V
voi jysäys
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja voi jysäys:Taas näitä...huoh.. mihin se ihmisten maalaisjärki häviää heti kun tikku näyttää kahta viivaa. Tuntuu, että silloin päsähtää päälle krooninen blondius sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja toisekseen...mulle ei ole kolmen raskauden aikana (kaksi eri neuvolaa) missään sanottu mistään kielletyistä ruuista. Joten ihmettelen tätä, että kait ne nyt joka neuvolassa tuputtais näitä "kiellettyjä asioita" tietoon jos ne nyt aivan ehdottomasti pitäs karsia ruokavaliosta.
Maalaisjärjelläkin kun pärjää pitkälle. Kaikkea kohtuudella, niinku yleensäkkin, pilaantunutta ei kannata syödä, niinku ei normaalistikkaan ja kissan paskaa ei kannata mennä paljainkäsin kourimaan, niinku ei normaalistikkaan!
Mä sanon tämän vain nyt kerran. Se maalaisjärki, kaikkea kohtuudella ei auta mitään, jos käy niin huono tuuri, että syö jotain missä nyt juuri sattuu sitä listeriaa olemaan. Silloin on aivan sama söikö sitä paljon vai vähän, kun listeria iskee ja sillä voi olla valitettavat seuraukset. Onneksi se kai on aika harvinaista kuitenkin, mutta älä tässä yhteydessä puhu maalaisjärjestä!
Kyllä nämä listeriavaaran sisältävät ruuat esim. kana tulee kypsentää hyvin vaikka raskaana ei olisikaan. Joten kyllä minä puhun edelleen tässäkin tapauksessa MAALAISJÄRJESTÄ. Mutta toisilla sitä on...toisilla taas valitettavasti ei.