Huhhuijaa!



Voikaahan hyvin!


-Tipetsu ja tuplakupla 35+0-
 
Tänään käytiin jälleen äippäpolilla. Painoarviot molemmille oli noin 1900 g (eli kasvavat ihan yksöslapsen keskikäyrällä), kohdunsuu oli vielä supisteluista huolimatta kiinni ja kaikki muutenkin hyvin. Paitsi, että meidän A vauva oli kääntynyt perätilaan. Seuraava käynti on maaliskuun alussa ja jos A vielä silloin perätilassa niin sitten sovitaan sektioaika maaliskuun lopulle. Apua! Mä en tiedä miksi, mutta jotenkin mua ahdistaa ajatus sektiosta enemmän kuin alatiesynnytyksestä.

Onhan tässä toivottavasti vielä muutama viikko aikaa sopeutua ajatukseen. Kunhan tästä pahuksen flunssasta pääsisi joskus eroon niin ehkä elämä alkais näyttää valoisammalta. Toivottavasti antibioottikuuri auttaa nopeasti, mä olen niin kypsä tähän yskimiseen.

Tsemppiä kaikille kuluvaan viikkoon!

Timmutar ja Ipana & Pirpana 31+5
 
Onnea TR:lle prinsessoista!!

Timmutar, mua kanssa ahdistaa enemmän sektio kun alatiesynnytys. Sinänsä järkeenkäypää, kun synnytys kuitenkin on luonnollinen asia kun taas sektio ei. Jotenkin tuntuu hurjalta ajatus vaan ihan turtana makaamisesta, jaloistakin menee kai tunto. No pitää vaan luottaa hoitohenkilökunnan ammattitaitoon, mulla kun se synnytys ei ole vaihtoehtona. Sinun A:lla on kyllä vielä hyvin aikaa kääntyä :)

Täältä kanssa ultrakuulumisia, kaikki ihan kohdallaan. A vauva vaikutti vähän pienemmältä kuin muut, mutta láäkäri epäili sen johtuvan siitä, että kaveri ei antanut mitata päätä kunnolla. Olin etukäteen huolissani kun viime viikkoina on ollut kovasti paineen tunnetta ja tykytystä alavatsassa, mutta ihan normaalia sekin ja kohdunkaulakin oli hyvällä mallilla. Väsymykselle ei vaan ole tullut loppua ja kun nuo "alapaineetkin" vaivasivat aika lailla, niin tein päätöksen että työnteko sai nyt riittää toistaiseksi. Ihan kevyttä toimistotyötä olen tehnyt, mutta työmatka aika pitkä ja työ toisinaan aika stressaavaa, niin parempi näin.

Sukupuoletkin pysyivät samoina ja varmalta vaikutti taas lääkäri. Kahdelle vesselille ja yhdelle prinsessalle olemme sitten jo pikkuhiljaa alkaneet miettiä nimiä :)

Tulppu & kyytiläiset 19+3 (ei voi enää puhua salamatkustajista kun masun ympärys on vaatimattomat 115 cm) :ashamed:
 
Moikka! Ja kiitos noista vaunukokemuksistanne, edelleen mielenkiinnolla lukisin niistä teiltäkin jotka olette jo jakautuneet :) Ja paljon onnea teille jotka olette viime aikoina saaneet pikkusenne maailmaan <3

Itsellä oli eilen neuvola, hemoglobiini oli laskenut 125 mutta vielä ei ole pakko aloittaa rautalisää, mutta sitten kun mennään alle 120.. Paino oli laskenut hieman, ihan hyvä mun kohdalla :) Vauvojen sykkeet kuunneltiin myös, a-vauvan sykkeitä joutui hieman etsiä kun hänellä istukka etuseinässä. Mutta kummaltakin löytyi vahvat sykkeet <3 Varasin nyt ajan sinne sokerirasitukseen, joka olisi sitten kahden viikon päästä edessä. Huomenna menen labraan yhden pissatestin jättää ja samalla otetaan näytteet emättimestä kun on koko ajan ollut epämääräistä valkovuotoa, jos saisi siihen selvyyden mitä se on.

Muuten vielä itsestäni, napa alkaa muuttaa muotoa ja maha alkaa esille tulla. Mutta nyt on alkanut sekä mahaa, selkää ja jalkoja särkeä. Tätäkö tämä nyt on loppuajan. Jos näin jatkuu niin joudun varmaan aika ajoissa jäämään sairaslomalle. Viime yönä yritin asetella tyynyjä sekä jalkojen väliin että käden alle, mutta en saanut hyvää asentoa. Sillä olenkin nyt etsinyt netistä imetystyynyjä, tai jotain pitkiä tyynyjä. Tosi huonosti tietoja niistä esillä. Ja käytettyä tyynyä en ala ostaa. Onko teillä näitä imetystyynyjä? Minkä merkkisiä ja mistä hankittuja?

Mmaria ja pienet 15+1
 
Heippa kaikille :)

Täällä kaikki hyvin. Käytiin viime ke Taysissa kontrollissa. Poikien paino tällä hetkellä 450g. Molemmat kasvaa tasaisesti ja vettä on molemmilla saman verran. Kova meno oli masussa päällä, vaikka en tuntenut yhtään mitään. Eli edelleenkin suuri osa liikkeistä jää tuntematta. Ehdin jo meinaan huolestua, kun liikkeitä tuntuu vain yhdessä kohdassa. Näin myös toisen vauvan kasvot melko selvästi. Voi sentään :heart::heart:!!! Pikku mies haukotteli ja maiskutteli huuliaan. Samana iltana oli vielä Taysin järjestämä synnytysvalmennus. Valmennus oli hyvä, asiaa tuli paljon kaksosraskaudesta, -synnytyksestä ja lapsivuodeajasta. Kävimme myös vastasyntyneiden teholla tutustumassa. Näimme pienet kaksoset, jotka olivat syntyneet viikolla 28 :heart:. Nyt he olivat jo 34 viikkoisia ja jaksoivat hengitelläkin jo itse. Kyllä he olivat pieniä! Päivän jälkeen huomasin olevani ahdistunut. Ilmeisesti puhe kaikista mahdollisista riskeistä nosti kuoleman ja menettämisen pelon pintaan. Myös sikainfluenssa alkoi ahdistaa ja pelottaa. Kävinkin sitten seuraavana päivänä hakemassa rokotuksen, vaikka pelkään rokotteita vaikean rokotereaktion takia. No selvisin rokotuksesta hengissä, eikä ainakaan vielä olet tullut suurempia jälkioireita, lievää flunssaista oloa lukuun ottamatta :). Oletteko te muut ottaneet influenssarokotusta?

Onneksi pelko ja ahistus meni lopulta menojaan ja nyt mieli on taas hyvä. Kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa tuntuu olevan tämän kaksosodotus =). Pahimmat kuohut on onneksi jo asettunut, mutta edelleen mennään laidasta laitaan hyvinkin nopeasti. Mites teillä muilla?

Mmaria mullakin oli noilla viikoilla kaiken maailman kipuja nivelissä, varsinkin jaloissa ja lantion seudulla. Nämä kivut meni kyllä ohi. Enää ei koske mistään :). Toivottavasti näin käy myös sinulla.

Toivotan kaikille hyvää vointia ja voimia odotukseen =)

Ja hyvää ystävänpäivää :heart::heart:

Kaisuli ja pojat rv 21+5.
 
Heissan!
Täällä on ollut myös enemmän ja vähemmän repiviä liitoskipuja ja nyt on harjoitus suppareita ruennu tulemaan monta kertaa päivään,jatkuva kuvotus on sentään jääny vähemmälle, olenkin tässä miettiny et pitäskö rueta jo valmistautumaan sairaslomalle jäämiseen viikkoja toki vasta 16+6 mutta Työssä joudun nostelemaan paljon ja liikkumaan ripeästi isot kantamukset mukana, yms muut stressit päälle ja työ on täysin yötyötä. Viikon ku jaksais viel sinnitellä ni ois vähän lomaa :) ainoat hankinnat mitä on tehty tähän mennessä on 7paikkanen tila-auto ja sitterit :D taitaa tämä mamma olla shokissa vieläkin näistä tupla uutisista ;) täällä on myös huomattu huima vatsan kasvu ja tunnen ainakin osan vauvojen nujuamisista ja liikkeistä ja potkuista <3

Hyvää ystävänpäivää ja rauhallista viikonloppua!

tuplatoukat 16+6
 
heips Mmaria sellasia pitkulaisia tyynytjä myy ainakin sellanen kuin Tampereen vaahtomuovi oy,sieltä kun katsoo tyynyt,sisustustyynyt niin löytyy sellasia ihania 50cm x 120cm ja 50cm x 140 cm tyynyjä , ite oon tykänny eikä oo kalliitakaan ja saahan niistä kivoja sisustusjuttuja sit myöhemmin kun tekee vaikka uuden päällisen :)
 

Yhteistyössä