Aurinkoplussaajat 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hamada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voi silli sentään Hamada! Niin toivoin että sää nyt oisit hihkassu ilouutisen. Määki porskutan parhaillaan kp kakkosta. Eilen siis alko oikein sopivasti ku oltiin porukalla menossa uimahalliin. Ei auttanu ku tuikata tamppooni paikoilleen ja toivoa ettei falskaa. Ei falskannu onneksi vaan sain juostua rauhassa puoli tuntia vedessä.

Parempiuutista tulevaa viikkoa kaikille! Eli nyt odotellaan Kukkiksen ovista ja Tehiksen plussavarmistusta...

Oi harmi hamada! Olishan se ollu jännää, jos oliskin tuplamuniksista tärpännyt.. No, jos nyt seuraavasta kierrosta onnistuis, kun ei tarvii miettiä mahd. häiden siirtämistä ja siitä aiheutuvaa stressiä!

Mä tikutin eilen selvän ovisplussan, joten tänään varmaan lähtee oili liikenteeseen. Simppoja on kylvetty ahkerasti, mut täytyy illalla vielä varmistella! Mä oletin, että clomit aiheuttais kaikennäkösiä kipuiluja ja oireita, mut nyt taitaa olla ehkä vähemmän oviskipuja, kuin yleensä. En mä niitä clomien sivuvaikutuksia tietenkään kaipaa, mut jotenkin tuntuu, et onkohan niistä mitään apua, kun ei tunnu missään?! Lueskelin noita vanhoja clomi -aiheisia ketjuja ja suurimmalla osalla oli tullut kaikennäkösiä sivuoireita, mut ei kuitenkaan kaikilla, joten ehkä mäkin vaan kuulun siihen vähemmistöön kenelle ei oireita tule. kop, kop.. koputan puuta taas..

Safiirille tsemppiä tädin selätykseen! Oliko se vt jo tällä viikolla?

Tehis, mikä tilanne?

Hieno juttu Kukkis että tuli vahva viiva :) Me ollaan mietitty tän kierron taktiikkaa, oisko jtp-, jkp- vai ihan vaan sillon ku siltä tuntuu?

Perjantaina on se vt. On sillon kp7, eli ihan jees. Vaan vissiin pitäis saada toinen hoitokerta melko heti.

Niinpä, nyt oli elämäni TOINEN selkeä ovisplussa! Mitäköhän ne tikut on ennen näyttänyt..? Tai voihan olla, että mulla se lh-huippu menee niin nopeesti ohi, etten vaan ole osunut tikkujeni kans oikeeseen aikaan?!

Me ei olla niihin jtp tms. taktiikoihin lähdetty olleskaan. Pupuillaan sillon kun siltä tuntuu ja oikeeseen aikaan on aina näyttäny tuntuvan ;) Mulla kun se ovis näyttäis osuvan useesti su-ma akselille ja viikonloppusin on muutenkin aktiivisempaa siellä vällyjen välissä, niin ei ole tarvinnut sen enempää murehtia ajoituksesta.

Oi ei Tehis, isot pahoittelut ja hali-rutistus!! Kävin vasta-alkajissa kurkkimassa sun kuulumisia.

Kiitos. Ei tässä hätiä mitiä.
Ainut hätä ja ihmetys on nyt, että ne lämmöt on edelleen ylhäällä ja se poskien kuumotus iltapäivää kohti lisääntyy. Ei mulla oo mitään flunssaa, eikä tulehdusoireitakaan missään. Ihmetyttää. Viimeksi mulla romahti lämmöt heti ja normaalikierrossa ne romahtaa jo reilusti ennen menkkoja. Mikähän ny mättää?! Onkohan mulla jo elimistö ja hormonit ihan sekasin :-) Taitaa vaihdevuodet iskeä seuraavaksi ;-)

Hamadalle pahoittelut kans. Me ollaan kuulkaa tuolla vasta-alkajissa päätetty tohon elokuun plussajunaan pompata. Minäpäs käyn varaamassa teille siihen samaan. Laitetaanko teillekin ykkösluokan vaunusta? :-D

Tehis kp 3/34

Tehis, voisko se korkea lämpö johtua siitä, että keltarauhanen pelittää vieläkin vaikka vuoto on alkanut? Siis, jos olit kuitenkin raskaana, niin se keltis varmaan voi toimia kovemmilla kierroksilla, kuin ei-tärpänneessä kierrossa. Nämä sit ihan mun POHDINTOJA taas, että viisaammat voi korjata jos olen väärässä.. ;)

Joo, ehdottomasti otetaan se ykkösluokan vaunu elokuun plussajunaan!! Ja tietty kyytiin vaan koko jengi! 8)

Toi vois hyvinkin olla looginen selitys. Viimeksi mulla näky sillon vuodon alkamispäivänä ultrassa vielä keltarauhanen voimissaan. Tosin sillon ne lämmöt oli jo romahtanu. Toisaalta ei kyllä tiedä sitäkään, mitä toi sokeriton dieetti tekee näille systeemeille. Ei mulla oo mitään menkkakipujakaan, eikä ollu oireitakaan. Tutkimattomat ovat sokeridieetin vaikutukset :-)

Ykkösluokan vaunupaikat varattu! :-D

Mulle kelpaa varsin hyvin paikka tavaravaunusta tai voin tulla matkalaukkuun! Kuhan junan kyytiin vaan pääsen :)

Mullakaan ei oo moneen kiertoon ollu menkkakipuja just ennen vuodon alkua. Vatsassa ei tunnu enää yhtään miltään ja sitte vaan alkaa lorista pyttyyn. Ei yhtään niinku joskus muinoin ku eka menkkapäivä melkein laattasin ja maha oli hemmetin kipeä!

Ja menossa kp 4-28/32. Muuten, tuli mieleen että jos menkat alkaa kp 29, onko se kierto 28 vai 29 päivää pitkä?

Huomenia!

Meillä siis Safiirin kanssa sama kp :-) Mulla vaan kp 4/34. Gyne kyllä "lupasi", että eka kierto on lyhyempi kuin ennen ja seuraava todennäköisesti vielä lyhyempi. Luvassa vois olla siis ovista jo ensi viikon loppupuolelle?!
Oli kyllä outo tuo lämpöjen ylhäällä pysyminen. Nyt tuntuis siltä, että on laskenut/laskemassa.

Eikös menkkojen alkamispäivä ole kp 1 eli silloin kierron pituus on se 28.

Just niin se menee, että jos menkat alkaa kp 29 niin kierto oli 28 päivää.

Mulla on lämmöt nousussa eli ovis oli eilen. Nyt vaan peukut ja varpaat ja kaikki muutkin ulokkeet pystyyn, että simpat törmäis oilin kanssa oikein kunnolla!! ;)

Huomasin muuten, että pillereitä syödessä pukkas aina menkkafinni, mut nyt pukkaakin ovisfinni! Ja menkkafinni.. ja pari muuta siinä välillä.. :/ Eli kukkii pahemmin, kuin ennen pillereitä, vaikka lopetuksesta jo yli vuosi. Siis ei sillon teininäkään tämmöstä ollut, ihan pari näppyy vaan otsassa. Kesällä aurinko paransi ihon aika hyvin, mut heti syksyn tullen alkoi taas tunkemaan finniä otsaan ja selkään aarghh.. Koskakohan se loppuu?!?!

Onpa täällä hiljaista tänään...

Luitteko maikkarin netistä/kuulitteko uutisista, että puolet EU-kansalaisista ei tiedä äidin alkoholin käytön vaarasta sikiölle?!!! Siis puolet! Kauheeta.. Ei niillä taideta tuolla muualla kauheesti viinan vaaroista toitottaa...

No hui sentään! Ei oikein oo hyvä juttu. Sikiöparat! Toivottavasti saadaan valistusta muuallekki kiireen vilkaa.

Ou jees Kukkis, täällä peukutetaan teitin puolesta!

Omassa tilanteessa ei sen kummallisempaa ilmotettavaa. Tuumiskelen tässä, että oiskohan menkkaroiset kohta finito. Päästäis taas uusiin yrityksiin. Greippimehua oon jo kiskonu kaks päivää. Muistin vasta eilen. Nyt oon kahden vaiheilla, tilatakko tikkuja lisää vai ei. Ehkä tilaan, ku ois kiva tietää ihan tarkka ovishetki jo tuon vt:nki takia.

Eipäs sitte enempiä. Terkkuja vielä Hamadalle ja Tehikselleki!

Kiirettä pitää, mut näköjään pitää muillakin..?

Mäkin hörpin sitä greippimehua ovikseen asti ja kyllä siinä vaiheessa alkaa jo sen verran tökkimään, että suorastaan huokaisee helpotuksesta, ettei tarvii pariin viikkoon sitä juoda! Jotenkin se greippimehu on alkanut tässä syksyn mittaan tökkimään, menee sellasia puistatuksia kun vetäsee kupin tyhjäksi :/

Lauantaina olis yhdet pikkujoulut, ihan kivaa päästä välillä tuulettumaan! Muita pikkujouluja meillä ei olekkaan. Tai mulla olis parin viikon päästä "tyttöjen pikkujoulut", mut niihin osallistuminen on ihan siitä kiinni tuleeko ens viikolla täti vai nou...
Mites muilla, onko paljon pikkujoulupirskeitä tiedossa?

Nyt lähden ruokikselle!

Ei mulla ole mitään pikkujouluja tiedossa :Z

Veljen pojan ristiäiset + töitä + koulua vaan näillä näkymin. Saas nähdä miten joutuu joulun välipäivinä töihin, olis ollut kiva saada edes muutaman päivän loma töistäkin.

Se greippimehu ei tee yhtään hyvää hampaillekaan. Sen päälle olis aina hyvä huuhtaista suu vähintäänkin vedellä.

Meillä vietetään 1.12 perheen parissa perinteinen pikkujoulu.

Huuhtelen. Oon nimittäin kuullu samaa...

Eilen hain kaks vanhinta painiharkoista. Eiköhän siellä yksi tuttu äiti ollut liikkeellä VATSAN kanssa! Laskettu aika kuulema maaliskuussa.

Mä kävin varmaan vartti sitten kirjottamassa tänne, mut eipä näy viestiä missään?!?!

Ei mulla mitään tärkeetä ollu, kommentoisin vaan, että taitaa mulla ja siipalla olla pihit työnantajat, kun ei kunnon pikkujouluja järjestä! Meillä vaan joku teatterimatka, mihin en osallistu, ja siipalla ei ilmeisesti mitään.

Niin ja kaikki tuoremehut on pahasta hampaille! Mä en muuten mehua juokkaan, mut sitä greippimehua on "pakko" litkiä sen pari viikkoa kuukaudesta.

No hyvä Safiiri kun huomasit ton! Mä yritin monta kertaa lähettää tota äskeistäkin.. Ilmeisesti ei voi käyttää samaa nimimerkkiä kuin jollain on käyttäjätunnuksena.

Mäkin olen rekisteröitynyt ajat sitten, mutta koskaan en muista kirjautua tänne.. Mun tunnus on Kukkis. (siis piste vielä nimen perässä, ku pelkkä Kukkis oli varattu).

Teillä muilla onkin nyt menossa se vaihe kiertoa, ettei ole mitään kommentoitavaa tms. fiiliksiä ja mulla taas alkaa jännäilyt.. olis kyl ollu kivempaa jännäillä jonkun kanssa samaan aikaan, mut meneehän tää näinkin! Ens viikolla oikeestaan vasta "kannattaa" jännätä, kun oviskin oli vasta maanataina. Nyt ei kyllä kannata oireiden perusteella päätellä mitään, kun ne clomi-oireet on ihan samoja, ku raskausoireetki :/ Eli ainut vakavasti otettava oire olis se, että menkat on myöhässä! Nytkin on jo nännit hiukan arat ja munasarjoista nippailee eli clomit ne siellä vaikuttaa...

Meni ihan omanapaiseksi taas jutut, sori.

Onpas täällä tosiaan hiljaiseloa! No, yritänpäs kehitellä jutun aihetta ;-)

Hei, teillä kun on tuota greippeilyä, niin tuli mieleen, että miksi pitää just greippimehua? Miksei greippiä ihan hedelmänä? Perustuuko tää samaan ku valmisruoat? ;-) Ei oo aikaa nykyihmisillä värkätä niiden hedelmien kanssa. Ajattelin vaan, jos se kerran on siinä greipissä se juttu, niin kai sitä enemmän on ihan hedelmässä kuin mehussa?! Mehuissa noi hedelmäprosentit on kuitenkin aika pieniä. Itse en ole ajatellut tähän greippimehuiluun lähteä, mutta meillä kun syödään paljon hedelmiä, niin ostin mä niitä greippejäkin. Eivät ole vielä kylläkään parhaimmillaan...

Kukkiksella alkaa siis jännät ajat häämöttää, yes! Voi että, kun ne clomit nyt tuottas tuloksen. Eikös aika monilla niistä ole apua? Pidetään peukkuja pystyssä.

Olen tonne muihin ketjuihin kirjotellukki, että mulla vielä hormonihuurut päällä. Lämpöilyt ym. vieläkin, vaikka on jo kp 6. Outoa on! Monenlaista teoriaa on ilmassa, mutta itse uskon eniten varhaisen km:n huuruihin. Mutta voipi olla, että huomenna testaan, mikä on tilanne. Jos se näyttää plussaa, niin täytyy sitten pyytää verikokeisiin pääsyä äippäneuvolasta. Ja jos taas negaa, niin saa ruveta odottelemaan niitä ovisjomotuksia. Varmaankin kyllä myöhässä, kun näin on vielä jotain muuta hormonia elimistössä?!

Mulle ainaki on muka tosi vaivalloista syödä ihan oikea greippi. Vaikka varmaan kannattais, siinähänt tosiaan ois paaaaaaaljo enempi sitä tarpeellista juttua. Joka oli mikä????

Omaa napaa täälläki. Tuossa aikasemminki mietiskelin, että kuinkahan usein sitä tässä kierrossa toimittaisiin. Se ois ihan hyvä periaate, että sillon ku siltä tuntuu. Mutta ku se suurella todennäköisyydellä tietäis toimintaa ihan joka päivä. Ja sehän ei ilmeisesti olis hyväksi raskautumisen kannalta ajateltuna.

Tehis siis vielä pitää meitä jännityksessä. Tee siis ihmeessä testi huomenna. Jos vaikka oliski positiivinen ylläri tulossa!

Kukkis menee siis ihan omia aikojaan. Meillä muilla tais kierto olla aika lailla samassa, tällä hetkellä. On muuten aika hankalaa bongata ovista ilman tikkuja, ku mää en ainakaan vissiinkään tunne oireita niin hyvin että oisin ihan varma asiasta. Se teoria mullaki näyttää pitävän paikkansa että ovis on 14 päivää ennen menkkojen alkua. Siinäpä se probleema sitte onki. Ku kierto ei oo säännöllinen ei voi sanoa tarkkaa ovispäivää etukäteen. Jälkikäteen sen voi sitte laskea varsin hyvin. Mutta sillon se taas on myöhäistä. Eli taitaa tämä tilata tikkuja...

Ruokatunnin loppu taas häämöttää. Eli nyt pikainen kurkistus muihin ketjuihin ja sitten netti kiinni.

En mäkään kokonaista greippiä viittis syödä, kun pitää kuoria ja kaikkee (laiskuus?). Aluksi mä puristin itse greipeistä mehua, mutta sekin alkoi olemaan niin vaivalloista ja aikaavievää aamun minuuttiaikataulussa, et rupesin käyttämään sitä valion täysmehua. Mä olen aika varma ettei siitä mehusta mitään hyötyä ole, mut taikauskosena ihmisenä on pakko hörppiä! ;)

Onpas Tehiksellä vielä epäselvä tilanne. Kyllä mä suosittelen, että testaat ihan varmuuden vuoksi. (salaa toivotaan sitä positiivista ylläriä!)

Kyllä niistä clomeista tosi moni avun on saanut, mut aika harva vissiin ekalla clomikierrolla, joten ei mun toivot missään kovin korkeella ole.

Safiiri, ehkä teille sopis se jtp-taktiikka, että sais simpat varastoitua aina välillä! ;) Meillä taas pupuillaan n. 4 kertaa viikossa eli varmaan ihan sopivasti raskautumista ajatellen?! Jokainenhan taaplaa tyylillään.. :) Ja tikut kehiin vaan! Kun ei niistä kerran stressiä ota, niin kyllä mä ainakin tikuttelen, kun oireiden perusteella en tarkkaa ajankohtaa osaa paikantaa.

Yhteistyössä