tuntupa eilen häijyltä päiväkodin pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vein omaa lastani hoitoon ja samaan aikaan sinne toi eräs äiti oman kaksi vuotiaansa, joka itki kovasti äitinsä sylissä ja hoki vaan "mennään kotiin".. äitinsä totesi sille että "ei kun sä menet nyt hoitoon ja äiti menee siskon kanssa kotiin". hällä on siis alle puolivuotias pikkusisko ja äiti on äitiyslomalla. mutta se 2 vuotias kuulemma tarvii 5 x viikossa 8 tunnin hoitopäivän kun ei anna äidin muuten imettää ja hoitaa sitä pienempää rauhassa. illalla on sitten isäkin kotona niin sitten se voi leikkiä sen 2 vuotiaan kanssa.. noinko sitä mustasukkasuutta sitten hoidetaan:(

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Missä kunnassa edes moinen onnistuisi, että joka päivä hoidossa kun äiskä kotona. Ei ainakaan täällä, luojan kiitos!

Kuntapa ei voi laille mitään. Lain mukaan on oikeus päivähoitoon, oli äiti kotona tai ei.

Onko tietosi hoitotarpeen syistä äidiltä suoraan kuultua? Ajattelin vaan, et meidän 4 vuotias on päiväkodis 3xviikossa 3 tuntia ja olen siis itse kotona nuoremman kanssa. Jotkut ovat kysyneet multa suoraan, mikä on musta oikea tapa ihmetellä asiaa, et miten te olette paikan saaneet, täällä kun ei ole hoitopaikkoja yhtään liikaa. Meillä syy on pojan vähäpuheisuus ja päiväkoti on hänelle ikään kuin kuntoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eläköön provot
Keksikääs ny jotain uutta

ei välttämättä ole provo.. mulla on itsellä hoidossa pari kertaa viikossa kohta kolme vuotias lapsi jonka äiti on myös päivät kotona pienemmän kanssa, usein kuulee senkin äidin suusta samanlaisen lauseen et sä jäät nyt tänne hoitoon ja äiti menee siskon kanssa kotiin.. mut sitä se on kun kaikilla on oikeus hoitopaikkaan ja vaikka sen 8 tuntia päivässä ja vieläpä vaikka joka ainut arkipäivä... mut nyt kun mulla on talviloma niin on sitten äidilläkin aikaa (?) molemmille lapsilleen

Alkuperäinen kirjoittaja et kai puhu huhujen perusteella?:
Onko tietosi hoitotarpeen syistä äidiltä suoraan kuultua? Ajattelin vaan, et meidän 4 vuotias on päiväkodis 3xviikossa 3 tuntia ja olen siis itse kotona nuoremman kanssa. Jotkut ovat kysyneet multa suoraan, mikä on musta oikea tapa ihmetellä asiaa, et miten te olette paikan saaneet, täällä kun ei ole hoitopaikkoja yhtään liikaa. Meillä syy on pojan vähäpuheisuus ja päiväkoti on hänelle ikään kuin kuntoitusta.

kyllä on. tunnen äidin muutenkin.

Missä kunnassa edes moinen onnistuisi, että joka päivä hoidossa kun äiskä kotona. Ei ainakaan täällä, luojan kiitos!

Noh, lapsi on hoidossa joka päivä ja mä kotona työttömänä. 4kk ennen on hoitopaikkaa haettu ja äskettäin saatu. Ei sitä poiskaan voi antaa sen takia etten itse ole vielä työtä saanut. Ja paljon helpompi hakea töitä kun tietää että voi tarvittaessa aloittaa heti.

Toi alotuksen tilanne on tietysti vähän eri. Ei siinä silti mun mielestä muuta provoa ole kuin ehkä toi 8 tuntia päivässä. Meillä nyt epävirallisesti lyhennetty päivä menossa kun kerran kotona olen. Ihan asiallista on äidiltä todeta että lapsi menee hoitoon ja äiti siskon kanssa kotiin. Kotiin minäkin sanon meneväni tulevani sitten silloin ja silloin hakemaan.

Ei täällä vain onnistuisi tuo 8 h ja joka päivä, pari kertaa viikkoon ja muutama tunti päivässä. Voi pientä 2 vuotiasta!! Ei taida selittämällä ymmärtää miksi joutuu kotoa pois kun sisko siellä kuitenkin saa olla..

Meillä 4v 3kk on 2 kertaa viikossa 5h kerrallaan päiväkodissa, tukee kehitystä, jossa lieviä viivästymiä joissain kohdin. Mutta niin, mulle sanottiin että yleensä se on tuo puolipäivähoito, jos toinen vanhemmista kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja tella:

millanen pph, sä olet jos et subjektiivisesta oikeudesta hoitoon, tiedä...

He hee..taidanpa tietää juu mutta harmi kun en tarkentanut että täällä ei onnistuisi tuo 8 h ja joka päivä, tuota tarkoitin!

Kyllä minullakin on lapsi koko päivän hoidossavaikka isä on kotona, tällä hetkellä vaan 10 päivää, mutta on ollut enemmänkin. Isä ei käsittääkseni edes ole menossakaan töihin.

Ei täällä vain onnistuisi tuo 8 h ja joka päivä, pari kertaa viikkoon ja muutama tunti päivässä. Voi pientä 2 vuotiasta!! Ei taida selittämällä ymmärtää miksi joutuu kotoa pois kun sisko siellä kuitenkin saa olla..

suurin osa lapsista menee päivähoitoon mielellään

tämä ON mahdollista SUOMESSA!!!! mä en saata ymmärtää et joku vie hoitoo, jos ite himas. tai tietty vanhemmat voi viedä, ku ne sentää ymmärtää kavereist yms, mut alle 3v. ei ymmärrä ei ymmärä...

Yhteistyössä