Tuosta rahattomuusketjusta vähän samaa asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stressaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo kuten adolfiina sanoi, niin katsokaa mihin menee eniten rahaa ja supistakaa menoja. Puhukaa vähemmän puhelimessa, ostakaa hieman halvempaa ruokaa jne.

Me pärjättiin vuokra-asunnossa (vuokra+sähkö+netti+vesi 550e) kuukausittain saatiin opintuet, lapsilisä ja asumistuki n. 1000e/kk ja ollaan kolmihenkinen perhe.
Kyllä se riitti kun kaikista nipisti.. Ja eilläkin on 2 isoa koiraa..

Piti hakemalla hakea tämä kirjotus nyt kun en eilettäin enää kerennyt koneella olemaan kauempaa. Alkoi kiinnostaa tuo äitiyspäiväraha-homma jos nyt sen ottais. Mutta sittenhän se on jotenkin pois tietty tulevasta. Täytyy käydä tutustumassa tarkemmin tuohon juttuun kelan sivuilta. Vaikka kuinka tuli hyviä neuvoja niin rahapula on edelleen. Stressaan liikaa aina asioista.

Mitä jos muuttaisitte sinne paikkakunnalle, missä mies on töissä? Jos tulot pienet, saatte asumistukea (kuten jo täällä mainittu) ja sitten ei menisi bensaan niin hirveästi sitä rahaa. Takuuvuokrankin saatte varmasti sosiaalitoimistosta kun on jo lapsi ja toinen tulossa.

Miksi ihmeessä hankitte toisen lapsen tuollaiseen elämäntilanteeseen, jos ylpeys ei anna myöden mennä sossuun jonottamaan? Eiköhän kyseessä ole ihan sun ja miehesi omat valinnat, joten turhaan nyt parut kohtaloasi, jos olet itse itsesi ko tilanteeseen järjestänyt. Vai oliko sulle yllätys, että et saakaan mistään rahaa ilman ammattia? Jokaisella on oikeus hankkia lapsia, mut vähän voisi miettiä myös sitä elämäntilannetta. Yrittämistä voi siirtää vähän eteenpäin, että ensin ehtii hankkia ammatin ja ehkä työpaikankin.

ihmettelen vaan kuinka raha ei riitä kun ite olen asunut yhden lapsen kanssa kolmiossa jossa vuokra 550 josta asumistuen jälkeen jäi maksettavaksi 200e.sen lisäksi sain lapsilisän ja äitiyspäivärahan joka silloin oli viä pienempi kuin nyt eli 10e/pvä.sen lisäksi sain sossusta muistaakseni jonkun alta 100e ja siis pärjäsin silti.vaikka miehelläs ois kuinka pieni palkka niin saatte enemmän ja asumiskulut on pienemmät kuin mulla oli.

Yhteistyössä