Jopas ollut taas aamut pk:ssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa osata laskea vähän niitä sylejä ja lasten määrä. Aloittavien lasten määrä voi olla yli kaksinkertainen syleihin verrattaessa. Kun vahvimmin ahdistuneet lapset repivät kaiken mikä tielle sattuu, samaan syliin ei voi toista lasta ottaa. On vain varjeltava itseään pahimmilta vammoilta ja myös sitä lasta on varjeltava vahingoittamasta itseään.

Ai saa kaikki itkevät syliä..... muka :( Ei riitä sylejä.

No ei kait kaikki yhtäaikaa itke. Mulle ainakin vakuuteltiin että ikävää itkevälle on aina syli tarjolla, sitä pidettiin erittäin tärkeänä. Se on tietty eri asia, onko siinä sylissä yksin. Monesti meidänkin poika meni aamulla kolmanneksi siihen hoitajan syliin, mutta se kelpasi kyllä sille. :) En oo koskaan itkevää lasta ilman syliä tuolla nähnyt..

[QUOTE="vieras";26962263]Luin ja samaa mieltä Äippä40v.:n kanssa. Meilläkin lapsi oli yli puoli vuotta hoidossa ja hienosti meni, mutta kuukauden tauon jälkeen jäi sinne taas itkien. Kyllä se kesäloma vaikuttaa.

Jos on normaali lapsi, niin sopeutuu kyllä päiväkotiin. Jos vielä puolen vuoden jälkeen itkee päivittäin ja paljon, tulisi alkaa miettiä mikä kotioloissa on vikana, kun lapsesta on tullut niin hermoheikko (sori tämä ilmaus, mutta en parempaakaan nyt väsyneenä keksi).[/QUOTE]

Tietysti joskus voi olla vikaa myös päiväkodissa. Kiusaamisita, syrjimistä, väkivaltaisuutta(siis toisten taaperoiden suunnalta), josta pieni lapsi ei vielä osaa kertoa. Jos lapsi puol vuotta itkis hoitoon jäämistä niin epäilisin yllä että siinä hoitopaikassakin voi olla jotain vikaa.

Ja sille toiselle komentoijalle, meidän hoitopaikassa on onneks riittäny sylejä pienille( ainakinnharjoitteluaikana suorittamani vakoilun perusteella).

[QUOTE="vieras";26962417]Eiköhän se tyytyväinen lapsi kerro jostain aivan muusta kuin siitä, että kotiasiat on päin peetä? :)[/QUOTE]

En allekirjoita ollenkaan sitä, että tyytyväisellä lapsella on automaattisesti asiat hyvin kotona. On toisaalta hyvä, että kaikki eivät huuda, mutta toisaalta keneenkään kiintymättömät pikkutaaperot ovat sydäntä raastava näky.

[QUOTE="Annika";26962461]Tietysti joskus voi olla vikaa myös päiväkodissa. Kiusaamisita, syrjimistä, väkivaltaisuutta(siis toisten taaperoiden suunnalta), josta pieni lapsi ei vielä osaa kertoa. Jos lapsi puol vuotta itkis hoitoon jäämistä niin epäilisin yllä että siinä hoitopaikassakin voi olla jotain vikaa.

.[/QUOTE]

No meidän poika välillä itki puolen vuodenkin jälkeen aamulla. Mutta toisaalta taas ei ois halunnut kotiinkaan iltapäivällä, että itkuksi meni välillä sekin sitten..

En itse työskentele pienten ryhmässä, ja totta kai toivon, että kaikki itkevät pääsevät edes hetkeksi syliin. Varmaan jossain vaiheessa pääsevätkin, mutta ei se automaatio ole. Tosin kaikki eivät haluakaan syliin vaan rauhoittuvat yksin huutaessaan.

[QUOTE="Annika";26962461]Tietysti joskus voi olla vikaa myös päiväkodissa. Kiusaamisita, syrjimistä, väkivaltaisuutta(siis toisten taaperoiden suunnalta), josta pieni lapsi ei vielä osaa kertoa.[/QUOTE]

Kun 12-15 pientä laitetaan samoihin tiloihin, liian vähien hoitajien hoidettavaksi, joka päivä joku satuttaa toista. Ja useasti.

[QUOTE="aapee";26962294]Ja sinä tiedät tämän mistä? Tätähän minä juurikin kysyin. Tosiaan olin siinä ainakin sen 10 minuuttia äidin lähdön jälkeen ja lapsi huusi edelleenkin kurkku suorana, vaikka hoitaja piti sylissä ja yritti ties mitä...

Mietin vaan, että mikä on totuus. Eikö se itku lopukkaan heti, vaan niin vaan sanotaan vanhemmille?[/QUOTE]

Jos minä tiedän tämän siitä, että sattuisin tietämään päivähoitoalasta enemmänkin?

Olisiko sinun läsnäolosi myös aiheuttanut sitä, että lapsi jäi itkemään? Muistutus äidistä?

Meneekö lapsi rikki siitä, että hän itkee jonkun aikaa? Sylejä kyllä löytyy :)

[QUOTE="aapee";26962294]Ja sinä tiedät tämän mistä? Tätähän minä juurikin kysyin. Tosiaan olin siinä ainakin sen 10 minuuttia äidin lähdön jälkeen ja lapsi huusi edelleenkin kurkku suorana, vaikka hoitaja piti sylissä ja yritti ties mitä...

Mietin vaan, että mikä on totuus. Eikö se itku lopukkaan heti, vaan niin vaan sanotaan vanhemmille?[/QUOTE]

Näin me sanotaan.

Pienten ryhmä on hirvein paikka työskennellä. Onneksi lapset on ihania,

Ehkä meille on vain sattunut erittäin hyvä tuuri, mutta huutavia lapsia en ole vielä tän reilun 3 kuukauden aikana päiväkodissa nähnyt vaan todella hyväntuulisia pieniä lapsia, joille hoitajilla riittää aikaa. Tosin en minä näekään kaikkien tuloa aamulla. Meillä aamulla pienten puolten hoitajat oikein haluavat, että lapsi tulee syliin. Ja kun lasta hoidosta haen, niin siellä ne hoitajat istuvat lasten kanssa leikkihuoneen lattialla leikkimässä.

Ai saa kaikki itkevät syliä..... muka :( Ei riitä sylejä.

No yllättävästi syleihin mahtuu kun pannaan mahtumaan. Ei oo mitenkään harvinainen aamu että hoitajilla on sylit täynnä lapsia. Ei oo vielä tullu tilannetta että itkijöitä olisi enemmän kun sylejä. Ja ap, kyllä se itku useimiten päättyy nopeasti kun vanhempi poistuu. Minä kyllä kerron miten on mennyt silleen kun on menny.

[QUOTE="mona";26962456]No ei kait kaikki yhtäaikaa itke. Mulle ainakin vakuuteltiin että ikävää itkevälle on aina syli tarjolla, sitä pidettiin erittäin tärkeänä. Se on tietty eri asia, onko siinä sylissä yksin. Monesti meidänkin poika meni aamulla kolmanneksi siihen hoitajan syliin, mutta se kelpasi kyllä sille. :) En oo koskaan itkevää lasta ilman syliä tuolla nähnyt..[/QUOTE]

Jep. Istutaan jossain sopivassa paikkaa, molemmilla jaloilla istuu yksi ja siinä välissä kolmas =) Mahtuu aika monta kerralla/hoitaja. Ei kenenkään syliä haluavan tarvi yksin itkeä.

Olen tämän viikon ollut harjoittelemassa aamuisin ja osa lapsista kyllä itkee kun jätetään. Osa ei itke ollenkaan. Elokuussahan on paljon enemmän aloittavia ja kesälomakin vaikuttaa. Osa lapsista ei itke edes ensimmäisenä päivänä, riippuu paljon lapsen temperamentista.
Ja olen kyllä nähnyt miten osa aloittavista ekaluokkalaisistakin itkee, eli ei ole pelkästään iästä kiinni.

Jep. Istutaan jossain sopivassa paikkaa, molemmilla jaloilla istuu yksi ja siinä välissä kolmas =) Mahtuu aika monta kerralla/hoitaja. Ei kenenkään syliä haluavan tarvi yksin itkeä.

Ihanaa tottakai, että teillä lapset pystyvät olemaan toisten lähietäisyydellä vaikka ahdistaa! On varmasti paikkoja joihin kerääntyy sävyisämpiä lapsia kun minun tietämääni paikkkaan. Olen itsekin tullut revityksi äskettäin, ja ei voisi kuvitellakaan, että siinä tilanteessa olisin altistanut toisen lapsen revittäväksi.

Minulla taas ei ole ollut koko 12-vuotisen "urani" aikana ollut lasta, joka olisi itkenyt paria minuuttia kauempaa. Minulla on syli avoinna ja ei mikään kiire aamullakaan. Uskon, että pk;ssa ne pienet ovat aika yksin eikä ole rohkeutta hakea syliä hoitajilta...

[QUOTE="pph";26968771]Minulla taas ei ole ollut koko 12-vuotisen "urani" aikana ollut lasta, joka olisi itkenyt paria minuuttia kauempaa. Minulla on syli avoinna ja ei mikään kiire aamullakaan. Uskon, että pk;ssa ne pienet ovat aika yksin eikä ole rohkeutta hakea syliä hoitajilta...[/QUOTE]

Päiväkodissa otetaan syliin tai syleihin kyllä lapset jotka eniten syliä tarvitsevat. Mutta joskus on tilanteita, että syliä ei yks.kert. riitä ainakaan koko ajaksi kun lapsi itkee. Tietenkin yhdelle voi jutella samalla kun pitää repivää ja raivoavaa erossa toisesta.

Yhteistyössä