Itse en todellakaan muista tunteneeni yhtään mitään mutta sen muistan että yhtenä päivänä oli pientä vuotoa, siis periaatteessa valkovuotoa joka oli hieman punertavaa, ei muuta...jälkeenpäin vasta kuulin että se saattoi olla juuri sitä
Itse en myöskään huomannut mitään, neuvolassa terkka vaan totesi että on kiinnittynyt. Sellaisen olen näin jälkikäteen huomannut, että kun vauva aiemmin heilui puolelta toiselle (selkä tuntui selvästi oikealla tai vasemmalla), on vauva nyt jämähtänyt selkä vasemmalle puolelle eikä pääse enää liikkumaan niin vapaasti.
Just, eli on kahdenlaista kiinnittymistä - vauvan kiinnittymistä ja alkion kiinnittymistä. Tarkoitin jälkimmäistä. Usein puhutaan kiinnittymiskivuista ja -vuodoista mutta aika harvalle niitä kai tulee...
Molemmista kiinnittymisistä on nyt kokemusta. Alkion kiinnittyminen kävi niin, että heräsin koviin kramppeihin keskellä yötä. Muistutti rajua kuukautiskipua ja luulinkin kuukautisten alkavan etuajassa, mutta vuotoa ei sitten kuulunutkaan.
Vauva päätti kiinnittyä viikonloppuna ja se ei todellakaan jäänyt huomaamatta. Pötköttelee nyt selkä mun oikealla puolella, pää tiukasti alhaalla kiinni. Tekee äitin olon vähän tukalaksi...