tuntuuko muista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Nyt kun alkaa tämä pääsiäisen aika ja piiiiitkä vapaa ja meillä "vapaata" myös miehen lapsista (asuuvat äidin luona).
Tässä nyt on jo jonkin aikaa ollut uskomatonta sinksailua näiden viikonloppujen kanssa eli sillon kun lasten pitäisi tulla meille ei tulla ja sitten kun ei pitäisi tullaan (alkaa rasittamaan) Eli emme siis voi koskaan suunitella mitään koska lapset saattaakin yht´äkkiä tulla...
Tämä sama kuvio yllättäin toistui nyt pääsiäisen alla,ex soitti että mitä jos lapset tulisi teille??? Juu ei onnistu ei taas tätä sinksailua,meillä on vapaa ja olemme sopineet muuta (meillä on siis myös yhteinen lapsi)ja sitten ex:ltä no kun meillä on sitä ja tätä plaa plaa plaa...
Mutta ei kai meidän ole pakko suostua kun kerran se ON meidän vapaa ja olemme muuta suunitelleet,kyllähän lapset saa tulla meille koska vaan mutta jos se on meidän vapaa viikonloppu ja meillä on suunitelmia niin kai sillon saadaan kieltäytyä ilman että saadaan p..... niskaan????????????

Eikö ole kyse lapsen oikeudesta tavata isäänsä.
Toivottavasti siinä vaiheessa kun eroatte, mies on yhtä nihkeä tapaamaan teidän lastanne kun haluaa viettää aikaa uuden vaimonsa kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2005 klo 10:52 nikitön kirjoitti:
Toivottavasti siinä vaiheessa kun eroatte, mies on yhtä nihkeä tapaamaan teidän lastanne kun haluaa viettää aikaa uuden vaimonsa kanssa.

kyllä kyllä... mutta eikö molemmilla vanhemmilla ole myös oikeus vapaaseen kun on ne tapaamiset sovittu???
eli siis sinun mielestä meidän pitää perua reissumme ja ottaa lapset kun heidän äitinsä niin haluaa!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2005 klo 10:52 nikitön kirjoitti:

ja vielä lisäisin että kyse ei ole siitä etteikö lapsia haluttaisi meille niin usein kun he tulevat (ýleensä joka toinen viikonloppu)ja nyt kun ei ole meidän viikonloppu olemme suunitelleet muuta niin onko se niin väärin kieltäytyä!!!!

Hankalia tilanteita. Minäkään en pidä soutamisesta ja huopaamisesta vaan haluan etukäteen suunnitella tekemiseni.

En osaa antaa neuvoa ap:n tilanteeseen. Luulen, että olisi parasta, jos vanhemmat saisivat keskenään sovittua asian ja ap. olisi vain taustalla. Mihin lapset menevät, jos te sanotte EI? Ovatko he keskenään pääsiäsen? Voisivatko lapset mennä mummolaan/serkuilleen???

Kyllä lasten äidin pitäisi itse järjestää oma pääsiäinen niin että voi olla lastensa kanssa jos niin on sovittu, kyllä teilläkin on oikeus vapaaseen. Eikä minun mielestä äitipuolta voi tyrkätä taustalle tälläisissä asioissa kosa hänhän on isän uusi puoliso ja he elävät joka paiva yhdessa ja jakavat asiat ja kotikin on yhteinen. Sanokaa äidille että sovitaan viikonlopuista vaikka kuukausi aina etukäteen ja jos ei jompi kumpi pysty hoitomaan omaa viikonloppuaa on hän velvollinen järjestämään lapsille hoidon (jonkun muun kuin toinen vanhempi). Hyvää jatkoa teille :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2005 klo 12:27 Leija kirjoitti:
Hankalia tilanteita. Minäkään en pidä soutamisesta ja huopaamisesta vaan haluan etukäteen suunnitella tekemiseni.

En osaa antaa neuvoa ap:n tilanteeseen. Luulen, että olisi parasta, jos vanhemmat saisivat keskenään sovittua asian ja ap. olisi vain taustalla. Mihin lapset menevät, jos te sanotte EI? Ovatko he keskenään pääsiäsen? Voisivatko lapset mennä mummolaan/serkuilleen???

ei lapset yksin kotii jää,ex ja hänen miehensä+heidän lapsi lähtevät reissuun mutta ottavat kyllä nämä kaksi isompaakin mukaan,olisivat vaan päässeet helpommalla kun olisivat saaneet lapset meille!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2005 klo 13:05 vierailija kirjoitti:
Kyllä lasten äidin pitäisi itse järjestää oma pääsiäinen niin että voi olla lastensa kanssa jos niin on sovittu, kyllä teilläkin on oikeus vapaaseen. Eikä minun mielestä äitipuolta voi tyrkätä taustalle tälläisissä asioissa kosa hänhän on isän uusi puoliso ja he elävät joka paiva yhdessa ja jakavat asiat ja kotikin on yhteinen. Sanokaa äidille että sovitaan viikonlopuista vaikka kuukausi aina etukäteen ja jos ei jompi kumpi pysty hoitomaan omaa viikonloppuaa on hän velvollinen järjestämään lapsille hoidon (jonkun muun kuin toinen vanhempi). Hyvää jatkoa teille :)

kiitos lohduttavista sanoista tuli jo tunne että on väärin sanoa EI =)

Meillä tapaamiset pääosin joka toinen viikonloppu. Poikkeuksista sovitaan puolin ja toisin jo USEITA VIIKKOJA aikaisemmin. Eli mitään päähänpistoja ei lähdetä toteuttamaan esim. juhlapyhien ja lomien alla.

Olen itse vaatinut näin, koska pakko on sovittaa omat menot etälapsen tulemisen mukaan. Ei siitä mitään tulisi, jos ex määräisi milloin me voidaan tehdä jotain ja milloin ei! Eli pidä puolesi.

Jos on tapaamisoikeudet sovittu paperilla, niin voittehan aina muistuttaa lähivanhempaa siitä, että tapaamisoikeus on nimenomaan OIKEUS, ei velvollisuus. Se on sitten isän asia käyttääkö oikeuttaan vai ei. Näin meillä on tehty.

Onneksi aina on pystytty sopimaan asiat ja tietenkin "hätätilanteissa" (sairastelut yms.) joustetaan puolin ja toisin.

meillä oli kanssa tosi hankalaa - sovitut ajat muuttuivat viime tipassa ja ei äidillä lapsille muuta paikkaa. Kyse ei suinkaan ollut siitä että lapset olisivat silloin voineet olla enemmän isänsä kanssa - isällä saattoi olla pitkät työvuorot, joita ei voinut noin vain muutella, joten lapset olivat sitten meillä minun kanssa. Ei siinä mitään ihan pärjättiin ja yhdessä viihdyttiin ja viihdytään yhä, Mutta jossain tulee raja joustamisessa ja kaiken tämän perheen elämisen uudelleen järjestelyssä. Hyvähän sitä on ruveta isää syyllistämään, että ei muka haluaisi olla lastensa kanssa. Kai sitä kaikilla kuitenkin on oikeus jollakin tavalla suunnitella elämäänsa ja lapsien oikeus on myös se että tosiaan saavat olla sen toisenkin vanhempansa kanssa.

Toinen puoli asiaa oliskin sitten kun lapset olivat meillä pidempiä aikoja esim lomalla, alkoi äiti soitella heille, tulisitteko jo kotiin kun on ikävä. No siinä meni sitten isän ja lasten yhteiset suunnitelmat mönkään useamminkin. Että niinkin päin voi olla kurjaa.

Sitten asioista otettiin aika tiukka linja ja tapaamisia ei suostuttu muuttelemaan noin vain, tietenkin jos sairastumisia tai muita äkillisiä niin silloin neuvoteltiin. Ja nyt sujuu mukavasti. Lapsetkin ovat tyytyväisiä kun voivat omia menojaan kavereille ja muuta suunnitella.

Kuullostaa tutulta.Olen ehdottomasti sitä mieltä että on paras pitää kiinni tapaamis sopimuksesta jos sellainen on tehty.Ihmisten pitää voida suunnitella elämäänsä niin ettei tarvitse aina miettiä että mitäs jos ex nyt soittaa ja haluaa muuttaa tapaamisia.Niihin ei tarvitse suostua!
Ajoissa sovitut muutokset on asia erikseen,joustaa voi tiettyyn rajaan saakka.

Kun kerran tilanne on se että lasten vanhemmat asuvat erillään niin kyllä teillä myös "oma elämä".Elämä ilman miehesi lapsia edellisestä suhteesta.Eivät lapset siitä kärsi jos heille sanoo ei.Ätikin on velvollinen selittämään miksi ei isän tykö yks kaks mennä.Ei sitä noin vaan hypitä vanhemmalta toiselle.Aikuisena lapset ymmärtää viimeistään.Miksi elämän pitäisi mennä lasten pillin mukaan????Vastoinkäymiset ja pettymykset kuuluvat asiaan!!!!opettavat.Eikä se rakkasu katoa vaikka ei aina pääsisi etävanhemman tykö.....

Yhteistyössä