Tunsitko alkion kiinnittymisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
voiko sen muka tuntea, kuusi lasta on ja kertaakaan en ole sellaisia tuntenut

No näin juuri.... tietenkään sitä ei voi tuntea, mutta kun jotain oikein ajattelee, niin kyllähän sitä alkaa tuntua pieniä tuntemuksia alavatsalla. Nytkin vähän nipistelee. Oisko vähän ilmavaivoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos nyt olen raskaana niin tunnen. vatsa ei ole koskaan ennen oireillut mistään, mutta nyt siellä kuplii, vihloo, elohiiri tuntuu yms. ei voi olla tuntematta.

Sitä vaan tarkkailee itseään enemmän kun toivoo/pelkää raskautta. Keskittyy havainnoimaan kaikkia tuntemuksia. Silloin niitä havainnoi.

jos nyt olen raskaana niin tunnen. vatsa ei ole koskaan ennen oireillut mistään, mutta nyt siellä kuplii, vihloo, elohiiri tuntuu yms. ei voi olla tuntematta.

Sitä vaan tarkkailee itseään enemmän kun toivoo/pelkää raskautta. Keskittyy havainnoimaan kaikkia tuntemuksia. Silloin niitä havainnoi.

pidän tarkkaa kirjaa oloistani kyllä yleensäkin, kun on ollut erinnäisiä sairauksia. mutta tällaista ei koskaan.

Tunsin. Oli n. 6 päivää ennen oletettuja menkkoja. Kuin kuukautiskipuja, mutta repivämpiä. Tosin en tiennyt silloin mikä oli kyseessä, ajattelin vaan että menkat alkaa jostain ihmeen syystä melkein viikon etuajassa ja normaalia kipeämpinä. Vaan eivätpä sitten alkaneetkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
voiko sen muka tuntea, kuusi lasta on ja kertaakaan en ole sellaisia tuntenut

Jos sulla on ne kiinnittyny yöllä? Mulla ainakin oli niin pikkuinen rutistus tuolla kohdussa ja kesti noin kaksi minuuttia, etten ikipäivänä olisi siihen herännyt jos nukkumassa olisin ollut.
Tiesin sen vaan siitä, että tuntui just kohdussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Ensimmäisen lapsen kohdalla en voinut olla tuntematta! Aivan hirveä alamahakipu melkein niihin aikoihin kun menkat ois pitäny alkaa. Makasin lattialla kippurassa, hiki valui kun olin niin tuskainen, oksennus meinasi tulla sen takia.
Varasin lääkäriajan. Tein varalta testin juuri ennen lääkäriin menoa, ja sehän näytti plussaa.
Lääkäri sanoi, et niin normaalia ku olla voi, kiinnittymiskipu on juuri tuollaista!
En ollut koskaan kuulllu kellään olevan.
Sillon aattelin että helppo tietää jos alkaa uudestaan oottamaan. No, viidesti oon sen jälkeen plussannu mut ei koskaan tuollaista kipua.

Mut alkion kiinnittyminenhän tapahtuu aikaisemmin, ku silloin, kun menkkojen pitäis alkaa.

Jaa, kumpaa uskois ennemmin; palstalääkäreitä vai gyneä!?
En ollu koskaan kuullutkaa kiinnittymiskivuista, gyne teki diagnoosin.
Ja tietääkö kukaan tarkkaan milloin kelläkin on kiinnittyminen.

[quote="hanna]

[/quote]

Mä en oo mikään palstalääkäri, mut kiinnittyminen tapahtuu 5-10 päivää hedelmöittymisestä. Voihan sulla tietysti olla todella lyhyt kierto.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[quote="hanna]

Mä en oo mikään palstalääkäri, mut kiinnittyminen tapahtuu 5-10 päivää hedelmöittymisestä. Voihan sulla tietysti olla todella lyhyt kierto.[/quote]

Mullahan pitäis olla ennemminki pitkä kierto! Tai siis silloin yhdeksän vuotta sitten. Ja itseasiassa edellinen kierto ennen raskautta oli 36 pv. Yleensä se 29pv.

Mä ole nyt pitänyt tarkkaa kirjaa kuukautiskierroistani jo muutaman kuukauden kun lasta yritetään. KP13-14 oli ovulaatio, ja nyt 7 päivää myöhemmin alavatsaa särkee hyvin lievän menkkkivun tapaan, ja olo on koko päivän ollut huono. En tiedä johtuuko huono olo kiinnittymisestä vai onko se vaan sattumaa.

Tässä kierrossa olen melko varma, että on tärpännyt, siis toivotaan että on, ja että alkio pysyy kyydissä! :) Vielä viikko täytyy jaksaa odottaa, että voi testata (ellei menkat ala).

Molemmissa raskauksissa olen sellaisen viiltävän kipuilun tuntenut ja tiennyt että tämä oli se juttu. Muulloin ei koskaan ole samaa tuntemusta ollut.
Tunnen myös joka helvetin kierrolla sen kun munasolu irtoaa. >:( Siitä voi sitten päiviä alkaa laskea milloin menkat alkaa. Muuten kun mulla on epäsäännöllinen kierto oliskin hankalaa ennakoida menkkoja.

Yhteistyössä