Tunteet keskenmenon tapahduttua

Te, jotka olette kokeneet keskenmenon, minkalaisia tunteita se teissa heratti? Olitteko surun murtamia vai otitteko jarjen kateen tunteitten keskella?

Itse sain keskenmenon viikolla 9 mutta minulla oli ollut ruskehtavaa vuotoa ja kummallisia kipuja viikosta 5 lahtien. Kun jouduin sairaalaan ymmarsin etta pikkuisessa on jokin vika ja on ollut jo melkein alusta lahtien eika han ole elinkelpoinen. Sen jalkeen en itkenyt lahes ollenkaan vaan ajattelin sen olevan luonnon laki ja etta parempi nain. Luontohan hoitaa yleensa asiat parhaimmin pain... Toki olin surullinen mutta lahinna siita mita itse kerkesin toivoa tulevalta elamalta. Itku taisi paasta vasta toihin palattuani kun ystavat kyselivat vointia.

Samalla pelotti ajatus tulenko ikina saamaan lasta silla tama oli ensimmainen raskaus ja olen "jo" 32 vuotta. Olen aina ollut hyvin "jarkeva" ihminen joka koittaa ajatella asioista jalat maassa-periaatteella ja se on mietityttanyt minua pitkaan. Olisinko kuitenkin voinut surra asiaa kenties toisella tavalla mutta eikos jokainen ota asiat eri tavalla, enka tunne etta keskenmeno on jattanyt syvempia arpia minuun.

Vielakin ajattelen etta pikkuinen, josta ei tullutkaan elinkelpoista ihmista, on tuolla jossain muiden enkeleiden joukossa ja katsoo etta perheellani on kaikki hyvin. Kolmen kuukauden paasta tulin onneksi uudelleen raskaaksi ja nyt olen raskausviikolla 28 ja olen hyvin, hyvin onnellinen ja kiitollinen asiasta. Uskon etta pikku-enkelilla taisi olla sormensa pelissa... :whistle:

Olen saanut 3 keskenmenoa peräkkäin rv8-10 ja sykkeet kahdessa raskaudessa nähty ja yhdessä viimeisimmässsä kuultukin hyvien laitteiden ansiosta.. välillä tuntuu epäreilulta ja ahdistaa ettei koskaan onnistu mutta silti en lannistu selvästihän joku haluaa meille lapseksi syntyä ja se onnistuu vasta sitten kun kehoni jaksaa raskauden kantaa..mutta kuitenkin välillä tuntuu että suuri epäreiluus koska moni sellainen ihminen saa lapsia jotka eivät niitä ansaitsisi mm.huumeiden sun muiden vuoksi joka näkyy maamme kasvavina huostaanottoina ja uus avuttomuuden lisääntymistä mikä lisää sitä että ihmiset eivät osaa lapsiaan hoitaa yms... :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 12:41 nanne kirjoitti:
Olen saanut 3 keskenmenoa peräkkäin rv8-10 ja sykkeet kahdessa raskaudessa nähty ja yhdessä viimeisimmässsä kuultukin hyvien laitteiden ansiosta.. välillä tuntuu epäreilulta ja ahdistaa ettei koskaan onnistu mutta silti en lannistu selvästihän joku haluaa meille lapseksi syntyä ja se onnistuu vasta sitten kun kehoni jaksaa raskauden kantaa..mutta kuitenkin välillä tuntuu että suuri epäreiluus koska moni sellainen ihminen saa lapsia jotka eivät niitä ansaitsisi mm.huumeiden sun muiden vuoksi joka näkyy maamme kasvavina huostaanottoina ja uus avuttomuuden lisääntymistä mikä lisää sitä että ihmiset eivät osaa lapsiaan hoitaa yms... :headwall:
Ala lannistu silla ei sita ikina tieda milloin se kohdalle sattuu. Tanaan kuulin mieheni aidilta (joka on ainut) lapsi etta hanella on 13 enkelisisarusta. Hanen aidillaan oli vaikeuksia pitaa lapsen raskaaksi tultuaan mutta yhden neljastatoista lapsesta han sai pitaa... Usko parempaan alaka meneta toivoa!!! :hug:

Eikos se niin ole etta jonkin arvon ymmartaa vasta sen menetettyaan! Tassa tapauksessa uskon etta sinusta tulisi maailman paras aiti joka osaisi arvostaa mita sinulla on!
Hyvaa uutta vuotta ja voimia!

Hei 3 keskenmenoa, hakeudu tutkimuksiin, voit saada sieltä avun. Itse sain avun, minulle määrättiin Lugesteron-kuuri heti positiivisesta testituloksesta (hormonitasot olivat normaalit, mutta hoidosta ei ainakaan ole haittaa). Kaikkea hyvää.

Yhteistyössä