Tuorejuustoa raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janna

Vieras
Söin eilen vahingossa tuorejuustoa, sitä oli piirakassa ja jälkikäteen vasta kuulin että sisälsi tuorejuustoa :( Tuorejuustoahan ei suositella raskaana oleville? Onkohan tuosta mitään haittaa? Raskaus on tosin vielä alussa, rv 8.

Kaikkea mikä on tehty pastöroidusta maidosta saa syödä. Mä en ole nähnyt yhtäkään juustoa vielä, en edes ulkomaalaista, jota ei olisi tehty pastöroidusta maidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kaikkea mikä on tehty pastöroidusta maidosta saa syödä. Mä en ole nähnyt yhtäkään juustoa vielä, en edes ulkomaalaista, jota ei olisi tehty pastöroidusta maidosta.

Juuri näin. Kaikki mikä on pastöroitu, on turvallista.

Monettakohan kertaa tälläinen aloitus on ollut täällä?
Ainakin suomalaiset tuorejuustot tehdään pastöroidusta maidosta, kuumentaminen tappaa listerian.
Sitä paitsi, listeria on suhteellisen harvinainen muutenkin. Itse olen juonut käsittelemätöntä maitoa yli 10 vuotta omasta tilatankista, ikinä ei ole listeriaa ollut, enkä tunne yhtään maidontuottajaa tästä lähialueeltakaan, kenenkä maidossa olisi listeriaa ollut.

tuskin yksikään raskaus häiriöityy siitä jos syö VÄHÄN jotain "kielletyllä listalla" olevaa. nykyään on ihan liioiteltu sitä mitä raskaana oleva saa syödä ja mitä ei. eihän ennen vanhaan mitään listoja ollut ja ihan terveitä lapsia silloinkin on syntynyt.
järki käteen naiset!

Alkuperäinen kirjoittaja vihastuttaa:
tuskin yksikään raskaus häiriöityy siitä jos syö VÄHÄN jotain "kielletyllä listalla" olevaa. nykyään on ihan liioiteltu sitä mitä raskaana oleva saa syödä ja mitä ei. eihän ennen vanhaan mitään listoja ollut ja ihan terveitä lapsia silloinkin on syntynyt.
järki käteen naiset!

Etkö tajua, että koskus kuitenkin se vahinko voi sattua?! Ennen vanhaan on saattanut sattua kaikenlaista juuri sen takia, ettei näistä asioista ole tiedetty.. Sitä paitsi kyllä aikuinen ihminen pystyy olemaan syömättä raskauden ajan jotain tuorejuustoa, joka ei ole ihmiselle mitenkään välttämätöntä! Vauvan terveys on mielestäni tärkeämpää, kuin omat makunystyrät!

Yhteistyössä