Tuntuu aikas pahalle,kun..

..oma äitä vihjailee koko ajan siitä että alkais 1vee 9kk lapsi joutaa hoitoon ja itse töihin jonnekin. Nyt onneksi loppui tuo (vähäksi aikaa) kun on tuo pikkukakkonen tuloillaan. Tähänkään asti en kyllä ole ollut kovin innokas tuota lasta jättämään hoitoon kun viihdytään tosi hyvin kotona! Onkos muilla kokemuksia vai oonko ainoo joka uskoo kotiäitiyteen?
 
:wave: Mä uskon kotiäitiyteen :) Siks yritän päästä iltakouluun et saan olla lasten kanssa kotona kun ahdistaa ajatus laittaa lapset hoitoon :( Meillä tosin toi isäntä on sanonut et oo kotona niin kauan kun haluat ja rahatkin riittää elämiseen niin mikäs tässä :)
 
Niin, vähän sama olo täällä, vaikka oma äitini on kyllä kotiäitiyden puolesta niin ympäristössä monta sellasta jotka ihmettelee että mitä minä vaan kotona löhöän... nii-in. (lisäksi että myös opiskelen etänä osa-aikaisesti)
Ihmetelköön, mokomat. Onneksi me tiedetään paremmin :)
 
Jep, munkin ois erään sukulaisen mielestä pitänyt mennä "joululomaksi" töihin, vaikka lapsi oli tuolloin vasta puolvuotias :eek: Ei ne taida kaikki ajatella asioita joka kantilta...nauroin ehdotukselle ja sain mulkaisevan katseen osakseni :whistle:

Olen siis opiskelija (nyt hoitovapaalla) ja mun ois pitänyt tehdä rahaa joulun aikaan niin kuin ennen lapsen syntymääkin :kieh:
 
joo mulla kans, porukat jauhaa koko ajan että ala mennä töihin!!!! tyttö täyttää maaliskuun 9pv 8kuukautta!!!!!! äitiysloma loppuu maaliskuun puolessa välissä ja töihin pitäs kuulemma mennä! huh, ei ikinä!!!!! sanoin jo sillon kun tyttö syntyi että olen ainakin 1 vuotiaaksi asti kotona! no, nyt olen pidempään, kakkonen on tulossa (la syyskuun 17) joten olen kotona vielä seuraavat kaksi vuotta! no, porukat ei vielä tiedä siitä mitään, enkä aio kertoa ennenkun itse huomaavat, kun tiedän että ne alkaa saarnata että miks noin pian toinen ja töihin kun olis pitänyt mennä..... kyllä kun ja jos mulla aikanaan on lapsen lapsia niin mä vaan onnittelen! enkä aio paasata että töihin töihin. ja vaikka tulisi 10 lasta vuoden välein niin se on jokaisen oma päätös! vaikka ovatkin minun lapsia! mulla on todella hyvät välit mun vanhempiin, mutta välillä ärsyttää kun ne yrittää vieläkin holhota ja neuvoa mitä pitää tehdä... ei oikeestaan muussa asiassa, mutta niillä on vaan hirvee huoli miten me pärjätään kun mä en ole töissä!!!!!!! :kieh:
 
Nykyään ei samalla tavalla arvosteta kotiäitiyttä kuin ennen vanhaanhan naisen paikka oli kotona lasten kanssa. Mulle ei varsinaisesti kukaan ole sanonut että töihin pitäis mennä mutta monenkin naamasta oon nähny mitä ne ajattelee kun oon sanonut olevani kotiäiti. Joidenkin mielestä se on sama kuin työtön. Oma äitini on sanonut että parempi kasvattaa tyttö kotona kun onhan se niin pieni vielä(alle 2v).
 
nean äiti
mää menin töihin kun mun tyttö oli 9kuinen ja mua katottiin kyllä hiukan pitkään ensin ooltiin painostettu töihin sit kun tyttö menee hoitoon niin sit katotaan pitkäään"!!!!!mikä on sit "oikein"?
 
Niinhän se on, että nykyään ei voi tehdä oikein. Siis aina jonkun mielestä tekee väärin. JOten parasta on vaan tehdä kuin itselle sopii.
Ennen laitettiin jalustalle kotiäidit, jotka teki paljon lapsia, ja saavat vieläkin mitaleita äitienpäivisin, siis äidit, jotka ei päivääkään kodin ulkopuolella töissä, mutta nykyään pieniä lapsia kotona hoitava, mikä fyysisesti ja henkisesti raskasta, ainakin jo kahden lapsen kanssa, on suunnilleen sama kuin työtön.

Oli kiva lukea, että en ole ainoa, jonka lähisuku painostaa töihin. Tosin en välitä noista, kun nuo painostajat on sellaisia, jotka itse hankkiutuneet töistä pois, siis eläkkeelle heti kun vaan päässeet... eli paljon ennen 65 vuoden ikää. Ovat varmaan huolestuneita, että riittää eläkkeenmaksajia...

Joskus tekis mieli sanoa muutama valittu sana isoisälle, jolla niin kiireistä, vaikka on terve ja eläkkeellä, että ei ehdi lapsenlasta muistaa edes syntymäpäivänä, mutta pieniä lapsia hoitavan pitäisi ehtiä töihin ...

 
:wave:
Minä olen nyt jo ollut 4½-vuotta kotona.Ja seuraavat 4-vuotta ainakin olen.
Nyt aloin odottamaan kolmatta.En tiedä miten anoppi siihen suhtautuu.Kun on höpöttänyt koko ajan että millon menen opiskelemaan.
Mulla ei siis ole vielä ammattia opiskeltuna.Hyvin pärjätään kun mies on vain töissä.Ja kyllä sen ammatin ehtii myöhemminkin hankkia.Mun äiti on mun kanssa samaa mieltä.
Kotiäitiys on ihanaa.Mä pidän siivoamisesta ja lastenhoito on mun elämä :heart: :heart: :heart:
 
ääppänks
Mulla on 2 vuotias lapsi (enkä ole raskaanakaan) mutta siltikin olen vielä vaan kotona lapsen kanssa,itse asissa olen vähän suunnittelut jos laittaisin lapsen päiväkotiin kun täyttää 3 vuotta. (mun mielestä siihen asti lapseni voi vielä ihan hyvin olla kotona,mutta tämä onkin vain mun mielipide) Ja tämä "vieläkin" kotona oleminen tuntuu kans vaivaavan muutamia tuttuja..ihmetellään kovasti äänen että vieläkö sä vaan oot lapsesi kanssa kotona vaikka lapsi on "jo" pari vuotias...

Meille tämä järjestely sopii paremmin kuin hyvin,niin miksi en laittais lasta tarhaan 3 vuotiaana,eiköhän aikuiset ihmiset kuitenkin tiedä mikä on omalle perheelleen parasta,ja tilanteitakin on erilaisia niin kuin meitä ihmisiäkin!
Ja jos joku taas laittaa lapsensa päivähoitoon ihan ihan pienenä,ei tulis mielekään alkaa sitä sen kummemmin ihmettelemään..kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee! =)
 
Minun mielestä kans pienen lapsen paikka on kotona jos mahd. Meillä lapsi 2v. ja oon ollu koko ajan kotona.Rahasta ei ole puutetta,mies vakituisessa työssä ja ei myöskään halua pientä hoitoon.Ajattelin mennä töihin kesän jälk. Vaihtelua itelle mut silti tuntuu pahalta laittaa lapsi kokopvä.hoitoon..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 08:29 enkeli-79 kirjoitti:
minun mielestä alle kolmiviuotiaiden lasten paikka on kotona...,
hetkenhän ne lapset on pieniä. :hug:
SAMAA MIELTÄ!!!jos vaan mahdollista mutta näin minä teen ja jotenkin eteenpäin sinnittelen rahallisesti..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 14:30 ääppänks kirjoitti:
Mulla on 2 vuotias lapsi (enkä ole raskaanakaan) mutta siltikin olen vielä vaan kotona lapsen kanssa,itse asissa olen vähän suunnittelut jos laittaisin lapsen päiväkotiin kun täyttää 3 vuotta. (mun mielestä siihen asti lapseni voi vielä ihan hyvin olla kotona,mutta tämä onkin vain mun mielipide) Ja tämä "vieläkin" kotona oleminen tuntuu kans vaivaavan muutamia tuttuja..ihmetellään kovasti äänen että vieläkö sä vaan oot lapsesi kanssa kotona vaikka lapsi on "jo" pari vuotias...

Meille tämä järjestely sopii paremmin kuin hyvin,niin miksi en laittais lasta tarhaan 3 vuotiaana,eiköhän aikuiset ihmiset kuitenkin tiedä mikä on omalle perheelleen parasta,ja tilanteitakin on erilaisia niin kuin meitä ihmisiäkin!
Ja jos joku taas laittaa lapsensa päivähoitoon ihan ihan pienenä,ei tulis mielekään alkaa sitä sen kummemmin ihmettelemään..kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee! =)
peesailen, samanikäinen tyttö on meilläkin enkä minäkään ole vielä raskaana... vauva saa tulla heti kun tahtoo. toivottavasti tahtosikin nopeesti, niin pääsis väistelemään nuo eiks ois jo aika mennä töihin-kommentit! :D
kaikkein eniten ärsyttää just oman äidin ei niin suorat kehotukset ja sitten anopin joka itse on pph kommentit, että kyllähän tuo :heart: PIIP jo olisi kypsä hoitoon... ja tää rallatus tosiaan alkoi sillon kun tyttö oli alle vuoden vanha... ei mee mun päähän tuo ajatusmaailma!!! onneks teitä muitakin on jotka ajattelee samalla tavalla :hug:
 
Murmelien mutsi
:wave: Täällä myös uskotaan kotiäitiyteen :wave:
itse hoidan neljää alle kouluikäistä lastani kotona, ei tulisi mieleenkään lähteä töihin kun lapset ovat vielä pieniä.
Itse haluan kasvattaa omat lapseni, enkä halua missata lapsieni kehitystä, esim. ensi askelia ja sanoja.
Lapset ovat kuitenkin niin vähän aikaa pieniä. :)
 
TiinaLiina
Sanon vaan, että kotiäitiys on laiskojen homma!! Lapsen varjolla jäävät pois töistä! Tosi väärin lasta kohtaan!!! Suorastaan hyväksi käyttöä! Ja täällä sivuilla sitä sit yritetään hyväksyntää hakea! Voi teitä onnettomia!!!!
 
Murmelien mutsi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 09:54 TiinaLiina kirjoitti:
Sanon vaan, että kotiäitiys on laiskojen homma!! Lapsen varjolla jäävät pois töistä! Tosi väärin lasta kohtaan!!! Suorastaan hyväksi käyttöä! Ja täällä sivuilla sitä sit yritetään hyväksyntää hakea! Voi teitä onnettomia!!!!
Kiitos! Samoin päivähoitajat, neuvolatädit, päiväkotitädit ym. laiskoja, koska eivät viitsi tehdä OIKEITA töitä! :kieh: :LOL: :LOL: :LOL:

 
Murmelien mutsi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 10:47 TiinaLiina kirjoitti:
No ei, kyllähän ne on töissä!! Kaikki kotiäidit, joilla siis vähemmän kuin 4 omaa lasta kotona, perhepäivähoitajiksi! Ja jo on teistäkin jotain hyötyä!!!
Huomasitko nauravat naamat viestin perässä?

:whistle:
Eiköhän me kaikki äidit tehdä tärkeätä työtä oli lapsia yksi tai lauma ja olipa äiti kotona tai töissä!
:flower: ja :hug: vaan kaikille äideille!
Lasten kasvatus on maailman tärkeintä työtä!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 16:08 pirpiz kirjoitti:
..oma äitä vihjailee koko ajan siitä että alkais 1vee 9kk lapsi joutaa hoitoon ja itse töihin jonnekin. Nyt onneksi loppui tuo (vähäksi aikaa) kun on tuo pikkukakkonen tuloillaan. Tähänkään asti en kyllä ole ollut kovin innokas tuota lasta jättämään hoitoon kun viihdytään tosi hyvin kotona! Onkos muilla kokemuksia vai oonko ainoo joka uskoo kotiäitiyteen?
Minä uskon myös kotiäitiyteen =).
Saa rauhassa keskittyä lapsen kasvattamiseen ja vielä kun olen yh:kin niin varmasti olisi raskasta työt ja lapsen kasvatus..
Aion kotona olla siihen asti kun lapsi 2, ehkä sen kolmekin vuotta..
 
Luulen, että tämän yhteiskunnan vaatimukset ja työpaikan vaatimukset osaltaan vaikuttaa siihe, että käydään nykyään niin paljon keskusteluita aikaisesta töihin paluusta. veronmaksajia kaivataan.Vaikkakin itse niitä olemme maailmaan saattaneet. Minäkin 2 suloista lasta. Arvostus äitejä kohtaan, jotka hoitavat lapsiaan mahdollisimman pitkään kotona on kai osittain hiipunut...vaikka pitäisi huomata myös se tosi asia, että samalla säästämme myös yhteisiä varoja, kun hoidamma lapsiamme kotona emmekä vie heitä hoitoon, sillä hoitopaikka maksaa enemmän. Itselläni on 3,5 v tyttö ja lähipäivinä 1 vuotta täyttävä poika ja aion olla kotona toistaiseksi. Toki itsellä painaa takaraivossa töihin paluu, kun vakipaikkaa ei ole...katselen koko ajan töitä, mutta mihin tahansa en lähde, sillä kiire ei ole....

 
murmelien mutsi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 09:54 TiinaLiina kirjoitti:
Sanon vaan, että kotiäitiys on laiskojen homma!! Lapsen varjolla jäävät pois töistä! Tosi väärin lasta kohtaan!!! Suorastaan hyväksi käyttöä! Ja täällä sivuilla sitä sit yritetään hyväksyntää hakea! Voi teitä onnettomia!!!!
Viime vuosina on uutisissa ollut surullisen paljon tapauksia joissa lapsia on kuollut tai kadonnut hoitopaikoissa useimmin päiväkodeissa.
Eipä huvita lapsia viedä hoitoon senkään takia, koskaan ei tiedä milloin soitetaan että lapselle on käynyt jotain.
Eikä se ole aina hoitajien vika vaan päättäjien. Tärkeistä ammateista vähennetään työntekiöitä..... surullista :ashamed:
 

Yhteistyössä