Tuo mies! Nuija mikä nuija... *nurinaa*

ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Kuule ihan oikeesti:
Mulle tulee heti mieleen Aurinkokunnan aikanaan aloittama ketju, jossa kertoi, miten tympäisi, kun oksennustaudin aikana hän itse, raskaana ollessaan hoiti yötä päivää oksentavia lapsiaan vieläpä itsekin oksentaen. Ja mies ei ronkkaansa nostanut.

Ja nyt sitten tämä. Tulee oikeasti paha ja ärtynyt mieli, että miten joku suostuu ja alistuukin joka asiaan. Miehellä pitä olla hyvä olo ja itse pannaan omat tarpeet täysin taka-alalle. Mutta kaitpa se on sitä epätoivoa ja turtumusta, kun tietää, ettei toinen muutu eikä opi.

Itse en moiseen alkaisi. Jokaisella on oikeus uneen ja kuulluksi tulemiseen. Ja eikös ne sairaat lapset kuulu hoitaa yhdessä, varsinkin jos niitä on niinkin suuri määrä, kuin Aurinkokunnalla? Vieläpä äidin ollessa raskaana ja itsekin sairaana.

Harmillisen itsekäs ja kypsymätön tuntuu tämä mies olevan.

Mulle tuli mieleen ketju, jossa Aurinkokunta ihmetteli miten hoitaa ostokset kun on vauva jne.
Mies ei osaa =/

En katselisi tuollaista miestä mutta toisaalta kyllä naisen pitää antaa miehen käydä kaupassa, jos haluaa että oppii joku päivä!
Ja pitää sanoa vastaan!

Tulee mieleen, että miestä hyysätään, hoidetaan ja paijataan kuin lasta.
En pahalla, mutta valitettavasti tulee mieleen =/

Tässä taannoin mietinkin, että miten Aurinkokunta jakselee niin vähillä unilla.

Mutta muutoin tästä aiheesta ja tilanteesta tuli mieleen, että oletko Aurinkokunta sanonut miehellesi että tarvitset myös unta ja lepoa, että tajuaako hän että sinä et ole superihminen joka jaksaa yösyötöistä huolimatta porskuttaa koko ajan kuin ei mitään vai luuleeko hän että sinä jaksat ihan hyvin tehdä kaiken ja vähän enemmänkin?

En tiedä minkä verran teillä mies harrastaa sitä kodin pyörittämistä itsekseen edes hetkittäin, mutta oma ukkoni pitää jo yhden lapsen kanssa kotona olemista raskaana ja siltä ei varmasti onnistuisi ihan heti se, että se hoitaisi yhden 2-vuotiaan ja vauvan päivisin ja samalla tekisi ruoat, siivoaisi, pesisi pyykit ja ripustaisi ne. Eihän se kerennyt edes kahvia juomaan kun olin yhtenä päivänä muutaman tunnin poissa :D Tämän pointtina oli siis se, että meillä vain nämä kaksi lasta ja mies osaa arvostaa sitä mitä päiviimme ja tekemisiini päivien aikana kuuluu, kun tajuaa sen ettei se häneltä onnistuisi. Edes näitten kahden kanssa se ei vastaavassa tilanteessa varmasti pyytäisi minua tuohon aikaan heräämään ja lasta jonnekin viemään, vaan heräisi itse. Ymmärtääkö se sinun nuijasi minkälaisen työn sinä teet päivittäin vai pitääkö itsestäänselvänä?

mia
Ikävä kyllä sun miehes ei arvosta sinua eikä tarpeitasi, ellet itse ensin opettele arvostamaan itseäsi. Aikaisempia juttujasi lukeneena on jo monta kertaa tullut mieleen, että miehesi ei todellakaan taida olla mikään järjen jättiläinen, kun ei edes kaupassa osaa käydä. Onhan se nyt perkeleestä, että ihmisen pitää vasta synnyttäneenä lähteä kauppaan moneksi tunniksi, kun mies ei sen vertaa osaa että tehdä ostokset! Alahan jo lopultakin kouluttaa sitä miestäsi, tai vaihtoehtoisesti lopeta nuriseminen!

hmm
Kannattas ihan avoimesti puhuu miehen kaa. Ei mistään muuten mitään tule. Muuhun en sano muuta, kuin että jos on lapsia paljo tehny ni silloin tekemistäki on enemmän. Tosin Aurinkokunta on kyllä tooooooooosi harvoin valittamassa.

yksi äiti vaan
Minun mies on kans semmoinen että kuvittelee että minä en voi olla väsynyt kun olen kotona meidän kolmen alle kouluikäisen kanssa(no esikoinen eskarissa 3 pv/vikko 4 tuntia) ja odotan neljättä rv18..Ja aina jokaisen lapsen kohdalla minä olen ollut se joka on öisin valvonut lasten kanssa vauavna,siivonnut,yms mitä nyt kodinhoitoon kuuluu.

ja mies käy reissutöissä eli olen lasten kanssa yksin kotona arkisin ma-to.(ollut reissutöisssä aina kun oltu yhdessä)Nyt käynyt tosin muutaman kuukauden ktoa käsin töissä ja niinä parina päivänä kun tulee arkisin kotiin "niin aikaisin"että lapset eivät ole nukkumassa niin sanoo että onpa mukava tulla kotiink un koko ajan joku huutaa..(meidän lapset on tosi itsepäisiä ja tappelevat paljon..mutta kuulunee asiaan..kai)

IhanaValo
:hug:
Meilläkin menee noin,et jos lapset herättää yöllä,niin miehän siinä nousen..menipä miten pitkään vaan takas nukuttaessa..Mutta asiahan on ihan eri,kun meillä on vain 2 lasta eli todella paljon vähemmän hoidettavaa. En osaa ees kuvitella miten ison työn teet Aurinkokunta,joka päivä.
Mutta ihminen tarttee lepoakin. Ei joka paikkaan tarttee pystyä repeemään.Perhe on teijän yhteinen yritys.
Tuli kyl mieleen se kauppahommakin,mistä joku aika sitten kerroit..oot tainnut opettaa miehes vähän turhan hyvälle :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hemppa31:
vittu mä jättäsin tollasen ukon!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ja v...ittu mä jätinkin tollasen ukon!!! :eek:
onpas aika löyhät perusteet jättää ihminen josta välittää....
kannattaiskos ensin vähän keskustella asioista
;)
No, meillä oli muutenkin onkelmia....ei toi nyt todellakaan ollut ainut syy....ja mä en exästä välittänyt edes.

Alkuperäinen kirjoittaja enymmärrä:
Aurinkokunnalla on itsekäs mies. Sille pitäisi näyttää närhen munat. Miksi aurinkokunta alistuu?
Mie selitin, etten halunnut alkaa mitään älämölöä, ettei poika pahoittaisi mieltään, ja saisi mielikuvaa että syy on hänessä, tai hänen, kun häntä pitää kuskata.

Eilen väsytti illalla aika paljon ja narisutti... ja nyt mie vähän jopa kadun, että asiasta edes kirjoitin.
Vauva nukkui aamuun ja heräsi vasta, kun poika oli jo viety. Mie oon ollut ihan pirteä, ja hyvin jaksanut... eikä se pojan vieminen kaatanut mun maailmaa.
Mie luulen silti sisällä jossain, että jos mie oisin koko yön joutunut valvomaan, niin mies ois pojan aamulla vienyt.

TuulenTuivertama
Voi Aurinkokunta kun näistä sun aloituksistakin jo huokuu alistuneisuus, nöyristely, miehesi palveleminen, kilttinä oleminen, äärimmäisyyksiin venyminen. En ymmmärrä, mitä niin mahtavaa se sun ukkos on tässä elämässä tehnyt, että sun pitää melkein lattiaa sen edestä lakaista, jotta vain hänellä olisi hyvä. Ei "osaa" käydä kaupassa, ei "osaa" pestä pyykkiä, tuskin ruokaa laittaa, vetelee tirsoja kun haluaa. Ja sinä revit iloa siitä, että ukkosi on pirteenä töissä ja työmatkoilla. Kyllä kai iso mies osaa käydä töissä ilman täydellisen rauhaisaa kotielämää kera passavan vaimon.

Vai onko tässä taustalla raha. Tiedät, että ilman ukkoasi et selvitä lapsilaumasi kanssa ja siksi palvot miestäsi koska hän tekee niin paljon ja hänellä on oltava hyvä olla.

Sun juttua on ihan kamalaa lukea. Koko ajan noita punaposkia häpeä-hymiöitä.. Halusin nukkua vartin päikkärit *häpeänaama*. Olisin halunnut syödäkin tänään jotain *häpeänaama*. Herää eukko!

Pistää se välillä keljuttamaan
Meillä minä heräilen monta kertaa yössä vauvaa hoitamaan. Mies saattaa ehkä kerran yössä käydä vessassa.
Viikonloppuna, jos miehellä ei satu olemaan töitä, haluaisin nukkua vähän pitempään aamusta, kun vauva kuitenkin on tissitetty joskus aamukuudelta viimeksi. Mies vaan raapii persettään ja kääntää kylkeä pierun kera.
Olen monesti sanonut, että haluaisin omaa aikaa ja joskus nukkua aamulla vähän pitempään, niin miehen vakiovastaus on aina 'no kun minun tisseistä ei tule maitoa'.

Kiitos rakas mieheni, joskus en vaan jaksa ymmärtää sinua!

Sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten joku voi olla noin kärsivällinen ja viisas sydämeltään kuin aurinkokunta?

Itse en olisi tajunnut pitää suutani kiinni vaa lapsi olisi takuulla saanut kuulla kun olisin pauhannut miehelle. ja näin tajunnut, että en minäkään mielelläni häntä veísi.

Jos joku on synnynnäinen äiti, niin aurinkokunta.
Niin mutta kun sille miehelle ei pitäis tarvita olla äiti. Kyse ei ole nyt äidin hyvyydestä vaan isän itsekkyydestä. Mä olisin kyllä sanonut miehelle muulloin kuin pojan aikana että jos nyt vaan hoitais omat tehtävänsä.

Mua säälittää naiset jotka ottaa miehiltä vastaan ihan mitä tahansa paskaa kohtelua. Mä ainakin ottaisin tuollaisen ukon kans kokoajan niin kovin matsia ettei tarvis yhdessä kauaa olla.

Maamikki
Muistan minäkin useammankin ketjun, jossa ap on kertonut kuinka mies ei osallistu perheen ja lasten hoitoon läheskään niin paljon, kuin ton kokoisen perheen isän pitäisi.
En tajua miten jaksat vaan lapsia puskea kun tuntuu koko koneisto pyörivän vaan sun harteilla.

Eikö sulle koskaan tule kynnysmatto olo Aurinkokunta?

Meillä kun mies luuli muuttaneensa hotelllin toissakesänä, niin jätin tiskipöydän siivoamatta kahdeksi viikoksi, niin johan muuttui äänikellossa :kieh: :kieh: :kieh:

enymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja enymmärrä:
Aurinkokunnalla on itsekäs mies. Sille pitäisi näyttää närhen munat. Miksi aurinkokunta alistuu?
Mie selitin, etten halunnut alkaa mitään älämölöä, ettei poika pahoittaisi mieltään, ja saisi mielikuvaa että syy on hänessä, tai hänen, kun häntä pitää kuskata.

Eilen väsytti illalla aika paljon ja narisutti... ja nyt mie vähän jopa kadun, että asiasta edes kirjoitin.
Vauva nukkui aamuun ja heräsi vasta, kun poika oli jo viety. Mie oon ollut ihan pirteä, ja hyvin jaksanut... eikä se pojan vieminen kaatanut mun maailmaa.
Mie luulen silti sisällä jossain, että jos mie oisin koko yön joutunut valvomaan, niin mies ois pojan aamulla vienyt.
Mies käyttää just sitä aseenaan, kun sinä et viittinyt pojan takia nostaa älämölöä. Hän tietää sen, siksi pyysi sinua viemään. Koska hän ei jaksanut, kun häntä väsytti, kun hän lähtee töihin.
Niin ja alistumisen huomaa, kun vielä kadut, että kirjoitit tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja Sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten joku voi olla noin kärsivällinen ja viisas sydämeltään kuin aurinkokunta?

Itse en olisi tajunnut pitää suutani kiinni vaa lapsi olisi takuulla saanut kuulla kun olisin pauhannut miehelle. ja näin tajunnut, että en minäkään mielelläni häntä veísi.

Jos joku on synnynnäinen äiti, niin aurinkokunta.
Niin mutta kun sille miehelle ei pitäis tarvita olla äiti. Kyse ei ole nyt äidin hyvyydestä vaan isän itsekkyydestä. Mä olisin kyllä sanonut miehelle muulloin kuin pojan aikana että jos nyt vaan hoitais omat tehtävänsä.

Mua säälittää naiset jotka ottaa miehiltä vastaan ihan mitä tahansa paskaa kohtelua. Mä ainakin ottaisin tuollaisen ukon kans kokoajan niin kovin matsia ettei tarvis yhdessä kauaa olla.
Nono, ei Aurinkokunta nyt ota mieheltään vastaan "mitä tahansa paskaa kohtelua". Enkä mä tiedä miten tämän AK:n miehen itsekkyys nyt oikein ilmenee erityisen alistavana ominaisuutena?

että näin
Alkuperäinen kirjoittaja TuulenTuivertama:
Voi Aurinkokunta kun näistä sun aloituksistakin jo huokuu alistuneisuus, nöyristely, miehesi palveleminen, kilttinä oleminen, äärimmäisyyksiin venyminen. En ymmmärrä, mitä niin mahtavaa se sun ukkos on tässä elämässä tehnyt, että sun pitää melkein lattiaa sen edestä lakaista, jotta vain hänellä olisi hyvä. Ei "osaa" käydä kaupassa, ei "osaa" pestä pyykkiä, tuskin ruokaa laittaa, vetelee tirsoja kun haluaa. Ja sinä revit iloa siitä, että ukkosi on pirteenä töissä ja työmatkoilla. Kyllä kai iso mies osaa käydä töissä ilman täydellisen rauhaisaa kotielämää kera passavan vaimon.

Vai onko tässä taustalla raha. Tiedät, että ilman ukkoasi et selvitä lapsilaumasi kanssa ja siksi palvot miestäsi koska hän tekee niin paljon ja hänellä on oltava hyvä olla.

Sun juttua on ihan kamalaa lukea. Koko ajan noita punaposkia häpeä-hymiöitä.. Halusin nukkua vartin päikkärit *häpeänaama*. Olisin halunnut syödäkin tänään jotain *häpeänaama*. Herää eukko!
Aurinkokunta taitaa olla hellan ja nyrkin välissä.

niin
Mulle tulee heti mieleen Aurinkokunnan aikanaan aloittama ketju, jossa kertoi, miten tympäisi, kun oksennustaudin aikana hän itse, raskaana ollessaan hoiti yötä päivää oksentavia lapsiaan vieläpä itsekin oksentaen. Ja mies ei ronkkaansa nostanut.

Ja nyt sitten tämä. Tulee oikeasti paha ja ärtynyt mieli, että miten joku suostuu ja alistuukin joka asiaan. Miehellä pitä olla hyvä olo ja itse pannaan omat tarpeet täysin taka-alalle. Mutta kaitpa se on sitä epätoivoa ja turtumusta, kun tietää, ettei toinen muutu eikä opi.

Itse en moiseen alkaisi. Jokaisella on oikeus uneen ja kuulluksi tulemiseen. Ja eikös ne sairaat lapset kuulu hoitaa yhdessä, varsinkin jos niitä on niinkin suuri määrä, kuin Aurinkokunnalla? Vieläpä äidin ollessa raskaana ja itsekin sairaana.

Jotenkin teksteistäsi paistaa, että olet perheesi tällaiseen opettanut. Muistan jonkun ketjun, jossa taisi olla puhetta murkkujen osallistumisesta hommien tekoon. Taisi olla niinkin simppelistä asiasta kysymys, kuin kahvin keitosta ja sun piti sekin tehdä.

Noin isossa perheessä pitää kaikkien osallistua. Murkut osaa tehdä ihmeen paljon juttuja, eikä ne ehdi niistä stressaantua.

Hengitä välillä, hyvä ihminen.

että näin
Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Jotenkin teksteistäsi paistaa, että olet perheesi tällaiseen opettanut. Muistan jonkun ketjun, jossa taisi olla puhetta murkkujen osallistumisesta hommien tekoon. Taisi olla niinkin simppelistä asiasta kysymys, kuin kahvin keitosta ja sun piti sekin tehdä.

Noin isossa perheessä pitää kaikkien osallistua. Murkut osaa tehdä ihmeen paljon juttuja, eikä ne ehdi niistä stressaantua.

Mä muistan kans noi ketjut. Mietinkin niitä lukiessa, että eikö isot lapset osaa ottaa jo itse aamupalaa ennen kouluun lähtöä. Aurinkokunta herää kukon laulun aikaan tekemään aamupalaa lapsille ja miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Mä muistan kans noi ketjut. Mietinkin niitä lukiessa, että eikö isot lapset osaa ottaa jo itse aamupalaa ennen kouluun lähtöä. Aurinkokunta herää kukon laulun aikaan tekemään aamupalaa lapsille ja miehelle.
Ai kamalaa... eikö kaikki naiset olekkaan aamu-unisia sängyssä löhöäjiä? :eek:

Siinäpä se
Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Ei kenenkään tarvitse olla yli-ihminen. Ei todellakaan.

cc
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ai kamalaa... eikö kaikki naiset olekkaan aamu-unisia sängyssä löhöäjiä? :eek:
Eiku katsos joidenkin ISÄTKIN OSAA ITSE SYÖDÄ.
Toisin kuin ilmeisesti sä!

Yhteistyössä