neuvolassa nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
vein lapseni äsken puheterapiaan ja olipa aulassa taas 2 ei niin mukavaa yllätystä.
Kun tulet paikkaan jossa on paljon lapsia niin älä pliis peseydy hajuvedessä,
se myrkkypilvi on kamala minullekin joka en edes ole hajuste yliherkkä :x

Sitten eräs äiti tuli tuomaan lastaan millekä lie terapeutille,
katsoin heti kun ovesta sisään astui että tuo tenava on kipeä.
Tenava itki kokoajan,
oli punainen ja eipä sitä limaisuutta ja röhäisyyttäkään voinut olla kuulematta.
Otti oiken ulkovaatteetkin pois että menehän nyt leikkimään
(niin,sinne vaan muutkin tartuttamaan tahallaan)
Kokoajan tämä lapsi itki kuinka sattuu ja oeln kipeä vaan äitinsä
"shh ollaan nyt vaan hiljaa"
Sinne he vielä jäi odottamaan omaa vuoroaan,
minä lähdin siksi ajaksi nyt kahvioon kunnes haen omani kohta jo pois.
Ihme jos heitä ei ole käännytetty kotiin sairastamaan.

Tosi karua!

Jotkut turtuvat siihen omaan hajuveteensä niin, että sitä tietämättään lotraa aina vain enemmän, kun eihän se omaan nenään enää miltään haise.

toi hajuvesi on ongelma muuallakin kuin vain neuvolassa. Itse saan herkästi migreenin hajuista, joten olen joutunut esim. useasti jäämään pois bussista kun joku on kaatanut päälleen koko pulllollisen hajuvettä. Ja meillä on anoppi sellainen joka käyttää todella runsaasti hajuvettä, mut onneksi nyt on oppinut et meille ei kannatra tulla kovin voimakkaasti haisten, on mies muutaman kerran käännyttänyt hänet ovelta pois. Mitenhän niille ihmisille on niin vaikea ymmärtää et kipeää lasta ei tuoda neuvolaan. Meidänkin terveydenhoitaja kertoi et on todella ärsyttävää kun ihmiset tulee neuvolaan hakemaan sairaslomatodistuksia kipeän lapsen kanssa.

[QUOTE="vieras";27533156]toi hajuvesi on ongelma muuallakin kuin vain neuvolassa. Itse saan herkästi migreenin hajuista, joten olen joutunut esim. useasti jäämään pois bussista kun joku on kaatanut päälleen koko pulllollisen hajuvettä. Ja meillä on anoppi sellainen joka käyttää todella runsaasti hajuvettä, mut onneksi nyt on oppinut et meille ei kannatra tulla kovin voimakkaasti haisten, on mies muutaman kerran käännyttänyt hänet ovelta pois. Mitenhän niille ihmisille on niin vaikea ymmärtää et kipeää lasta ei tuoda neuvolaan. Meidänkin terveydenhoitaja kertoi et on todella ärsyttävää kun ihmiset tulee neuvolaan hakemaan sairaslomatodistuksia kipeän lapsen kanssa.[/QUOTE]

Mihin ne lapset lykätään siksi aikaa?
Voisko neuvolantäti kirjoittaa sen sairaslomatodistuksen ja jättää vaikka sinne jonnekin eteiseen kuoreen???

Itse jouduin ottamaan rähjäisen lapsen mukaan neuvolaan kun minulla oli itsellä aika alkuraskaudessa. No joo, ei mun lapsi kyllä itkenyt kipeää oloa, mutta oli siis selkeästi räkäinen. En saanut mistään hoitajaa siihen hätään ja akuuttitilanne niin kyseessä, joten pakko ottaa lapsi mukaan.

Tuota terveydenhoitajan kommenttia kyllä ihmettelen. Meillä ei saa sairaslomatodistusta lapsen sairaudesta jos ei sitä lasta tutkita, eli pakkohan se lapsi on ottaa mukaan. Tosin meillä ei neuvola kirjoita niitä ollenkaan.

Yhteistyössä