tuntupa eilen häijyltä päiväkodin pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
tämä ON mahdollista SUOMESSA!!!! mä en saata ymmärtää et joku vie hoitoo, jos ite himas. tai tietty vanhemmat voi viedä, ku ne sentää ymmärtää kavereist yms, mut alle 3v. ei ymmärrä ei ymmärä...

Mulla loppuu kurssi helmikuussa, ja tuo meidän tammikuun alussa 2 v täyttänyt jatkaa päiväkodissa, 4 v esikoisesta puhumattakaan. Siinäpä saa naapurit ja muut sitten ihan rauhassa ihmetellä... :whistle:

Ollaanpa sitä taas oikein putkinäköisiä! Ärsyttää moinen törttöily. Onko tullut kenellekkään mieleen että kyseessä saattaa olla esim synnytyksen jälkeinen masennus? Puhutte jostain näöltä tutusta jonka asioista ette tiedä yhtään mitään. Parempi että perheitä ja äitejä tuetaan jos pahalta tuntuu kuin että täällä kauhistellaan iltalehtien otsikoita: ÄITI TAPPOI KAKSI LASTAAN, kukaan ei puuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Olenkin vähän aina ihmetellyt että kuinka ne masentuneet äidit pystyy sen vauvan kuitenkin hoitamaan. Miksi sitä vauvaakin ei sitten hoitoon viedä?

Voisiko olla että siihen vauvaan on helpompi keskittyä kun ei ole taaperoa vieressä vaatimassa huomioa ja hoitoa?

Olenkin vähän aina ihmetellyt että kuinka ne masentuneet äidit pystyy sen vauvan kuitenkin hoitamaan. Miksi sitä vauvaakin ei sitten hoitoon viedä?

Vauvanhoito on helppoa. Vauvalle riittää, kun perustarpeet tulee tyydytettyä. Isompi lapsi vaatii paljon enemmän kuin pelkästään ravintoa, unta ja kuivat vaatteet. Väsyneen ja masentuneen äidin energia ei riitä tarjoamaan lapselle kaikkia virikkeitä joita hän tarvitsee, ja siitä tulee äidille huono omatunto, ja entistä kurjempi olo.
Ja onhan se helpompaa olla kotona vain yhden lapsen kanssa, kuin kahden tai useamman.
Lisäksi vauva kulkee mukana helposti, ja masentunut äiti voi mennä vaikkapa kävelylenkille tai kahvilaan, ja se piristää äitiä. Kun mukana on kiukutteleva uhmaikäinen, on reissusta piristys kaukana.
Näin mä kuvittelisin, masennuksesta mulla ei ole kokemusta omalla kohdallani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vein omaa lastani hoitoon ja samaan aikaan sinne toi eräs äiti oman kaksi vuotiaansa, joka itki kovasti äitinsä sylissä ja hoki vaan "mennään kotiin".. äitinsä totesi sille että "ei kun sä menet nyt hoitoon ja äiti menee siskon kanssa kotiin". hällä on siis alle puolivuotias pikkusisko ja äiti on äitiyslomalla. mutta se 2 vuotias kuulemma tarvii 5 x viikossa 8 tunnin hoitopäivän kun ei anna äidin muuten imettää ja hoitaa sitä pienempää rauhassa. illalla on sitten isäkin kotona niin sitten se voi leikkiä sen 2 vuotiaan kanssa.. noinko sitä mustasukkasuutta sitten hoidetaan:(

Tulipas paha mieli
:'(
Pitäisi musta lailla kieltää tällaisissa tapauksissa hoitoon vieminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Voisiko olla että siihen vauvaan on helpompi keskittyä kun ei ole taaperoa vieressä vaatimassa huomioa ja hoitoa?

Varmaan siksi, että siitä hoidosta joutuu itse maksamaan subjektiivinen päivähoito-oikeus kun alkaa vasta sitten kun oikeus vanhempainvapaisiin päättyy.
Syitä voi olla monia ja koska seinilläkin on korvat niin äidit tuskin alkaa huutelemaanpk:n pihalla ÄITI ON VÄHÄN VÄSYNYT, siksi menet hoitoon.
Jos vauva valvottaa yöllä se tod. näk. nukkuu päivällä, joten äitikin pääsee sulkemaan silmänsä edes hetkeksi, kun pari vuotias isosisarus on hoidossa. Todennäköisesti tuo isosisarus saa paljon parempaa hoitoa pk:ssa, kuin zombie-äidiltään.

Yhteistyössä