Kylläpäs oli ketujussa taas ilkeitä kommentteja...
Itse poltin noin 5 röökiä päivässä ennen raskauttani. Laskin aina röökejä ja olin vaikka tuskissani, etten vain polttanut askillista päivässä, rajoitin siis riippuvuuttani jo ennen raskautta. Olin polttanut noin 10 vuotta. Sitten tulinkin raskaaksi ja ennenkuin raskaudestani edes tiesin ei rööki enää maistunutkaan, sitä silloin itsekin ihmettelin, että mikäs nyt on vialla.. Tein raskaustestin ja aamulla tehdyn plussatestin jälkeen oli pakko päästä polttamaan aamurööki, jonka jälkeen iskin loppu topan kaverille ja sanoin, että "nyt loppui, olen rakaana". Asian ääneen sanominen antoi kummasti lisää selkärankaa olla polttamatta. Toisaalta raskausaika oli minulle niin jännittävää, että en edes oikeastaan tupakkaa sen aikana kaivannut ja toisaalta tulevan lapsen hyvinvointi oli edistämässä asiaa. Vaihdoin silloin tupakat hedelmiin. Aina kun teki mieli röökiä söin omenan, banaanin, appelsiinin, jne. Se hetki, kun tekee oikein kovin mieli oli minulla ainakin kovin lyhyt ja meni helpommin ohi, kun oli jotain muuta tekemistä. Nyt lähes kolmevuotta tuosta lopettamisesta on käynyt sillointällöin mielessä käydä ostamassa toppa.. Se vaan kolkuttaa tuolla takaraivossa yhä edelleen.
Voimia ap:lle tupakoinnin lopettamiseen! Ja jos ei pysty niin vähennä edes minimiin.