tuoksuuko teillä pulla?

piti ihan tällanen aloitus laittaa kun eilen hokasin et vuos sitten tässä vaiheessa olin jo ennättänyt syödä monta laskiaispullaa( töissä kahvin kera) ja tänä vuonna en vielä yhtäkään ;) ja tais sen verran meikäläistä "viirasta" että heti ylösnoustua rupesin pullataikinan tekoon! Tyttökin sanoi ulkoa tultua et ihana pullan tuoksu... Ja eikun hilloa ja kermavaahtoa väliin, njam :p

Kuinka usein leivotte ja mitä? Tai oletteko turvautunut näihin kaupan pakastejutskiin?

Itse leivon tosi harvoin, synttäreille yleensä kakun teen, välillä kyllä tilaan valmiinkin kun kyllästyttää jatkuva pohjan lässähtäminen :whistle:
ja sen lisäksi ehkä muutaman kerran vuoteen marjapiirakkaa tai suolasta piirakkaa, noissa piirakoissa joskus valmispohja ja joskus teen itse. Ja välillä tulee pikaleivottua eli niitä kaupan pullia...

Mutta vuoden saldo jää minimaaliseksi, liekö edes kymmentä kertaa vuoteen!
 
Pulla harvemmin, varmaa jotain kans 10 krt vuodessa. Taikinan teen kyllä itse niin pääsee muksutkin leipoo mukana.

Välillä tulee leivottua jotain muuta mut kans jotain keskimäärin kerran kuussa. Jos jonkun piirakan teen, niin siitä jää aina osa tähteeksi. Vaikka olis vieraitakin käymässä. Synttärit on tietty erikseen.

Nyt viikonloppuna leivoin pitkästä aikaa tytön kanssa. Vilhelmiinoja (leikattavia pipareita) ja porkkanapiirakkaa. Se porkkanapiirakka on ihanaa! tiedättekö, se on sellaista makeaa johon tulee porkkanaraastetta ja kuorrutuksee sulatejuustoa ja tomusokeria... kuulostaa oudolta mut on ihanaa!

Viime kesänä löysin ohjeen kesäkurpitsakakkuun. Elikkäs sellainen suklaakakku johon tuli kesäkurpitsaraastetta. Pysyy mehevänä sen raasteen ansiosta. Ja voihan sitä ajatella, että on terveellistäkin kun on kasviksia.. :p
 
Miulla on vähän sama juttu...vaikka olin kotiäitinäkin liki kolme vuotta, niin oli jotenkin niii-iin kiire aina, että tuli vaan leivottua tuota "pikapullaa", eli kaupan raakapakasteesta. Nyt lupasin lapsille, että jos ollaan kunnossa ensi viikonloppuna, niin sitten tehdään oikein oikea pullataikina ja leivotaan pikkupullia! :p
Kakkuja olen joskus lasten synttäreille tehnyt, mutta kun anoppi on niin kauhian innokas tekemään niitä (siis tyyliin: tekee 3-4 harjoituskakkupohjaa, kun mikään ei ole hänen mielestään onnistunut), niin olen hänen antanut leipoa kaakut. On sitten onnellinen, kun näkee tekemyksensä kahvipöydässä! :flower:
 
Mä olen ollut perinteisesti pakastepulla/sulhaspiirakka/pasteija-tyyppi. Mies tosin antoi mulle yleiskoneen yhdistetyksi joulu/äitienpäivä/hääpäivä/nimpparilahjaksi, ja tänä vuonna olen tehnyt jo kaksi kertaa pullaa ja korvapuustia. Njam, on muuten parempaa kuin kaupan pakasteet...
 
Minä oon mestari tekemään komeita ja hyviä korvapuusteja, harvoin vain viitsin enää nykyään alkaa vaivaamaan ja värkkäämään. Pitäisköhän hankkia sellainen yleiskone? Pakastepullalinjalle sorrun... :ashamed: Marjapiiraita teen useammin.
 
harvemmin meilläkään pulla tai kakku tuoksuu. meillä äitini leipoo usein pullaa joten sieltä saa lämpöspullat mukaankin. Kakkuja tai lähinnä täytekakkuja teen jos vaan on "syy" miksi tehdä. tykkäisin kyllä leipoa mutta tiedän että syön ne herkut sitten itse ja se ei ole hyväksi joten jätän leipomatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
tiedän että syön ne herkut sitten itse ja se ei ole hyväksi joten jätän leipomatta.
Joo, tuoksua tuoksuttelisin vaikka kuinka, mutta se syöminen... Miehelle ei maistu makea ollenkaan ja lapsillekin hyvin rajallisesti, mutta itselläni taas on heikko kohta juuri kaikki makea.
 
meillä kyllä se makea menee niin miehelle ku poitsullekin miusta itsestä nyt puhumattakaan. mikä olis ihanampaa kuin tuore pullan tuoksu mut mihis ne tekeleet sitten laittaa ei niitä kaikkia pakastimeekaan voi tunkea.

tosin mikään ei ole niin hyvää kuin kylmä maito ja kuuma pulla minkä just kärsii syödä... :p
 
Olen kyllä niin huono leipomaan, ettei ole tosikaan. Ainoo mitä leivon on joskus kinkkupiirakka. Muuten pullaa olen leiponut valehtelematta kymmenisen vuotta sitten. En vaan ole leipomusihmisiä yhtään. Äitini taas on aina tehnyt kaikki leipomukset itse ja huono omatunto kolkuttaa kun kiikutan joskus harvoin pakastepullapussin kotiin...
 
Eilen kyllä leipasin runebergin torttuja :p Ja sunnuntaina tekasimma pannaria :p Ja viime viikolla mokkaruutuja.. Nyt joku leipomis buumi päällä, ihme juttu koska yleensä leivon vaan synttäreille jne.. Kaippa tää kuuluu tähän pesänrakennus viettiin :D Ja kaippa se tännään ois leipastava niitä pulliakin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Footballers Wife:
Meillä ei ole pulla turvassa pakastimessakaan. Niin kauan kuin talossa on jossain kolossa jotain makeaa, se polttelee emännän takaraivossa eikä anna rauhaa, ennen kuin se on tuhottu :p
Sama vika täälläkin :LOL: siks ei kovin usein kärsi leipoa ku ne menee ihan omiin suihin.. :p
 
ja mie kun olin satavarma että oon tän osion ainut joka ei liiemmin leivo =)
mun äiti ja anoppi taas pyöräyttelee tuon tuosta , vähän niinkuin muun homman ohessa, kaikenlaisia herkkuja... niitä sit meillekin kantaavat ;)
 
Voi kun tuoksuisikin... tykkäisin kyllä leipomisesta mutta.. mutta. Tuplat 2.5kk pitävät kiireisenä ja on tässä kyllä viitseliäisyydestäkin kyse. Nykyään saa kaiken niin helposti kaupan pakastekaapista =)
 
Pullaa leivon todella harvoin. Kirsikka-, mustikka-, vadelmakuivakakun kerran viikossa, kaurakeksejä noin kerran kahdessa viikossa. Sämpylöitä pari kertaa viikossa. Viikonloppuisin pizzanpohjia, jos ne lasketaan tähän kuuluvaksi. Olen nyt kotona kahden pienen tytön kanssa. Muuten en viitsisi. Mutta johonkin tätä tarmoa ja energiaa pitää saada lykättyä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mrvivianne:
Leivotaan pullaa pari krt kk ja leipää pari krt viikos. marja piirakoita teen aina kun joku tulee kylää, kaupan murotaikinaa, vaniljakastikejauheesta jämäkkä puuro ja marjoja aikaa palaa muutama min. ja maistuu kotosalta.. Taikinat tekee kone ja leipä vaa kipataa kohotuksen jälkee pellille, ei siis hierota tai muotoilla moneen otteeseen.. nyt vois saada superäiti mielikuvan.. ,mut villakoirat juoksee lattialla kaiken asteisen roinan seassa.. Mies väittää mul olevan vaakatasosyndrooma;KAIKKI vaakapinnat täyttyy alta aikayksikön kamoista jotka on menos omalle paikalle sit joskus...
Minun miehelläni on sama syndrooma kuin sinulla. Voin kertoa, että aivan hemmetin rasittavaa, kun itse pidän selkeistä linjoista ja puhtaista pöytäpinnoista.
 
Enpä tiie mikä on nyt iskenyt, kun läksin töihin....nyt sitä pullaa tulee sitten leivottua ainakin kerran kuussa, kun ennen en kyllä leiponut juur ollenkaan. Nyt kait sitä on olevinaan ainakin enemmän energiaa! =)
Just pikkuisen likan kanssa leivottiin pikkupullia. Ja kyllä miulla on hyvä apulainen, kun hoitelee voitelun ja raesokerin pullan päälle ihan ilman sen kummempaa ohjausta! :heart: (Sitten miulla on jauhoinen, sokerinen ja kananmunainen pikku tyllerö pestävänä! ) :heart:
 
Pari kertaa kussa tulee vähintään leivottua.
Tällä viikolla on leivottu oikein urakalla synttäreitä varten.

Normaalisti, kun leivon niin teen sämpylöitä, kakuja, keksejä ja muffinseja. Pullaa tulee leivottua tosi harvoin, kun kukaan muu ei meillä pullasta tykkäá kuin minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitkä kiekko:
Mie leivoin eilen lasten kanssa pullaa!!
Minkä ikäisten lasten kanssa leivoit? Ajattelin ottaa leivonta-apulaiseksi tai -seuraksi reilun vuoden ikäiseni, että saan leivottua, eikä mee vahtimiseksi. Täytyy kokeilla, toivottavasti tykkää!

Eipä ole tullut leivottua kuin synttärikakku viime vuoden aikana. Aika menee vaan tavallisessa arjessa, siivoamisessa, pyykin pesussa ja silittämisessä, jne... Tuttu lista, vai?.. Siksi oon ostanut kakut ja herkut kaupasta.

 

Yhteistyössä