Tuo mies! Nuija mikä nuija... *nurinaa*

Siis mikä saa miehen kuvittelemaan, etä mie oon joku yli-ihminen, joka ei unta tarvii juuri ollenkaan?
No joo, mie oon vähällä unella toimeentuleva, mutta silti.

Mie herään joka aamu miehen kanssa samaan aikaan. Juodaan kahvit yhdessä - mies lähtee töihin ja mie aloitan pyykinpesun, aamupalan valmistuksen jne.
En ikinä nuku päikkäreitä päivällä - en voi, kun kaikki lapset ei nuku kuitenkaan.

Mies tulee töistä, syö ja leikittää lapsia hetken. Sit ottaa puolentunnin tirsat sohvalla - mie vahdin lapset.
Illalla mie jään AINA syöttelemään vauvaa, kun mies menee maate. Nytkin mies nukkuu, ja meillä kuopus vasta aloitti ilta / yötankkauksen.

Jos vauva herää yöllä, niin mie syötän vauvan aina. Yleensä nukkuu aamuun, joskin syö näin 23:n maissa aloittaen tuonne yli puolenyön hyvinkin.

No joo... pitkä johdanto :ashamed:
Nukkumaan mennessään mies kysyi, kumpi vie aamulla esikoisen bussille. (Meiltä on matkaa asemalle 10km, ja bussi lähtee 6.15) Yleensä poika kulkee sinne isänsä mukana, kun mies lähtee töihin klo 6.

Mie toki totesin, että: "No sie tietty, ainahan sie viet!"
Mies siihen, että: "Meen aamulla kurssille ja lähden kotoa vasta 7.30, eli en kyllä viitsis nousta noin aikaisin. Jos sie veisit välillä?" :eek: :headwall:

En kehdannut alkaa haastamaan riitaa... totesinpa vaan, että "Niin, ehtiihän sitä maata sit joskus vaikka haudassa. Mihinpä mie sitä unta kaipaisin." :ashamed:

Pojan takia en viitsinyt nostaa asiasta mitään meteliä... miks turhaan pahoittamaan pojan mieltä, jos alkais vielä miettimään, että nyt se ois hänen "syynsä", että aamulla pitää noin ajoissa jonkun nousta.

äit
voi herranjumala mikä mies, ohhoh...nyt sinun pitää pitää omista tarpeista kiinni. Sinä et jaksa ikuisuuksia eikä sinun pidäkkään..nyt vaan sanot että asiat on näin. Näytät vaikka tämän kirjoituksesi jotta hän tajuaa mitä tarkoitat.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No pitäiskö sun sanoa miehelles että säkin tarviit lepoa välillä? Nukut vaikka päiväunet sillon kun miehelläs on vapaapäivä?
Niin... mutta en mie oo oikeesti mitenkään ihan rätti-puhki-poikki-väsynyt.
Voihan tuo mies olla, en mie tiiä, kun ei se myönnä - ei kiellä.
Enkä mie tiiä, miks mie nurisen... mutta ois se varmaan ollut ihan kiva välillä aamulla vanua sängyssä vähän pidempään kun puoli kuuteen, jolloin on noustava.
Ja oikeesti mie en edes osaa nukkua päikkäreitä, vaikka ois mahiskin. :ashamed:

niinpä
Voi nuita miehiä! Meilläkin ihan samanlainen. Kun tulee töistä,tarvii lepohetken,samoin aamuisin,jos ei ole töihin menoa.Minä nousen aamuisin lasten kanssa,hoidan yöheräilyt ym,eikä tod.voi päikkyjä nukkua.Joskus tekis mieli huutaa sinne sohvannurkkarotjakkeelle,että millon minä saan pitää vastaavia lepohetkiä?!?! Vissiin sitten hiekkahauteessa,niinkuin sinäkin... Ei nuo rakkaat ukkokullat aina osaa oikein toisen kenkiin asettua.Mutta silti en pois vaihtaisi. =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Antaisin miehelle shokkihoitoa ja lähtisin pienimmän kans sukuloimaan B)
Mitähän hyötyä tuostakin olis
:headwall:
No sellaistahan niis realityohjelmissa tehdään, näytetään millaista se äidin arki on jättämällä isä kotiin hetkeksi pyörittämään arkea.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menetkö yksin viemään poikaa?
Eli kai sentään muut pienet lapset jäävät kotiin nukkumaan?
Juu, siis muut jää kotiin. Heitän vaan pojan bussille, ja tuun takas. En ota ketään mukaan... en edes vauvaa.
No jospa vauva herättäis sit miehen sillä sekunnilla kun hyppäät autoon

:D
No ei vaiskaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
ei se ole hoksannut mitä kaikkea teet. eikä hoksikkaan jos et kerro.
luulee että sä voit lokotella kotona. avaa suusi ja kuvaile päivän kulku hänelle. ehkä sitten tajuaa....
Kyllä hän tietää... mutta ei aina varmastikkaan osaa ajatella asiaa niin :ashamed:
Tyhmempikin tietää, että ruokaa ja siivouksia ja pyykinpesuja, ulkoiluja, neuvolakäyntejä ja lasten hoitamisia, pukemisia, pesemisiä, syöttämisiä ja leikittämisiä ei tehdä tuosta vaan oikeakätisenä vasemman käden etu- ja keskisormella - ei varsinkaan, jos kyseessä on kohtalaisen iso perhe.

Toisaalta mie oon tyytyväinen siihen, että mies nukkuu... ettei sit töissä oo väsynyt, ja ennenkaikkea pysyy auton ratissa työmatkoillaan virkeänä. Mutta nyt kun sataa vaan, on pimeää, märkää ja kylmää niin ois niin mukava vaan jäädä peiton alle aamulla :ashamed:

Kuule ihan oikeesti
Mulle tulee heti mieleen Aurinkokunnan aikanaan aloittama ketju, jossa kertoi, miten tympäisi, kun oksennustaudin aikana hän itse, raskaana ollessaan hoiti yötä päivää oksentavia lapsiaan vieläpä itsekin oksentaen. Ja mies ei ronkkaansa nostanut.

Ja nyt sitten tämä. Tulee oikeasti paha ja ärtynyt mieli, että miten joku suostuu ja alistuukin joka asiaan. Miehellä pitä olla hyvä olo ja itse pannaan omat tarpeet täysin taka-alalle. Mutta kaitpa se on sitä epätoivoa ja turtumusta, kun tietää, ettei toinen muutu eikä opi.

Itse en moiseen alkaisi. Jokaisella on oikeus uneen ja kuulluksi tulemiseen. Ja eikös ne sairaat lapset kuulu hoitaa yhdessä, varsinkin jos niitä on niinkin suuri määrä, kuin Aurinkokunnalla? Vieläpä äidin ollessa raskaana ja itsekin sairaana.

Harmillisen itsekäs ja kypsymätön tuntuu tämä mies olevan.

vieras
Miten joku voi olla noin kärsivällinen ja viisas sydämeltään kuin aurinkokunta?

Itse en olisi tajunnut pitää suutani kiinni vaa lapsi olisi takuulla saanut kuulla kun olisin pauhannut miehelle. ja näin tajunnut, että en minäkään mielelläni häntä veísi.

Jos joku on synnynnäinen äiti, niin aurinkokunta.

Yhteistyössä