Tuoko syksy uusia tuulia?

  • Viestiketjun aloittaja minttuneilikka
  • Ensimmäinen viesti
minttuneilikka
Muuttuuko arkenne syksyllä?
Työnaloituksia?
opiskeluja?
Päiväkotilaisia?
Koululaisia?
uusia harrastuksia?
Laihdutus/kuntoilukuureja?

Minulla esikoinen lähtee kouluun ja äiti ihan hepakassa,tytär lähinnä innostunut.
Joku uusi harrastuskin pitäisi kehitellä.
 
No jos hyvin käy niin tää äiskä lähtis töihin syyskuussa kolmen vuoden tauon jälkeen, mutta saa nähdä saanko edes duunii. Ja jos saan niin sitten joutus laittaa tuon ainokaisen hoitoon, mutta olin ajatellut aloittaa ekaksi puolipäivä työllä ja sitten ehkä ens vuona laajentaa kokopäiväiseksi.
En kylläkään että hinkuisin hirveästi töihin, mutta kaipa ne työt ois joskus hyvä aloittaa, kun on vielä nuori :kieh:
 
aika paljonkin..

meidän esikoinen,tyttö,lähtee myös kouluun.ja mua vähän jännittää miten siellä "pärjää" kun ei hetkeäkään kestä paikallaan. osaa kyllä lukea ja laskeekin vähän.

kskimmäinen aloittaa eskarin ja syksyllä alan kartoittaa eha1 luokkia,mihin poika menee vuoden päästä kouluun.

ja itse jään vielä kotiin tuon kesäkuun lopussa syntyneen viimoisen vauvelin kanssa.ja yritän siinä sivussa saada painoa pois,itseltä ja mieheltä.

harrastaa ei taida ehtiä,saatiin kotiin viittoma-opetusta ett sen on nyt riitettävä.poika jatkaa muskarissa ja tyttö aloittaa toivottavasti telinevoikan.
 
esikko 6.luokalle
tyttö tokalle
kolmas miun oma voimamies :heart: menee leikkikerhoon kahtena päivänä viikossa kun on jo ISO poika
neljännen kans opetellaan avoimessa että ei ihmiset oo pelotuksia ;)

minä opettelen liikkumaan enemmän...laittamaan kunnon ruokaa..isi kun menee brasseihin AINAKIN kahdeks viikoks...töihin..
 
Mie palaan työhöni 1,5 v. tauon jälkeen ja poika (n.1,5 v.) alottaa tarhassa. Odotan tuota syyskuun alkua kuin kuuta nousevaa, oon kaivannu työelämään jo noin vuoden päivät, en ole tosiaankaan mitään kotiäiti-tyyppiä :D . Rakastan syksyä vuodenaikana muutenkin, paras vuodenaika kaikista! Ihanaa :heart: !
 
Muutoksia lähinnä koululaislla opejen ja koulujen suhteen. Töissä pitää käydä vanhempainloman vaiheessa , jolloin mies jää kotiin. Sitä kyllä on ihan kiva odotella, että minkälainen arki meillä kuukauden pyörii.

Lenkkeily ja kuntoilu olisi tärkeetä ja pimeänä vuodenaikan olen päättänyt nyt kotona ollessani painua ulos kirkkaimman hetken ajaksi. Jospa se vähentäisi tarmottomuutta loka-marraskuussa.
 
Eipä tule isommin muutosta, paitsi ite aloittan työn viimeistään joulukuussa. Esikoinen menee lukion tokalle, toka ysille, kolmonen viitoselle ja kuopus aloittaa perhepäivähoidossa jossakin vaiheessa. Jänskättää työn aloittaminen kun olen ollut melkein neljä vuotta pois. :(
 
vieraana
Esikoinen aloittaa koulun, kuopus jatkaa kesäloman (2.5 kk) jälkeen päiväkodissa...ja tää äiti aloittaa kuntokuurin!! Jumppaa jossain muodossa, kuntosalia, lenkkeilyä...jokin uus harrastus kansalaisopistossa vois myös olla kiva, esim. kielenopiskelu...hmm...espanjaa vaiko italiaa?!
Totuus voi kylläkin olla toisenlainen...oon töitten ja lasten koulu- ja päiväkoti-kuskaamisten jälkeen poikki ja löhöän vain illat sohvalla... :whistle: ?!
 
mie
-muutamme omaan taloon kahden viikon kuluttua
-esikoinen aloittaa eskarin
-minä laihdutan hyvällä menestyksellä
-pieni mies täyttää lokakuussa vuoden (jo nyt!!!)

siinäpä meän muutoksen tuulet =)
 
well
töihin meno on edessä. yli 3vuotta kotona jänskättää hiukan. laihdutusoperaatio käynnistyy, ja pojan meno ryhmikseen jänskättää myös miten alkaa sujumaan ja kuin ikävä häntä alussa on :/ aloitan vuorotyöt niin välillä ei näe kuin vilaukselta.
mutta kaipa sitä tottuu tähänkin elämän vaiheeseen.
 
alkukesäst lähti firma pyörimään, ja sit o omat työt yks. firmassa ja nyt 17.8 palaan takas koulunpenkille muutamaks vuueks, vasta valmistuin. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 19:09 minttuneilikka kirjoitti:
Muuttuuko arkenne syksyllä?
Työnaloituksia?
opiskeluja?
Päiväkotilaisia?
Koululaisia?
uusia harrastuksia?
Laihdutus/kuntoilukuureja?

Minulla esikoinen lähtee kouluun ja äiti ihan hepakassa,tytär lähinnä innostunut.
Joku uusi harrastuskin pitäisi kehitellä.
Esikoinen aloittaa koulun ja äiti lopettaa eli mä valmistun tossa syksyllä, uusi työpaikka odottaa.
Uusia harrastuksia ja muita ei varmaan tähän syksyyn mahdu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 19:09 minttuneilikka kirjoitti:
Muuttuuko arkenne syksyllä?
Työnaloituksia?
opiskeluja?
Päiväkotilaisia?
Koululaisia?
uusia harrastuksia?
Laihdutus/kuntoilukuureja?

Minulla esikoinen lähtee kouluun ja äiti ihan hepakassa,tytär lähinnä innostunut.
Joku uusi harrastuskin pitäisi kehitellä.

Meillä muuttuu. :'( Tai on muuttunut jo oikeastaan jonkinverran,avio-ero vireillä.Ja itekseni näitten 4 lapsen kanssa.Mutta ennenkin oon pärjännyt yksin,tosin silloin 2 lapsen opiskelija äippänä.

Äiti töihin tai kouluun.Kumpainen tahansa käy,oon hakenut useampaan kouluun ja työpaikkaan.
Nuorimmainen 3v tyttö päiväkotiin,jos jompikumpi noista toteutuu.
5½v eskariin,puolpäivä paikka jo,voi muuttua koko päiväiseks.
9v poika kolmannelle ja 12v tyttö ala-asteen viimeiselle luokalle.

 
Virveli
Itse joudun taas viikon päästä työttömäksi. Elokuun olen kyllä ihan mielelläni kotona, kun esikoinen aloittaa koulun pienryhmässä. Kovasti toivon, että syksy toisi omalla kohdalla jotain positiivisia muutoksia!
 
syksy on aivan ehdottomasti paras vuodenaika ja tämä rouva saa ihan uuden vaihteen päälle aina syksyisin! :whistle:

esikoinen menee vihdoin tokalle luokalle, ekaluokka kun käytiin kahteen kertaan. ;)

keskimmäinen aloittaa koulun ja olen aivan paniikissa. tuo ruutitynnyri voi aiheuttaa opelle hurjan määrän harmaita hiuksia, ellei opeparka sitten kisko hiuksiaan päästä epätoivoissaan..... :snotty:

nuorimmainen on sitten kotona äipän kanssa... äipän joka aloitti jo laihdutuskuurin, TAAS KERRAN ja kuntoilun... ja on TAAS päättänyt olla tomerampi kotitöissä ja parempi ruuanlaitossa ja ja ja .... kaikessa! :LOL:
 
Ritti
Paljon on muutoksia tiedossa meidän perheessä. Mies aloittaa uudessa työssä elokuussa, poika aloíttaa ekaluokan, minä jään syys-joulukuuksi vuorotteluvapaalle, myydään oma auto ja mies saa työsuhdeauton, minä aloitan aktiivisen aamupväliikunnan ja yritän laihtua, keittiöremontti pitäisi talven mittaan tehdä auton myynnistä saatavilla rahoilla, mies saa toivottavasti paperit yliopistolta ulos syksyn mittaan ... olihan tuota tuossa =)
 
Uudet tuulet puhaltaa ja vie mennessää kaiken mikä ei ole kiinnittynyt perheeseen kunnolla. Eli mies lähtee kiertoon. Haluaa lisää lapsia, mutta ei viihdy entistenkään kanssa. Haluaa talon, mutta ei saa roskiakaan ulos vietyä... Uhmaikäinen haluaa, mutta ei tiedä mitä ja miksi.
 
Esikoinen aloittaa päiväkerhon. Itse olen toisen kanssa kotona.Aloitamme kenties talon rakentamisen.Ja mies käy ahkerasti töissä,että saataisiin oma koti kullan kallis.(turhan kallis olisi osuvamin sanottu)
 
Kyllä ja aika radikaalisti.

Kaikki kolme lasta (6v, 4v ja kohta 3v) ovat olleet kotona ja viimeisen reilun vuoden isän kanssa. Nyt esikoinen aloittaa eskarin ja kaksi pienintä päivähoidossa. Itse jatkan työssäni, mutta pienten hoitoon viemiset ja hakemiset tekee mutkia työmatkaani. Myös miehellä edessä uudet tuulet uusien bisnesten parissa. Päätettiin myös aloittaa kuntoilu =) .

Uskon kyllä vakaasti, että nämä muutokset ovat vain myötätuulta.
 
Opiskelu, kuopuksen hoito kotoakäsin ja tilapäistyöt olisi tarkoitus saada toimivaksi systeemiksi. En tiedä vielä miten, mutta harjoitellaan tässä koulun alkaessa :kieh: Yksi lapsi lähtee ekaluokalle ja vanhin kasille. Kasiluokan erkoisuutena on myös rippikoulujuttujen alkaminen, mikä on meillä ihan uusi juttu.
 

Yhteistyössä